Auta, których powódź nie zaskoczy

Zatopić samochód można dzisiaj wszędzie. Na jednej z głównych tras w Warszawie czy parkingu podziemnym galerii handlowej w Poznaniu. Żeby mimo kapryśnej aury poruszać się własnymi czterema kółkami proponujemy mały przegląd samochodów, którymi możecie jeździć nawet podczas powodzi
Rinspeed Splash Rinspeed Splash fot. Rinspeed

Rinspeed Splash

Jak już sama nazwa wskazuje Splash to auto amfibia. Na wodzie 825 kg karoseria utrzymywana jest przez specjalny system płetw i nośników 60 cm nad taflą wody. Pojazd może zanurzyć się do głębokości 1,1 metra i pływać po mieliźnie o głębokości minimalnej 1,3 metra. Zalaną ulicę Armii Krają śmiało można przepłynąć.  Splash popłynie z maksymalną prędkością 80 km/h. Na lądzie jest jeszcze szybszy - tu może rozpędzić się do 200 km/h.

Rinspeed Splashfot. Rinspeed

Rinspeed Splashfot. Rinspeed

Rinspeed SplashRinspeed Splash

Rinspeed SplashRinspeed Splash

Rinspeed SplashRinspeed Splash

Rinspeed SplashRinspeed Splash

RMA Amphi Ranger RMA Amphi Ranger RMA Amphi Ranger

RMA Amphi Ranger

RMA Amphi-Ranger 2800 SR to samochód specjalny produkowany w latach 1985 - 1995 przez... producenta armatury - RMA Rheinauer Maschinen und Armaturenbau KG. Auto zbudowane jest na podwoziu Volkswagena Itlis. Początkowo w wersji dwudrzwiowej. Napędzany był silnikiem V6 Forda. Na lądzie auto może używać napędu na cztery koła. W wodzie pojazd rozpędza się do 15 km/h. Zużycie paliwa nie należy do niskich. Na lądzie trzeba się liczyć ze sporym spalaniem około 20 l/100 km, natomiast w wodzie zużywa do 24 l/h. Auto było zamawiane przez służby wodne z całego świata. Prywatni klienci zdarzali się rzadko.

RMA Amphi RangerRMA Amphi Ranger

RMA Amphi RangerRMA Amphi Ranger

RMA Amphi RangerRMA Amphi Ranger

RMA Amphi RangerRMA Amphi Ranger

RMA Amphi RangerRMA Amphi Ranger

Hydra Spyder Hydra Spyder Hydra Spyder

Hydra Spyder

Producentem tego wodnego radstera jest firma Cool Amphibious Manufacturers International. Auto powstało w 2006 roku. Hydra ma nie tylko niecodzienny wygląad, ale i gigantyczny silnik. Pod maską drzemie 500 koni mechanicznych i osiem cylindrów. Jednostka napędowa zapożyczona jest z Chevroletta Corvetty.

Hydra Spyder Hydra Spyder

Hydra Spyder Hydra Spyder

Hydra Spyder Hydra Spyder

Hydra Spyder Hydra Spyder

Hydra Spyder Hydra Spyder

Zwróćcie uwagę na chowane koła Zwróćcie uwagę na chowane koła

Hydra Terra Hydra Terra Hydra Terra

Hydra Terra

Autobus amfibia czyli idealny pojazd dla MZK. Niezależnie od pogody spóźnień nie będzie. Można by też uruchomić szybką linię przez Wisłę. Producentem jest firma C.A.M.I. To ta sama firma, która wyprodukowała roadstera, którego widzieliście na poprzedniej stronie. W tym wodnym autobusie mieści się 49 pasażerów.

Hydra TerraHydra Terra

Hydra TerraHydra Terra

Hydra TerraHydra Terra

Hydra TerraHydra Terra

Lotus Esprit Lotus Esprit Lotus Esprit

Lotusy lubią wodę

Z samochodu nie musimy rezygnować nawet wtedy kiedy nas kompletnie zaleje. Wtedy możemy wybrać pomiędzy dwoma Lotusami. Jeden to Esprit, kultowy samochód James?a Bonda z filmu ?Szpieg który mnie kochał? znakomicie radzi sobie pod wodą. Drugi, jeszcze bardziej ekstremalny to Squba, szwajcarskiej firmy Rinspeed.

Lotus EspritLotus Esprit

Lotus EspritLotus Esprit

Lotus EspritLotus Esprit

Rinspeed SqubaRinspeed Squba

Rinspeed SqubaRinspeed Squba

Rinspeed SqubaRinspeed Squba

Więcej o:
Komentarze (2)
Auta, których powódź nie zaskoczy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • simpet

    0

    Brakuje w zestawieniu paru ciekawych modeli tj np: Python, Aquada, czy Quadamfibia. Znacznie ciekawsze w naszych warunkach drogowych i wodnych.

  • hiszpan25

    0

    tak naprawde to tylko kilka z pokazanych pojazdow faktycznie nadawalo by sie do jazdy po zalanych ulicach. Taki Rinspeed wymaga dosc glebokiej wody a z kolei pokazany Lotus Esprit z Bonda nigdy nie powstal jako jezdzacy samochod.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX