W 2014 roku tych samochodów już nie kupisz

2014 rok już na dobre zagościł w kalendarzu, co wiąże się z wieloma premierami motoryzacyjnych nowości, ale również z pożegnaniami niektórych modeli samochodów. Część z nich została wycofana ze sprzedaży z powodu zbyt niskiej sprzedaży lub zastąpiono je nowymi generacjami bądź zupełnie nowymi modelami. Jest też jeden samochód, na którego nie są już przyjmowane zamówienia z powodu limitowanej produkcji, a następca nie został jeszcze zaprezentowany
BMW serii 1 Coupe/Cabrio BMW serii 1 Coupe/Cabrio BMW serii 1 Coupe/Cabrio

BMW serii 1 Coupe/Cabrio, BMW serii 3 Coupe/Cabrio

BMW nie oferuje już serii 1, ani serii 3 w wersjach coupe i cabrio. To żadne zaskoczenie, ponieważ producent z Monachium postanowił oddzielić dwudrzwiowe modele od pozostałych i będzie je teraz oznaczać cyframi parzystymi, dlatego powstały nowe serie 2 i 4.

>> BMW 1 M Coupe | Test i wideo <<

BMW serii 3 Coupe/CabrioBMW serii 3 Coupe/Cabrio

Honda CR-Z Honda CR-Z Fot. Honda

Honda CR-Z i Insight

Z powodu nikłego zainteresowaniem modelami CR-Z i Insight, Honda wycofała ze sprzedaży w Europie oba hybrydowe modele.

>> Ile jest CRX'a w Hondzie CR-Z? <<

Honda CR-Z, czyli hybrydowe coupe, nawiązujące do kultowego modelu CRX, nie zdobyło sympatii klientów. Połączenie rzekomo sportowego charakteru z alternatywnym źródłem napędu okazało się totalną klapą. Rodzinny, pięciodrzwiowy Insight nie był z kolei w stanie nawiązać walki z popularną Toyotą Prius. To duży cios dla Hondy, która w 1999 roku (rok przed Toyotą) stworzyła swój hybrydowy model. Był nim dwumiejscowy Insight pierwszej generacji.

Honda InsightFot. Honda

Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 Executive Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 Executive fot. Michał Dek

Hyundai Genesis Coupe i Veloster

W 2013 roku pożegnaliśmy także dwa Hyundaie. Z polskiej oferty wycofano pierwsze sportowe coupe marki z tylnym napędem. Mowa o Genesisie Coupe, który mimo atrakcyjnej ceny (ok. 160 tys. zł za blisko 350-konny samochód sportowy to kusząca oferta) nie przyjął się na rynku.

>> Genesis Coupe 3.8 V6 | Test | Hyundai, jakiego nie znacie! <<

Drugim modelem, którego nie zobaczymy już w naszych salonach sprzedaży jest model Veloster. Oryginalny hatchback z jedną parą drzwi po stronie kierowcy i dwiema po drugiej również nie zrobił u nas furory, mimo niedawnego poszerzenia gamy o silnik turbo.

>> Hyundai Veloster | Test wideo <<

Hyundai VelosterHyundai Veloster

Infiniti G37 Infiniti G37 fot. Infiniti

Infiniti G37

W ubiegłym roku swój żywot zakończyło Infiniti G37 - sedan premium o sportowym zacięciu z silnikiem V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM. Samochód zastąpiono nowym modelem Q50, który oferowany jest także z napędem hybrydowym. Odmiany coupe i cabrio poprzedniego modelu G są nadal dostępne, ale przy okazji zmiany nazewnictwa zostały oznaczone symbolem Q60.

>> Infiniti Q50 - Test | Pierwsza jazda bez trzymanki <<

Infiniti G37fot. Infiniti

Przez jakiś czas w ofercie znajdował się duży diesel - G400 CDI - na zdjęciu egzemplarz z 2004 roku. Został on zastąpiony wersją G320 CDI Przez jakiś czas w ofercie znajdował się duży diesel - G400 CDI - na zdjęciu egzemplarz z 2004 roku. Został on zastąpiony wersją G320 CDI fot. Daimler AG

Mercedes Klasy G Kabriolet, SLS AMG, Klasa R

Mercedes zakończył produkcję (odbywa się w zakładach Magna Steyr w austriackim Grazu) krótkiej wersji "Gelendy". Po wyprzedaniu ostatnich egzemplarzy modelu G500 Kabriolet, w ofercie pozostała tylko pięciodrzwiowa wersja kultowej Klasy G, która ma być produkowana jeszcze przez co najmniej pięć lat.

>> Mercedes G 350 BlueTEC | Test <<

Kolejnym Mercedesem, którego nie można, bądź lada moment nie będzie można kupić jest SLS AMG. Sportowy model, oferowany od 2009 roku, występował w wielu odmianach: coupe, roadster, GT, Black Series, a także w wersjach electric drive i wyścigowej GT3. Pożegnalna edycja o nazwie "Final Edition" powstanie z liczbie tylko 350 egzemplarzy. Zebranie tylu chętnych nie powinno być problemem. W ofercie pojawi się mniejszy sportowy model AMG GT. Nie będzie on jednak bezpośrednim następcą kultowego już SLS-a.

>> Mercedes SLS AMG GT Final Edition | Wielki koniec <<

Mercedes SLS AMG GT Final Editionfot. Mercedes-Benz

Trzecim i ostatnim modelem Mercedesa, który na dobre pożegnał się z polskim rynkiem, jest Klasa R. To luksusowy model, będący połączeniem limuzyny i minivana. Niektórzy widzą w nim nawet coś z SUV-a. Samochód najbardziej popularny w Ameryce Północnej, tam też jest produkowany.

Mercedes klasy R

Mitsubishi Colt Mitsubishi Colt fot. Mitsubishi

Mitsubishi Colt

W salonach można jeszcze kupić ostatnie egzemplarze tego modelu, wyprodukowanego jeszcze w 2012 roku. Są tu już jednak naprawdę ostatnie sztuki. Latem na polskim rynku ze sporym opóźnieniem zadebiutuje następca Colta - nowy Space Star (poza Europą znany jako Mirage).

>> Mitsubishi Space Star. Zamiast Mirage <<

Mitsubishi Coltfot. Mitsubishi

Opel Astra III Opel Astra III fot. Opel | Opel Astra III

Opel Astra Classic

Oferowanie jednocześnie poprzedniej i nowej generacji danego modelu to całkiem popularna praktyka, którą można zaobserwować np. u Chevroleta, Skody, Peugeota czy Opla. Niemiecki producent mimo tego, że IV generacja Astry zadebiutowało dawno temu, to nadal sprzedawał jej starszą odmianę, która dzięki niższej cenie cieszyła się sporym zainteresowaniem. Ale z tym już koniec, w ofercie będzie już tylko nowy model.

>> 15 lat fabryki Opla w Gliwicach <<

Opel Astra IIIfot. Opel | Opel Astra III

Seat Exeo Seat Exeo Fot. Seat | Seat Exeo

Seat Exeo

W 2013 roku Seat zakończył produkcję modelu Exeo, który był zmodernizowaną wersją Audi A4 B7 (obie marki należą do koncernu Volkswagena). Samochód występował w nadwoziu sedan oraz kombi. Rynkowego sukcesu jednak nie odniósł. Seat nie wprowadził następcy. Nowa generacja Toledo jest mniejsza (to bliźniacza konstrukcja ze Skodą Rapid).

>> Seat Exeo ST 2.0 TDI | Test <<

Seat Exeo (facelifting 2011)Seat Exeo (facelifting 2011)

Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S

Toyota Verso-S

Ostatnim samochodem, który pożegnał się oficjalnie z polskim rynkiem, jest Toyota Verso-S. Całkiem funkcjonalny mikrovan, ale zdecydowanie zbyt drogi z racji produkcji w Japonii (efekt wysokiego kursu jena). To skutecznie odstraszyło potencjalnych klientów.

>> Toyota Verso S 1.33 | Test <<

Toyota Verso-SToyota Verso-S

Więcej o:
Copyright © Agora SA