10 modeli aut, które przyniosły największe straty

Na podstawie raportu Berstein Research, brytyjski The Economist opublikował ciekawe zestawienie dziesięciu samochodów, które okazały się największymi klapami w motoryzacji na przestrzeni ostatnich 17 lat. Dowiedzmy się, na których modelach europejscy producenci stracili najwięcej [x]
Renault Vel Satis Renault Vel Satis fot. Renault

10. Renault Vel Satis

Ranking otwiera Renault Vel Satis. Następca modelu Safrane szokował dziwacznym wyglądem, który skutecznie odstraszał klientów. Od 2001 do 2009 roku wyprodukowano zaledwie 64 tys. sztuk tego modelu. W przeliczeniu Renault straciło 18 710 euro na każdym egzemplarzu modelu. Według szacunków, cała strata wyniosła 1,2 mld euro.

Vel Satis | Komfortowe auto w niskiej cenie. Sprawdź!

Renault Vel SatisRenault Vel Satis

Renault Vel SatisRenault Vel Satis

Renault Vel SatisRenault Vel Satis

Audi A2 Audi A2 Audi A2

9. Audi A2

Małe auto, wysoka cena, wielka porażka - tak w dużym skrócie można by powiedzieć o Audi A2 (2000-2005). Powstało tylko 176 tys. sztuk. Producent z Ingolstadt stracił na tym modelu 1,33 mld euro, około 7 530 euro na pojedynczym egzemplarzu.

Sprawdź najnowsze oferty sprzedaży Audi A2

Audi A2Audi A2

Audi A2Audi A2

Audi A2fot. Audi

Renault Laguna II Renault Laguna II Renault Laguna II

8. Renault Laguna

Następne Renault w zestawieniu. Model okrył się złą sławą za sprawą niedopracowanej drugiej generacji, która często mniej i bardziej poważnymi usterkami irytowała użytkowników. Obecnie produkowana Laguna III jest już znacznie dojrzalszym pojazdem, ale niekorzystna opinia pozostała. W analizowanym okresie od 2006 do 2012 roku wyprodukowano 434 tys. egzemplarzy, a Renault straciło 1,54 mld euro (3 550 euro na samochód).

Używana Laguna to ciekawa propozycja

Renault Laguna IIRenault Laguna II

Renault Laguna II FLRenault Laguna II FL

Renault Laguna IIIRenault Laguna III

Renault Laguna IIIRenault Laguna III

10 modeli aut, które przyniosły największe straty 10 modeli aut, które przyniosły największe straty 10 modeli aut, które przyniosły największe straty

7. Jaguar X-Type

Modelem X-Type Jaguar zamierzał powalczyć z Audi A4 czy BMW serii 3. Niestety, nie udało się. Auto powstało we współpracy z Fordem na płycie podłogowej Mondeo. W 2004 roku ofertę poszerzono o wersje Estate (pierwsze kombi w historii Jaguara). Od 2001 do 2009 roku powstało 363 tys. sztuk X-Type'a, a przybliżona strata Jaguara wyniosła 1,7 mld euro.

Jesteś zainteresowany kupnem Jaguara X-Type?

Jaguar X-TypeJaguar X-Type

Jaguar X-Typefot. Jaguar

Jaguar X-Type EstateJaguar X-Type Estate

Bugatti Veyron Bugatti Veyron fot. Bugatti

6. Bugatti Veyron

Veyron to jeden z najszybszych i najdroższych samochodów na świecie (kosztuje około 1 mln euro). Jak się okazuje, to także auto przynoszące największe straty. Koncern Volkswagena, do którego należy marka Bugatti, stracił 1,7 mld euro, co daje 4 617 500 euro dopłaty do każdego egzemplarza Veyrona!

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse | Wideo

Bugatti VeyronBugatti Veyron

Bugatti Veyronfot. Bugatti

Bugatti VeyronBugatti Veyron

Bugatti VeyronBugatti Veyron

Mercedes Klasy A Mercedes Klasy A fot. Mercedes-Benz

5. Mercedes Klasy A

Pierwsza generacja Klasy A "zasłynęła" oblanym testem łosia, w którym samochód przewrócił się na bok. Po tym zdarzeniu Mercedes wyposażył ten model w seryjny system ESP. W okresie 1997-2004 wyprodukowano 1 187 000 sztuk Klasy A. Mercedes stracił na tym projekcie 1,71 mld euro. Tę stratę może teraz jednak odrobić, i to z nawiązką, ponieważ rekordy popularności bije zupełnie nowa, trzecia generacja Klasy A.

Sprawdź najnowsze oferty sprzedaży Mercedesa Klasy A

Mercedes Klasy AMercedes Klasy A

Mercedes Klasy Afot. Mercedes-Benz

Peugeot 1007 Peugeot 1007 fot. Peugeot

4. Peugeot 1007

W 2004 roku Peugeot odważył się wprowadzić na rynek model 1007 - auto miejskie z elektrycznie przesuwanymi drzwiami bocznymi w stylu vana. Auto ciekawe, ale nie miało szans na sukces. Francuski producent stracił na nim w sumie 1,9 mld euro (15 380 euro w przeliczeniu na jeden powstały egzemplarz). Do 2009 roku wyprodukowano 123 tys. egzemplarzy modelu.

Używany Peugeot 1007 | Sprawdź oferty

Peugeot 1007Peugeot 1007

Peugeot 1007Peugeot 1007

Peugeot 1007fot. Peugeot

Volkswagen Phaeton Volkswagen Phaeton fot. Volkswagen

3. Volkswagen Phaeton

Tym modelem Volkswagen chciał zaistnieć w segmencie luksusowych limuzyn, ale flagowy Volkswagen nie przebił się nigdy do czołówki w klasie, która jest zdominowana przez Audi, BMW i Mercedesa. Koszt opracowania modelu i inne wydatki z nim związane spowodowały, że Volkswagen przez 11 lat stracił na nim 1,99 mld euro. Od 2001 do 2012 roku powstało 72 tys. egzemplarzy, co daje stratę 28 tys. euro na każdej sztuce.

Limuzyna w dobrej cenie

Volkswagen PhaetonVolkswagen Phaeton

Volkswagen Phaetonfot. Volkswagen

Volkswagen PhaetonVolkswagen Phaeton

Fiat Stilo Fiat Stilo fot. Fiat

2. Fiat Stilo

Modelem Stilo Fiat miał zamiar zawojować bardzo konkurencyjny segment aut kompaktowych. Stworzenie samochodu pochłonęło miliony, a jego sprzedaż nie była zgodna z oczekiwaniami. W rezultacie następca modeli Brava i Marea przyniósł włoskiemu koncernowi straty - według szacunków 2,1 mld euro. Od 2001 do 2009 roku wyprodukowano 769 tys. sztuk Fiata Stilo. W 2007 roku model ten zastąpiono Bravo drugiej generacji.

Sprawdź ile kosztuje używany Fiat Stilo

Fiat Stilo FLFiat Stilo FL

vFiat Stilo kombi

Fiat Stilo 3dFiat Stilo 3d

Fiat Stilofot. Fiat

Smart Fortwo Smart Fortwo fot. Smart

1. Smart Fortwo

Fortwo to pierwszy model należącej do Mercedesa marki Smart. Cel był prosty, stworzenie samochodu idealnego do miasta. Dwuosobowy pojazd o długości zaledwie 2,5 metra pozwala na parkowanie prostopadle do jezdni. Niestety, według danych Berstein Research Daimler stracił w sumie na pierwszej generacji Smarta Fortwo aż 3,35 mld euro! W latach 1997-2006 powstało 749 tys. egzemplarzy - każdy przyniósł stratę 4 470 euro.

Sprawdź najnowsze oferty sprzedaży Smarta

Smart FortwoSmart Fortwo

Smart Fortwo BrabusSmart Fortwo Brabus

Smart FortwoSmart Fortwo

Więcej o:
Copyright © Agora SA