Najlepiej sprzedające się samochody na świecie | TOP 50

Przedstawiamy Wam 50 najlepiej sprzedających się modeli w historii motoryzacji. Jest wśród nich Fiat 126, który pobił...
50. Peugeot 405 (1988-1997) - 3,461,800 szt. 50. Peugeot 405 (1988-1997) - 3,461,800 szt. 50. Peugeot 405 (1988-1997) - 3,461,800 szt.

Miejsca od 50 do 46

.

49. Peugeot 504: (1968-2005) - 3,713,400 szt.

.

48. Fiat 127: (1971-1983) - 3,750,000 szt.

.

47. Citroen 2CV: (1948-1990) - 3,872,583 szt.

.

46. Fiat 500: (1957- ) - 3,900,000+ szt.

 

Peugeot 405 okazał się przełomowym modelem. Peugeot powrócił do oznaczeń z czwórką na początku, auto zdobyło tytuł Car Of The Year, a przez pewien czas było montowane w Lublinie. Peugeot 504 z kolei to najtwardszy zawodnik z lwem na masce. Produkowany jako sedan, kombi Familiale, pickup, ale też coupe i cabrio przyćmił nawet swojego następcę, model 505, który nota bene odziedziczył po nim większość podzespołów mechanicznych. Fiat 127 był rozważany jako opcja licencyjna, ale przegrał ten wyścig ze 126-ką. Fiat 500 był ogromnym sukcesem we Włoszech, do dziś wiele egzemplarzy jeździ po włoskich drogach. Nowej 500-ki wyprodukowano już ponad milion sztuk.

45. Pontiac Grand Am: (1973-2005) - 4,000,000 szt. 45. Pontiac Grand Am: (1973-2005) - 4,000,000 szt. 45. Pontiac Grand Am: (1973-2005) - 4,000,000 szt.

Miejsca od 45 do 41

.

44. Ford Cortina: (1962-1982) - 4,279,079

.

43. Ford Model A: (1927-31) - 4,320,446

.

42. Opel Ascona: (1970-1988) - 4,400,000

..

41. Fiat 126: (1973-2000) - 4,671,586

 

Ford A to drugi najważniejszy samochód w historii amerykańskiej marki. Nie miał szans powtórzyć sukcesu modelu T z kilku powodów. Po pierwsze Ameryka była już w dużej mierze zmotoryzowana, po drugie wydzielono pickupa jako oddzielną konstrukcję. Niewiele mniej sprzedano Cortiny (cztery generacje - więcej na temat tego modelu znajdziesz tutaj), najważniejszego i ostatniego brytyjskiego Forda. Opel Ascona zdobył dużą popularność, ale ustąpił już miejsca swojemu następcy. Na 41. miejscu nasza duma, Fiat 126. Większość z ponad 4,6 mln sztuk wyprodukowano w Polsce.

40. Chevrolet Camaro: (1967-2002) - 4,800,000 szt. 40. Chevrolet Camaro: (1967-2002) - 4,800,000 szt. 40. Chevrolet Camaro: (1967-2002) - 4,800,000 szt.

Miejsca od 40 do 36

.

39. Ford Ranger: (1983- ) - 5,150,000+

.

38. Ford E-Series: (1961- ) - ponad 5,200,000 szt.

.

37. Peugeot 205: (1983-1998) - 5,278,000 szt.

.

36. Toyota Land Cruiser: (1953- ) - ponad 5,300,000 szt.

 

W 1966 roku Chevrolet odpowiedział na ogromny sukces Mustanga. Nowa broń nosiła nazwę Camaro i jak się okazało był to strzał w dziesiątkę. W 2009 roku historia się powtórzyła. Nowe Camaro powstało, by nowy Mustang z 2005 roku nie miał łatwego życia.

Ford Ranger początkowo spokrewniony był z bestsellerem Bronco, później jego konstrukcję powierzono inżynierom Mazdy. Seria E jest tym dla Ameryki, co Transit dla Europy. Peugeota 205 zapamiętamy głównie dzięki wspaniałej wersji GTI. Na 36. miejscu król bezdroży, Toyota Land Cruiser.

35. Ford Crown Victoria: (1980-2011) - ponad 5,500,000 35. Ford Crown Victoria: (1980-2011) - ponad 5,500,000 35. Ford Crown Victoria: (1980-2011) - ponad 5,500,000

Miejsca od 35 do 31

.

34. Mitsubishi Galant: (1969- ) - 5,550,000+

.

33. Ford Explorer: (1991- ) - ponad 5,700,00 szt.

.

32. Nissan Sunny: (1966- ) - ponad 6,000,000 szt.

.

31. Ford Focus: (1998- ) - ponad 6,000,000 szt.

Ford Crown Victoria i Mitsubishi Galant zakończyły już swoją karierę i w tym rankingu będą już tylko tracić. Natomiast Nissan Sunny dzięki nowemu modelowi na rynek chiński oraz wciąż dobrze sprzedający się Focus mają spore szanse na szybki awans.

30. Buick Le Sabre: (1959-2005) - ponad 6,000,000 szt. 30. Buick Le Sabre: (1959-2005) - ponad 6,000,000 szt. 30. Buick Le Sabre: (1959-2005) - ponad 6,000,000 szt.

Miejsca od 30 do 26

.

29. Peugeot 206: (1998- 2007 ) - 6,100,000 szt.

.

28. Chevrolet Cavalier: (1982-2005) - 6,200,000

.

27. Opel Vectra: (1988-2008) - 6,500,000

.

26. BMC/BL/BMW Mini: (1959- ) - 6,700,000+

 

Pamiętacie Vectrę A? Z silnikiem 2000 dawała wstęp do przedsionka świata samochodów sportowych. Peugeot 206 był godnym następcą popularnej 205-ki. Problem jest jedynie z Mini, w którym określenie jaki model jest następcą czego jest trudniejsze, niż wyciągniecie od nich statystyk sprzedaży z podziałem na modele.

25. Ford Taurus: (1986- ) - ponad 6,750,000 szt. 25. Ford Taurus: (1986- ) - ponad 6,750,000 szt. 25. Ford Taurus: (1986- ) - ponad 6,750,000 szt.

Miejsca od 25 do 21

.

24. Fiat Punto: (1993- ) - 6,800,000+

.

23. Renault 4: (1961-1992) - 8,150,000

.

22. Ford Mustang: (1964- ) - 8,300,000+

,

21. Renault 5: (1972-1996) - 8,800,000

 

Zarówno R4, jak i R5 okazały się dla Renault wielkim sukcesem.  Większym, niż wciąż produkowany Mustang. Fiat Punto musi jeszcze poczekać na następcę, a póki co klienci muszą zadowolić się wersją po kolejnej zmianie nazwy.

20. Renault Clio: (1991- ) - ponad 8,900,000 szt. 20. Renault Clio: (1991- ) - ponad 8,900,000 szt. 20. Renault Clio: (1991- ) - ponad 8,900,000 szt.

Miejsca od 20 do 16

.

19. Fiat Uno: (1983- ) - ponad 9,150,000 szt.

b

18. BMW 3-Series: (1977- ) - 9,800,000+

x

17. Opel Astra: (1991- ) - 10,000,000+

d

16. Mazda 323: (1963-2003) - 10,480,000

 

Renault Clio i Fiat Uno to dowód na ogromny potencjał segmentu B w Europie. Cieszy także doskonałe miejsce najpopularniejszego samochodu premium, BMW serii 3.

15. Toyota Camry: (1983- ) - 10,500,000 15. Toyota Camry: (1983- ) - 10,500,000 15. Toyota Camry: (1983- ) - 10,500,000

Miejsca od 15 do 11

d

14. Chrysler Voyager: (1984- ) - 11,700,000+

s

13. Oldsmobile Cutlass: (1961-99) - 11,900,000

d

12. Opel Corsa: (1982- ) - ponad 12,000,000 szt.

s

11. Ford Fiesta: (1976- ) - 12,500,000+

 

Kolejna piątka i kolejne dwa miejskie bestsellery. Tym razem są to Fiesta i Corsa. Na 15. miejscu nieoferowana już w Europie Toyota Camry, która w Azji ma mocną pozycję, a w USA jest najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym.

10. Chevrolet Impala: (1958- ) - ponad 14,000,000 szt. 10. Chevrolet Impala: (1958- ) - ponad 14,000,000 szt. 10. Chevrolet Impala: (1958- ) - ponad 14,000,000 szt.

Miejsca od 10 do 6

c

9. Volkswagen Passat: (1973- ) - 14,100,000+

d

8. Honda Accord: (1976- ) - ponad 15,800,000 szt.

d

7. Ford Model T: (1908-1927) - 16,500,000+

d

6. Honda Civic: (1972- ) - 17,730,000+

 

Na 9. pozycji ulubieniec Polaków - VW Passat. Niestety sam rynek europejski nie wystarczy, co pokazuje większy sukces Hondy Accord. Ford T, pierwszy samochód produkowany masowo na miejscu 7.

5. Ford Escort: (1968-2000) - 20,000,000 szt. 5. Ford Escort: (1968-2000) - 20,000,000 szt. 5. Ford Escort: (1968-2000) - 20,000,000 szt.

Miejsca od 5 do 1

s

4. Volkswagen Grabus /Beetle: (1938- ) - 22,300,000+

s

3. Volkswagen Golf:(1974- ) - ponad 25,000,000 szt.

c

2. Ford F-Series: (1948- ) - 30,000,000+

s

1. Toyota Corolla: (1966- ) - ponad 32,000,000 szt.

 

Ukochany Garbus, Escort, Golf, ulubieniec amerykańskiego farmera i niepokonana Corolla. Oto najlepiej sprzedające się samochody w historii.

Więcej o:
Komentarze (40)
Najlepiej sprzedające się samochody na świecie | TOP 50
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: WUK

    Oceniono 92 razy 82

    W połowie przypadków to chyba statystyki czasu utrzymania nazwy modelu. Bo co ma wspólnego poza nazwą auto pierwszej generacji z tym po kilkudziesięciu latach - obecnie wytwarzanym? Jak można porównać np Fiata 500 czy 126 ( modele ze zmianami kosmetycznymi ) do wszystkich generacji golfa czy toyoty ?

  • Gość: statystyk

    Oceniono 62 razy 56

    Trochę tendencyjne zestawienie - jeśli np. Peugeota 205 i 206 przedstawiamy osobno, to kolejne generacje Golfa, Fiesty etc. też powinny być osobno.

  • Gość: przemekthor

    Oceniono 20 razy 20

    Największy sukces wszech czasów odniosło prawdopodobnie 206 peugeota - prawie 7 milionów aut w 10 lat.
    Jedno było moje, dawno temu, jak byłem jeszcze piękny, hehe. Miło wspominam to małe padło.

  • Gość: danny_boy

    Oceniono 17 razy 13

    Jakby Ford nie zmienił nazwy z Escort na Focus, a Opel z Kadeta na Astrę, to Toyota byłaby zdeklasowana, a przecież tylko utrzymuje nazwę Corolla, nie mającą kompletnie nic wspólnego z pierwszymi generacjami, tylko po to, żeby być wysoko w takim rankingu.

  • 666original

    Oceniono 16 razy 12

    Nigdy bym nie pomyślał że po 7 i 8mln sprzedało się Camaro i Mustangów, teraz wiadomo dlaczego takie grosze kosztują w USA....

  • Gość: ilpino

    Oceniono 11 razy 11

    sztuką jest sprzedać jeden konkretny model w dużej ilości a nie wszystkie jego generacje ..... od np. lat 70 bo wtedy mamy 25 mln aut ale w 40 lat - też sporo na każda generację ale porównywalnie z wielu innymi

  • chrissomerfieldeux

    Oceniono 10 razy 6

    Nasz 'maluszek' prezentuje się całkiem nieźle:)!

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Safety Harness Bristol | Scaffold Inspection Training | SMSTS Bristol | SSSTS Courses Bristol

  • Gość: rla

    Oceniono 9 razy 5

    Peugeota 206 produkowali do 2012 roku no chyba że nie liczycie tego jak do nazwy dodali "+" (206+), a łączna ilość wyprodukowanych egzemplarzy to 7,962,700 czyli prawie 2 mln więcej niż w zestawieniu. Co ciekawsze w Chinach 206 nazywało się Citroen C2, a w ameryce łacińskiej 207 Compact.
    W sumie zestawienie z d.. wzięte.

  • Gość: 206

    Oceniono 3 razy 3

    Fajne porownanie - zrobienie czegos takiego wbrew pozorom nie jest latwe. Ale denerwuje to samo co wszystkich - dlaczego golfa i corolli sa wszystkie modele od lat 70-tych? Podobno golf I juz nie jest produkowany w Afryce. A jeszcze wiekszym zdziwieniem jest wziecie pod uwage 206 bez modelu 206+. To jest naprawde to samo auto, te same silniki, wymiary, ksztalt nadwozia. Wg wikipedii zostalo wyprodukowanych 7,962,700 egzemplazy tego autka.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX