CR: Auta używane godne polecenia

Consumer Reports ogłosił listę najlepszych ich zdaniem samochodów używanych z rynku USA. Czego szukać w amerykańskim komisie, by cieszyć się solidnym, bezpiecznym i niezawodnym autem?
Hyundai Elantra Hyundai Elantra fot. Hyundai

Consumer Reports poleca samochody używane

W zestawieniu wzięły udział pojazdy nie starsze niż 10 lat. Wszystkie były testowane przez dziennikarzy Consumer Reports (CR). Pierwsze sito: samochody musiały dostać co najmniej dobrą ocenę podczas testu. Drugie: musiały udowodnić podczas testów NHTSA, lub IIHS, że zapewniają dobry poziom bezpieczeństwa, wliczając w to układ ESC na pokładzie. Trzecie: niezawodność musiała być ponad średnią dla danego rocznika. Samochody podzielono na cztery kategorie cenowe. W każdej z nich polecono przynajmniej jedno auto miejskie, dwa klasy średniej i jednego SUV-a.

Jeśli interesują Was konkretne kategorie wiekowe, możecie przejść do konkretnej klasy:

1. Samochody małe (europejski segment B i C)

2. Samochody klasy średniej (także premium)

3. SUV-y

Pontiac Vibe Pontiac Vibe fot. GM

Samochody małe: do 10 000 dolarów

Pontiac Vibe (2009)

W tej kategorii jest tylko jeden samochód i to na pozór amerykański. Pontiac to już nieistniejąca marka General Motors, ale na rynku używanych w USA znajdziemy jeszcze sporo samochodów tej marki. Vibe jest tylko z pozoru amerykański, gdyż w rzeczywistości ten kompaktowy minivan to nieco zmodyfikowana wersja Toyoty Matrix. Płyta podłogowa pochodzi z Corolli, a dostępnym u nas krewniakiem Vibe'a jest Corolla Verso.

Druga generacja produkowana od końca 2009 roku napędzana była silnikami czterocylindrowymi o poj. 1,8 i 2,4 l. CR chwali go za oszczędniejsze niż w pierwszej generacji silniki, ESC, płaską powierzchnię ładunkową i niskie ceny, zarówno zakupu, jak i części oraz serwisu. Od siebie dodamy, że wato poszukać wersji z napędem obu osi. Corolla Verso miała w Europie takiej opcji.

Pontiac Vibe GTPontiac Vibe GT (fot. GM)

Pontiac Vibe GTPontiac Vibe GT (fot. GM)

Pontiac Vibe GTPontiac Vibe GT - jak na Pontiaca przystało, wnętrze jest oryginalne (fot. GM)

Pontiac Vibe GTPontiac Vibe - produkcję zakończono w 2010 roku (fot. GM)

Toyota MatrixToyota Matrix z 2009 roku (fot. Toyota)

Honda Fit Sport Honda Fit Sport fot. Honda

Samochody małe: 10 000 - 15 000 dolarów

1. Honda Fit (2011)

Honda Fit to nic innego, jak dostosowana do amerykańskich przepisów Honda Jazz. CR wyróżnił ją za spore możliwości przewozowe, oszczędny silnik (w USA oferowany jest tylko motor 1.5) i znakomite własności jezdne.

Honda FitHonda Fit

Honda FitHonda Fit

Honda FitHonda Fit

 

2. Mazda 3 (2011)

Drugim wyróżnionym jest Mazda 3 drugiej generacji (od 2009 r.). Oferuje wszystko to, co Fit aka Jazz, ale jest o oczko większym samochodem. Mazda jednak oferuje w USA wybór silników łącznie z 2,5-litrówką o mocy 165 KM. Dla miłośników hot-hatchy dobra nowina. Mazda oferuje w USA sportową wersję MPS. Może więc warto sprawdzić ogłoszenia?

Mazda3Mazda3

Mazda3Mazda3

Mazda3Mazda3

Toyota Prius Toyota Prius fot. Toyota

Samochody małe: 15 000 - 20 000 dolarów

1. Toyota Prius (2010-2011)

Prius to ulubieniec Ameryki. Nie tylko jest bezawaryjny, co przeczy tezie, że nowe (oj, już nie takie nowe!) technologie muszą być zawodne, ale też pozwala jeździć oszczędnie unikając silników wysokoprężnych. Trzecia generacja z 2010 roku oferuje też więcej miejsca w środku i lepsze hamulce.

Toyota PriusTrzecia generacja Priusa zdobyła ogromną popularność (fot. Toyota)

Toyota PriusZaletą samochodu jest wyjątkowo wysoka bezawaryjność (fot. Toyota)

Toyota PriusWnętrze Priusa z wysokim tunelem środkowym i zegarami na środku jest specyficzne i wymaga przyzwyczajenia (fot. Toyota)

 

2. Hyundai Elantra (2011-2012)

Hyundai Elantra to samochód globalny i jeden ze światowych bestsellerów. Mieliśmy go w swojej redakcji i całkowicie to rozumiemy. Podwozie sprawia, że jazda może sprawiać przyjemność, a silniki (zwłaszcza 1.6 MPI, 132 KM) czyni z tego sedana całkiem żwawe auto. Także CR wskazuje na Elantrę ze względu na dobre prowadzenie.

Hyundai ElantraNowoczesna stylistyka może się podobać (fot. Hyundai)

Hyundai ElantraElantra robi na kierowcy dobre wrażenie już od pierwszych kilometrów (fot. Hyundai)

Hyundai ElantraWnętrze Elantry jest nowoczesne, nie każdemu jednak przypadnie do gustu niebieskie podświetlenie (fot. Hyundai)

Hyundai ElantraWadą Elantry jest mało miejsca nad głową na tylnej kanapie (fot. Hyundai)

Acura TSX Acura TSX Acura TSX

Samochody klasy średniej: do 10 000 dolarów

1. Hyundai Sonata (2008)

Poprzednia generacja Sonaty przeszła lifting w 2008 roku. Za co ją wyróżniono? Za oszczędne silniki, chociaż powiedzmy szczerze, że w naszych warunkach będzie to jedynie podstawowa jednostka 2.0 o mocy 142 KM. Auto jest w pełni poprawne jak na warunki amerykańskie, ale w Europie ostatnia oferowana u nas Sonata (zastąpił ją Hyundai i40) nie imponowała na żadnym polu.

Hyundai SonataHyundai Sonata

Hyundai SonataHyundai Sonata

Hyundai SonataHyundai Sonata


2. Acura TSX (2004)

Amerykańskie Hondy Accord od 2003 roku są oddzielną konstrukcją. Z europejską wersją łączy je jedynie nazwa. Ale Acura, amerykańska dywizja Hondy oferująca produkty bardziej luksusowe, nie chciała być jedynie odpowiedzialna za upiększanie amerykańskich Hond. Dlatego TSX oferowany od 2004 roku, to... europejski Accord z bardzo bogatym wyposażeniem. Szukając auta w USA warto wziąć go pod uwagę, jeśli nie przepadamy za zbyt miękkimi zawieszeniami i mdłymi układami kierowniczymi. W ofercie był tylko jeden silnik: 2.4 o mocy 204 KM.

Acura TSXAcura TSX

Acura TSXAcura TSX

Acura TL Acura TL Acura TL

Samochody klasy średniej: 10 000 - 15 000 dolarów

1. Honda Accord (2006-2007)

Jeśli już chcemy amerykańskiego Accorda, warto rozejrzeć się za modelem z lat 2006-2007. Jest pierwsza generacja zaprojektowana na rynek USA, ale już po liftingu. Pod maską znajdziemy "czwórkę" o mocy 166 KM, lub "szóstkę" produkującą 244 KM. CR poleca zwłaszcza wersję V6, która jest oszczędna i mocna, a niezawodność bardzo wysoka.

Honda AccordHonda Accord

 

 

Honda AccordHonda Accord

Honda AccordHonda Accord

 

2. Acura TL (2005-2006)

Acura TL to nic innego, jak doskonała Honda Accord opisana wyżej, ale ze znacznie bogatszym wyposażeniem i minimalnie zmienionym wyglądem. Początkowo oferowana była z silnikiem 3.5 V6 o mocy 268 KM, później z 3.2 V6 o mocy 258 KM.

Acura TLAcura TL

Acura TLAcura TL

Acura TLAcura TL

Toyota Camry Toyota Camry fot. Toyota

Samochody klasy średniej: 15 000 - 20 000 dolarów

1. Toyota Camry (2011-2012)

Toyota Camry to bestseller w USA. Żaden samochód osobowy nie jest w stanie z nią konkurować. Pod koniec 2011 roku zadebiutowała nowa generacja (XV50). CR poleca zwłaszcza wersję czterocylindrową ze względu na niskie zużycie paliwa. Camry chwalona jest też za dużą kabinę i wyjątkowo wysoką bezawaryjność.

Toyota CamryW 2011 roku sprzedano w USA ponad 300 tys. sztuk modelu Camry (fot. Toyota)

Toyota CamryWersja amerykańska różni się wyglądem pasów przedniego i tylnego od wersji azjatyckiej (fot. Toyota)

Toyota CamryCamry to klasyczny samochód z nadwoziem typu sedan. Wnętrze jest poprawne, ale nic poza tym (fot. Toyota)

 

2. Infiniti M (2006-2007)

Infiniti to marka niedoceniana, zwłaszcza w Europie. Ale w USA te samochody zasługują na większe uznani, niż to jakim się cieszą. Niech świadczy o tym fakt, że model M to jeden z trzech modeli tej marki w niniejszym raporcie CR.

Infiniti M to luksusowa limuzyna klasy BMW serii 5, czy Mercedesa E klasy. CR poleca szczególnie wersję V6 3.5 o mocy 303 KM. Jest ona minimalnie słabsza od V8-ki (325 KM), a zadowala się znacznie mniejszą ilością paliwa. M-ka była od tej generacji (od 2005) oferowana do wyboru z napędem na tył, lub na obie osie.

 

Infiniti MInfiniti M

Infiniti MInfiniti M

Infiniti MInfiniti M

Toyota Avalon Toyota Avalon fot. Toyota

Samochody klasy średniej: 20 000 - 25 000 dolarów

1. BMW 328i (2009)

Tego samochodu nie trzeba przedstawiać. BMW E90 to samochód godny polecenia w Europie i jak się okazuje także w USA. CR zwraca uwagę na doskonały silnik R6 3.0 (231 KM), świetne prowadzenie, świetne hamulce, ale lekko ciasne wnętrze.

BMW serii 3BMW serii 3

BMW serii 3BMW serii 3

BMW serii 3BMW serii 3

 

2. Infiniti G37 (2009)

Infiniti G to bezpośredni rywal "trójki". W 2009 roku Nissan wprowadził do oferty silnik 3.7 V6 (328 KM), i Infiniti G35 został zastąpiony przez G37. Samochód świetnie się prowadzi, a dzięki jednej jedyne opcji silnikowej nie będzie nas kusiło, by jednak kupić coś słabszego i oszczędniejszego. Podobnie, jak Infiniti M, także G oferowany jest standardowo z napędem na tył, za dopłatą dostępna jest wersja G37x z napędem obu osi.

Infiniti G37W Japonii G37 sprzedawane było pod nazwą Nissan Skyline (fot. Infiniti)

Infiniti G37Potężny silnik o mocy 325 KM daje ogromną frajdę z jazdy (fot. Infiniti)

Infiniti G37Biegi można zmieniać łopatkami przy kierownicy (fot. Infiniti)

 

3. Toyota Avalon (2010)

Avalon to limuzyna w stylu amerykańskim. Bazą jest Camry, więc o niezawodność możemy być spokojni, ale największą zaletą Avalona jest bardzo obszerne wnętrze i wyjątkowo wysoki komfort jazdy - miękkie zawieszenie i wygodne fotele. Napęd to silnik 3.5 V6 o mocy 280 KM. Jeśli więc przyjdzie nam ochota na sprint spod świateł, ta kolumbryna osiągnie 100 km/h w nieco ponad 6 sekund.

Toyota AvalonDecydując się na Avalona trzeba mieć na uwadze, że auto mierzy 5 m długości (fot. Toyota)

Toyota AvalonAvalon to nie Lexus, ale poziom wyposażenia jest tu wyższy, niż w mniejszych autach (fot. Toyota)

Toyota AvalonDeska rozdzielcza podkreśla rozmiary zewnętrzne. Fotele prawie jak w domu (fot. Toyota)

Toyota Rav4 Toyota Rav4 fot. Toyota

Samochody SUV: do 10 000 dolarów

Toyota Rav4 (2004)

W tej kategorii na wyróżnienie CR zasłużył tylko jeden samochód: Toyota Rav4. Druga generacja pojawiła się w 2000 roku, ale do 2004 w USA była oferowana bez ABS i ESC. CR chwali ją za dobre prowadzenie, porządne hamulce, łatwy dostęp do kabiny oraz oszczędne silniki.

Toyota Rav4To ostania generacja Rav4 oferowana w niemal identycznej formie po obu stronach Atlantyku (fot. Toyota)

Toyota Rav4Brak silników V6 to powód, dla którego nie warto importować tej Rav4 z USA (fot. Toyota)

Toyota Rav4Koło zapasowe wylądowało na tylnej klapie. Dzięki temu bagażnik miał przyzwoitą pojemność (fot. Toyota)

Toyota Rav4Wnętrze typowe dla Toyoty - proste, funkcjonalne, bez polotu (fot. Toyota)

Infiniti FX Infiniti FX Infiniti FX

Samochody SUV: 10 000 - 15 000 dolarów

1. Toyota Rav4 (2006-2008)

Jeśli dysponujemy większą ilością gotówki możemy wybrać trzecią generację Rav4. Nowością był silnik 3.5 V6, trzeci rząd siedzeń (wersja amerykańska była nieco dłuższa) i większa przestrzeń.

Toyota Rav4Toyota Rav4 Limited

Toyota Rav4Toyota Rav4 Sport

Toyota Rav4Toyota Rav4 Limited

 

2. Honda CR-V (2005-2007)

W tej samej klasie jest też Honda CR-V. Nie radzi sobie ona w terenie, ale na asfalcie daje lepsze odczucia podczas prowadzenia. W stosunku do Toyoty jest jednak głośniejsza.

Honda CR-VHonda CR-V

Honda CR-VHonda CR-V

 

3. Toyota Highlander (2004-2007)

Jeśli Rav4, czy CR-V są za małe, oczko większy Highlander powinien być w sam raz. CR poleca pierwszą generację (od 2000 r.) po liftingu. Samochód jest przestronny i cichy. Podstawowy silnik R4 2.4 (155 KM) może być za słaby, lepiej wybrać V6 3.3 (225 KM). Trzeci rząd siedzeń był opcjonalny, a od 2006 roku dostępna była wersja hybrydowa.

Toyota HighlanderToyota

Toyota HighlanderToyota Highlander

Toyota HighlanderToyota Highlander

 

4. Infiniti FX (2003-2004)

Pierwsza generacja Infiniti FX była nie lada zaskoczeniem w świecie motoryzacji. Nowoczesne, opływowe kształty zachwycały wielu i w niedługim czasie FX stał się jednym z hitów prywatnego importu. Niezależnie czy zdecydujemy się na FX35 (280 KM), czy FX45 (320 KM) będziemy zadowoleni z osiągów. Jednak FX mieści tylko pięcioro pasażerów i nie jest mistrzem pakowności.

Infiniti FXInfiniti FX

Infiniti FXInfiniti FX

Infiniti FXInfiniti FX

Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9

Samochody SUV: 15 000 - 20 000 dolarów

1. Honda Pilot (2007-2008)

CR-V to jedyny SUV Hondy oferowany w Europie. W USA można jeszcze kupić większy model o nazwie Pilot. Jest bardzo przestronny, mieści ośmioro pasażerów i to przy długości auta klasy średniej (478 cm). Pod maską od początku pracuje tylko jeden silnik 3.5 V6 (244 KM).

Honda PilotHonda Pilot

Honda PilotHonda Pilot

Honda PilotHonda Pilot

 

2. Mazda CX-9 (2009)

Mazda CX-9, chociaż sprzedawana była głównie w USA i w Rosji pewna pula trafiła swego czasu także do Polski. Równie ładna, co CX-7, ale oczko większa szybko się sprzedała. CR poleca szczególnie wersję po liftingu napędzaną większym silnikiem (wcześniej 3.5 V6, 263 KM) 3.7 V6 (274 KM). Mazda mieści jedynie siedmioro pasażerów, ale trzeci rząd siedzeń oferuje więcej miejsca.

Mazda CX-9Mazda CX-9

Mazda CX-9Mazda CX-9

Mazda CX-9Mazda CX-9

Lexus RX350 Lexus RX350 Lexus RX350

Samochody SUV: 20 000 - 25 000 dolarów

1. Acura MDX (2007-2008)

Acura MDX jest spokrewniona technicznie z Hondą Pilot. Druga generacja MDX zadebiutowała w 2007 roku, rok przed drugim Pilotem Hondy. O oszczędzaniu paliwa nie ma mowy, pod maską pracuje silnik 3.7 V6 o mocy 300 KM, ale za to prowadzi się przyjemnie, jest pakowna i oferuje trzeci rząd siedzeń.

Acura MDXPotężny silnik o mocy 300 KM to duża zaleta dla kierowców o sportowej żyłce (fot. Acura)

Acura MDXW Europie Honda nie oferuje niczego w tej klasie (fot. Acura)

Acura MDXWygląd deski jest znacznie przyjemniejszy, niż w CR-V (fot. Acura)

 

2. Lexus RX (2008)

Zaskakujące, że tak kochany przez Amerykanów Lexus ma w tym gronie tylko jednego przedstawiciela. Jest nim oferowany także w Polsce RX. CR poleca drugą generację po liftingu przeprowadzonym w 2007 roku. Napęd to jedynie silniki V6 3.3 i 3.5. Lexus RX mieści pięcioro pasażerów, ale jest bardzo dobrze wyciszony.

Lexus RX350Lexus RX jest spokrewniony technicznie z Toyotą Highlander

Lexus RX350Lexus RX zdobył sporą popularność także w Europie

Lexus RX350Lexus RX350 - wnętrze

Więcej o:
Copyright © Agora SA