TUV 2014 | Lista najgorszych aut wg niemieckiego raportu

Oto samochody, które najczęściej wyjeżdżają z niemieckich badań technicznych na lawecie
Badanie techniczne Badanie techniczne Badanie techniczne

Raport TUV 2014

Raport TUV powstaje w oparciu o wyniki okresowych badań technicznych. Sprawdzany jest stan pojazdu w zakresie niemal identycznym, jak w Polsce. Najważniejsze są elementy wpływające na bezpieczeństwo, czyli stan układu hamulcowego, luzy w zawieszeniu, układzie kierowniczym, czy stan elementów nośnych (progów lub ramy). Oprócz tego istotny jest stan ogumienia, szyby czołowej (nie może być porysowana, lub pęknięta), a także badany jest skład spalin, czyli pośrednio stan katalizatora (jeśli występuje). Diagnosta sprawdza ewentualne wycieki (silnik, skrzynia biegów, amortyzatory).

Raport TUV 2014 powstał na podstawie blisko 8 mln badań technicznych przeprowadzonych na terenie Niemiec w okresie lipiec 2012 - czerwiec 2013. Liczba modeli w zestawieniu TUV zmniejsza się z każdą kategorią wiekową. Ma to związek z odpowiednią liczbą egzemplarzy danego modelu potrzebnych do zbudowania rzetelnej statystyki.

Średnia ilość usterek dla wszystkich modeli:

Wiek aut Brak usterek Drobne usterki Poważne usterki
2-3 lata 84,2% 6,7% 9,1%
4-5 lat 74,1% 11,1% 14,8%
6-7 lat 64,8% 14,0% 21,2%
8-9 lat 55,7% 15,4% 28,8%
10-11 lat 48,9% 17,7% 33,3%
Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan

Auta 2-3 letnie

Dacia Logan to samochód tani w zakupie i eksploatacji, ale niskie koszty wytwarzania mają swoje odzwierciedlenie w jakości. O takie auto rzadziej się dba, mało który właściciel dopieszcza swojego Logana. Rezultaty widać podczas badań technicznych. W stosunkowo nowych autach w niemal 20% egzemplarzy wykryto poważne usterki. Drugie miejsce zajęła Panda drugiej generacji produkowana jeszcze w Tychach.

129.    Dacia Logan (19,4%)    (46 000 km)
128.    Fiat Panda (17,1%)    (31 000 km)
127.    Citroen C4    (16,6%)    (41 000 km)
126.    Chevrolet Spark (16,1%)    (29 000 km)
125.    Fiat Bravo    (15,7%)    (42 000 km)
124.    Alfa Romeo 159 (15,4%)    (56 000 km)
123.    Citroen C4 Picasso (15,2%)    (49 000 km)
122.    VW Sharan    (14,7%)    (61 000 km)
120.    Fiat Punto (14,5%)    (37 000 km)
120.    Chevrolet Aveo    (14,5%)    (33 000 km)

Powyższe linki prowadzą do testów.

Dacia Logan MCVDacia Logan MCV

Fiat PandaFiat Panda

Citroen C4Citroen C4

Citroen C4Citroen C4

Alfa Romeo 159 SWAlfa Romeo 159 SW

Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan

Auta 4-5 letnie

Wśród aut 4- i 5-letnich Logan ponownie na ostatnim miejscu. W dziesiątce dominują samochody miejskie (Panda, Ka, Matiz) i dostawcze (Doblo, Berlingo, Kangoo).

122.    Dacia Logan    (28,9%)    (79 000 km)
121.    Citroen C4    (25,5%)    (70 000 km)
120.    Fiat Doblo (25,3%)    (79 000 km)
119.    Chevrolet Matiz    (24,7%)    (48 000 km)
117.    Seat Ibiza/Cordoba    (24,2%)    (63 000 km)
117.    Citroen Berlingo (24,2%)    (77 000 km)
116.    Renault Kangoo    (23,8%)    (69 000 km)
115.    Fiat Panda (23,3%)    (51 000 km)
114.    Ford Ka (22,8%)    (52 000 km)
113.    Chevrolet Captiva   (22,1%)    (77 000 km)

Powyższe linki prowadzą do opinii - artykułów o samochodach używanych.

Fiat PandaFiat Panda

Citroen C4Citroen C4

Seat IbizaSeat Ibiza

Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser

Auta 6-7 letnie

Chrysler PT Cruiser produkowany był do 2010 roku. Niezależnie od roku produkcji wymaga troskliwej opieki. Wśród sześciolatków pojawiła się już Laguna II, znana ze swoich kaprysów. Jak widać problemy sprawia także w stacjach diagnostycznych podobnie, jak mistrz usterkowości poprzedniej dekady, Peugeot 307.

113.    Chrysler PT Cruiser    (37,7%)    (83 000 km)
112.    Fiat Doblo (33,9%)    (103 000 km)
111.    Dacia Logan    (33,8%)    (83 000 km)
110.    Renault Kangoo   (33,2%)    (92 000 km)
108.    Renault Laguna (32,6%)    (107 000 km)
108.    Fiat Stilo (32,6%)    (96 000 km)
107.    Peugeot 307 (30,6%)    (91 000 km)
106.    Fiat Punto    (30,4%)    (79 000 km)
105.    Renault Megane (29,9%)    (95 000 km)
104.    Alfa Romeo 147 (29,7%)    (87 000 km)

Chrysler PT CruiserChrysler PT Cruiser

Fiat DobloFiat Doblo

Dacia LoganDacia Logan

Mercedes ML Mercedes ML Mercedes ML

Auta 8-9 letnie

Produkowany w Stanach Zjednoczonych Mercedes ML nie słynął z wysokiej jakości wykonania. Po latach pierwsza generacja tego SUV-a ma spore problemy z zaliczeniem przeglądu. Obok znanych z młodszych roczników modeli na końcu listy wylądowały rodzinne bliźniaki, Ford Galaxy i Volkswagen Sharan.

95.    Mercedes ML (42,7%)    (139 000 km)
94.    Fiat Stilo (41,2%)    (112 000 km)
93.    Chrysler PT Cruiser   ( 40,3%)    (113 000 km)
92.    Renault Laguna (38,9%)    (124 000 km)
91.    Alfa Romeo 156 (38,2%)    (126 000 km)
90.    Alfa Romeo 147 (37,9%)    (107 000 km)
89.    Ford Galaxy (37,5%)    (142 000 km)
88.    VW Sharan    (37,3%)    (147 000 km)
87.    Chevrolet Matiz (37%)    (73 000 km)
86.    Renault Kangoo    (36,8%)    (113 000 km)

Mercedes MLMercedes ML

Fiat StiloFiat Stilo

Fiat Stilo SWFiat Stilo SW

Chrysler PT CruiserChrysler PT Cruiser

Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser

Auta 10-11 letnie

Kupowanie samochodu mającego więcej, niż 10 lat to spore ryzyko. Jak widać nawet "zadbane" egzemplarze z rynku niemieckiego potrafią być w stanie dalekim od ideału. Ponad 40% egzemplarzy wszystkich dziesięciu modeli nie zalicza przeglądu ze względu na poważne usterki zagrażające bezpieczeństwu.

78.    Chrysler PT Cruiser    (45,1%)    (121 000 km)
77.    Ford Galaxy (44,2%)    (161 000 km)
76.    Fiat Stilo (43,8%)    (115 000 km)
75.    Ford Ka ( 43,3%)    (59 000 km)
74.    VW Sharan    (42,9%)    (165 000 km)
73.    Mini    (42,6%)    (107000 km)
72.    Alfa Romeo 156 (42,5%)    (145 000 km)
71.    Renault Laguna (42,2%)    (131 000 km)
70.    Renault Kagnoo (42,1%)    (13 6000 km)
69.    Alfa Romeo 147 (41,9%)    (122 000 km)

Zobacz jakie samochody wypadły najlepiej w raporcie TUV 2014

Chrysler PT CruiserChrysler PT Cruiser Convertible

Ford GalaxyFord Galaxy

Fiat StiloFiat Stilo

Więcej o:
Komentarze (15)
TUV 2014 | Lista najgorszych aut wg niemieckiego raportu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: eryk

    Oceniono 8 razy 8

    Tak niemieckie raporty juz nie sa wiarygodne tak jak z raportem o oponach w ktorym niemieckie produkty byly naszczycie i udowodniono imoszustwo wielka sciem

  • wojna71

    Oceniono 3 razy 3

    Niech się pocałują w... nie napiszę gdzie, ale wiadomo. Niemieckich aut tu nie ma.

  • Dawid J

    Oceniono 2 razy 2

    Niemieckie raporty mozna kupic z paczka chipsów w biedronce tyle sa warte..

  • Gość: wentyl

    Oceniono 2 razy 2

    Nie mam przekonania do tych niemieckich opinii !

  • pablito0987

    Oceniono 7 razy 1

    ja też mam już jakiś czas Fiata Stilo 2003 rok, 1,9 JTD, jak dotąd odpukać, oprócz wymiany filtrów i płynów nie dołożyłem złotówki. 115 KM, na trasie bardzo żwawy, spalanie w cyklu mieszanym 5,5l - nie wiem skąd te złe opinie.
    jak dotąd najlepszy mój samochód jaki miałem.

  • adambjr

    Oceniono 11 razy 1

    Mam Fiata Stilo od 2010 r (4 lata) poza wymianami rozrządu, tarcz, klocków i wahacza przez 50 tysięcy nie zepsuło się nic. Tak po prostu. 120 KM, 6l/100, abs, ebd, asr, tempomat, podgrzewane fotele, klimatronic, ruchoma kanapa, składany fotel pasażera - wszystko działa jak działało - Tak po prostu.

  • pablito0987

    Oceniono 6 razy 0

    ja tez mam Fiata Stilo z 2003 roku, 1,9JTD, 115KM- nic się w nim nie dzieje a właściwości jezdne są bardzo dobre, przy okazji mało pali. Skąd te oceny? najmniej awaryjny samochód jaki miałem a dotąd jeździłem głównie niemieckimi

  • waapi

    Oceniono 3 razy -1

    Nigdy nigdzie nie można znaleźć pełnego raportu TUV. Tylko takie jak te ogryzki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX