Z archiwum moto.pl | Najmniej potrzebne sportowe samochody na świecie

[01.10.2013] Mogłyby nigdy nie powstać i świat motoryzacji by na tym nie ucierpiał. Oto, naszym zdaniem lista najmniej potrzebnych samochodów sportowych na świecie [x]
 Etox Zafer Etox Zafer Etox Zafer

Etox Zafer

Turcja to kebab i wakacje, ale na pewno nie samochody. Etox Zafer produkowany jest od 2006 roku w Ankarze. Wyposażony jest w 125 konny silnik diesla z renault i kosztuje... 50 000 dolarów. Za najmocniejszą wersję z jednostką V8 o mocy 450 KM zapłacić trzeba 88 000 dolarów. Wolimy kebab i wakacje.

Zobacz wideo z Etox Zafer

 Etox Zafer Etox Zafer

 Etox Zafer Etox Zafer

 Etox Zafer Etox Zafer

 Etox Zafer Etox Zafer

 Weber Sportcars F1 Weber Sportcars F1 Weber Sportcars F1

Weber Sportcars F1

Firma Weber obiecuje swoim przyszłym klientom moc 900 KM i prędkość maksymalną 400 km/h. Silnik pochodzi z Corvetty, cała konstrukcja ma ważyć 1100 kg. Skądś to wszystko znamy... ale żeby Szwajcarzy byli tak niesłowni? Nikt nie widział jeszcze jeżdżącego Webera. Za to znamy cenę - około 1 mln euro.

 Weber Sportcars F1 Weber Sportcars F1

 Weber Sportcars F1 Weber Sportcars F1

 Weber Sportcars F1 Weber Sportcars F1

DeLorean DMC-12 DeLorean DMC-12 DeLorean DMC-12

DeLorean DMC-12

Jedyne co go ratuje to to, że zagrał w filmie. Hollywood wykreowało DeLoriana na samochód, który daje radę przenosić się przeszłość i przyszłość, jednak tak naprawdę to wolne i bardzo zawodne auto. Pod maską pracuje silnik Peugeota o mocy... 132 KM. Faktycznie czas przyspieszenia można odmierzać w latach.

DeLorean DMC-12DeLorean DMC-12

DeLorean DMC-12DeLorean DMC-12

DeLorean DMC-12DeLorean DMC-12

DeLorean DMC-12DeLorean DMC-12

Vector M12 Vector M12 Vector M12

Vector M12

Amerykańska podróbka Lamborghini Diablo. Auto produkowane w latach 1995 - 1999. Vector faktycznie bazował na elementach Lamborghini. Dzięki włoskiemu silnikowi V12 o mocy 490 KM rozpędzał się do 306 km/h. Zdecydowanie bardziej wolimy oryginał.

Jeremy Clarkson o Vectorze M12

Vector M12Vector M12

Vector M12Vector M12

Vector M12Vector M12

Vector M12Vector M12

Caparo T1 Caparo T1 Caparo T1

Caparo T1

Pomysł nam się bardzo podoba. Caparo miał być drogowym samochodem, F1. Nawet osiągi się zgadzają. Silnik V8, 3,5 litra pojemności ma 575 KM mocy co pozwala na przyspieszenie do setki w czasie 2,5 sekundy. V-max 329 km/h. Jedno małe ale... Caparo albo się psuje, albo płonie. Chłopaki z Fifth Gear i Top Gear  coś o tym wiedzą. Jak widać nie łatwo wyprodukować coś co wytrzyma nieco więcej niż jeden start spod świateł.

Płonący Caparo - wideo

Caparo T1Caparo T1

Caparo T1Caparo T1

Caparo T1Caparo T1

Caparo T1Caparo T1

 Covini C6W Covini C6W Covini C6W

Covini C6W

Włosi zapatrzyli się pewnie na stare bolidy F1. W końcu Tyrrell P34 z 1976 roku miał identyczny rozkład osi.  Silnik V8 o niecałych 400 KM mocy. Osiągi szacowane - V-max 300 km/h.  Trochę żal, że Ferruccio Covini pracował nad tym samochodem aż 32 lata. Na rynku pomysł nie przetrwał nawet 1/10 tego czasu. Powiedzcie sami - chcielibyście czymś takim jeździć?

Covini C6W - wideo

 Covini C6W Covini C6W

 Covini C6W Covini C6W

 Covini C6W Covini C6W

 Covini C6W Covini C6W

Ferrari 400 Ferrari 400 Ferrari 400

Ferrari 400

Jedyne Ferrari, które powstało specjalnie na amerykański rynek. Leniwym Amerykanom oferowano nawet automatyczną skrzynię biegów. Jednak oficjalnie model 400 sprzedawany był tylko w Europie. I tak, z całkiem ładnego Ferrari z 12 cylindrowym silnikiem (340 KM), zrobiło najmniej sportowe auto w gamie. Jak widać nawet Enzo zaprzedał duszę ekonomii.

Ferrari 400Ferrari 400

Ferrari 400Ferrari 400

Ferrari 400Ferrari 400

Ferrari 400Ferrari 400

 Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage

Aston Martin Virage

Początek kryzysu Astona Martina. Model Virage powstał w latach 80-tych. Miał być dumą firmy. Stał się jednak cegiełką do jej upadku. Fatalnie wykończony, z nudną stylizacją i lampami zapożyczonymi od Audi 200 nie zachwyciły klientów. Historia lubi się powtarzać. Konia rzędem temu, kto odróżni dzisiejsze modele Astona od siebie. Za dobrze to na przyszłość nie wróży...

 Aston Martin Virage Aston Martin Virage

 Aston Martin Virage Aston Martin Virage

 Aston Martin Virage Aston Martin Virage

 Aston Martin Virage Aston Martin Virage

 Aston Martin Virage Aston Martin Virage

Mitsuoka Orochi V6 Mitsuoka Orochi V6 Mitsuoka Orochi V6

Mitsuoka Orochi V6

Ciekawe czy stylista tego japońskiego auta pracował wcześniej dla Disney'a? To by tłumaczyło jego wygląd. Model powstał w 2001 roku i bazuje na Hondzie NSX. Auta sportowe nie może wyglądać jak uśmiechnięta ryba...

Mitsuoka w teście Top Gear

Mitsuoka Orochi V6 Mitsuoka Orochi V6

Mitsuoka Orochi V6 Mitsuoka Orochi V6

Mitsuoka Orochi V6 Mitsuoka Orochi V6

Mitsuoka Orochi V6 Mitsuoka Orochi V6

Lamborghini Jalpa Lamborghini Jalpa Lamborghini Jalpa

Lamborghini Jalpa

Jalpa miała być bardziej przyjazną i tańszą wersją modelu Countach. Strategia marketingowa nie spodobała się klientom. Przez siedem lat produkcji (1981 - 1988) wyprodukowany tylko 419 egzemplarzy tego modelu. Jak widać Lamborghini nie może być dla wszystkich, bo później go nikt nie chce.

Lamborghini JalpaLamborghini Jalpa

Lamborghini JalpaLamborghini Jalpa

Lamborghini JalpaLamborghini Jalpa

Lamborghini JalpaLamborghini Jalpa

Lamborghini JalpaLamborghini Jalpa

Lamborghini JalpaLamborghini Jalpa

Jaguar XJ220 Jaguar XJ220 Jaguar XJ220

Jaguar XJ220

Co robi na tej liście XJ220? To jedna z największych niespełnionych angielskich obietnic.  Super Jaguar miał być napędzany 6,2 litrowym silnikiem V12. Pod maskę trafił jednak 3,5 litrowy V6 bi-turbo. Z napędu na cztery koła została napędzana tylko tylna oś. Wmontowano również fatalny, zbyt słaby układ hamulcowy. Nie pomógł fakt, że w 1992 roku XJ220 był najszybszym samochodem na świecie. Ale nawet tu był haczyk. Nazwa miała odzwierciedlać prędkość maksymalną. 220 mil to 354 km/h. V-max modeli produkcyjnych wynosił jednak tylko 343 km/h. Nikt nigdy tyle nie obiecał co Jaguar tym modelem. Klienci nie dali się nabrać. z zaplanowanych 350 egzemplarzy sprzedano tylko 281 sztuk. Trochę boli serce, że XJ220 znalazł się na naszej liście...

Jaguar XJ220 ekstremalnie - wideo

Jaguar XJ220 Jaguar XJ220

Jaguar XJ220 Jaguar XJ220

Jaguar XJ220 Jaguar XJ220

Jaguar XJ220 Jaguar XJ220

Jaguar XJ220 Jaguar XJ220

Stutz Blackhawk Stutz Blackhawk Stutz Blackhawk

Stutz Blackhawk

W tym samochodzie jest wszystko intrygujące. Zarówno nazwa jak i wygląd. Produkcja ruszyła w 1973 roku, a zakończyła się w 1979 roku. Auto powstało na bazie Pontiaca Grand Prix. Naszym zdaniem coś co jest intrygujące nie zawsze musi być fajne. No chyba, że chodzi o kobiety.

Stutz BlackhawkStutz Blackhawk

Stutz BlackhawkStutz Blackhawk

Stutz BlackhawkStutz Blackhawk

Stutz BlackhawkStutz Blackhawk

OSI-Ford 20M TS OSI-Ford 20M TS OSI-Ford 20M TS

OSI-Ford 20M TS

O.S.I. lub też Officina Stampaggi Industriali to pochodząca z Turynu firma budująca karoserie . Ich najbardziej znany model to OSI-Ford 20M TS. Nie brzydkie, sportowo wyglądające auto otrzymało jednak silnik Forda o mocy 108 KM. Może to i dobrze bo pod karoserią schowano zawieszenie pochodzące z modelu Taunus P7b z resorami piórowymi i sztywną belką. To dobry przykład na to, że czasami warto spojrzeć pod maskę.

OSI-Ford 20M TS w pełnej okazałości

OSI-Ford 20M TSOSI-Ford 20M TS

OSI-Ford 20M TSOSI-Ford 20M TS

OSI-Ford 20M TSOSI-Ford 20M TS

 Panther Kallista Panther Kallista Panther Kallista

Panther Kallista

Chcę wyglądać jak prawdziwy oldtimer. Jak angielski roadster. Chcę wyglądać jak pantera. To miało być główne przesłanie modelu Kallista. Firma faktycznie pochodziła z Anglii, jednak klienci nie dali się nabrać na pseudo wygląd. W latach 1982 - 1990 wyprodukowano zaledwie 1741 egzemplarzy. Jeśli roadster, to tylko taki prawdziwy.

 Panther Kallista Panther Kallista

 Panther Kallista Panther Kallista

 Panther Kallista Panther Kallista

 Panther Kallista Panther Kallista

Triumph TR8 Triumph TR8 Triumph TR8

Triumph TR8

Kolejny samochód wyprodukowany przez sportową firmę specjalnie na rynek amerykański. Triumph TR8 otrzymał karoserię z modelu TR7, a silnik z Rovera. Klienci nie pokochali tego modelu. Nic dziwnego. Nie był ani ładny, ani dobrze wykończony, ani szybki. Po dwóch latach i 2800 egzemplarzach zakończono produkcję. Wniosek - nie warto rozmieniać się na drobne.

Triumph TR8Triumph TR8

Triumph TR8Triumph TR8

Triumph TR8Triumph TR8

Triumph TR8Triumph TR8

Vector W8 Vector W8 Vector W8

Vector W8

Wygląda naprawdę nieźle. Vector W8 powstał w 1990 roku. Wyprodukowano tylko 22 sztuki tego auta. Dlaczego jest na liście? Bo nie lubimy ludzi, którzy próbują wciskać tzw. "ściemy". A takich wokół jest pełno. Aż z chęcią podałbym wam kilka nazwisk... Co do Vectora to Amerykanie obiecywali moc 1500 KM i prędkość maksymalną 389 km/h. Po testach jednak wyszło, że mocy jest co najwyżej 600 KM (w niektórych przypadkach nawet 450 KM), a auto rozpędza się z biedą do 290 km/h. Nikt nie lubi być oszukiwany, a już na pewno nie milionerzy.

Zobacz Vectora W8 w ruchu - wideo

Vector W8Vector W8

Vector W8Vector W8

Vector W8Vector W8

Vector W8Vector W8

Vector W8Vector W8

Cizeta V16T Cizeta V16T Cizeta V16T

Cizeta V16T

Ambitny, chociaż zmarnowany projekt. Cizeta V16T skonstruowany i wyprodukowany został Claudio Zampoliego i Marcello Gandiniego. Miał poprzecznie(!) zamontowany silnik V16. Jednostka napędowa powstała z połączenia dwóch silników V8 z Lamborghini. Osiągał moc 540 KM. Mmimo tylu cylindrów przyspieszenie do 100 km/h zajmowało aż 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 328 km/h. Projekt z konceptu w serię został zrealizowany dzięki pomocy zdobywcy Grammy - Giorgio Morodera. To on założył z konstruktorami auta spółkę joint venture i pomógł w sfinansowaniu projektu. Mimo tylu sław projekt się nie udał. W latach 1991 - 1995 wyprodukowano tylko 52 egzemplarze.

Tak brzmi Cizeta V16T

Cizeta V16T Cizeta V16T

Cizeta V16T Cizeta V16T

Cizeta V16T Cizeta V16T

Cizeta V16T Cizeta V16T

Cizeta V16T Cizeta V16T

Cizeta V16T Cizeta V16T

Cizeta V16T Cizeta V16T

Sbarro Challenge Sbarro Challenge Sbarro Challenge

Sbarro Challenge

Wygląda jak mobilna skocznia narciarska. Sbarro Challenge początkowo był produkowany z silnikiem V8 pochodzącym z Mercedesa. Później szwajcarski projektant zafundował swojemu modelowi Challenge technikę używaną w Porsche. W latach 1985 -1987 powstało dziesięć egzemplarzy. Ach te szalone lata 80-te.

Sbarro Challenge - wideo

Sbarro ChallengeSbarro Challenge

Sbarro ChallengeSbarro Challenge

Sbarro ChallengeSbarro Challenge

Sbarro ChallengeSbarro Challenge

Sbarro ChallengeSbarro Challenge

Sbarro ChallengeSbarro Challenge

Sbarro ChallengeSbarro Challenge

Sbarro ChallengeSbarro Challenge

Więcej o:
Copyright © Agora SA