Wizyta w Muscle Car City

Miejsc, do których pielgrzymują fani motoryzacji jest wiele. W zależności od zamiłowań mogą to być tory wyścigowe, manufaktury ręcznie produkowanych aut albo muzea konkretnych marek. My postanowiliśmy zabrać Was do miejsca kultowego dla fanów muscle carów, które zjechały z taśm produkcyjnych General Motors. Oto kolekcja Rick Treworgy's Muscle Car City na Florydzie

Sezamie otwórz się...

Rick Treworgy's Muscle Car City to kolekcja ponad 200 wyjątkowych egzemplarzy aut głownie Chevroleta, ale także marek Pontiac i Oldsmobile. Wśród ustawionych na powierzchni prawie 9 000 m2 perełek amerykańskiej motoryzacji znajduje się ponad 80 sztuk różnych generacji Corvette oraz wiele wyjątkowych Chevroletów Camaro, Bel Air czy El Camino. Zapraszamy w podróż złotych lat koncernu General Motors

Kolekcja Corvette / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C1Chevrolet Corvette C1 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolety Chevelle SS / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C1-C3

Najbardziej znanym i kultowym modelem, któremu też najwięcej czasu i miejsca poświęcono w prezentowanym muzeum w Punta Gorda jest oczywiście Chevrolet Corvette. Pod dachem tego wyjątkowego miejsca udało się zebrać wszystkie generacje (od C1 do C6) w podziale na wiele różnych wersji nadwoziowych (Coupe i Convertible) oraz silnikowych (od wyjątkowego sześciocylindrowego 235 Blue Flame do V8 o pojemności 7 litrów) Oglądając je jedna po drugiej można na własne oczy nauczyć się historii tego modelu, ale nie z książki, a z bezpośredniego obcowania z tym kultowymi amerykańskimi autami. Oczywiście każde z prezentowanych aut jest w 100 proc. kompletne i utrzymane w kolekcjonerskim stanie. Poniżej możecie zobaczyć najciekawsze Corvette C1 (prod. 1953 - 1961), C2 (prod. 1962-1967) i C3 (prod. 1967 - 1982).

Chevrolet Corvette C1 / fot. Piotr Sielicki

Sprawdź ceny Chevroletów Corvette w Polsce

Chevrolet Corvette C1 / fot. Piotr SielickiChevrolet Corvette C1 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C1 / fot. Piotr SielickiChevrolet Corvette C1 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C2 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C2 / fot. Piotr Sielicki Chevrolet Corvette C2 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C2 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C2 / fot. Piotr SielickiChevrolet Corvette C2 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C2 / fot. Piotr SielickiChevrolet Corvette C2 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C3 / fot. Piotr SielickiChevrolet Corvette C3 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C3 / fot. Piotr SielickiChevrolet Corvette C3 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette / fot. Piotr Sielicki Chevrolet Corvette / fot. Piotr Sielicki Chevrolet Corvette / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C4-C6

Wśród tylu egzemplarzy Corvette nie mogło zabraknąć także nowszych generacji C4 (prod. 1983 - 1996) , C5 (prod. 1996 - 2004) i oczywiście C6 (prod. 2004 - 2013) m.in. w najmocniejszej fabrycznej wersji ZR1.

Chevrolet Corvette C3 / fot. Piotr SielickiChevrolet Corvette C4

Chevrolet Corvette C6 / fot. Piotr SielickiChevrolet Corvette C6 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C6 / fot. Piotr SielickiChevrolet Corvette C6 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Corvette C6 / fot. Piotr SielickiChevrolet Corvette C6 / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Chevelle SS / fot. Piotr Sielicki Chevrolet Chevelle SS / fot. Piotr Sielicki Chevrolet Chevelle SS / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Chevelle

W kolekcji Rick Treworgy's Muscle Car City znajduje się również piękna kolekcja kilkunastu Chevroletów Chevelle w najmocniejszych wersjach SS (Super Sport). Model Chevelle był produkowany od 1963 do 1977 roku. W tym czasie powstały trzy generacje tego auta w kilku odmianach nadwoziowych (od coupe przez cabrio po kombi). Wersji silnikowych, jak przystało na amerykańskie auto, było wiele i zależały one również od roczników produkcji. Tuż przed kryzysem paliwowym dostępne były wersje z Big-Block V8, których moc przekraczała nawet 450 KM. Chevelle SS to prawdziwy muscle car.

Chevrolet Chevelle SS / fot. Piotr SielickiChevrolet Chevelle SS / fot. Piotr Sielicki

Chevrolety Chevelle / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr SielickiChevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr SielickiChevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr SielickiChevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr SielickiChevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr SielickiChevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr SielickiChevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr Sielicki

Chevrolet El Camino / fot. Piotr Sielicki Chevrolet El Camino / fot. Piotr Sielicki Chevrolet El Camino / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet El Camino

W 1959 roku na rynku pojawił się Chevrolet El Camino, czyli stworzony na bazie osobowego modelu Brookwoods użytkowy pickup. Bardzo dobre wyniki sprzedaży skutkowały stworzeniem kolejnych generacji, w tym w bardzo mocnej odmianie (tak jak w przypadku Chevelle) Super Sport. Moc silników w tych użytkowych coupe wynosiła w zależności od rocznika od 300 do 380 KM. Spotkanie takiego auta na ulicy, nawet w Stanach Zjednoczonych, nie jest łatwe. Zobaczyć wszystkie generacje, również w wersjach SS, to już nie lada gratka.

Chevrolet El Camino / fot. Piotr SielickiChevrolet El Camino / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet El Camino / fot. Piotr SielickiChevrolet El Camino / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet El Camino / fot. Piotr SielickiChevrolet El Camino / fot. Piotr Sielicki

Pontiac GTO / fot. Piotr Sielicki Pontiac GTO / fot. Piotr Sielicki Pontiac GTO / fot. Piotr Sielicki

Pontiac GTO

Właściciele muzeum nie zapomnieli również o innej niegdyś bardzo pożądanej marce General Motors jaką był Pontiac. W kolekcji znalazło się kilka fantastycznych modeli GTO z lat 60. i 70. XX wieku. Moc silnika V8 na poziomie 325 do 370 KM czyniła z GTO prawdziwego amerykańskiego sportowca.

Pontiac GTO / fot. Piotr SielickiPontiac GTO / fot. Piotr Sielicki

Podoba Ci się Pontiac GTO? Zobacz ile kosztuje!

Pontiac GTO / fot. Piotr SielickiPontiac GTO / fot. Piotr Sielicki

Pontiac Firebird Trans Am / fot. Piotr Sielicki Pontiac Firebird Trans Am / fot. Piotr Sielicki Pontiac Firebird Trans Am / fot. Piotr Sielicki

Pontiac Firebird / Trans Am

W palecie modeli Pontiaca w latach 60. i 70. występował jeszcze jeden sportowy samochód marzeń. To Pontiac Firebird także w wersji Trans AM. Mechanicznie i stylistycznie były to samochody bardzo podobne do Chevroleta Camaro. Początkowo pod maskę trafiły mniejsze silniki rzędowe, sześciocylindrowe silniki o mocy około 200 KM. Później do oferty trafiły jednostki V8, których moc w drugiej generacji Firebirda wynosiła nawet 330 KM.

Pontiac Firebird Trans Am / fot. Piotr SielickiPontiac Firebird Trans Am / fot. Piotr Sielicki

Pontiac Firebird Trans Am / fot. Piotr SielickiPontiac Firebird Trans Am / fot. Piotr Sielicki

Pontiac Firebird Trans Am / fot. Piotr SielickiPontiac Firebird Trans Am / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki Chevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki Chevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Camaro

Wróćmy do marki Chevrolet. Poza modelem Corvette drugim kultowym modelem tej marki jest Camaro. Pod dachem Rick Treworgy's Muscle Car City znajdziemy pokaźną kolekcje także tych aut. Wśród nich można podziwiać wiele ciekawych egzemplarzy pierwszej, drugiej, trzeciej i jedno czwartej generacji. Camaro produkowane były od 1966 roku, a kolejne modele pojawiały się w 1970, 1982 i 1993 roku. W 2010 roku Camaro powróciło do palety Chevroleta po ośmioletniej przerwie. Pod maską klasyków w Punta Gorda nie zabrakło najmocniejszych jednostek V8 o mocach dochodzących do 400 KM.

Chevrolet Camaro / fot. Piotr SielickiChevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki

Chciałbyś mieć własne Camaro? Sprawdź ceny w Polsce

Chevrolet Camaro / fot. Piotr SielickiChevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Camaro / fot. Piotr SielickiChevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Camaro / fot. Piotr SielickiChevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Camaro / fot. Piotr SielickiChevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Camaro / fot. Piotr SielickiChevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Bel Air / fot. Piotr Sielicki Chevrolet Bel Air / fot. Piotr Sielicki Chevrolet Bel Air / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Bel Air

W amerykańskim muzeum zgromadzono również piękną, wyróżniającą się na tle całości, kolekcję kilku Chevroletów Bel Air drugiej generacji. Były one produkowane od 1954 roku przez następne 4 lata. Niektóre z prezentowanych aut przeszły delikatny tuning mechaniczny silników, zawieszenia, a także kół. Pod długimi maskami ukryto silniki V8 o mocy od 160 do około 190 KM.

Chevrolet Bel Air / fot. Piotr SielickiChevrolet Bel Air / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Bel Air / fot. Piotr SielickiChevrolet Bel Air / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Bel Air / fot. Piotr SielickiChevrolet Bel Air / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Bel Air / fot. Piotr SielickiChevrolet Bel Air / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Imapala SS/ fot. Piotr Sielicki Chevrolet Imapala SS/ fot. Piotr Sielicki Chevrolet Imapala SS/ fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Impala

Innym autem z logo Chevy na masce, które otrzymało w kilku kolejnych generacjach rasową wersję SS (Super Sport) jest Impala. Z racji tego, że auto to ma w sobie cechy sportowca, musiało znaleźć się we własności Muscle Car City Museum. Długie i szerokie coupe z potężnymi V8 pod maską budzą podziw nawet gdy stoją. Patrząc na nie chciałoby się przenieść do czasów, kiedy królowały one na amerykańskich szosach.

Chevrolet Imapala SS/ fot. Piotr SielickiChevrolet Imapala SS/ fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Imapala SS/ fot. Piotr SielickiChevrolet Imapala SS/ fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Imapala SS/ fot. Piotr SielickiChevrolet Imapala SS/ fot. Piotr Sielicki

Pontiac Grand Prix / fot. Piotr Sielicki Pontiac Grand Prix / fot. Piotr Sielicki Pontiac Grand Prix / fot. Piotr Sielicki

Oldsmobile i inne auta GM

W muzeum na Florydzie można spotkać też kilka egzemplarzy aut marki Oldsmobile oraz innych modeli koncernu GM, np.: Chevy Nova czy Pontiac Grand Prix.

Chevrolet Nova/ fot. Piotr SielickiChevrolet Nova / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet Monte Carlo / fot. Piotr SielickiChevrolet Monte Carlo / fot. Piotr Sielicki

Chevrolet / fot. Piotr SielickiChevrolet / fot. Piotr Sielicki

Oldsmobile / fot. Piotr SielickiOldsmobile / fot. Piotr Sielicki

Oldsmobile / fot. Piotr SielickiOldsmobile / fot. Piotr Sielicki

Oldsmobile / fot. Piotr SielickiChevrolet / fot. Piotr Sielicki

fot. Piotr Sielicki fot. Piotr Sielicki fot. Piotr Sielicki

Tuning i samochody wyczynowe

Amerykanie tak jak wszystkie narody kochające motoryzację również uwielbiają modyfikować swoje auta i prezentować je na zlotach lub brać udział w czynnych wyścigach. Oto najciekawsze samochody wyścigowe i Hot Rody z muzeum na Florydzie.

fot. Piotr Sielickifot. Piotr Sielicki

fot. Piotr Sielickifot. Piotr Sielicki

fot. Piotr Sielickifot. Piotr Sielicki

fot. Piotr Sielickifot. Piotr Sielicki

fot. Piotr Sielickifot. Piotr Sielicki

ZOBACZ PEŁNĄ GALERIE Z WIZYTY W MUSCLE CARS CITY NA FLORYDZIE

Więcej o:
Komentarze (6)
Wizyta w Muscle Car City
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Migi

    Oceniono 6 razy 6

    OMG!

    P.M

  • lukasz2010

    Oceniono 4 razy 4

    Mógłbym tam spać :)

  • Gość: k

    Oceniono 4 razy 4

    Sam bym się wybrał.

  • Gość: Flaju

    Oceniono 4 razy 4

    Na drugiej stronie zmieńcie podpis pod jednym ze zdjęć. Ostatnia niebieska Vette to już C3. W podpisie jest C2.

  • tece92a

    0

    Z dzieciństwa z sentymentem wspominam,jak ojciec słuchał Radia Wolna Europa a ja z nim.Z lubością słuchałem audycji o ameryckich skrzydlatych samochodach z 7-mio litrowymi silnikami,kiedy w Polsce dzieci fortuny jeżdziły Syrenkami.

  • bratjolki

    Oceniono 2 razy 0

    Ze "niestety w Europie ich nie ma"? Polowa tej kolekcji jest do zobaczenia w sobotnie popoludnia na ulicach Zurychu. Zabawne jest jeszcze to, ze te same auta nie beda NIGDY mogly pojechac legalnie w Ameryce, swojej ojczyznie tak, jak sostaly do tego stworzone, czyli szyyyybko. Deczko ponad 70 mph. A w okupowanej Europie mozna oko tym wciaz nacieszyc (glownie podziwiajac tylni zderzak :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX