W wynikach prestiżowego konkursu Car of the Year, ogłoszonych na 84. Salonie Samochodowym w Genewie, pierwsze miejsce spośród finałowej siódemki zajął nowy Peugeot 308. Kiedy ogłoszono listę finalistów, umożliwiliśmy Wam wybór auta, które Waszym zdaniem powinno zwyciężyć w konkursie COTY. Widać, że mocno nie zgadzacie się z jurorami...
Peugeot 308 Fot. Peugeot
Miejsce 7: Peugeot 308
Oto pierwsza niespodzianka naszego głosowania. Waszym zdaniem samochód, który otrzymał prawdziwą nagrodę Car of the Year 2014, w rankingu czytelników Moto.pl poniósł znaczącą klęskę. Z ponad 7500 oddanych głosów, otrzymał jedynie 482 (6%). W głosowaniu COTY Peugeot zdobył 307 punktów. Jesteśmy ciekawi dlaczego powstała aż taka duża różnica w ocenie tego auta między Wami a jurorami.
Przedostatnią pozycję Skody Octavia również można zaliczyć do grupy niespodzianek. Octavia to model, który w Polsce cieszy się sporą popularnością, a nowa generacja zebrała bardzo pochlebne opinie. Mimo to tylko 657 głosów (9%) i szósta pozycja w rankingu Moto.pl. Takie miejsce Skoda zajęła również w rankingu COTY z sumą 172 punktów.
Oto pierwszy finalista, który przekroczył 10-procentowy próg głosów. To Citroen C4 Picasso. Trzecia generacja francuskiego minivana charakteryzuje się bardzo odważnym designem i ergonomią, która ma odpowiadać każdej większej rodzinie. Widać, ani dla czytelników, ani dla jurorów nie były to kluczowe właściwości samochodu roku. Piąte miejsce w rankingu Moto.pl z liczbą 903 głosów (12%). W wynikach COTY Citroen o niespełna 30 punktów przegrał walkę o podium zajmując czwarte miejsce.
O podium w naszym zestawieniu otarła się za to elektryczna Tesla S. Ekologiczna amerykańska limuzyna zdobyła 983 punkty i zaledwie o 1% wygrała z Citroenem C4 Picasso. Być może jesteście zdziwieni, ale dobra pozycja Tesli S nie jest jednak przypadkowa. W głosowaniu jurorów COTY zajęła bowiem z ilością 216 punktów trzecie miejsce. Widać, że praca inżynierów z Kalifornii została doceniona.
fot. Tesla
fot. Tesla
BMW i3 Fot. BMW
Miejsce 3: BMW i3
Oto jeden z największych przegranych zarówno konkursu COTY, jak i naszego sondażu. Pierwszy samochód elektryczny zbudowany w oparciu o rewolucyjne materiały i konstrukcje, który trafił do masowej produkcji. BMW i3 w naszej sondzie zdobyło 1309 głosów (17%) i zajęło trzecie miejsce. W konkursie COTY wiele osób widziało i3 w roli faworyta i pewnego zwycięzcy. Niestety różnica 84 głosów zaważyła na pozycji i3, które uplasowało się na drugim miejscu. Zdecydowanie poniżej oczekiwań koncernu i marki BMW.
Fot. BMW
Fot. BMW
Mercedes S 600 Mercedes
Miejsce 2: Mercedes-Benz Klasy S.
Bardzo wysokie drugie miejsce zajęła w głosowaniu czytelników Moto.pl limuzyna spod znaku Mercedesa. Flagowy model klasy S pojawił się na rynku w zeszłym roku i oczarował publiczność swoją stylistyką i niesamowitymi rozwiązaniami wpływającymi na przyjemność i wygodę podróżowania. Popularna "S-ka" zdobyła w trakcie głosowania 1464 głosów (19%). Niestety dla Mercedesa dobra pozycja w naszym głosowaniu nie oznacza sukcesu w głosowaniu jurorów COTY. Ostatnie miejsce z ilością 170 punktów to zapewne wina wysokiej ceny produktu.
Oto zwycięzca Waszego głosowania - Mazda 3, czyli najnowszy kompakt z Japonii. Mazda zdobyła w naszym głosowaniu 1757 głosów, czyli 23% wszystkich oddanych głosów. To świetny wynik w stawce tak mocnej konkurencji. Co ciekawe w głosowaniu jurorów COTY Mazda nie odniosła jednak takiego sukcesu. Piąte miejsce i 180 punktów to chyba nieco poniżej oczekiwań koncernu. Jednak to nie jurorzy, a klienci decydują o sukcesie modelu. W takim wypadku Mazda jest więc na najlepszej drodze do spełnienia pokładanych w niej nadziei japońskiego producenta.
W Polsce tytuł COTY co roku zdobywa 13 letni golf TDI
bogi1977
Oceniono 28 razy
22
Większość głosujących nie widziało tych samochodów na oczy, już nie mówiąc o możliwości przejechania się. Po co takie sondaże droga GW? To tak jakby oceniać jakość dań w restauracji po wyglądzie na zdjęciu!!!
osmiol
Oceniono 19 razy
17
Jeśli drugie miejsce jest "zdecydowanie poniżej oczekiwań koncernu i marki BMW", to jakie trzeba zająć, żeby było po prostu poniżej oczekiwań lub trochę poniżej? Ktoś zajmuje pozycję 1.25 i 1.5? A odnośnie Octavii...Co ma wspólnego popularność sprzedaży modelu do miejsca w rankingu głosowania na samochód roku? Ja , przykładowo, chętnie spędziłbym wakacje na Karaibach i pewnie wybrałbym je na miejsce roku do spędzania wakacji. Niestety zazwyczaj jeżdżę nad polskie morze lub w góry a czasem nad Śródziemne. Chyba to zrozumiałe?
Gość: fragii102
Oceniono 14 razy
10
adaki koty i tuwy to niemieckie organizacje korupcyjne
sterlecki
Oceniono 11 razy
9
Ciekawe co Polacy będą sprowadzać z zachodu za 5-6 lat. Nówki z Niemiec czy Holandii z turbodoładowaniem za 6 lat będą miały przejechane po 200000 kmi więcej i w większości będą to już szroty.
Gość: luki
Oceniono 33 razy
9
Dlaczego Peugeot zdobył tak mało punktów ? To oczywiste ! Polacy kochają samochody z kurami i widłami w logu. Design konserwatywny i sztywny niczym pacynka z kijem w dupie. Oczywiście silnik tdi od Niemca co jeździł w niedzielę do kościoła
Gość: Pepcio
Oceniono 7 razy
7
Nie ma jak wybierać samochód roku nie widząc go na oczy. Ile szt Tesli S sprzedało się w Polsce ? Na jakiej podstawie Polacy wyrobili sobie opinie o tym modelu ? Na podstawie internetowych artykułów?
Gość: mc
Oceniono 14 razy
2
Zobaczymy, jak Mazda wyjdzie na tych silnikach 2.0. Coś czuję, że lepiej w Stanach (gdzie zresztą sprzedaje się świetnie) niż w Europie - tutaj raczej ludzie poczekają na zapowiadanego diesla 1.5. Na pewno za to chwali się odchudzanie aut - to chyba najrozsądniejszy sposób, żeby zbić spalanie.
Gość: Fiki
Oceniono 135 razy 125
W Polsce tytuł COTY co roku zdobywa 13 letni golf TDI