Od tych aut odliczysz cały VAT

Od 1 stycznia 2014 roku dilerzy szykują się na niezłe żniwa. Powód to czasowa możliwość pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów z homologacją ciężarową. Oto wstępna lista takich modeli
Audi A6 Allroad Quattro Audi A6 Allroad Quattro fot. Audi | Audi A6 Allroad Quattro

Niemieckie auta premium

Audi
1. Audi Q3 (5 miejsc)
2. Audi Q5 (5 miejsc)
3. Audi A4 Avant (5 miejsc)
4. Audi A4 Allroad (5 miejsc)
5. Audi A6 Avant (5 miejsc)
6. Audi A6 Allroad (5 miejsc)
7. Audi A5 Sportback (4 miejsca)
8. Audi A7 (4 miejsca)

BMW
1. BMW X1 (5 miejsc)
2. BMW X3 (5 miejsc)
3. BMW X5 (5 miejsc)
4. BMW X6 (4 miejsca)

Mercedes
1. Mercedes GLK (5 miejsc)
2. Mercedes M (5 miejsc)
3. Mercedes GL (5 miejsc)
4. Mercedes G (5 miejsc)
5. Mercedes Citan (5 miejsc)
6. Mercedes Vito (6 miejsc)
7. Mercedes Viano (5 miejsc)

BMW X5 BMW X5 xDrive50i i xDrive30dBMW X5 | fot. BMW

Ford Kuga Ford Kuga Fot. Ford | Ford Kuga

Fiat, Ford, Opel, Peugeot i Volvo

Fiat
1. Fiat Fiorino (5 miejsc)
2. Fiat Doblo (5 miejsc)

Ford
1. Ford Focus kombi (4 miejsca)
2. Ford Mondeo kombi (4 miejsca)
3. Ford Kuga (4 miejsca)
4. Ford C-MAX (5 miejsc)
5. Ford Galaxy (5 miejsc)

Opel
1. Opel Astra hatchback/kombi (5 miejsc)
2. Opel Insignia kombi (5 miejsc)
3. Opel Combo Tour Van (5 miejsc)

Peugeot
1. Peugeot 508 kombi (5 miejsc)
2. Peugeot 3008 (5 miejsc)
3. Peugeot 5008 (5 miejsc)
4. Peugeot Partner (5 miejsc)

Volvo
1. Volvo V40 (4 miejsca)
2. Volvo V60 (4 miejsca)
3. Volvo V70 (5 miejsc)
4. Volvo XC60 (5 miejsc)
5. Volvo XC70 (5 miejsc)
6. Volvo XC90 (5 miejsc)

Peugeot 5008Peugeot 5008 | fot. PSA

Hyundai i30 Wagon Hyundai i30 Wagon Fot. Hyundai

Samochody koreańskie i japońskie

Hyundai
1. Hyundai i20
2. Hyundai i30 Wagon
3. Hyundai i40 Wagon
4. Hyundai ix20
5. Hyundai ix35

Infiniti
1. Infiniti QX50 3.0d (5 miejsc)
2. Infiniti QX70 3.0d (5 miejsc)

Kia
1. Kia cee'd
2. Kia Venga
3. Kia Sportage

Nissan
1. Nissan X-Trail
2. Nissan Pathfinder
3. Nissan Murano

Toyota

1. Toyota Avensis kombi (4 miejsca)
2. Toyota RAV4 (4 miejsca)
3. Toyota Land Cruiser (5 miejsc)
4. Toyota Land Cruiser V8 (5 miejsc)

Toyota Land Cruiser PradoToyota Land Cruiser | fot. Toyota

Porsche Cayenne S Hybrid Porsche Cayenne S Hybrid Fot. Porsche

Grupa VW

Porsche
1. Porsche Cayenne (5 miejsc)

Seat
1. Seat Alhambra (5 miejsc)

Skoda
1. Skoda Fabia hatchback (4 miejsca)
2. Skoda Rapid liftback (4 miejsca)
3. Skoda Roomster (5 miejsc)
4. Skoda Octavia kombi (5 miejsc)
5. Skoda Yeti (5 miejsc)
6. Skoda Superb (5 miejsc)

Volkswagen
1. Volkswagen Passat kombi (5 miejsc)
2. Volkswagen Touran (5 miejsc)
3. Volkswagen Tiguan (5 miejsc)
4. Volkswagen Sharan (5 miejsc)
5. Volkswagen Touareg (5 miejsc)
6. Volkswagen Caddy (5 miejsc)
7. Volkswagen Caddy Maxi (5 miejsc)
8. Transporter Kombi (5/6 miejsc)
9. Caravelle (5/6 miejsc)

Volkswagen Passat Volkswagen Passat | fot. VW

 


Źródło: Samar.pl

Komentarze (48)
Od tych aut odliczysz cały VAT
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 181 razy 139

    Czyli komedii z kratą ciąg dalszy. Tak jakby lekarz, architekt, właściciel agencji reklamowej czy punktu naprawy drukarek MUSIAŁ mieć do roboty auto ciężarowe. Po co się pytam ta fikcja? Dlaczego - jeśli kogoś na to stać - nie można jeździć firmową 911-tką, albo Smartem? Bo w socjalistycznych łbach siedzi głęboko zakorzeniony pogląd "każdemu ma być po równo" (czytaj: ch...owo ale stabilnie), a każdy prywaciarz to złodziej lub co najmniej kombinator?
    --
    parada karzełków

  • bezsenny.morfeusz

    Oceniono 27 razy 21

    Nabywcy samochodów dzielą się na dwie grupy: tych których stać na nowe auta i na tych którzy z uporem godnym lepszej sprawy udowadniają innym, że kupno nowych aut się nie opłaca. Jest wprawdzie jeszcze jedna grupa, która nie wstydzi się otwarcie przyznać, że ich zwyczajnie nie stać na nowe i dlatego kupują używane ale jest to grupa statystycznie nieistotna.

  • maxximus666

    Oceniono 31 razy 11

    Halo panie kretyn - adamiakadam1
    Do informacji;
    Marki koncernu Volkswagen AG
    Audi – niemiecka marka samochodów produkowanych w latach 1910-1941 oraz od 1965 w Ingolstadt (99,14% udziału Volkswagen AG)
    Bentley
    Bugatti
    Ducati
    Lamborghini
    SEAT
    Škoda
    Volkswagen
    Scania
    MAN
    Volkswagen Nutzfahrzeuge
    Porsche
    Poza tym Cayenne JEST w grupie "niemieckich aut premium"!

    czego to sie nie robi zeby tylko sie wpisac....

  • aerofan

    Oceniono 12 razy 8

    Policzcie, zanim popędzicie do salonów. REALNE wyliczenia:

    Kupujemy Kia Sportage- pierwszy z brzegu, ale jeden z najlepiej się sprzedających aut. Opcja 4x4, diesel 136KM, dobre wyposażenie. Cennikowo 105 tys, targujemy u dilera na 100.000 PLN.

    Wariant 1: Kupujemy auto "z kratką". Odliczamy 23% Vat, czyli zostaje nam 81.300. Wrzucamy to w koszty (amortyzacja). Zakłądając, ze generujemy zysk, to w skali globalnej odliczamy jeszcze 19% CIT. Czyli de facto samochód kosztuje nas ok 66.000. Auto sprzedajemy po 3-3,5 roku. Rynek wtórny jak marzenie. Auta sprzedają się bardzo dobrze (wiem, bo sam szukałem ostatnio 3 letniej Kii). Dostajemy 60.000 brutto(zakładając, że auta nie zajeździliśmy). Vat niestety musimy oddać (bez względu na to, czy sprzedajemy po pół roku czy od razu - odliczyliścmy cały to musimy oddać cały). Zostaje nam 48.780 netto (przychód). Oczywiście to nasz przychód, czyli minus 19% czyli zostaje w kieszeni 39.500. Na aucie straciliśmy przez ten czas więc ok. 26.500 PLN (netto).

    Wariant 2. Kupujemy auto "normalnie". Płacimy 100.000, odliczamy 6000 VAT, reszta idzie w koszty (amortyzacja, 94.000 zł). Po odliczeniu CIT zostaje 76.140. Sprzedajemy po 3-3,5 roku (jeśli wykupujemy z leasingu czekamy pół roku). Dostajemy 60.000 zł. Musimy oddać 2/5 z tego 6000 zł Vat, co to go odliczyliśmy na początku, czyli 2400 zł. Zostaje nam 57.600 zł (netto). Oddajemy podatek CIT i zostaje 46600. Na aucie straciliśmy 29.484 zł (netto).

    Finalnie różnica NIE w wysokości wartości podatku VAT, jak niektórzy sobie myślą krótkowzrocznie, ale tylko 3000 zł. Zakładając, że homologowane auto jest droższe o jakieś 1-3 tys w zależności od marki, ta różnica się zaciera. Gra warta świeczki ? Na dodatek nie jeździmy zwykłą osobówką tylko ciężarówką, co teoretycznie może przysporzyć nam problemów tylko (słyszałem o przypadkach, że ludzie dostawali mandaty za granicą bo wjeżdżali do miasta takim autem).

  • holtzwagen

    Oceniono 2 razy 2

    Cóż za bezsensowny artykuł. Losowa lista marek i pojazdów. Jak rozumiem, np.: od Renault nie odliczymy VAT? Pojazdów tej marki nie ma na liście.

    Nie mówię już o błędach redakcyjnych (dlaczego Kia i Hyundai nie są wyboldowane?) i umieszczaniu na 5 slajdach tego co powinno być w jednym artykule.

  • olias

    Oceniono 2 razy 2

    Tuska życzenia świąteczne z prezentem dla BCC i Lewiatan.

  • Gość: Piotr

    Oceniono 1 raz 1

    Ciekawe czy Straż Miejska odliczyła sobie VAT?
    W mojej okolicy "koledzy strażnicy" regularnie odwożą siebie na wzajem do domu po pracy.
    To samo dotyczy Policji, która organizuje sobie "śniadaniowe zloty" w jednym z barów na rogatkach miasta. Ale co tam, prywaciarz to gatunek klasyfikowany najniżej

  • vecchio

    Oceniono 3 razy 1

    Bzdura.
    Firma VOLVO POLSKA nie jest w stanie od 7 dni ustalić czy samochód jest zgodnie z POLSKIM prawem uprawniony do odpisu VAT czy też nie. Pytałem i importera i dilera nikt nie wie.

    Ustawa o podatku od towarów i usług (stan prawny na dzień 1 01 2014 ) dostępny na stronach sejmu (sejm.gov.pl)
    art 86 a: cytuje:

    1. W przypadku nabycia:
    1) samochodów osobowych,
    2) innych niż samochody osobowe pojazdów samochodowych o dopusz-czalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony
    â kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, stanowi 60% kwoty podatku określonej w fakturze lub kwoty podatku należnego z tytu-łu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca â nie więcej jednak niż 6000 zł.

    2. Przepis ust. 1 pkt 2 nie dotyczy:
    1) pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van;
    2) pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, któ-re oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do prze-wozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50% długości pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zda-niu poprzednim, długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części po-jazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;
    3) pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków;
    4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;
    5) pojazdów specjalnych â jeżeli z dokumentów wydanych zgodnie z prze-pisami prawa o ruchu drogowym wynika, że jest to pojazd specjalny;
    6) pojazdów samochodowych innych niż wymienione w pkt 1â5, w których liczba miejsc (siedzeń) łącznie z miejscem dla kierowcy wynosi:
    a) 1 â jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 425 kg,
    b) 2 â jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 493 kg,
    c) 3 lub więcej â jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 500 kg;
    7) pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą â jeżeli z dokumentów wydanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie.

    Jak widać powyżej samochód musi miech homologacje i spełnić jeden z warunków podany w pkt 2 (np ppkt 2 lub 6) by mieć odliczenie VAT..... auta typu XC 70 tego nie spełniają w mojej VOLVO a teraz i gazeta.pl wprowadzacie wszystkich klientów w bład sugerując możliwośc odliczenia VAT.

    Pozdrawiam

  • klemens1

    Oceniono 1 raz 1

    Ciekawe jeszcze, ile będzie kosztować "homologacja".

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX