Ranking awaryjności - ADAC 2013

27.04.2013 17:05
Niemiecki automobilklub ADAC opublikował wyniki najnowszego raportu awaryjności. Bezapelacyjny triumf marek niemieckich popsuł Nissan z modelem Micra. Całkiem nieźle wypadły też marki Citroen i Ford. Każda z nich dwukrotnie uplasowała się na podium
1 ADAC ADAC Fot. ADAC

Jak powstaje raport ADAC?

Raport awaryjności tworzony jest na podstawie zgłoszeń samych kierowców, których auta zostały unieruchomione przez usterkę i do których wezwana została pomoc drogowa ADAC. Pod uwagę brane są modele nie starsze niż sześć lat, które przez przynajmniej trzy lata oferowane są na rynku w niezmienionej formie, a poziom ich rocznej rejestracji w Niemczech wynosi minimum 10 tysięcy sztuk.

W tegorocznym rankingu znalazły się łącznie 93 modele samochodów. Auta zostały przydzielone do sześciu zwyczajowych podgrup, od klasy mini po vany. Które modele pod względem bezawaryjności brylują w poszczególnych segmentach? Zapraszamy do zapoznania się z wynikami najnowszego raportu ADAC.

2 Volkswagen Fox Volkswagen Fox Fot. Volkswagen

Klasa mini

Łącznie w tej grupie sklasyfikowano 11 modeli.

1. Volkswagen Fox
2. Ford Ka
3. Citroen C1

4. Toyota Aygo
5. Renault Twingo
6. Peugeot 107
7. Fiat Panda
8. Hyundai i10
9. Fiat 500
10. Smart ForTwo

3 Nissan Micra Nissan Micra Fot. Nissan

Auta małe

Łącznie w tej grupie sklasyfikowano 23 modele.

1. Nissan Micra
2. MINI
3. Peugeot 206

4. Audi A1
5. Dacia Sandero
6. Mazda 2
7. Ford Fusion
8. Mitsubishi Colt
9. Citroen C3
10. Renault Clio

4 BMW X1 BMW X1 Fot. BMW

Klasa niższa-średnia

Łącznie w tej grupie sklasyfikowano 30 modeli.

1. BMW X1
2. Citroen C4 Picasso
3. BMW Serii 1

4. Mercedes Klasa B
5. Mercedes Klasa A
6. Audi A3
7. Volkswagen Caddy
8. Renault Scenic
9. Toyota Auris
10. Nissan Qashqai

5 Audi Q5 Audi Q5 Fot. Audi

Klasa średnia

Łącznie w tej grupie sklasyfikowano 20 modeli.

1. Audi Q5
2. BMW X3
3. Audi A5

4. BMW serii 3
5. Audi A4
6. Mercedes GLK
7. Mercedes Klasa C
8. Volkswagen Passat
9. Volkswagen Tiguan
10. Skoda Octavia

6 Audi A6 Audi A6 Fot. Audi

Klasa wyższa

Łącznie w tej grupie sklasyfikowano 5 modeli.

1. Audi A6
2. BMW Serii 5
3. Volvo S60/S70/S80/V70

4. Mercedes Klasa E
5. Skoda Superb

7 Volkswagen Transporter Volkswagen Transporter Fot. Volkswagen

Vany

Łącznie w tej grupie sklasyfikowano 4 modele.

1. Volkswagen Transporter
2. Mercedes-Benz Vito/Viano
3. Ford Transit

4. Fiat Ducato

Komentarze (41)
Ranking awaryjności - ADAC 2013
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • potulnyqumotr

    Oceniono 60 razy 30

    No jak Dacia Sandero ma się psuć rzadziej niż samochody japońskie Mazda i Mitsubishi, albo Ford - to niemożliwe.

  • cool77

    Oceniono 20 razy 18

    Ciekawe czy jeśli np ruscy robia ranking to wygrywa łada i uaz ?

  • ames86

    Oceniono 24 razy 12

    Dacia Sandero przed Mazdą 2, a Citroen C4 Picasso przed Mercedesami i Audi?? Albo świat motoryzacji staje na głowie albo ten ranking jest mało wiarygodny...

  • kms2x

    Oceniono 13 razy 11

    Ciekawe, w klasie małych samochodów:
    Ford Ka - czołówka rankingu
    Fiat 500 - końcówka klasyfikacji
    Tylko, że te samochody są produkowane na tej samej linii technologicznej w Tychach.
    Różnią się nieznacznie stylistyka i wyposażeniem.
    Główne komponenty są identyczne.

  • robsonik1313

    Oceniono 14 razy 8

    - auta do 6 lat , a co potem ? (prawdziwa średnia wieku auta w PL ok.10 lat, nie 14! jak czasem podają)
    - jak wyliczane są statystyki do ogółem jeżdżących danej marki?
    - najlepsza marka na świecie -firmowy czy prywatny - trochę inaczej się serwisuje?

    Wielki gó... wart raport

  • plemiel

    Oceniono 11 razy 5

    A na ciul mi wasze rankingi? Dwa samochody mam, obydwa pełnoletnie. W jednym seryjna tarcza sprzęgła do wymiany po 600.000 km, w drugim po 550.000 km. Koszt wymiany nie przekracza 200 zł. Poza tym wszystko zdrowe. W 40 stopniowym mrozie nie palony od pół roku silnik odpala na widok kluczyka za pierwszym obrotem rozrusznika. Pozdrawiam maniaków "nowych" aut. A wy sobie wymieniajcie tarcze z klockami po 3000 zł w "ASO", boki zrywać.

  • ak35

    Oceniono 5 razy 5

    Kupiłam Chevroleta Aveo w Auto Pol ul.Mangalia Warszawa - było nawet fajnie przez 10 miesięcy ... Od 3 miesięcy koszmar . Serwis , naprawa i prawie następnego dnia ponownie serwis . Ostatnio odebrałam z kolejnej naprawy dwa dni temu. Boje sie wyjechac tym autem . Dzwonilam do biura obsługi klienta chevrolet Poland . Żadnego wsparcia ,zainteresowanie żenujące - brak odpowiedzi konkretnej na zapytania, a odpowiedz na moja prośbę o poradę w tej trudnej sytuacji po prostu pominięto. Auto pol współczuje , ale cóż auta sie psują i oni bedą naprawiać . Auto sympatyczne, ale Ostrzegam kupujących - zacznijmy kupować nowe auta, ale u producentów i dealerów , którzy oferują rzeczywiste wsparcie i pomoc , a nie zgotuja koszmar ... Mam nadzieje , ze tylko 3 miesięczny . Ponieważ moje ostatnie 3 miesiące wyglądały tak, ze wyjezdzalam z "naprawionym" autem po serwisie gwarancyjnym ! ( pieniądze wzięli!) - odbieram auto wieczorem i nastepnegodnia rano ta sama usterka ! I tak ciagle i ciagle coś innego i wyjeżdżam i następnego dnia ponownie coś ... Kilkakrotnie jeździłam uszkodzonych autem! Nie było terminu albo części .

  • plusik36

    Oceniono 9 razy 5

    Ranking awaryjności w obecnej dobie to bardziej złożona sprawa. Pierwsza rzecz to sama klasa pojazdu i do kogo ma być skierowana. Przecież w rankingu nie widzimy Porsche, Lotusa, Maserati itp. Powodem jest ich cena i możliwości finansowe właścicieli. Jak kogoś stać na auto za ileś tysięcy euro to nie będzie oszczędzać na częściach. Nie wybierze byle jakiego warsztatu tylko w pełni profesjonalną stację. Samochody produkowane dla przeciętnego Kowalskiego ( Szmita) to tanie przy zakupie a drogie w oficjalnym serwisie. Efektem jest stosownie zamienników, serwisowanie w najtańszych garażach. Przeciąganie resursów a efekty od razu widać.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX