Car of the Year 2014 | Finałowa siódemka

Jurorzy konkursu COTY podjęli pierwsze decyzje i z trzydziestu początkowo zgłoszonych samochodów wybrali tylko siedem, które mają szanse otrzymać tytuł ?Samochodu Roku 2014?
Car of the Year Car of the Year

Car of the Year

Wyselekcjonowane auta w lutym przyszłego roku zostaną poddane szeregowi testów niedaleko Paryża. Potem odbędzie się finałowe głosowanie, a zwycięski samochód poznamy trzeciego marca na salonie samochodowym w Genewie.

* W konkursie COTY nie ma kategorii, ani zwycięzców klasowych. Na koniec liczy się tylko jedno auto, które otrzyma najwięcej głosów od 58 członków jury. Pojazdy oceniane są pod kątem wyglądu, komfortu, bezpieczeństwa, zużycia paliwa, prowadzenia, osiągów, funkcjonalności, wpływu na środowisko, wrażeń z jazdy oraz ceny. Ważnymi czynnikami są również innowacje techniczne i stosunek ceny do jakości.

Oto ostateczna lista modeli do tytułu "Car of the Year 2014":

Car of the Year 2014

BMW i3 BMW i3 fot. BMW

BMW i3

To pierwszy seryjnie produkowany elektryczny model BMW oraz, jak podaje producent, pierwszy samochód premium zaprojektowany od podstaw jako auto elektryczne. Elementy nadwozia wykonano z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP). System eDrive ma 170 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Małe BMW cechuje się dobrymi osiągami. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 7,2 sekundy, prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 150 km/h. Średni zasięg samochodu na pełnych bateriach waha się od 130 do 160 km. Co ciekawe, opcjonalnie można wyposażyć samochód w dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 34 KM (range-extender), który utrzymuje minimalny poziom naładowania akumulatora i zwiększa zasięg pojazdu do około 300 kilometrów.

Naszym zdaniem BMW i3 ma duże szanse, by wygrać cały konkurs, ponieważ jurorzy doceniają zaawansowanie techniczne pojazdów, a to mocna strona tego modelu.

Więcej o BMW i3

BMW i3BMW i3

Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso fot. Citroën

Citroen C4 Picasso

Nowe Picasso wygląda jak statek kosmiczny. Wielu pewnie będzie patrzeć na niego z uśmiechem na twarzy, ale lubimy odwagę Citroëna. Poza tym, to wszechstronny i wygodny samochód rodzinny, być może zostanie doceniony?

Więcej o Citroënie C4 Picasso

Nowy Citroen Grand C4 PicassoFot. Citroen

 mazda 3 mazda 3 fot. mazda

Mazda3

Ubiegłorocznym Samochodem Roku został Volkswagen Golf VII. Czyżby jego bezpośrednim następcą miała zostać nowa Mazda 3? Niewykluczone, nowa "trójka" to solidny kompakt o ponadprzeciętnej urodzie.

Więcej o Maździe 3

 mazda 3fot. mazda

Mercedes Klasy S Mercedes Klasy S fot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy S

Nową generacją Klasy S (oznaczenie W222) Mercedes-Benz wyznaczył nowe standardy w segmencie luksusowych limuzyn, znacznie oddalając się od Audi czy BMW.

Więcej o Mercedesie Klasy S

Mercedes Klasy Sfot. Mercedes-Benz

Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308

Peugeot 308

Samochodem roku 2002 został Peugeot 307, czemu więc po 12 latach tego tytułu nie miałby zdobyć model 308 drugiej generacji? Samochód jest mocną tegoroczną premierą w segmencie C. Francuski kompakt wygląda elegancko i solidnie, jest zbudowany na modułowej platformie EMP2, co pozwoliło zmniejszyć masę auta o 140 kg.

Więcej o Peugeocie 308

Nowy Peugeot 308fot. Peugeot

Skoda Octavia Skoda Octavia fot. Skoda

Skoda Octavia

Najnowsza Octavia to poprawne auto, które zapewne będzie cieszyło się duża popularnością, ale uważamy, że jest zbyt pospolite i nie wyróżnia się niczym szczególnym, żeby zdobyć tytuł Car of the Year 2014. A może się mylimy?

Więcej o Skodzie Octavii

Skoda Octavia IIISkoda Octavia III

Tesla S Tesla S fot. Tesla

Tesla Model S

Tesla Model S to ładny i nowoczesny liftback o napędzie elektrycznym. Nadwozie pojazdu jest wykonane w całości z aluminium. Imponuje również zasięg auta na jednym ładowaniu, z najpojemniejszą wersją baterii wynosi on ponad 480 km. Od chwili debiutu tego samochodu w 2012 roku, Tesla Motors nie ma już w swojej gamie tylko modeli sportowych. W 2014 roku do sprzedaży trafi minivan Model X.

Więcej o Tesli S

 

Tesla Model Sfot. Tesla

cotyWskaż swojego faworyta COTY 2014

Więcej o:
Komentarze (25)
Car of the Year 2014 | Finałowa siódemka
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • ligand17

    Oceniono 76 razy 34

    Nową generacją Klasy S (oznaczenie W222) Mercedes-Benz wyznaczył nowe standardy w segmencie luksusowych limuzyn, znacznie oddalając się od Audi czy BMW - ciekawe, jakie to standardy. Może w awaryjności - wszak poprzednia generacja bardzo wysoko postawiła poprzeczkę, niektóre egzemplarze miały awarie w momencie wydania przez dealerów...

  • mo-7

    Oceniono 2 razy 2

    Same nudy ... i3 brzydkie jak kupa do tego jak dowalą ceny to pewnie nie zejdzie poniżej 200 tyś. W UK - 25 tyś funtów po odliczeniu 5 tyś zwrotu podatku.

  • kamito

    Oceniono 1 raz 1

    może Mazda może Merc, zobaczymy ciekawe czy powtórzy ubiegłoroczny wynik Golfa i zgarnie COTY, WCOTY, i COTY w Japonii

  • pocalujta_wujta

    Oceniono 2 razy 0

    Ciekawe ze przyznajemy "samochod roku" na przyszly rok. Cie choroba nie lepiej na kilka lat?

    Samocod roku jest raczej na region swiata i do nokretnych warunkow. MIeszkajac z daleka od kraju moge powiedziec ze zaden z nich nie bedzie samochodem roku tutaj choc wiele bedzie szanowanych. Zalezy od realiow.

  • afigur

    Oceniono 41 razy -9

    stawiam na S-kę. już chyba powinni przestać wygłupiać się z elektrowozami których później nikt nie kupuje

  • facelift

    Oceniono 38 razy -16

    Skoda Octavia - najbardziej przezroczysty samochód roku, no większego badziewia nie widziałem.
    Citroen Picasso - niezła zżynka wewnętrznego designu z BMW
    Peugeot 308 - tak samo jak Citroen Picasso.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX