Najszybsze samochody tuningowe | cz. 1

Zmodernizować Golfa może niemal każdy. Jednak poprawić coś, co już z założenia jest doskonałe wcale nie jest tak łatwo. Firm tuningujących Ferrari, McLareny, Porsche czy Maserati wcale nie jest tak wiele. Wybraliśmy dla was te najlepsze. Oto zestawieni najszybszych tuningowych aut
ABT R8 GT R ABT R8 GT R ABT R8 GT R

ABT R8 GT R

ABT R8 GT R - najbardziej ekstremalna forma tuningu firmy ABT. Powstanie zaledwie 25 egzemplarzy tego sportowego Audi

Zrobiono. wszystko żeby obniżyć masę własną.  maskę silnika wykonano z włókna węglowego, boczne szyby zrobiono z Macrolonu, tworzywa niezwykle lekkiego i bardzo odpornego na uszkodzenia. Dzięki tym wszystkim modyfikacjom, ABT R8 GT R jest o ponad 100 kg lżejszy od standardowego Audi R8. W środku fotele Recaro, 4-punktowe pasy bezpieczeństwa, pałąk antykapotażowy, przenośna gaśnica i sportowa kierownica z włókna węglowego oraz dodatkowo kombinezon, kask, buty i rękawice dla kierowcy. ABT R8 GT R został stworzony do szaleństwa na torze.
Zamiast seryjnych 525 KM 5,2-litrowa jednostka napędowa FSI generuje aż 620 koni mechanicznych. Dzięki temu samochód rozpędza się do 100 km/h w ciągu 3,2 sekundy, do 200 km/h mknie w ciągu 9,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 325 km/h. Cena 343 910 euro.

 

ABT R8 GT RABT R8 GT R

ABT R8 GT SABT R8 GT S

ABT R8 GT RABT R8 GT R

Hamann memoR Hamann memoR Hamann memoR

Hamann memoR

Hamann memoR - czyli przerobiony McLaren MP4-12. 625 KM mocy pochodzi z silnika V8, który ma tylko 3,8 litra pojemności. maksymalnie odchudzony przez użycie karbonowych elementów. 0-100 w 3,2 sekundy, V-max - 330 km/h. Cena około 300 000 euro.

 

Hamann memoRHamann memoR

Hamann memoRHamann memoR

Hamann memoRHamann memoR

Hamann memoRHamann memoR

Hamann memoRHamann memoR

Gemballa GT MP4-12C Gemballa GT MP4-12C Gemballa GT MP4-12C

Gemballa GT MP4-12C

Kolejny McLaren. Tym razem po tuningu Gemballi. Niemcy postawili na zupełną zmianę wyglądu. Nic nie ma przypominać seryjnego GT MP4-12C. Silnik pozostawiono bez zmian - 625 KM pozawala rozpędzić się do 330 km/h. Gemballa oferuje również swój kit karoserii do otwartej wersji McLarena GT Spider. Cena pakietu 47.166 euro

Gemballa GT MP4-12CGemballa GT MP4-12C

Gemballa GT MP4-12CGemballa GT MP4-12C

Gemballa GT Spider.Gemballa GT Spider.

 Brabus 700 Biturbo Brabus 700 Biturbo Brabus 700 Biturbo

Brabus 700 Biturbo

Brabus 700 Biturbo to przede wszystkim silnik o pojemności 6,2 litra, który zostal wzmocniony o dwie turbosprężarki. Zmieniono układ chłodzenia, stopień sprężania, filtry powietrza o zwiększonym przepływie, zmodyfikowano również dolot i wylot. Całość uzupełnił układ wydechowy wykonany z tytanu. Efekt -  700 KM mocy (seria 571 KM) oraz moment obrotowy 850 Nm. Modyfikacje pozwalają osiągnąć pierwszą setkę w czasie 3,7 sekundy i pozwalają rozpędzić się do elektronicznie ograniczonych 340 km/h.

 

 Brabus 700 Biturbo Brabus 700 Biturbo

Brabus 700 Biturbo Brabus 700 Biturbo

 Brabus 700 Biturbo Brabus 700 Biturbo

Gemballa MIG U1 Gemballa MIG U1 Gemballa MIG U1

Gemballa MIG U1

Limitowana w liczbie kilku egzemplarzy Gemballa MIG U1 powstała jeszcze zanim Uwe Gamballa został na początku 2010 roku zamordowany. W Ferrari zoptymalizowano elektronikę silnika i układ wydechowy. Uzyskana moc to 700 KM. Prędkość maksymalna wynosi 355 km/h. Dodatkowe płaty dociskowe pomagają w dociskaniu karoserii do asfaltu przy wyższych prędkościach. Oficjalnie nie wiadomo ile sztuk zbudowano modelu MIG-U1 na bazie Ferrari Enzo. Nazwa modelu, MIG-U1, nie nawiązuje do rosyjskich myśliwców, ale do inicjałów członków rodziny Galadari pochodzących z Zjednoczonych Emiratów Arabskich, dla której zbudowano auto w pierwszej kolejności.

 

Gemballa MIG U1Gemballa MIG U1

Gemballa MIG U1Gemballa MIG U1

Na bogato - Gemballa MIG U1Na bogato - Gemballa MIG U1

Gemballa MIG U1Gemballa MIG U1

Ruf CTR3 Clubsport Ruf CTR3 Clubsport Ruf CTR3 Clubsport

Ruf CTR3 Clubsport

Drogo i na bogato - to potrafi wiele firm tuningowych. Jednak jeśli ma być naprawdę szybko wtedy na polu bitwy zostaje tylko kilku graczy. Alois Ruf jest jednym z nich. Model CTR3 Clubsport to najlepszy przykład na to co można zrobić z modelu Porsche Cayman. Przyznać trzeba, że niewiele z niego zostało. Efekt końcowy jest jednak porażający. 0-100 w 3,2 sekundy, prędkość maksymalna 370 km/h. Zarezerwowany jest dla tych ekstremalnie bogatych. jego cena wynosi 550 000 euro.

 

Ruf CTR3 ClubsportRuf CTR3 Clubsport

Ruf CTR3 ClubsportRuf CTR3 Clubsport

Ruf CTR3 ClubsportRuf CTR3 Clubsport

Mansory F12 Berlinetta Stallone Mansory F12 Berlinetta Stallone Mansory F12 Berlinetta Stallone

Mansory F12 Berlinetta Stallone

Jeśli kupiłeś sobie Ferrari F12 Berlinetta, a twój sąsiad wpadł dokładnie na taki sam pomysł z pomocą przyjdzie firma od rzeczy ekstremalnych - Mansory. Pakiet do modelu F12 Berlinetta już jest gotowy. Karbon, skóra, alcantara jest upchana gdzie się tylko da. Pod maską do seryjnych 740 KM doszło kolejny 35 KM. W sumie 12 cylindrowy silnik osiąga moc 775 KM. 6,3 litrowa jednostka napędowa otrzymała również dodatkowe 35 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ceny nie znamy, ale na pewno nas nie stać.

 

Mansory F12 Berlinetta StalloneMansory F12 Berlinetta Stallone

Mansory F12 Berlinetta StalloneMansory F12 Berlinetta Stallone

Mansory F12 Berlinetta StalloneMansory F12 Berlinetta Stallone

Edo MC12 Edo MC12 Edo MC12

Edo MC12

Edo MC12 - samochód ekstremalny. Przebudowane Maserati, które waży teraz 1481 kg potrzebuje na wytracenie z prędkości 300 km/h do zera... 7,1 sekundy! natomiast z zera do 300 km/h rozpędza się w czasie 25 sekund. Nie wiem, który z wyników jest bardziej imponujący. Firma Edo Competition z Dortmundu przerobi twoje Maserati MC12 Corsa i MC12 XX w ten sposób, że będzie je można użytkować na publicznych drogach. najlepsze jest to, że niemiecki TÜV uznaje tylko przeróbki specjalisty z Dormundu. Zawieszenie i układ wydechowy trzeba było nieco złagodzić, tak żeby nadawały się na normalnego ruchu. Edo MC12 posiada 12 cylindrowy silnik o mocy 800 KM. Prędkość maksymalna tego potwora wynosi 390 km/h. Cena - 897 705 euro.

 

Edo MC12Edo MC12

Edo MC12Edo MC12

Edo MC12Edo MC12

Edo MC12Edo MC12

Więcej o:
Copyright © Agora SA