Ikona wyścigów i tuningu | Nissan Skyline GT-R R34

Nissan Skyline GT-R. Każdy fan motoryzacji wie, że to auto wyjątkowe pod wieloma względami. Japońska technologia zamknięta w nadwoziu, które nie pozostawia złudzeń. Ostatni Skyline GT-R powstał w nadwoziu R34 i został zaprezentowany już ponad 15 lat temu
Nissan Skyline GT-R Nissan Skyline GT-R Nissan Skyline GT-R

Historia modelu

Nissany Skyline w najbardziej sportowej wersji GT-R powstaje już od 1969 roku. Właśnie pod koniec lat 60. na bazie generacji C10, japoński producent postanowił stworzyć sportowe auto. Był on dostępny za równo w wersji sedan jak i coupe.

Nissan Skyline GT-RNissan Skyline GT-R

Kultowy już dziś Skyline R34 w wersji GT-R produkowany był od od 1999 do 2002 roku. Oczywiście dostępny tylko z kierownicą po prawej stronie i wyłączenie na rynku japońskim, stał się obiektem pożądania miłośników tuningu i wyścigów na całym świecie.

Zobacz ceny używanych Nissanów Skyline

Nissan Skyline GT-RNissan Skyline GT-R

Nissan Skyline GT-RNissan Skyline GT-R

Nissan Skyline GT-RNissan Skyline GT-R

 

RB26DETT RB26DETT RB26DETT

Silnik i napęd

Dlaczego Skyline GT-R jest tak pożądany? Na pewno przyczynił się do tego bardzo dobry silnik. Jednostka, która ma oznaczenie RB26DETT i choć była montowana już w dwóch poprzednich generacjach (R32 i R33) to w R34 wydawała się być dopracowany do granic możliwości. Wzmocnieniu uległ blok silnika, przestrojono pracę wałków rozrządu, a turbiny otrzymały łożyska kulkowe. W bazowej wersji, sześciocylindrowy rzędowy silnik wspierany układem Twin Turbo generował według katalogu 280 KM i 400 Nm. Realna moc seryjnej jednostki wynosiła ponad 300 KM. Przy wykorzystaniu napędu na cztery koła, który montowany był w wersjach GT-R, 100 km/h pojawiało się na liczniku po 5,2 sekundy. W wielu późniejszych wersjach limitowanych zarówno moc jak i moment były jeszcze większe.

RB26DETTRB26DETT

GT-R V-Spec GT-R V-Spec GT-R V-Spec

Wersje V-Spec i M-Spec

Nissan w trakcie produkcji GT-R R34 przygotował kilka wyjątkowych wersji. Wyróżniały się one głównie pakietami aerodynamicznymi, elementami poprawiającymi trakcję i prędkość maksymalną, wyposażeniem wnętrza i limitowaną produkcją, którą zajmowali się specjaliści z NISMO.

Oto najciekawsze limitowane wersje:

GT-R V-Spec - Pakiet aerodynamiczny, dodatkowa wentylacja hamulców, dyfuzor, "szpera"

Nissan Skyline GT-R V-Spec

GT-R V-Spec II - j.w. i lżejsza karbonowa maska z małym wlotem powietrza

Skyline GT-R V-Spec II

GT-R V-Spec N1 - Wzmocniony silnik N1, brak A/C, radia, tylnej wycieraczki w celu redukcji masy - 45 sztuk

GT-R V-Spec N1

GT-R M-Spec - skórzana tapicerka, bardziej komfortowe zawieszenie, podgrzewane siedzenia

<ds><cn>8792</cn><sn>R34NUR01JADE</sn><ucnid>4620675</ucnid><um>3</um></ds>

GT-R GT-R GT-R

Legenda Nürburgringu

Nissan Skyline GT-R wielokrotnie mierzył się z północną pętlą toru Nürburgring. Z tej okazji powstały także dwie kolejne limitowane wersje R34:

GT-R V-Spec II Nür i M-Spec Nür - wyposażenie V-Spec II bądź M-Spec, silnik N1, prędkościomierz wyskalowany do 300 km/h i kolor nadwozia Millennium Jade.

GT-R

Z-tune Z-tune Z-tune

Wersje NISMO

W trakcie produkcji modelu Skyline GT-R R34 firma Nismo (nadworny tuner Nissana) przygotował trzy limitowane wersje - S-tune i R-tune, które bazowały na wersji M-Spec i wyjątkową Z-tune.

GT-R Nismo Z-tune to prawdziwy biały kruk. Powstało ich jedynie 20 sztuk i powstały one dla uczczenia całej historii modelu. Ciekawostkę stanowi fakt, że NISMO tworząc to wersję, najpierw musiało kupić na rynku wtórnym 20 najlepszych sztuk wersji GT-R bo fabryka Nissana już ich nie produkowała. Z-tune wyróżnia się za równo licznymi modyfikacjami silnika, układu napędowego, zawieszenia jak i pakietem aerodynamicznym i wykończeniem wnętrza. Pojemność silnik w wersji Z-tune został zwiększona do 2.8 litra, a dzięki układowi doładowania dysponował on mocą 500 KM i 540 Nm. Cena wynosiła około 170,000 USD.

Z-tuneZ-tune

Z-tuneZ-tune

Z-tuneZ-tune

GT-R GT-R GT-R

Tuning i wyścigi

Skyline GT-R R34 jest jednym z ulubionych aut tunerów. Na całym świecie powstały setki ciekawych egzemplarzy prezentowanych na zlotach, spotkaniach miłośników marki i targach.

GT-R GT-R R34

GT-R GT-R R34

GT-R GT-R R34

W Japonii fabryczny zespół Nissana przygotował także model GT-R do wyścigów w klasie GT500

GT-R GT500GT-R GT500

GT-R GT-R GT-R

Drifting

Skyline GT-R R34 bardzo często używany jest także w driftingu. W takim przypadku poza modyfikacjami silnika i zawieszenia modyfikuje się także układ przeniesienia napędu, tak aby trafiał on wyłącznie na tylne koła.

GT-RGT-R

GT-RGT-R

GT-R GT-R GT-R

Filmowa gwiazda

Skyline GT-R wystąpił także kilkukrotnie w kultowej serii filmów pt. "Szybcy i wściekli". Można było oglądać go jako jedno z aut głównego bohatera w drugiej i piątej części cyklu.

GT-R

2013 Nissan GT-R 2013 Nissan GT-R 2013 Nissan GT-R

Następca R34

Następca modelu Skyline R34 w wersji GT-R jest samochód nazwany już tylko trzyliterowym skrótem, czyli Nissan GT-R. Więcej o tym aucie przeczytacie tutaj:

Nissan GT-R - wersja nowa, dopieszczona

Nissan GT-R - wersja nowa, dopieszczona

Więcej o:
Komentarze (15)
Ikona wyścigów i tuningu | Nissan Skyline GT-R R34
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: jacek88

    Oceniono 92 razy 84

    Nissan Skyline GT-R jest to dzieło motoryzacyjnej techniki i co tu dużo pisać GENIALNE AUTO !!!

  • obywatel_nienumerowanej_rp

    Oceniono 62 razy 52

    Samochód sportowy mogą zrobić Anglicy, Włosi, Niemcy czy Amerykanie.
    Ale Godzilla jest tylko jedna :)
    Esencja technologii, precyzji i elegancji. Z duszą samuraja.

  • Gość: tomspeed

    Oceniono 16 razy 16

    Trzeba dodać, ze w Japoni nie można było rejestrować samochodów o mocy większej niż 280KM.
    Dlatego stworzyli takie potwory jak sky czy lancera lub impreze.
    Ale sky był chyba najlepszy...

    http://wiadomoscidotrwam.blox.pl/html

  • Gość: mikowski34

    Oceniono 17 razy 9

    Jak dla mnie Skyline GT-R to wzór i definicja prawdziwego sportowego samochodu. Ma wszystko co zapewni mu wieczne życie, np. piękny design, niesamowity silnik, konkretny napęd, podatność na modyfikacje, cały czas rozrastającą się bazę fanów itp.

    Jeśli chodzi o drift, nie trzeba przerabiać wersji GT-R z napędem na cztery koła, przecież Nissan Skyline to głównie napęd na tył i takich wersji używa się do driftu.

  • wasataszpilka

    Oceniono 12 razy 4

    A pamiętam jak jakiś leszczyk kłócił się kiedyś ze mną, że to GTR to lipa, że ten szybki Lexus to jest dopiero legenda. Wyśmiałem go z góry na dół, może poczyta to się trochę dowie chłopina.

  • Gość: Juzek

    0

    W japonii nissan gtr r35 dalej nazywa się skyline gtr

  • Gość: Truck - Hud

    Oceniono 3 razy -1

    To chyba najlepsze auto !!! Ciekawy czy jest dostępny w wersji po lewej stronie.....chętnie bym kupił...to może jechać 300 Km/h

  • Gość: rotek

    Oceniono 21 razy -7

    Nissany pojawily sie duzp ozniej. Czy to nie byl Datsun?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX