Ekstremalne lato

Pogoda nas nie rozpieszcza, jednak lato w końcu kiedyś przyjdzie. Mamy dla was trzy ekstremalne propozycje - bez dachu i przedniej szyby, za to z mocnymi silnikami. Veritas RS III, Mercedes McLaren SLR Sterling Moss i Aston Martin CC100 Speedster Concept. Kabriolety w ekstremalnym wydaniu.
Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III

Veritas RS III

Los takich projektów jest z niestety z góry przesądzony. Historia Veritasa RS III (oznacza prawdę) rozpoczęła się jeszcze w XX wieku. Później nastała cisza. Samochód wyprodukowany przez niemiecką firmę Vermot AG po raz pierwszy pojawił się publicznie na Pętli Północnej wiosną 2008 roku i wzbudził nie małą sensację.
Jednak sama marka Veritas ma o wiele głębsze korzenie. Firma powstała po II wojnie światowej i od początku swojego istnienia budowała samochody powstałe na bazie BMW. Veritasy znakomicie spisywały się w sporcie wygrywając aż 29 wyścigów. Veritas Meteor był pierwszym niemieckim samochodem, który ścigał się w Formule 1 (1951 rok). Niestety w 1953 roku firma z powodu problemów finansowych upadła i została przejęta przez BMW. Słuch o nazwie zaginął aż do pojawienia się modelu RS III.

Veritaas RS III to ekstremalny samochód. Brak dachu,  dwa oddzielne miejsca, pysk rekina, sylwetka płaszczki - to auto nie przypomina niczego co oferuje konkurencja. SLR Stirling Moss wygląda przy nim jak grzeczny chłopiec z collegu. Nadwozie zbudowane jest z kevlaru i włókiem węglowych.

Jedna rzecz się nie zmieniła - auto nadal bazuje na elementach BMW. Od Bawarczyków pochodzą chociażby jednostki napędowe. W czasach produkcji prototypów były to silniki V8 i V10. ten mniejszy osiągał moc 480 KM, co pozwalało na rozpędzanie się do 100 km/h w 3,8 sekundy i rozpędzenie się do 330 km/h. Co ważne Veritas pozbawiony jest elektronicznych wspomagaczy. Nie ASR, ESP, jest tylko czuła prawa noga kierowcy, jego rozsądek i umiejętności.

Plany były produkowaniu 50 sztuk rocznie. Miała pojawić się również wersja coupe i limitowany model GT. Miał być start w 24 godzinnym wyścigu na Nurburgringu, Spa i Bahrajnie. Skończyło się na niczym. Strona Vermot AG nie działa, a fanpage facebooka ma ostatnią aktualizację w 2012 roku. Szkoda...

 

Veritas RS IIIVeritas RS III

Veritas RS IIIVeritas RS III

Veritas MeteorVeritas Meteor

Veritas RS IIIVeritas RS III

Veritas RS IIIVeritas RS III

Veritas RS IIIVeritas RS III

Veritas RS IIIVeritas RS III

Veritas RS IIIVeritas RS III

Veritas RS IIIVeritas RS III

Veritas RS IIIVeritas RS III

Veritas RS IIIVeritas RS III

Veritas RS IIIVeritas RS III

Veritas RS IIIVeritas RS III

Mercedes McLaren SLR Sterling Moss Mercedes McLaren SLR Sterling Moss Mercedes McLaren SLR Sterling Moss

Mercedes McLaren SLR Sterling Moss

Mercedes McLaren SLR Sterling Moss pojawił się rok po Veritasie. Również ten model nie posiada dachu czy przedniej szyby, a jedynie dwie osłony (oddzielna dla kierowcy i pasażera)  kabiny chroniące wnętrze przed złą aurą.

SLR Sterling Moss, który zadebiutował na salonie w detroit w 2009 roku to nowoczesna interpretacja legendarnego Mercedesa 300 SLR z 1955 roku. Ekstremalny Mercedes bazuje na modelu Roadster 722. Nadwozie jest zbudowane w całości z włókna węglowego. Do napędu służy doładowany silnik V8 o pojemności 5,5 litra, mocy 680 KM i maksymalnym momencie obrotowym 830 Nm. Przyspieszenie do setki trwa zaledwie trzy sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 337 km/h. Wyprodukowano tylko 75 egzemplarzy. Każdy z nich kosztował około 800 000 euro.

Mercedes McLaren SLR Sterling MossMercedes McLaren SLR Sterling Moss

Mercedes McLaren SLR Sterling MossMercedes McLaren SLR Sterling Moss

Mercedes McLaren SLR Sterling MossMercedes McLaren SLR Sterling Moss

Mercedes McLaren SLR Sterling MossMercedes McLaren SLR Sterling Moss

Mercedes McLaren SLR Sterling MossMercedes McLaren SLR Sterling Moss

Mercedes McLaren SLR Sterling MossMercedes McLaren SLR Sterling Moss

Mercedes McLaren SLR Sterling MossMercedes McLaren SLR i Sir Sterling Moss

Mercedes McLaren SLR Sterling MossMercedes McLaren SLR Sterling Moss

Aston Martin CC100 Speedster Concept Aston Martin CC100 Speedster Concept Aston Martin CC100 Speedster Concept

Aston Martin CC100 Speedster Concept

Dla uczczenia swoich setnych urodzin Aston Martin zrobiłsam sobie prezent i pokazał podczas teorocznego wyścigu 24 h Nürburgring koncept o nazwie CC100 Speedster.  Jest to ukłon w stronę słynnego modelu DBR1 i najsłynniejszych sportowych dokonań Astona. To właśnie DBR1 w 1959 roku zaliczył podwójne zwycięstwo w 24 godzinnym maratonie Le Mans. Nigdy później Aston Martin nie odniósł takiego spektakularnego sukcesu.

CC100 powstał w sześć miesięcy w głównej siedzibie firmy w Gaydon. Jak klasyczny samochód wyścigowy CC100 nie posiada przedniej szyby. W trakcie odchudzania karoserii drzwi zredukowano do minimalistycznej formy. Ich dolna część jest całkowicie odkryta, a tuż przed nimi znajduje się ogromny wlot powietrza. Przez środek wnętrza, kierowcę i pasażera odgradza szeroki tunel. Dzięki niemu kierowca i pasażer siedzą praktycznie osobno. Karoseria całkowicie wykonana jest z karbonu. Możemy być dumni bo to auto powstało pod kierownictwem człowieka o polskich korzeniach i szefa stylistycznego Astona, Marka Reichmanna.

Pod długą, przednią maską pracuje 6 litrowy silnik V12. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nieco ponad 4 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie zablokowana przy 290 km/h. Do przeniesienia napędu na tylne koła służy 6 biegowa, sekwencyjna skrzynia biegów. O moc czy inne dane na razie nie pytajcie. nie wszystkie dane techniczne auta zostały zdradzone. Premiera auta odbyła się w szczególny sposób. Na prezentacji pojawił się Aston Martin CC100 Speedster,  którego prowadził sam szef firmy dr. Ulrich Bez, natomiast historycznym modelem DBR1 wjechał na prezentację nikt inny jak Sir Stirling Moss.

 

Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin CC100 Speedster Concept

Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin CC100 Speedster Concept

Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin CC100 Speedster Concept

Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin CC100 Speedster Concept

Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin CC100 Speedster Concept

Aston Martin CC100 Speedster ConceptAston Martin CC100 Speedster Concept

Merceds vs. Aston Martin vs. Veritas Merceds vs. Aston Martin vs. Veritas Merceds vs. Aston Martin vs. Veritas

Wybierz ekstremalne kabrio na lato

Veritas RS III vs. Mercedes McLaren SLR Sterling Moss vs. Aston Martin CC100 Speedster Concept

Więcej o:
Komentarze (13)
Ekstremalne lato
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • swan_ganz

    Oceniono 10 razy 4

    wózki super tyle, że po Polsce nimi jeździć się nie da... Przyjrzyjcie się dokładnie przednim szybom swoich samochodów a potem wyobraźcie sobie, że takie rysy, wgniecenia czy odpryski macie na swoich pyskach...
    Jak się dostanie kamieniem prosto w dziób to szybko przejdzie ochota na jeżdżenie wózkiem bez przedniej szyby..

  • ignatz

    Oceniono 2 razy 2

    "wzbudził nie małą sensację" - negację z przymiotnikami w stopniach oprócz najwyższego piszemy łącznie. Już to raz napisałem, ale nie wiadomo czemu mój komentarz zniknął. Za to błąd pozostał.

  • jabok

    Oceniono 2 razy 2

    Moim zdaniem najlepiej prezentuje się Mercedes chociaż Aston niewiele mu ustępuje. Veritas to raczej manufaktura. Trochę inna liga.

    jabokomotocyklachinietylko.blox.pl/html

  • real-meh

    Oceniono 1 raz 1

    "Sterling" i "teorocznego". Czas na korekte?

  • ignatz

    Oceniono 1 raz -1

    "wzbudził nie małą sensację" - o ile dobrze pamiętam, to przymiotniki w stopniach oprócz najwyższego piszemy z "nie" łącznie. Chyba że coś się zmieniło, ale nie sądzę...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX