Najgorzej sprzedające się auta segmentu D

Najlepiej w tym roku sprzedaje się Volkswagen Passat, a jakie jest najgorzej sprzedające się auto segmentu D w Polsce? Zobacz najgorszą dziesiątkę
VW Passat VW Passat fot. VW Passat

Bestsellery

Najlepsza dziesiątka ma swoich pewniaków, ale i niespodzianki. Oprócz Passata, Superba, czy Mondeo w zestawieniu znalazły się modele marek, które nie są ulubieńcami flot. Są to m.in. doskonale przyjęta Mazda 6, czy Hyundai i40. Ich sprzedaż opiera się głównie na klientach indywidualnych. Na ósmej pozycji uplasował się reprezentant aut premium, BMW serii 3. Całkiem niezłą, jedenastą pozycję zajął "mało praktyczny" VW CC.

Ponad 1000 ofert Passatów

Lp. Marka, model sprzedaż szt. (01-07.2013)
1. Volkswagen Passat
2640
2. Toyota Avensis 1882
3. Ford Mondeo
1788
4. Skoda Superb
1619
5. Opel Insignia 1611
6. Mazda 6 1137
7. Peugeot 508
743
8. BMW serii 3
557
9. Honda Accord
555
10. Hyundai i40
512
11. Volkswagen CC
510
12. Citroen C5 495
13. Volvo S60/V60
382
14. Audi A4 363
15. Mercedes C Klasa 362

 

VW PassatVW Passat (B7) - najlepiej sprzedający się samochód klasy średniej w Polsce w tym roku

VW PassatVW Passat (B7)

Mazda6Mazda6 kombi - szóste miejsce - doskonały wynik debiutanta

Hyundai i40Hyundai i40 - koreańczyk, podobnie jak Mazda nie jest ulubieńcem flot, a mimo to załapał się do pierwszej dziesiątki

2013 Renault Laguna III 2013 Renault Laguna III fot. Renault

10. Renault Laguna

Na szesnastym miejscu wśród najlepszych, ale na dziesiątym wśród najgorszych uplasowało się Renault Laguna. Wynik za pierwsze siedem miesięcy tego roku to 330 sprzedanych samochodów. To o ponad połowę gorszy wynik, niż ten uzyskany przez Peugeota 508. Jak widać wysoka usterkowość kolejnych generacji nie pozostaje bez wpływu na decyzje zakupowe klientów.

Wygodne, rodzinne auto francuskie

2013 Renault Laguna III Renault Laguna III kombi (2013)

2013 Renault Laguna III Renault Laguna Coupe (2013)

2013 Renault Laguna III Renault Laguna III - wnętrze

Audi A5 Audi A5 Audi A5

9. Audi A5

305 osób zdecydowało się na zakup Audi A5. Nie jest to wynik zły. Alternatywne wcielenia A4, w wydaniu coupe, cabrio i liftback uzyskały niewiele gorszy wynik, niż samo Audi A4 (363 sztuki). Jak widać dobre pomysły popłacają.

Używane Audi tańsze niż myślisz

Audi A5Audi A5 Sportback

Audi RS5 Cabriolet Audi RS5 Cabriolet

Audi A5Audi A5 - rodzina w komplecie

Audi A5Audi A5 - wnętrze

Kia Optima 2011 Kia Optima 2011 Kia

8. Kia Optima

Kia Optima weszła na rynek prezentując bardzo udaną stylistykę. Niestety wynik sprzedaży za pierwsze siedem miesięcy nie jest imponujący i wynosi zaledwie 201 sztuk. Bliźniaczy Hyundai i40, oferujący identyczną technikę, znalazł w tym czasie 512 klientów. Jak widać powtórzenie sukcesu cee'da w klasie średniej nie jest wcale takie proste.

Dobrze wyglądająca koreańska limuzyna

Kia Optima

Kia Optima 2011Kia Optima - wnętrze

Kia Optima HybridKia Optima Hybrid

Subaru Legacy Subaru Legacy Subaru Legacy

7. Subaru Legacy

Subaru zawsze było marką alternatywną wśród producentów japońskich. W zyskaniu nowych klientów z pewnością nie pomaga sukcesywne obniżanie jakości, głównie stosowanych materiałów. Wynik 194 sztuk można wobec powyższego uznać za zadowalający.

Subaru na każdą okazję

Subaru LegacySubaru Legacy

Subaru LegacySubaru Legacy kombi

Subaru OutbackSubaru Outback

Seat Exeo (facelifting 2011) Seat Exeo (facelifting 2011) Seat Exeo (facelifting 2011)

6. Seat Exeo

Exeo wydawał się być dobrym pomysłem. Technologia Audi w tańszym wydaniu Seata. Niestety dość ciasne wnętrze i krytykowana stylistyka złożyły się na porażkę tego modelu, nie tylko w Polsce. Seat myśli poważnie o zakończeniu produkcji, a o następcy na razie nic nie słychać. Jak na razie w tym roku z polskich salonów wyjechało 136 sztuk hiszpańskiego średniaka.

Prawie jak Audi, a kosztuje połowę

Seat Exeo (facelifting 2011)Seat Exeo (facelifting 2011)

Seat Exeo (facelifting 2011)Seat Exeo (facelifting 2011)

Seat Exeo (facelifting 2011)Seat Exeo (facelifting 2011) - wnętrze

Chevrolet Malibu Chevrolet Malibu Fot. Chevrolet | Chevrolet Malibu

5. Chevrolet Malibu

Chevrolet Malibu to produkt globalny. W niemal niezmienionej formie sprzedawany jest w Azji, Ameryce Północnej i Europie. W gusta polskich klientów jednak nie trafił, znajdując w tym roku zaledwie 79 chętnych.

Chevrolet malibu - europejski Amerykanin

Chevrolet Malibu Chevrolet Malibu

Chevrolet Malibu Chevrolet Malibu

Chevrolet MalibuChevrolet Malibu

Lexus IS 250 F-Sport Lexus IS 250 F-Sport Lexus IS 250 F-Sport

4. Lexus IS

Sprzedaż 52 sztuk to powód do niezadowolenia, ale Lexus patrzy w przyszłość optymistycznie. Statystyki będą szybko rosnąć, przynajmniej w tym roku. Wszystko przez zmianę pokoleniową. Druga generacja, sprzedawana do maja zalegała w salonach, ale nowa długo nie będzie się w nich kurzyć. W lipcu, pierwszym pełnym miesiącu sprzedaży trzeciej generacji klienci zamówili 36 IS-ów. Jeśli ten trend się utrzyma...

Lexus za niecałe 20 tysięcy złotych

Lexus IS 250 F-Sport Lexus IS 250 F-Sport (2013)

Lexus IS 250 F-Sport Lexus IS 250 F-Sport (2013)

Lexus IS 250 F-Sport Lexus IS 250 F-Sport (2013)

 

Lexus ISLexus IS - poprzednia generacja w tym roku już się prawie nie sprzedawała

Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude

3. Renault Latitude

Na ostatnim miejscu podium wylądowała mało kojarzona francuska limuzyna klasy średniej, model Latitude. Renault bowiem znalazło receptę na katastrofę: technologię Laguny zapakowało w mało ciekawe nadwozie, a produkcję ulokowało w zakładach marki Samsung, w Korei. Wynik to 28 sprzedanych sztuk.

Renault produkowane u Samsunga

2011 Renault LatitudeRenault Latitude

2011 Renault LatitudeRenault Latitude

Infiniti G37 Infiniti G37 Infiniti

2. Infiniti G

Infiniti to marka kojarzona jedynie przez fanów motoryzacji. Dla mnie to jedyne wytłumaczenie tak znikomej sprzedaży całkiem udanego modelu (6 sztuk, z czego 3 w styczniu). Ale tuż za kotarą na premierę czeka już całkiem nowe Infiniti Q50, które być może jak u Lexusa rozkręci sprzedaż.

Niedoceniany model Infiniti

Infiniti G37Infiniti G37

Infiniti Q50Infiniti Q50

Infiniti Q50 Infiniti Q50

Infiniti Q50Infiniti Q50

Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi

1. Suzuki Kizashi

Najgorzej sprzedającym się samochodem klasy średniej w Polsce w tym roku jest Alfa Romeo 159. Nie, to nie pomyłka. 159-ka znalazła dwóch klientów, ale w naszym zestawieniu zabrakło dla niej miejsca. Powód jest prosty, produkcja zakończyła się w ubiegłym roku i były to wyprzedaże zeszłego rocznika. W całym 2012 roku na Alfę Romeo 159 zdecydowało się 83 klientów.

Tym samym najgorzej sprzedającym się samochodem klasy średniej w Polsce po pierwszych siedmiu miesiącach jest Suzuki Kizashi. Tylko troje ludzi zdecydowało się na jego zakup.

Używany ma sens - Suzuki Kizashi

Suzuki KizashiSuzuki Kizashi

Suzuki KizashiSuzuki Kizashi

Suzuki KizashiSuzuki Kizashi

Alfa Romeo 159Alfa Romeo 159

Więcej o:
Komentarze (90)
Najgorzej sprzedające się auta segmentu D
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Marcepan

    Oceniono 104 razy 98

    10. Renault Laguna
    Na szesnastym miejscu wśród najlepszych, ale na dziesiątym wśród najgorszych uplasowało się Renault Laguna. Wynik za pierwsze siedem miesięcy tego roku to 330 sprzedanych samochodów. To o ponad połowę gorszy wynik, niż ten uzyskany przez Peugeota 508. Jak widać wysoka usterkowość kolejnych generacji nie pozostaje bez wpływu na decyzje zakupowe klientów.

    9. Audi A5
    305 osób zdecydowało się na zakup Audi A5. Nie jest to wynik zły. Alternatywne wcielenia A4, w wydaniu coupe, cabrio i liftback uzyskały niewiele gorszy wynik, niż samo Audi A4 (363 sztuki). Jak widać dobre pomysły popłacają.

    8. Kia Optima
    Kia Optima weszła na rynek prezentując bardzo udaną stylistykę. Niestety wynik sprzedaży za pierwsze siedem miesięcy nie jest imponujący i wynosi zaledwie 201 sztuk. Bliźniaczy Hyundai i40, oferujący identyczną technikę, znalazł w tym czasie 512 klientów. Jak widać powtórzenie sukcesu cee'da w klasie średniej nie jest wcale takie proste.

    7. Subaru Legacy
    Subaru zawsze było marką alternatywną wśród producentów japońskich. W zyskaniu nowych klientów z pewnością nie pomaga sukcesywne obniżanie jakości, głównie stosowanych materiałów. Wynik 194 sztuk można wobec powyższego uznać za zadowalający.

    6. Seat Exeo
    Exeo wydawał się być dobrym pomysłem. Technologia Audi w tańszym wydaniu Seata. Niestety dość ciasne wnętrze i krytykowana stylistyka złożyły się na porażkę tego modelu, nie tylko w Polsce. Seat myśli poważnie o zakończeniu produkcji, a o następcy na razie nic nie słychać. Jak na razie w tym roku z polskich salonów wyjechało 136 sztuk hiszpańskiego średniaka.

    5. Chevrolet Malibu
    Chevrolet Malibu to produkt globalny. W niemal niezmienionej formie sprzedawany jest w Azji, Ameryce Północnej i Europie. W gusta polskich klientów jednak nie trafił, znajdując w tym roku zaledwie 79 chętnych.

    4. Lexus IS
    Sprzedaż 52 sztuk to powód do niezadowolenia, ale Lexus patrzy w przyszłość optymistycznie. Statystyki będą szybko rosnąć, przynajmniej w tym roku. Wszystko przez zmianę pokoleniową. Druga generacja, sprzedawana do maja zalegała w salonach, ale nowa długo nie będzie się w nich kurzyć. W lipcu, pierwszym pełnym miesiącu sprzedaży trzeciej generacji klienci zamówili 36 IS-ów. Jeśli ten trend się utrzyma...

    3. Renault Latitude
    Na ostatnim miejscu podium wylądowała mało kojarzona francuska limuzyna klasy średniej, model Latitude. Renault bowiem znalazło receptę na katastrofę: technologię Laguny zapakowało w mało ciekawe nadwozie, a produkcję ulokowało w zakładach marki Samsung, w Korei. Wynik to 28 sprzedanych sztuk.

    2. Infiniti G
    Infiniti to marka kojarzona jedynie przez fanów motoryzacji. Dla mnie to jedyne wytłumaczenie tak znikomej sprzedaży całkiem udanego modelu (6 sztuk, z czego 3 w styczniu). Ale tuż za kotarą na premierę czeka już całkiem nowe Infiniti Q50, które być może jak u Lexusa rozkręci sprzedaż.

    1. Suzuki Kizashi
    Najgorzej sprzedającym się samochodem klasy średniej w Polsce w tym roku jest Alfa Romeo 159. Nie, to nie pomyłka. 159-ka znalazła dwóch klientów, ale w naszym zestawieniu zabrakło dla niej miejsca. Powód jest prosty, produkcja zakończyła się w ubiegłym roku i były to wyprzedaże zeszłego rocznika. W całym 2012 roku na Alfę Romeo 159 zdecydowało się 83 klientów.
    Tym samym najgorzej sprzedającym się samochodem klasy średniej w Polsce po pierwszych siedmiu miesiącach jest Suzuki Kizashi. Tylko troje ludzi zdecydowało się na jego zakup.

  • Gość: Ja

    Oceniono 82 razy 54

    Jak dla mnie Passat to przereklamowane auto.Zdecydowanie wolę Mazde 6 bo jest dużo ładniejsza

  • u-204

    Oceniono 123 razy 51

    Alfa 159 - znamienne jest to, że pomimo tego że jest już od 2 lat nie produkowana to i tak urodą miażdży wszystkie pozostałe auta z zestawienia :)

  • Gość: Buncol80

    Oceniono 38 razy 22

    Spodziewałem się że tak fenomenalnie wyglądająca Mazda 6 będzie się lepiej sprzedawała. Tym czasem ma znacznie mniejszą sprzedaż niż leciwe i schodzące powoli z rynku Mondeo mk4.
    Dziwi mnie pierwsze miejsce w rankingu Passata B7 bo jakoś nie widac ich dużo na ulicach.
    W Warszaei jeździ masa Mondeo, Insygni , sporo Avensisów, ale Passatów B7 stosunkowo niewiele.
    Tym czasem w rankingu numer 1.

  • Gość: xarte

    Oceniono 36 razy 20

    Dziwię się passatowi b5 po lifcie sprzedawanemu jako nowy model. Polacy są jednak tępi.
    Równie leciwe mondeo jest o niebo fajniejszym autem. Zrobiłem oboma po 210 tys. km (służbówki).
    Mondeo prowadzi się o niebo lepiej, jest też znacznie większe. Dodatki i wyposażenie poza paroma bajerami które ma VW, praktycznie to samo. Mondeo ma lepiej wykończoną deskę i lepsze fotele.
    A wracając do całego rankingu. Nowa mazda jest po prostu boska. Poza brzydkim i trochę małym ekranem lcd na desce, auto jest wygląda naprawdę rewelacyjnie. Nie wiem jak jeździ, ale znając mazdę - pewnie nieźle.

  • potulnyqumotr

    Oceniono 20 razy 12

    Polacy czekają na samochód klasy średniej od Dacii. Nowa limuzyna klasy średniej za 56 000 zł pewnie dobrze się sprzeda na polskim rynku.

  • 666original

    Oceniono 26 razy 8

    Wcale mnie ten ranking nie dziwi, po gustach Polaków tego można się było spodziewać, osobiście najbardziej mi się podobają - Kizashi, IS, Infiniti, Optima, Malibu, Mazda i............Citroen DS5 ;)

  • Gość: xxx

    Oceniono 12 razy 8

    "Exeo wydawał się być dobrym pomysłem. Technologia Audi w tańszym wydaniu Seata. Niestety dość ciasne wnętrze i krytykowana stylistyka złożyły się na porażkę tego modelu, nie tylko w Polsce. Seat myśli poważnie o zakończeniu produkcji, a o następcy na razie nic nie słychać"

    Szanowny Panie Redaktorze! Seat nie myśli o zakończeniu produkcji Exeo. Seat ją zakończył. A konkretnie: nie ma już możliwości zamawiania samochodów do produkcji. Są jedynie realizowane wcześniej złożone zamówienia.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX