Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

Ranking awaryjności - ADAC 2013

Bartosz Sińczuk
27.04.2013 17:05
A A A Drukuj
Niemiecki automobilklub ADAC opublikował wyniki najnowszego raportu awaryjności. Bezapelacyjny triumf marek niemieckich popsuł Nissan z modelem Micra. Całkiem nieźle wypadły też marki Citroen i Ford. Każda z nich dwukrotnie uplasowała się na podium

Fot. ADAC

Raport awaryjności tworzony jest na podstawie zgłoszeń samych kierowców, których auta zostały unieruchomione przez usterkę i do których wezwana została pomoc drogowa ADAC. Pod uwagę brane są modele nie starsze niż sześć lat, które przez przynajmniej trzy lata oferowane są na rynku w niezmienionej formie, a poziom ich rocznej rejestracji w Niemczech wynosi minimum 10 tysięcy sztuk.

W tegorocznym rankingu znalazły się łącznie 93 modele samochodów. Auta zostały przydzielone do sześciu zwyczajowych podgrup, od klasy mini po vany. Które modele pod względem bezawaryjności brylują w poszczególnych segmentach? Zapraszamy do zapoznania się z wynikami najnowszego raportu ADAC.

Zobacz także
Komentarze (36)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • cool77

    Oceniono 17 razy 15

    Ciekawe czy jeśli np ruscy robia ranking to wygrywa łada i uaz ?

  • ames86

    Oceniono 24 razy 12

    Dacia Sandero przed Mazdą 2, a Citroen C4 Picasso przed Mercedesami i Audi?? Albo świat motoryzacji staje na głowie albo ten ranking jest mało wiarygodny...

  • Oceniono 12 razy 10

    Ciekawe, w klasie małych samochodów:
    Ford Ka - czołówka rankingu
    Fiat 500 - końcówka klasyfikacji
    Tylko, że te samochody są produkowane na tej samej linii technologicznej w Tychach.
    Różnią się nieznacznie stylistyka i wyposażeniem.
    Główne komponenty są identyczne.

  • robsonik1313

    Oceniono 14 razy 8

    - auta do 6 lat , a co potem ? (prawdziwa średnia wieku auta w PL ok.10 lat, nie 14! jak czasem podają)
    - jak wyliczane są statystyki do ogółem jeżdżących danej marki?
    - najlepsza marka na świecie -firmowy czy prywatny - trochę inaczej się serwisuje?

    Wielki gó... wart raport

  • plusik36

    Oceniono 9 razy 5

    Ranking awaryjności w obecnej dobie to bardziej złożona sprawa. Pierwsza rzecz to sama klasa pojazdu i do kogo ma być skierowana. Przecież w rankingu nie widzimy Porsche, Lotusa, Maserati itp. Powodem jest ich cena i możliwości finansowe właścicieli. Jak kogoś stać na auto za ileś tysięcy euro to nie będzie oszczędzać na częściach. Nie wybierze byle jakiego warsztatu tylko w pełni profesjonalną stację. Samochody produkowane dla przeciętnego Kowalskiego ( Szmita) to tanie przy zakupie a drogie w oficjalnym serwisie. Efektem jest stosownie zamienników, serwisowanie w najtańszych garażach. Przeciąganie resursów a efekty od razu widać.

  • plemiel

    Oceniono 8 razy 4

    A na ciul mi wasze rankingi? Dwa samochody mam, obydwa pełnoletnie. W jednym seryjna tarcza sprzęgła do wymiany po 600.000 km, w drugim po 550.000 km. Koszt wymiany nie przekracza 200 zł. Poza tym wszystko zdrowe. W 40 stopniowym mrozie nie palony od pół roku silnik odpala na widok kluczyka za pierwszym obrotem rozrusznika. Pozdrawiam maniaków "nowych" aut. A wy sobie wymieniajcie tarcze z klockami po 3000 zł w "ASO", boki zrywać.

  • Oceniono 4 razy 4

    Kupiłam Chevroleta Aveo w Auto Pol ul.Mangalia Warszawa - było nawet fajnie przez 10 miesięcy ... Od 3 miesięcy koszmar . Serwis , naprawa i prawie następnego dnia ponownie serwis . Ostatnio odebrałam z kolejnej naprawy dwa dni temu. Boje sie wyjechac tym autem . Dzwonilam do biura obsługi klienta chevrolet Poland . Żadnego wsparcia ,zainteresowanie żenujące - brak odpowiedzi konkretnej na zapytania, a odpowiedz na moja prośbę o poradę w tej trudnej sytuacji po prostu pominięto. Auto pol współczuje , ale cóż auta sie psują i oni bedą naprawiać . Auto sympatyczne, ale Ostrzegam kupujących - zacznijmy kupować nowe auta, ale u producentów i dealerów , którzy oferują rzeczywiste wsparcie i pomoc , a nie zgotuja koszmar ... Mam nadzieje , ze tylko 3 miesięczny . Ponieważ moje ostatnie 3 miesiące wyglądały tak, ze wyjezdzalam z "naprawionym" autem po serwisie gwarancyjnym ! ( pieniądze wzięli!) - odbieram auto wieczorem i nastepnegodnia rano ta sama usterka ! I tak ciagle i ciagle coś innego i wyjeżdżam i następnego dnia ponownie coś ... Kilkakrotnie jeździłam uszkodzonych autem! Nie było terminu albo części .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX