World Car Of The Year 2014 | Finaliści

Jaki jest najlepszy nowy samochód w tym roku na świecie? Dowiemy się w drugiej połowie kwietnia, ale już teraz znamy finalistów | Sondaż
Volkswagen Golf 4Motion Volkswagen Golf 4Motion fot. Volkswagen

World Car of the Year - Co to za konkurs?

Organizowany od 2005 roku konkurs World Car of the Year jest alternatywą dla europejskiego Car of the Year i amerykańskiego North American Car of the Year. W skład jury wchodzi 69 dziennikarzy z całego świata (22 państw). Wyniki są obecnie ogłaszane podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku, który w tym roku odbędzie się on w dniach 18-27 kwietnia.

Oprócz głównej kategorii "najlepszego samochodu" można zapoznać się też ze zdaniem dziennikarzy na temat najlepszego auta sportowego, luksusowego, ekologicznego i w dziedzinie designu.

W organizowanym w Europie konkursie Car of the Year początkowo wszystkie samochody były oceniane na równych prawach. Od lat 90. dziennikarze zaczęli preferować samochody popularne, a w kolejnej dekadzie coraz większą uwagę zaczęli przykładać do ekologii. W konkursie World Car of the Year liczy się to, co dany model naprawdę oferuje.

Zwycięzcy World Car of the Year z lat ubiegłych:

2005: Audi A6 (C6)
2006: BMW Serii 3 (E90)
2007: Lexus LS (XF40)
2008: Mazda 2
2009: VW Golf (VI)
2010: VW Polo (V)
2011: Nissan Leaf
2012: VW Up
2013: VW Golf (VII)

Jak widać, tytuł może zdobyć zarówno samochód klasy premium, luksusowy, popularny, miejski, jak i ekologiczny. A jakie modele dostały się do finałów w tym roku? Zobaczcie sami.

2013 Volkswagen Golf VII 4Motionfot. Volkswagen | 2013 Volkswagen Golf VII 4Motion

Mazda 3 sedan i hatchback Mazda 3 sedan i hatchback fot. Mazda

World Car of the Year - Finaliści konkursu głównego

Do tegorocznego tytułu zgłoszone zostały 24 samochody. Po serii testów do finałowej trójki zakwalifikowały się trzy modele. Wskazanie faworyta będzie trudne, ale macie szansę sami to zrobić. Zapraszamy do sondażu poniżej.

Finaliści World Car of the Year:

- Audi A3
- BMW Serii 4
- Mazda 3

Audi A3 vs. BMW serii 1 vs. Mercedes klasy A | Konfrontacja

Audi A3 vs. BMW serii 1 vs. Mercedes klasy A | Konfrontacja

Audi S3 Limousine - Test | Pierwsza jazda | Prosty charakter

Audi S3 Limousine - Test | Pierwsza jazda | Prosty charakter

BMW 428i xDrive Coupe | Test | Coś pięknego

BMW 428i xDrive Coupe | Test | Coś pięknego

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

Mercedes Klasy S Mercedes Klasy S Fot. Mercedes

World Luxury Car

W tym przypadku spośród trzech finalistów wyłonienie faworyta nie jest trudne. Mercedes, w przeciwieństwie do Bentleya, jest zupełnie nowy, a w dodatku naszpikowany nowoczesną technologią z najwyższej półki.

Finaliści World Luxury Car:

- Bentley Flying Spur
- Mercedes Klasy S
- Range Rover Sport

Bentley Flying SpurFot. Bentley

Bentley Flying SpurFot. Bentley

Mercedes Klasy SFot. Mercedes

Range Rover SportFot. JLR

Range Rover SportFot. JLR

Corvette Stingray Corvette Stingray fot. Chevrolet

World Performance Car

W kategorii samochodów sportowych mamy "odgrzewane", choć nadal fascynujące Ferrari, "gorące" 911 GT3 i zupełnie nowe Corvette Stingray.

Finaliści World Performance Car:

- Corvette Stingray
- Ferrari 458 Speciale
- Porsche 911 GT3

Corvette Stingrayfot. Chevrolet

Ferrari 458 Specialefot. Ferrari

Ferrari 458 Specialefot. Ferrari

Porsche 911 GT3Porsche 911 GT3

Porsche 911 GT3Porsche 911 GT3

Audi A3 g-Tron Audi A3 g-Tron Fot. Audi

World Green Car

Trzy finałowe samochody i trzy różne koncepcje napędu. Audi zasilane gazem ziemnym mierzy się z elektrycznym (także w wersji range extender) BMW i superoszczędną hybrydą Volkswagena, wykorzystującą mały silnik wysokoprężny.

Finaliści World Green Car:

- Audi A3 Sportback g-Tron
- BMW i3
- Volkswagen XL1

Audi A3 g-Tron Fot. Audi

BMW i3Fot. BMW

BMW i3Fot. BMW

Volkswagen XL1Fot. Volkswagen

Volkswagen XL1Fot. Volkswagen

BMW i3 BMW i3 Fot. BMW

World Car Design of the Year

Finaliści World Car Design of the Year:

- BMW i3
- Mazda 3
- Mercedes Klasa C

BMW i3Fot. BMW

2013 Mazda 3 hatchbackfot. Mazda

Mazda 3 - wnętrzefot. Mazda

Mercedes C klasafot. Mercedes

2014 Mercedes C klasa - wideo2014 Mercedes C Klasa

Więcej o:
Komentarze (35)
World Car Of The Year 2014 | Finaliści
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • aprox99

    Oceniono 30 razy 18

    Mazda już pokonała BMW ,w japonii!

  • Gość: Edmund

    Oceniono 28 razy 8

    Wybrałbym Mazdę:
    1. ma ciekawy, choć eklektyczny design na zewnątrz i naprawdę udane, estetyczne i dobrze pomyślane wnętrze (w swojej klasie);
    2. nie brak w niej nowinek technologicznych, które dają nadzieję na to, że auto - uzyskując konkurencyjne wobec innych osiągi - zachowa nieco dłużej dobrą formę.
    3. nie ma niedorzecznej ceny, co daje jej przewagę wobec konkurentów, szczególnie Audi, które można uznać za konkurenta i które w podobnej konfiguracji kosztuje o 30% drożej.

  • arturx2

    Oceniono 25 razy 5

    Miałem 323F, od nowości, kupiłem w salonie. Przez 9 lat przejechałem ok. 180 tys. km.
    Psuła się jak każde auto (najbardziej przykre - awaria modułu zapłonu w nocy w szczerym polu, nagłe wyłaczanie się całej elektryki w deszczu, reszta typowo), części b.drogie, zaczęła rdzewieć, b.głośna powyżej 100 km/h, niewygodne fotele, spalanie 10 l/100 (silnik 1,6 90 KM:-), zbieżność tylnych kół nie do wyregulowania (ząbkowanie opon) itd. Wygląd na tamte lata - super.
    Potem jeszcze kilka razy leczyłem się z mitu super-japońców, a gdy zawiodło mnie topowe Subaru (kosmiczne) zostałem wyleczony skutecznie.
    P.S. Kiedyś pod artykułem o Mazdzie też napisałem o swoich doświadczeniach z tym autem, post został w kilka godzin usunięty. Jak będzie tym razem?

  • wookiee.chewbacca

    Oceniono 5 razy 1

    Bezcelowe te rankingi. Nie ma samochodu uniwersalnie najlepszego. Każdy samochód może konkurować w swoim segmencie u klientów o pewnej konkretnej zasobności portfela. Dla klienta samochodów BMW, Mercedes czy Lexus z wyższej półki taka Mazda jest po prostu niepoważna i śmieszna, ale dla kogoś kto ma do wyboru Golfa, Punto, czy Astrę to taka Mazda jest nie lada gratką.
    Znamienne dla naszych czasów jest jednak to, że tradycyjne marki wyższej klasy zaczynają robić samochody dla przeciętnego Kowalskiego. Muszą jednak uważać, bo to może w końcu uderzyć w sprzedaż samochodów wysokiej klasy, gdy najzamożniejsi klienci stwierdzą, że czar prysł i ich marka już wcale nie jest premium tylko może nią jeździć każdy robotnik czy urzędniczyna.

  • Gość: aga

    Oceniono 18 razy 0

    mazda pokona jak nie zdąży zardzewieć...ha,ha,ha

  • Gość: alfa romeo

    Oceniono 1 raz -1

    Golf vii nie dostal od tak tytulu tylko zalapowke bo kto da nudnemu aucie tytul samochodu roku

  • ligand17

    Oceniono 20 razy -2

    Czytam na stronie głównej:
    "Czy Mazda pokona Audi i BMW? Ma na to spore szanse!"
    I nagle wszystko jasne: Prima Aprilis!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX