Wybrano najlepsze silniki roku

Nagrody w konkursie 'International Engine of the Year 2013' zostały rozdane. Dziennikarskie jury z całego świata uznało, że najlepszym silnikiem roku jest konstrukcja... Forda
International Engine of the Year 2013 International Engine of the Year 2013 Fot. IEOTY

Najlepsze z najlepszych

Jurorzy plebiscytu (87 dziennikarzy z 35 krajów) wybierają najlepsze silniki w dwunastu kategoriach. Przede wszystkim, są trzy nagrody specjalne: dla najlepszego silnika sportowego (Performance Engine), najbardziej "zielonej" jednostki napędowej (Green Engine), nowej konstrukcji (New Engine) oraz nagroda główna dla najlepszego silnika roku (International Engine of the Year).

Oprócz tego, jurorzy wybierają najlepsze konstrukcje pod względem pojemności. Jeśli zatem zastanawiacie się nad kupnem auta, ale nie jesteście pewni, który silnik wybrać, wyniki tegorocznego rankingu z pewnością przyjdą Wam z pomocą. I nieważne, czy szukacie miejskiego mikrusa, rodzinnego kombi, czy szpanerskiego SUV-a. Tu jest wszystko - od jednostek o pojemności 1 litra po silniki 4-litrowe i większe. Oto lista kategorii pojemnościowych:

- silniki o pojemności mniejszej niż 1 litr
- silniki o pojemności od 1 do 1,4 litra
- silniki o pojemności od 1,4 do 1,8 litra
- silniki o pojemności od 1,8 do 2 litrów
- silniki o pojemności od 2 do 2,5 litrów
- silniki o pojemności od 2,5 do 3 litrów
- silniki o pojemności od 3 do 4 litrów
- silniki o pojemności większej niż 4 litry

Czas poznać najlepsze silniki roku. Zaczynamy od tych najmniejszych.

c c c

Silniki o pojemności mniejszej niż 1 litr

W tej kategorii zwyciężyła turbodoładowana, trzycylindrowa jednostka Forda o pojemności 999 cm3, którą znaleźć można pod maskami między innymi Focusa, Fiesty, B-Maxa czy C-Maxa. Dodatkową przesłanką świadczącą o tym, że jest to naprawdę dobry silnik może być fakt, iż w ubiegłorocznym plebiscycie International Engine of the Year turbodoładowany trzycylindrowiec Forda również nie miał sobie równych.

A co, jeśli szukacie auta z małym silnikiem, ale nie przepadacie za Fordami? Poniżej znajdziecie pełną listę jednostek nagrodzonych w tej kategorii.

1. Ford 999 ccm, 3 cylindry, turbo (Focus, Fiesta, B-Max, C-Max, Grand C-Max,) 557 pkt
2. Fiat 875 ccm, 2 cylindry, turbo (Fiat 500, 500L, Panda, Lancia Ypsilon, Alfa Mito) 329 pkt
3. Volkswagen 999 ccm, 3 cylindry (Volkswagen Up, SEAT Mii, Škoda Citigo) 235 pkt
4. Renault/Nissan 898 ccm, 3 cylindry, turbo (Clio, Dacia Sandero, Logan, MCV) 144 pkt
5. Volkswagen 999 ccm, 3 cylindry, CNG (Volkswagen Up) 118 pkt
6. Fiat 875 ccm, 2 cylindry, turbo CNG (Fiat Panda, Fiat 500L, Lancia/Chrysler Ypsilon) 91 pkt

Za ile można kupić używane auto z tak małym silnikiem? Sprawdź

x x xx

Silniki o pojemności od 1 do 1,4 litra

W tej kategorii bryluje Volkswagen. Najlepszym silnikiem o pojemności od 1 do 1,4 litra dziennikarskie jury uznało podwójnie doładowane, 180-konne 1.4 TSI. Można je znaleźć w wielu modelach spod szyldu VAG: Polo, Golfie, Tiguanie, Audi A3 czy sportowych wersjach maluchów ze stajni Seata i Skody. Konstrukcja zachwyciła dziennikarzy tym, w jaki sposób łączy dużą moc, imponującą elastyczność z niskim zużyciem paliwa.

Wśród sześciu silników wyróżnionych w tej kategorii znalazły się aż cztery silniki Volkswagena. Do czołówki załapał się też MultiAir Fiata oraz benzynowy silnik General Motors, który w Chevrolecie Volt pełni funkcję generatora prądu. Pełną listę znajdziecie poniżej.

1. Volkswagen 1,4 litra TSI, turbo, kompresor (VW Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, CC, Tiguan, Touran, Passat, Audi A1, A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS) 411 pkt
2. Volkswagen 1,4 litra TSI (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Passat, Audi A1, A3, A3 CNG, Seat Leon, Altea, Toledo, Škoda Rapid, Yeti, Superb, Octavia) 191 pkt
3. Volkswagen 1,2 litra TSI (VW Polo, Beetle, Jetta, Golf, Touran, Audi A1, A3, Seat Ibiza, Leon, Altea, Toledo, Škoda Fabia, Roomster, Rapid, Octavia, Yeti) 188 pkt
4. Volkswagen 1,4 litra TSI ACT (Volkswagen Golf) 180 pkt
5. Fiat 1,4 litra MultiAir, turbo (Fiat Abarth Punto Evo, Punto, Bravo, Alfa Romeo Mito, Giulietta, Lancia Delta) 172 pkt
6. GM 1,4 litra, pełniący funkcję generatora prądu (Chevrolet Volt, Opel / Vauxhall Ampera, Cadillac ELR) 105 pkt

Seat Ibiza Cupra za niecałe 50 tys. zł

x x x

Silniki o pojemności od 1,4 do 1,8 litra

Z werdyktem w tej kategorii zgadzamy się w pełni. Najlepszym silnikiem o pojemności od 1,4 do 1,8 litra uznano bowiem benzynowe, turbodoładowane 1.6 opracowane wspólnie przez inżynierów BMW i PSA. Warto zaznaczyć, że silnik ten zwycięża w swojej kategorii siódmy raz z rzędu!

"Nawet kilka lat od premiery, pod względem technologicznym konstrukcja ta jest wciąż trudna do pobicia. Zużycie paliwa bez problemu mieści się w ramach ogólnie przyjętych dla tej kategorii silników, ale sposób oddawania mocy oraz specyfikacja samej jednostki to prawdziwy powód do dumy dla jej konstruktorów" - czytamy w komentarzu do werdyktu.

1. BMW/PSA 1,6-litra, turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupé/Roadster Cooper S, Paceman Cooper S, Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupé/Roadster Cooper Works, Paceman Cooper Works, Peugeot 207cc, 208, 308, 3008, 508, 208 GTI, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5/DS5, C4/DS4) 317 pkt
2. Volkswagen 1,8 litra TFSI (Audi A3, A4, TT, A5, Seat Leon FR Altea/XL/Freetrack, Škoda Octavia, Superb, Yeti, Volkswagen Passat) 231 pkt
3. Ford/Volvo/Mazda 1,6 litra, turbo (Ford Focus, C-Max/Grand C-Max, Kuga, Escape, S-Max, Galaxy, Fusion, Volvo V40, S60, V60, V70/XC70, S80, S80 E85) 145 pkt
4. Toyota/Lexus 1,8 litra, benzynowy, hybryda (Toyota Plug-In Prius) 127 pkt
5. Mercedes-Benz 1,6 litra, turbo (Mercedes-Benz A180, CLA180, B180, A200, CLA200, B200, C180 CGI) 102 pkt
6. Volkswagen 1,6 litra TDI (Volkswagen Polo, Beetle, Golf, Golf Variant, Golf Plus, Golf Cabriolet, Jetta, Passat, Touran/Cross Touran, Škoda Fabia, Roomster, Rapid, Octavia, Superb, Yeti, Audi A1, A3, Seat Ibiza, Altea/XL/Freetrack, Leon, Toledo)

Ile kosztuje używane Mini z najlepszym silnikiem roku?

d d d

Silniki o pojemności od 1,8 do 2 litrów

Kolejna kategoria i znów konstrukcja BMW. Tym razem, opracowana samodzielnie. Jeśli myślicie o kupnie auta z silnikiem o pojemności od 1,8 do 2 litrów, rozważcie propozycję producenta z Bawarii. Najlepszym silnikiem w tej kategorii uznano bowiem benzynową jednostkę o pojemności 2 litrów, doprawioną dwiema turbosprężarkami, którą można znaleźć m.in. w kompaktowej serii 1, sportowych roadsterach Z4 oraz SUV-ach: X1 i X3.

Dziennikarzom zaimponowało to, jak świetnie inżynierowie BMW radzą sobie w dziedzinie downsizingu. 2-litrowe twinturbo jest małym, lekkim silnikiem o imponująco niskim apetycie na paliwo, potrafiącym jednocześnie dostarczyć naprawdę sporych emocji. W najbardziej pikantnej odmianie oferuje kierowcy moc 245 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

1. BMW 2 litry, 4 cylindry, twin-turbo (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 28i, X1 20i, X1 28i, X3 20i) 295 pkt
2. Volkswagen 2 litry, 4 cylindry TFSI (Audi A1, TT, TTS, A3, S3, A4 E85, A4, A5, A6, Q3, Q5, Seat Leon FR, Altea/XL/Freetrack, Alhambra, Škoda Superb, Volkswagen Golf Cabriolet, Beetle, Golf R Cabriolet, Scirocco, Eos, Scirocco R, Jetta, Passat, Passat CC, Tiguan) 278 pkt
3. BMW 2 litry, twin-turbo, 4 cylindry, diesel (BMW 116d, 118d, 120d, 123d, 125d, 316d, 318d, 320d, 520d, 525d, X1 18d, X1 20d ed, X1 20d, X1 25d, X3 18d, X3 20d, Mini Cooper SD, Clubman Cooper SD, Countryman Cooper SD, Coupé/Roadster Cooper SD, Paceman Cooper SD) 262 pkt
4. Mazda 2 litry SkyActiv (Mazda 3, CX-5, 6/Atenza) 194 pkt
5. Volkswagen 2 litry TDI (Audi A1, A3, A4, A5, Q3, Q5, TT, A6, Seat Leon, Leon FR, Ibiza FR/Cupra, Altea/XL/Freetrack, Alhambra, Škoda Octavia, Superb, Yeti, Volkswagen Golf, Golf Variant, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Passat CC, Touran/Cross Touran, Tiguan, Beetle) 165 pkt
6. Ford 2 litry, turbo (Ford Focus ST) 122 pkt

Używane BMW 328i z silnikiem roku. Cena?

c c c

Silniki o pojemności od 2 do 2,5 litra

Zwycięzcą kolejnej kategorii jest pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik Audi, znany z modeli z dopiskiem RS. Ma pojemność 2,5 litra i potrafi wygenerować moc 340 koni mechanicznych oraz imponujące 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1600 obr./min. Jest przy tym całkiem oszczędny. W modelu TT RS średnie zużycie paliwa wynosi bowiem tylko 9,2 l/100 km.

"...2,5-litrowa jednostka Audi jest wciąż jedną z najbardziej charakternych na rynku, a dźwięk silnika niezmiennie przywołuje czasy, gdy na trasach rajdowych królowały auta z dopiskiem Quattro" - czytamy w komentarzu do werdyktu.

Poniżej, lista wszystkich silników wyróżnionych w tej kategorii.

1. Audi 2,5 litra, 5 cylindrów, turbo (Audi TT RS, RS3, Q3 RS) 368 pkt
2. Mazda 2,2 litra, SkyActiv, diesel (Mazda 3/Axela, 6/Atenza, CX-5) 331 pkt
3. Mercedes-Benz 2,1 litra CDI (Mercedes-Benz A220, CLA220, C180, C200, E200, C220, E220, GLK220, E250, CLS250, SLK250, GLK250, GLK200, Jeep Compass) 185 pkt
4. Mazda 2,5 litra, SkyActiv (Mazda 6/Atenza, CX-5) 144 pkt
5. Mercedes-Benz 2,1 litra, diesel, hybryda (Mercedes-Benz E300 Hybrid) 142 pkt
6. Ford/PSA Peugeot Citroën/Jaguar/Land Rover 2,2 litra, diesel (Land Rover Freelander 2, Range Rover Evoque, Peugeot 508, Ford S-Max, Galaxy, Citroën C5) 142 pkt

Za ile można kupić używane Audi TT?

s s s

Silniki o pojemności od 2,5 do 3 litrów

W tej kategorii BMW ma wyjątkowo silną reprezentację. Na sześć miejsc, aż cztery okupują jednostki bawarskiej marki. Jednak to Porsche, a nie BMW, może cieszyć się z ostatecznego zwycięstwa. Najlepszym silnikiem o pojemności od 2,5 do 3 litrów uznano bowiem boksera znanego z modeli Cayman i Boxster.

Jest mocny i elastyczny, a przy tym zużywa całkiem rozsądne ilości paliwa. Dzięki systemom rekuperacji i stop/start oraz systemowi zmiennych faz rozrządu, Boxster napędzany tym silnikiem na przejechanie 100 kilometrów potrzebuje średnio 8,2 l/100 km. Dużo? Jak na auto, które do 100 km/h rozpędza się w 5,5 sekundy i potrafi pojechać 264 km/h to chyba całkiem niezły wynik.

"Boxer o pojemności 2,7 litra firmy Porsche to kolejny przykład jak wspaniałe potrafią być silniki wolnossące" - oto wypowiedź jednego z członków międzynarodowego jury.

1. Porsche 2,7 litra DI (Porsche Boxster, Cayman) 259 pkt
2. BMW 3 litry, biturbo, 6 cylindrów (BMW 1 Series M coupe, Z4 35is) 244 pkt
3. BMW 3 litry, 6 cylindrów, twin-power turbo, diesel (BMW 330d, 530d, 535d, 530d GT, 535d GT, 640d, 730d, 740d, X3 30d, X3 35d, X5 30d, X5 40d, X6 30d, X6 40d) 240 pkt
4. BMW 3 litry, 6 cylindrów, twin-power turbo, diesel (BMW M550d, X5 M50d, X6 M50d) 233 pkt
5. BMW 3 litry, 6 cylindrów, twin-power turbo (BMW 135i coupe, 335i, 335i GT, Z4 35i, 535i, 535i GT, X3 35i, X5 35i, X6 35i, 640i, 740i) 196 pkt
6. Volkswagen 3 litry V6 TDI (Audi A4, A5, Q7, A6, A7, Q5, A8, Volkswagen Touareg, Phaeton, Porsche Panamera, Cayenne) 112 pkt

Szukasz używanego Boxstera? Sprawdź to

s s s

Silniki o pojemności od 3 do 4 litrów

Debiut nowego McLarena był jednym z najważniejszych motoryzacyjnych wydarzeń ostatnich lat. Jedną z mocnych stron brytyjskiego sportowca jest silnik - podwójnie doładowane V8 o pojemności 3,8 litra. Nagroda w konkursie International Engine of the Year jest tego kolejnym dowodem. Ma pojemność 3,8 litra, ale kierowcy oddaje do dyspozycji 625 KM i 600 Nm, dostępnych w całości od 3000 do 7000 obr./min.

"V8-ka z MP4-12C jest w stanie wyprodukować imponujący, jak na swoje kompaktowe rozmiary, potencjał. W czasach, gdy producenci sportowych aut zmuszeni są do drastycznego obniżania zużycia paliwa, dużo firm będzie budowało konstrukcje podobne do tej z McLarena" - Dan Carney, jeden z jurorów

1. McLaren 3,8 litra V8 (McLaren MP4-12C) 333 pkt
2. BMW M 4 litry V8 (BMW M3) 320 pkt
3. Audi/Bentley 4 litry TFSI (Audi S6, S7, RS6, RS7, S8, Bentley Continental GT) 281 pkt
4. Porsche 3,8 litra Boxer DI (Porsche 911 Carrera) 268 pkt
5. Porsche 3,4 litra Boxer DI (Porsche Boxster S, Cayman S, 911 Carrera) 206 pkt
6. Nissan 3,8 litra V6 Biturbo (Nissan GT-R) 175 pkt

BMW M3 można kupić już za 20 tys. złotych

d d d

Silniki o pojemności większej niż 4 litry

Jak widać, gdy chodzi o duże silniki, Włosi nie mają sobie równych. Na dwóch pierwszych miejscach w tej kategorii uplasowały się bowiem jednostki z Maranello. W tym roku, królujące od dwóch lat V8 z modelu Italia musiało uznać wyższość najnowszej konstrukcji Ferrari - potężnemu V12, napędzającego F12berlinettę. Naszpikowany najbardziej zaawansowanymi technologiami silnik generuje 740 KM i 690 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

"Ze współczynnikiem 120 KM z litra i czerwonym polu zaczynającym się przy 8700 obr./min., monumentalne V12 Ferrari jest prawdziwym dziełem sztuki" - komentuje francuski dziennikarz Thierry Etienne

1. Ferrari 6,3 litra V12 (Ferrari F12 Berlinetta) 270 pkt
2. Ferrari 4,5 litra V8
(Ferrari 458 Italia, 458 Spider) 250 pkt
3. Mercedes-AMG 5.5-litre V8 (Mercedes-AMG E63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG, E63 AMG S, CL 63 AMG, SLK AMG, SL 63 AMG, G63 AMG, GL AMG) 158 pkt
4. BMW M 4,4 litra twin turbo V8 (BMW M5, M6) 156 pkt
5. Mercedes-AMG 6,2 litra V8 (Mercedes-AMG SLS AMG, SLS AMG GT, SLS AMG Black Series) 148 pkt
6. Lamborghini 6,5 litra V12
(Lamborghini Aventador) 124 pkt

Ile w Polsce kosztuje używane Ferrari?

d d d

Sportowy Silnik Roku (Performance Engine Award)

Ta sama jednostka zgarnęła również tytuł Sportowego Silnika Roku. Może dlatego, że w czasach bezlitosnego downsizingu dni potężnych, wolnossących silników są policzone. A może po prostu dziś nie ma sobie równych?

"Nowa v12-ka Ferrari, zaskakująco cicha i wyrafinowana gdzie to potrzebne, kiedy indziej rykiem potrafi stopić zaworu dolotowe wszystkich silników mijanych na drodze. Dostarcza mnóstwo momentu obrotowego od samego dołu, a gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 9000, spełnia marzenia każdego kierowcy" - tak opisuje ją Jason Cammisa, juror ze Stanów Zjednoczonych.

1. Ferrari 6,3 litra V12 (Ferrari F12 Berlinetta) 294 pkt
2. Ferrari 4,5 litra V8 (Ferrari 458 Italia/Spider) 185 pkt
3. McLaren 3,8 litra V8 (McLaren MP4-12C) 183 pkt
4. Porsche 3,8 litra Boxer DI (Porsche 911 Carrera) 149 pkt
5. Mercedes-AMG 6,2 litra V8 (Mercedes-AMG SLS AMG, SLS AMG GT) 109 pkt
6. BMW M 4,4 litra V8, twinturbo (BMW M5, M6) 100 pkt

Ile w Polsce kosztuje używane Ferrari?

x x x

Zielony Silnik Roku (Green Engine Award)

W tej kategorii walka o tytuł była wyjątkowo wyrównana. Silniki, które uplasowały się na pierwszych dwóch pozycjach dzielą zaledwie trzy punkty. Ostatecznie, najbardziej "zielonym" silnikiem roku uznano fiatowskiego TwinAira, w wersji z zasilaniem gazem CNG.

"Fiat zrobił śmiały krok wchodząc z dwucylindrowym silnikiem na CNG do segmentu zdominowanego przez trzycylindrowe diesle i hybrydy. Jak się jednak okazuje, było to bardzo dobre zagranie, bo filigranowe 0.9 potrafi dać sporo frajdy, może pochwalić się niezwykle niskim zużyciem paliwa, a przy tym brzmi jak klasyczne Cinquecento, co można uznać za dodatkową zaletę" - komentuje werdykt Natan Tazelaar z Autokompas

1. Fiat 875 ccm, 2 cylindry, turbo, CNG (Fiat Panda, 500L Lancia/Chrysler Ypsilon) 184 pkt
2. GM 1,4 litra, pełniący funkcję generatora prądu (Chevrolet Volt, Opel Ampera) 181 pkt
3. Tesla, elektryczny (Tesla Model S) 139 pkt
4. Ford 999 ccm, 3 cylindry, turbo (Ford Fiesta, B-Max, C-Max, Grand C-Max) 137 pkt
5. Mazda 2,2 litra, Skyactiv, diesel (Mazda 3/Axela, 6/Atenza, CX-5) 126 pkt
6. Toyota/Lexus 1,8 litra, benzynowy, hybryda (Toyota Plug-In Prius) 94 pkt

Używanego Fiata Pandę można mieć już za...

d d d

Najlepszy Nowy Silnik (New Engine Award)

Wychwalane już wcześniej V12 z F12 Berlinetty to bez dwóch zdań wspaniała jednostka. Jurorzy międzynarodowego jury uznali jednak, że w kategorii nowych silników, na największą pochwałę zasługuje oszczędne 1.4 Volkswagena z siódmej już generacji Golfa. Dziennikarze byli pod wrażeniem jak subtelnie może działać system dezaktywacji cylindrów. W 1.4 TSI ACT, w warunkach małego obciążenia odłączana jest połowa z nich, ale proces ten jest właściwie nieodczuwalny. Jeździliśmy, potwierdzamy. W razie potrzeby, cylindry dołączane są w mgnieniu oka, a kierowca nawet przez moment nie odczuwa niedostatków mocy.

1. Volkswagen 1,4 litra TSI ACT (Volkswagen Golf) 234 pkt
2. Ferrari 6,3 litra V12 (Ferrari F12 Berlinetta) 220 pkt
3. Mazda 2,5 litra, Skyactiv (Mazda 6, CX-5) 136 pkt
4. Jaguar/Land Rover 3 litry V6, kompresor (Jaguar XF, XJ) 130 pkt
5. Tesla, silnik elektryczny (Tesla Model S) 129 pkt
6. Fiat 875 ccm, 2 cylindry, turbo, CNG (Fiat Panda, 500L, Lancia/Chrysler Ypsilon) 114 pkt

Używane Volkswageny Golfy. Można przebierać!

c c c

Najlepszy Silnik Roku (International Engine of the Year)

Wygrał, podobnie jak w 2012 roku, jednolitrowy silnik Forda o mocy 125 KM. Jednostka napędowa oferowana jest w modelach Fiesta, Focus, B-Max, C-Max i Grand C-Max. Jury zachwalało niskie zużycie paliwa i zaznaczyło, ze to jeden z niewielu silników 3-cylindrowych, który nadaje się do napędu dużych samochodów pokroju Forda Grand C-Max.

EcoBoost osiągnął 479 punktów. Na miejscu drugim uplasował się 1,4 TSI Volkswagena (408 punktów) oferowany w modelach Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Tiguan, Touran, Seat Ibiza, Alhambra, Skoda Fabia oraz Audi A1 i A3. Trzecie miejsce przyznano 2-litrowemu silnikowi BMW (247 punktów), który jest montowany w 125i, 320i, 328i, 520i, Z4, X1 i X3.

1. Ford 999 ccm, 3 cylindry, turbo (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max) 479 pkt
2. Volkswagen 1,4 litra TSI, turbo, kompresor (Volkswagen Polo, Beetle, Golf Variant, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, CC, Tiguan, Touran/Cross Touran, Passat, Audi A1, A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS) 408 pkt
3. BMW 2 litry, 4 cylindry, twin-turbo (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 28i, X1 20i, X1 28i, X3 20i, X1 28i) 247 pkt
4. Porsche 2,7 litra DI (Porsche Boxster, Cayman) 245 pkt
5. Ferrari 6,3 litra V12 (Ferrari F12 Berlinetta) 233 pkt
6. BMW/PSA 1,6-litra, turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupé/Roadster Cooper S, Paceman Cooper S, Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupé/Roadster Cooper Works, Paceman Cooper Works, Peugeot 207cc, 208, 308, 3008, 508, 208 GTI, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5/DS5, C4/DS4) 197 pkt
7. McLaren 3,8 litra V8 (McLaren MP4-12C) 180 pkt
8. Audi 2,5 litra, 5 cylindrów (Audi TT RS, RS3, Q3 RS) 111 pkt

Za ile można kupić używane auto z tak małym silnikiem? Sprawdź

Więcej o:
Komentarze (28)
Wybrano najlepsze silniki roku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • co-rel

    Oceniono 121 razy 109

    Ranking najlepszych silników 2013, to powinno się robić w 2023. :) Bez jaj – co to za ocena silnika, który nie popracował dłużej niż pół roku czy rok? Dopiero za 5-10 lat okaże się – ile te silniki są naprawdę warte. Teraz to jest ranking bajek wypisywanych przez producentów i teorii, jakie sobie ubzdurali. :) To, co się wyrabia w motoryzacji, to jest chyba jeszcze większy cyrk niż na Wiejskiej w Warszawie! Za grubą kasę wciskają nam badziewie, które nie jest w stanie zrobić bezawaryjnie nawet 1/4 tej ilości kilometrów, które przejeżdżały auta jeszcze 15-20 lat temu! Zamiast tego mamy kolorowe prospekty, ze zdjęciami z przyciemnianymi szybami (których chyba nigdzie na świecie nie można legalnie użytkować), z kobylastymi felgami z oponami jak skórka pomarańczy, które tylko wyglądają, a jazda na nich przypomina podróż wozem drabiniastym, obietnice spalania o połowę mniejsze niż realne, super-hiper-bum-cyk-cyk technologie, które się jedynie psują i wyciągają kasę na poziomie niegdysiejszych kosztów remontu kapitalnego… Super-duper materiały, a w najlepszej onegdaj marce – rdza po 2-3 latach. Ciekaw jestem, kiedy to wszystko szlag trafi?

  • dell68

    Oceniono 59 razy 49

    najlepszym komentarzem do tego artykułu będzie inny artykuł, który niby przez przypadek znalazł się poniżej o najabardziej awaryjnych silnikach. Okazuje się, że te najlepsze silniki są podczas eksploatacji tymi najgorszymi.

  • tu_nie_bedzie_rewolucji

    Oceniono 25 razy 21

    Za mało slajdów - nie klikam.
    ---
    czekam-na.pl -bo każdy na coś czeka

  • piotr33k2

    Oceniono 23 razy 19

    mnie nie interesuje wyżylowany do granic możliwości silnik ze 180 km pod maską który się rozsypie po 100tys ,zreszta po co komu czyli zwyklemu kowalskiemu tyle koni jak wszedzie sa coraz bardziej ograncznia predkosci. mnie interesuje niezawodny bezproblemowy silnik którym bez żadnych kosztownych napraw zrobie jakis 500 tys .

  • fragles102

    Oceniono 24 razy 18

    awaryjne 1.4 tsi królem ich wystawy
    tych jurów powinni POciągnąć do odpowiedzialnosci materialnej za namawianie dobubli i naciąganie na koszty hehe

  • galaktycznypulpet

    Oceniono 15 razy 13

    O, TSI 1.4 turbo kompresor znowu na pierwszym miejscu. Silnik który wytrzymuje 50tys. km. Gratulujemy.

  • zartiepl

    Oceniono 15 razy 11

    ROTFL, TSI szrotwagena na pierwszych miejscach ?!?!?!?!?!
    Kuzyn kolegi ma ten szajs w służbówce, 90 tys. przebiegu, właśnie skończyła się gwarancja. W tym czasie 2 wymiany łańcucha rozrządu, teraz szykuje się trzecia, przy 60 tys. km wymiana turbiny. Samochodzik zaliczył jeszcze pożar instalacji elektrycznej i trochę pomniejszych usterek. Samochód jeździ prawie wyłącznie w trasy, zadbany, bo pracownicy mogą tanio odkupić autka po kilku latach.

  • blue911

    Oceniono 4 razy 4

    No, dobrze,ale gdzie na tej liscie jest silnik do Pasagona - przebojowego samochodu ostatnich lat w Europie,o niedoscignionej inzynierii, innowacyjnosci ,ekonomii I osiagach? To jawna dyskryminacja!

  • axeriusz

    Oceniono 15 razy 3

    A gdzie silniki Renault ? Przecież tyle ich w F1... Czyli że są najgorsze ?
    Z tego co wiem ( a mam jeden ;) ) są bardzo oszczędne i dają dużo frajdy z jazdy ( przyśpieszenie ).
    Czyżby to tylko niemieckie auta były super ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX