Samochody z "GT" w nazwie - cz.2

W zeszłym tygodniu mogliście przeczytać pierwszą część zestawienia samochodów z "GT" w nazwie. Jeśli ją przegapiliście, to kliknijcie tutaj. Dzisiaj prezentujemy Wam drugą część, gdzie również nie zabraknie ciekawych aut. Oto one.
Bentley Continental GT Bentley Continental GT Bentley Continental GT, fot. Michał Dek

Bentley Continental GT

Drugą cześć cyklu rozpoczynamy od samochodu do którego nazwa GT pasuje wręcz idealnie, czyli sportowego ale bardzo luksusowego Bentleya Continentala GT. Jest on produkowany od 2003 roku i stał się symbolem zmian właścicielskich całej marki. Jest bowiem pierwszym autem, które weszło na rynek po przejęciu Bentleya przez koncern Volkswagena. W zeszłym roku samochód doczekał się niewielkiej modernizacji. Pod maską od początku znajduje się silnik 6.0 W12 - od 575 do 610 KM w modelach 2003-2011 i 575 do 625 KM w aktualnej generacji. Od 2012 roku dostępna jest również mniejsza jednostka V8 o mocy 507 lub 528 KM w wersji S.

Więcej o aktualnym Continentalu GT możecie dowiedzieć się z naszego testu

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT

Zobacz ceny nowych aut marki Bentley

W tym roku dojdzie również do debiutu kolejnego w historii wyścigowego Bentleya. 10 lat po ostatnim zwycięstwie, na torze Yas Marina Circuit podczas 12-godzinnego wyścigu Gulf zobaczymy Continentala GT3. Mimo tego, że klasa GT3 jest najbardziej elitarną a samochody znacznie różnią się od prototypowych bolidów, Bentleya czeka jednak trudne zadanie. Będzie on musiał stanąć w szranki z takimi tuzami torów wyścigowych jak Porsche, Mercedes czy Aston Martin. W mocno zmodyfikowanym nadwoziu nowego Continentala znajdzie się benzynowy silnik V8, którego moc szacowana jest na około 600 KM. Czy doświadczenie takich firm jak M-Sport, Cosworth i Xtrac, które pomagały przy budowie auta, pomoże Bentleyowi odnieść kolejne zwycięstwo? Przekonamy się już niedługo, ale prawdziwym sprawdzianem będzie przyszłoroczne Le Mans.

Bentley Continental GT3Bentley Continental GT3


Renault Megane GT Renault Megane GT Renault Megane GT

Renault Megane GT

Najbardziej znanym sportowym modelem Megane jest oczywiście wersja R.S. Francuski producent przygotował także nieco słabszą, ale wyposażoną w sportowe akcenty wersję GT. Już na pierwszy rzut oka model wyróżnia się charakterystycznym lakierem Malta Blue, znanym z innych szybkich "Renówek", oraz 18-calowymi alufelgami. Pikanterii dodają także: przeprojektowane zderzaki (tylny z dyfuzorem) i grafitowe wstawki karoserii.

W kabinie pojawiły się lepiej wyprofilowane fotele prosto z najmocniejszej wersji R.S., nowe zegary i aluminiowe nakładki na pedały. Pod blaszanym płaszczem francuski kompakt kryje utwardzone zawieszenie, wzmocnione hamulce oraz jeden z dwóch turbodoładowanych silników - 160-konnego diesla lub 180-konną benzynę. Obydwa można opcjonalnie połączyć z dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Renault Megane GT

Renault Megane GT

BMW M3 GT

W swoim dorobku modelowym skrót GT ma także marka BMW. W 1995 roku na ulicach pojawiła się specjalna wersja BMW M3 GT E36. W przeciągu niecałego pół roku powstało 350 sztuk "M-trójki", która powstała w celu homologacji nowych części silnika i nadwozia dla wyścigowego BMW startującego w FIA GT Series (Dywizji 2) w amerykańskim cyklu IMSA GT. Co wyróżniało wersję GT? Poprawiony układ smarowania silnika, dzięki któremu moc silnika 3.0 (S50 B30) mogła wzrosnąć do 295 KM. Skrócono także przełożenie główne skrzyni biegów. Z zewnątrz GT można było poznać po znacznie większym tylnym spoilerze i kolorze British Racing Green. Zmianą w nadwoziu było także zastosowanie aluminiowych (lżejszych) drzwi i przedniej listwy poprawiającej przepływ powietrza.

BMW M3 GTBMW M3 GT

Opel GT

Inne niemieckie auto z "GT" w nazwie to samochód, którego historia przerwana była przez ponad 30 lat. W 1968 roku w salonach Opla można było kupić model GT. Mały roadster o pięknej linii dostępny był przez 5 lat z dwoma silnikami - 1.1 67 KM i 1.9 102, a następnie 83 KM. GT zasłyną ze swoich wysuwanych lamp. W momencie przesunięcia dźwigni we wnętrzu otwierały się one w przeciwnym kierunku niż standardowo stosowane rozwiązanie w tego typu światłach. W sumie, do 1973 roku wyprodukowano ponad 103 tys. egzemplarzy małego sportowego Opla.

fot. OpelOpel GT

Nazwa Opel GT powróciła w 2007 roku. Nowy sportowe auto z błyskawicą na masce bazowało na Pontiacu Solstice i miało pod maską dwulitrowy silnik o mocy 260 KM i 350 Nm. Produkcja trwała jednak tylko dwa lata.

fot. OpelOpel GT

Opel GT

Lamborghini 350 GT Lamborghini 350 GT Lamborghini 350 GT

Lamborghini 350 GT

W pierwszej części włoskie auta z "GT" w nazwie reprezentowały Alfa Romeo i Ferrari. Nie można jednak zapomnieć jeszcze o Lamborghini. W swojej historii marka z bykiem w logo wyprodukowała piękny model 350 GT, który był pierwszym autem tej marki dostępnym w sprzedaży. Został on oficjalnie zaprezentowany w 1964 roku na salonie samochodowym w Genewie. Oparte na technologi Superleggera, którą zastosowano w tym aucie w porozumieniu z jej wynalazcą Bianchi Anderloni, ponad 4,5-metrowe auto miało pod maską silnik V12, a ważyło jedynie 1300 kg. Potężna jednostka generowała 280 KM i współpracowała z 5-biegową skrzynią produkcji ZF. W trakcie trzech lat powstało 135 egzemplarzy tego wyjątkowego włoskiej auta.

Lamborghini 350 GTLamborghini 350 GT

Lamborghini 350 GTLamborghini 350 GT

Lamborghini Diablo GT Lamborghini Diablo GT Lamborghini Diablo GT

Lamborghini Diablo GT

W 1999 roku skrót "GT" pojawił się przy jednym z najbardziej znanych modeli Lambo w historii. Mowa oczywiście o Diablo. 80 sztuk wersji powstało w jednym celu - pokazu sportowych możliwości marki. Pojemność silnika V12 powiększono z 5.7 do 6 litrów pojemności a nadwozie zostało tak przeprojektowane aby zapewnić jak najlepszy przepływ powietrza. 583 KM  i 630 Nm w aucie ważącym 1460 kg do teraz brzmi imponująco. Całości modyfikacji dopełniały m.in trzyczęściowe felgi OZ. W środku podobnie jak na zewnątrz znalazła się spora ilość karbonu i aluminium.

Lamborghini Diablo GTLamborghini Diablo GT

Lamborghini Diablo GTLamborghini Diablo GT

Mercedes SLS AMG GT Mercedes SLS AMG GT Mercedes SLS AMG GT

Mercedes SLS AMG

6,3-litrowy silnik V8 oferuje w modelu GT 591 KM mocy (plus 20 KM względem serii)  i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 7-biegowa, skrzynia z podwójnym sprzęgłem została zmodyfikowana tak, żeby zmiany biegów odbywały się jeszcze szybciej. Elektronicznie sterowane zwieszenie jest wyraźnie sztywniejsze. Program Comfort zupełnie zniknął. Wszystko po to, żeby klienci mogli się jeszcze bardziej cieszyć SLS-em na torze wyścigowym. Te wszystkie zmiany zostały wprowadzone tylko i wyłącznie w tym celu.

SLS AMG GT przyspiesza do setki w czasie 3,7 sekundy i rozpędza się do 320 km/h (dane ?zwykłego? SLS'a to 3,8 sekundy i 317 km/h). 200 km/h osiąganych jest po 11,2 sekundach. Zewnętrznie model GT wyróżnia się przyciemnionymi kloszami reflektorów i czerwonymi zaciskami hamulców. W środku jest kilka dodatkowych listew, czerwonych, kontrastowych nici przy obszyciu niektórych elementów wyłożonych skórą i alcantarą.

Mercedes SLS AMGMercedes SLS AMG

Mercedes SLS AMG GTMercedes SLS AMG GT

Mercedes SLS AMG GTMercedes SLS AMG GT

Toyota 2000GT Toyota 2000GT Fot. Toyota

Toyota 2000GT

Swoje samochody z GT mają również Japończycy. Wcześniej pokazaliśmy Wam Imprezę GT, a teraz przyszedł czas na Toyote 2000GT. Model ten wyprodukowano w latach 1967 - 1970 w liczbie 351 egzemplarzy, z czego tylko 62 posiadały kierownicę po lewej stronie.

Sprawdź ile w Polsce kosztują nowe Toyoty

Pod maską pracuje 2-litrowy, rzędowy silnik benzynowy z sześcioma cylindrami. Oferuje on kierowcy moc 150 koni mechanicznych i w parze z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów potrafi rozpędzić auto do 225 km/h. Sprint do setki zajmuje jej jedynie 8,4 sekundy. Toyota 2000GT jest zdecydowanie jednym z najpiękniejszych samochodów, które zjechały z taśm montażowych w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Toyota 2000GTFot. Toyota

Toyota 2000GTFot. Toyota

Toyota 2000GTFot. Toyota

Mitsubishi 3000GT

Samochód w wersji koncepcyjnej zadebiutował w 1989 roku. Produkcja rozpoczęła się rok później. Najgorętszą wersją 3000 GT (na niektórych rynkach model nazywał się GTO) jest VR-4 - niezwykle rzadka i piekielnie szybka. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po upływie pięciu sekund. Samochód rozpędzał się maksymalnie do 250 km/h, ale nie brakuje głosów, że po zdjęciu blokady auto mogło przekraczać nawet 300 km/h.

Mitsubishi 3000GT

W 3000 GT zastosowano system aktywnych spoilerów, które odpowiednio zmieniały aerodynamikę karoserii w zależności od prędkości. W 1994 roku samochód został odświeżony. W miejscu otwieranych lamp przednich znalazły się klasyczne reflektory. Samochód nadal "trzyma cenę", a na rynku wtórnym nie można nazbyt przebierać w ofertach. 3000 GT to auto wymagające i drogie w utrzymaniu, ale dostarcza ogromnej dawki adrenaliny.

Mitsubishi 3000GT

Mitsubishi 3000GT

Więcej o:
Copyright © Agora SA