Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

W pierwszej części najbardziej ulubionych niemieckich samochodów zaprezentowaliśmy wam najlepsze BMW. Teraz przyszedł czas na 'ulubioną' markę naszych forumowiczów - Volkswagena. Poniżej możecie sprawdzić do których modeli bije nam nieco mocniej serce.
Volkswagen New Beetle RSi miał silnik VR6 o pojemności 224 KM Volkswagen New Beetle RSi miał silnik VR6 o pojemności 224 KM Volkswagen New Beetle RSi miał silnik VR6 o pojemności 224 KM

Volkswagen New Beetle RSi

Nową wersję Beetla zaprezentowano w październiku 1997 roku. Sprzedaż ruszyła w marcu 1998 roku i tym samym rozpoczęła się era samochodów o retro stylizacji. Volkswagen sprzedawał wspomnienia i wygląd, który połączył ze sprawdzonymi komponentami. Płyta podłogowa, zawieszenie, silniki i cały układ jezdny bazowały na elementach Golfa IV. Auto montowane było w meksykańskiej fabryce w Puebla i początkowo trafiło tylko na rynek amerykański. Stało się hitem. Zapotrzebowanie w USA na New Beetle było tak duże, że przesunięto nawet premierę tego modelu w Europie. Nowoczesny klasyk w swojej pierwszej wersji produkowany był do lipca 2010.

Z wszystkich wersji New Beetle wybraliśmy tą najmocniejszą. Model RSi oferowany był w 2001 roku. Pod maską zabudowano silnik VR6 o pojemności 3,2 litra i mocy 224 KM. Napęd przekazywany był na wszystkie koła. Szersza karoseria Beetla miała masywniejsze zderzaki, specjalny, wzorowany na modelach z motosportu wzór 18 calowych felg, dyfuzor i ogromny tylny spoiler. Oficjalnie auto oferowane było tylko ze srebrną karoserią, jednak powstało też kilka egzemplarzy w kolorze niebieskim.

W środku Beetle RSi wyglądał również odlotowo. Czerwona tapicerka, kubełkowe fotele, zmieniony wygląd deski rozdzielczej. W miejsce radia zajęły dodatkowe zegary, natomiast radio powędrowało na przednią część podsufitki. Osiągi najszybszego Beetla były całkiem niezłe - 0-100 km/h w 6,4 sekundy, V-max 225 km/h. Wyprodukowano tylko 250 egzemplarzy. Każdy z nich kosztował 128 00 marek.

RSi posiadał 6-biegową, manualną skrzynię i napęd 4-MOTIONRSi posiadał 6-biegową, manualną skrzynię i napęd 4-MOTION

New Beetle RSi rozpędzał się maksymalnie do 225 km/hNew Beetle RSi rozpędzał się maksymalnie do 225 km/h

W środku czerwona tapicerka i sportowe, kubełkowe foteleW środku czerwona tapicerka i sportowe, kubełkowe fotele

Przyspieszenie 0-100 km/h - 6,4 sekundyPrzyspieszenie 0-100 km/h - 6,4 sekundy

Radio w RSi montowane jest na podsufitce Radio w RSi montowane jest na podsufitce

New Beetle RSi kosztował aż 128 000 marek. Był to najdroższy Garbus wszech czasówNew Beetle RSi kosztował aż 128 000 marek. Był to najdroższy Garbus wszech czasów

Powstało kilka egzemplarzy w kolorze niebieskim. reszta jest srebrnaPowstało kilka egzemplarzy w kolorze niebieskim. reszta jest srebrna

To dowód na to, że Caddy może wyglądać atrakcyjnie i nie musi być nudnym dostawczakiem To dowód na to, że Caddy może wyglądać atrakcyjnie i nie musi być nudnym dostawczakiem To dowód na to, że Caddy może wyglądać atrakcyjnie i nie musi być nudnym dostawczakiem

Volkswagen Caddy typ 2 K

Caddy?! Pewnie powiecie, że oszaleliśmy? Za co możemy kochać czy nawet lubić model Caddy? Zwykłego dostawczaka. Już wam tłumaczę. Zadecydował o tym nasz patriotyzm. Produkowany od listopada 2003 roku na bazie płyty podłogowej Golfa V oraz Tourana I model Caddy typ 2 K jest wyłącznie w polskich zakładach Volkswagen Poznań w Poznaniu.To chyba wystarczający powód żeby być co najmniej nieco dumnym z tego modelu Volkswagena.

W 2005 roku auto zajęło drugie miejsce w plebiscycie Van of the Year 2005. Latem 2010 roku modele przeszedł face lifting. Oferta silnikowa jest bardzo bogata i składa się z siedmiu wersji benzynowych i ośmiu wysokoprężnych. Oferowane są różnorodne modele nadwoziowe z krótkim i długim rozstawem osi, osobowe, dostawcze, rekreacyjne, z napędem na przednią oś lub na cztery koła, ze skrzynią ręczną lub DSG. W sumie mamy być z czego dumni. Fabryka produkuje rocznie około 120 000 egzemplarzy modelu Caddy. Brawo Poznań!

Cała produkcja modelu Caddy odbywa się w fabryce w PoznaniuProdukcja modelu Caddy odbywa się w fabryce w Poznaniu

Tak wyglądała wersja przed face liftingieTak wyglądała wersja przed face liftingiem

 

Na sportowo? Proszę bardzo. To model w wersji Sportline, z krótkim i długim rozstawemNa sportowo? Proszę bardzo. To model w wersji Sportline, z krótkim i długim rozstawem

A to wersja Caddy Life CamperA to wersja Caddy Life Camper

Indywidualna przeróbka na sportowo, wyczynowoIndywidualna przeróbka na sportowo, wyczynowo

Jedyny piękny Passat, czyli model CC Jedyny piękny Passat, czyli model CC Jedyny piękny Passat, czyli model CC

Volkswagen Passat CC

Zanim pojawił się model CC raczej trudno można było sobie wyobrazić żeby ktoś nazwał Passata pięknym, zgrabnym czy zajebistym. Od 2008 roku każde z tych określeń kierowanych w stronę Passata CC jest jak najbardziej trafne. To czterodrzwiowe coupe powstało po sukcesie Mercedesa CLS. Oznaczenie CC pochodzi od skrótu słów Comfort-Coupé.

Model zbudowany jest na platformie Passata B6. CC odziedziczył po nim również wszystkie jednostki napędowe, wersje wyposażenia dodatkowego czy napęd 4Motion. Wnętrze wyróżniało się czterema miejscami dla pasażerów. Tylna kanapa miała dwa indywidualne siedzenia przedzielone środkowym tunelem. Poza tym CC jest równie praktyczny co nudna limuzyna. Ma bagażnik o pojemności 532 litrów i rozkładane oparcie tylnej kanapy.
Jak widzicie pokazujemy tylko pierwszą generację modelu CC (2008-2012). Druga już tak bardzo nam nie przypadła do gustu.

Fajny detal to drzwi, które nie mają ramekFajny detal to drzwi, które nie mają ramek

Najmocniejsza wersja miała silnik V6, 3.6litra o mocy 300 KMNajmocniejsza wersja miała silnik V6, 3.6litra o mocy 300 KM. Na zdjęciu wersja z pakietem R-Line

Pierwsza generacja produkowana była w latach 2008 -2012Pierwsza generacja produkowana była w latach 2008 -2012

We wnętrze cztery miejsca siedzące i deska rodem ze zwykłego PassataWe wnętrze cztery miejsca siedzące i deska rodem ze zwykłego Passata

Volkswagen Passat CCVolkswagen Passat CC

Pierwsza generacja Volkswagena Golfa GTI rozpoczęła nową erę sportowych kompaktów  Pierwsza generacja Volkswagena Golfa GTI rozpoczęła nową erę sportowych kompaktów Pierwsza generacja Volkswagena Golfa GTI rozpoczęła nową erę sportowych kompaktów

Volkswagen Golf I GTI

Są takie samochody, które stają się kamieniami milowymi, początkami nowych historii. Golf GTI to właśnie takie auto. Bez niego byłoby o wiele mniej frajdy w motoryzacji. To auto wprowadziło do życia pomysł zabawy za rozsądne pieniądze. Zaprezentowany został w 1976 roku. Do napędu posłużył 110 konny silnik pochodzący z modelu Audi 80 GTE. Kompaktowy model otrzymał tarczowe hamulce (z przodu wentylowane) i dodatkową chłodnicę oleju. Na zewnątrz model GTI można było rozróżnić po dodatkowym przednim spoilerze, większych, 13 calowych kołach (175/70 HR), czerwony, obramowaniu grila i czarnej folii wokół tylnej szyby. Środek wyróżniał się trójramienną, sportową kierownicą i gałką zmiany biegów o wyglądzie piłki golfowej.

1,6 litrowy silnik miał mechaniczny układ wtryskowy K-Jetronic firmy Bosch. Samochód ważył tylko 810 kg. Dzięki temu osiągi tego kompaktowego auta były na znakomitym poziomie. Prędkość maksymalna wynosiła 182 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h pierwsze GTI pokonywał w czasie 9,2 sekundy. Golf stał się hitem mimo, że ludzie z marketingu Volkswagena byli przeciwni wprowadzeniu tego modelu do sprzedaży. Golf GTI rozpoczął erę sportowych kompaktów. Od tej pory frajdę za kółkiem mgli mieć wszyscy.

 

1,6 litrowy silnik osiągał moc 110 KM1,6 litrowy silnik osiągał moc 110 KM

Masa własna Golfa GTI to tylko 810 kgMasa własna Golfa GTI to tylko 810 kg

Osiągi - 182 km/h,  0 - 100 km/h w 9,2 sekOsiągi - 182 km/h, 0 - 100 km/h w 9,2 sek

W 1976 roku GTI kosztował 13.850 marekW 1976 roku GTI kosztował 13.850 marek

W późniejszym czasie pojemność silnika została powiększona do 1,8 litraW późniejszym czasie pojemność silnika została powiększona do 1,8 litra

Silnik W8 osiągał 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego Silnik W8 osiągał 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego Silnik W8 osiągał 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego

Volkswagen Passat (B5) W8

Pierwsza próba zrobienia z Volkswagena czegoś więcej niż samochodu dla ludu. Przedsmak Phaetona. Chociaż w przypadku Passata W8 słowo kochamy to zdecydowanie za dużo, jednak na pewno nie jesteśmy wobec niego obojętni. Zaprezentowano go w połowie 2001 roku. Miał silnik o pojemności 4,0 litrów i 275 KM. Moc była przekazywana na cztery koła. Oferowany był jako kombi i limuzyna.
Passat W8 oferowany był z bardzo bogatym wyposażeniem. Stronić należy od wersji z automatyczną skrzynią biegów. Zabierały sporo mocy i eksplodowały średnie zużycie paliwa w okolice 18 litrów. Passat z 4 litrowym silnikiem przyspieszał do setki z ręczną skrzynią biegów w czasie 6,5 sekundy, a z automatyczną potrzebował aż 8,1 sekundy.

 

Jeśli W8 to tylko z ręczną skrzynią biegówJeśli W8 to tylko z ręczną skrzynią biegów

W8 to przedsmak luksusowych VolkswagenówW8 to przedsmak luksusowych Volkswagenów

Napęd na cztery koła należał do wyposażenia seryjnegoNapęd na cztery koła należał do wyposażenia seryjnego

Coraz ostrzejsze emisje spalin zabiły silnik V10 TDI. W 2010 roku zakończono jego produkcję Coraz ostrzejsze emisje spalin zabiły silnik V10 TDI. W 2010 roku zakończono jego produkcję Coraz ostrzejsze emisje spalin zabiły silnik V10 TDI. W 2010 roku zakończono jego produkcję

Volkswagen Touareg V10 TDI

W tym przypadku również uczucie skierowane jest bardziej do jednostki napędowej niż samochodu. 10 cylindrowy diesel miał siłę niedźwiedzia brunatnego. Jednostka napędowa miała początkowo 313 KM, a później nawet 350 KM mocy. Przyspieszenie do setki wynosiło 6,9 sekundy. Luksusowy Touareg był oferowany również z silnikiem W12, jednak silnik diesla z maksymalnym momentem obrotowym 850 Nm (W12 - 600 Nm) robił w praktyce o wiele większe wrażenie. Zmieniał opracowanego wspólnie z Porsche SUV w niezmordowanego siłacza. Udowodnił to w 2006 roku kiedy pociągnął przez 150 metrów 155 tonowego  Boeinga 747. Warto jeszcze dodać, że Touareg był ładniejszy od Cayenne.

 

4,9 litra pojemności, 350 KM mocy, 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego4,9 litra pojemności, 350 KM mocy, 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego

0-100 w 6,9 sekundy, V-max 235 km/h0-100 w 6,9 sekundy, V-max 235 km/h

Oferowany od 2002 roku Touareg był opracowany we współpracy z firmą Porsche Oferowany od 2002 roku Touareg był opracowany we współpracy z firmą Porsche

Produkcja auta odbywała się w Niemczech i na SłowacjiProdukcja auta odbywała się w Niemczech i na Słowacji

Volkswagen Kübelwagen produkowany był w latach 1939 - 1945 Volkswagen Kübelwagen produkowany był w latach 1939 - 1945 Volkswagen Kübelwagen produkowany był w latach 1939 - 1945

Volkswagen Kübelwagen

To może mniej chlubna kartka historii Volkswagena, jednak samochód sam w sobie był doskonały. VW typ 82 Kübelwagen był lekkim samochodem osobowym, o podwyższonych możliwościach poruszania się w terenie. Auto miało całkowicie otwarte nadwozie, składany, brezentowy dach i zwijane brezentowe osłony w miejscu drzwiczek. Podwyższono prześwit nadwozia, poprzez montowanie większych kół, wzmocniono resory, przebudowano układ wydechowy i hamulce. Summa summarum była to wojskowa wersja samochodu osobowego Volkswagen Garbus. Był przystosowany do przewozu trzech żołnierzy oraz lekkiego karabinu maszynowego wraz z amunicją. Seryjną produkcję rozpoczęto wiosną 1940 roku. Do grudnia powstało pierwsze 1000 egzemplarzy. Kübelwagen był jednym z podstawowych pojazdów armii niemieckiej. Używany był we wszystkich rodzajach wojsk, na wszystkich frontach wojny. Produkcję zakończono w 1945 roku.

 

Niezła konfrontacja - jeep willys vs. Volkswagen KübelwagenNiezła konfrontacja - jeep willys vs. Volkswagen Kübelwagen

Wojskowy Volkswagen bazował na Volkswagenie GarbusieWojskowy Volkswagen bazował na Volkswagenie Garbusie

Volkswagen Kübelwagen ze specjalnym maskowaniemVolkswagen Kübelwagen ze specjalnym maskowaniem

Volkswagen Golf G60 Rally powstał w ilości 5 tysięcy sztuk Volkswagen Golf G60 Rally powstał w ilości 5 tysięcy sztuk Volkswagen Golf G60 Rally powstał w ilości 5 tysięcy sztuk

Volkswagen Golf G60 Rally

To najdziwniejsza i najrzadziej spotykana odmiana Golfa drugiej generacji. Pojawiła się na rynku w marcu 1989 roku. Auto wyposażone było w napęd na cztery koła (Syncro) i sprężarkę mechaniczną (kompresor). Model G60 Rally osiągał moc 160 KM. Mocniejsza była tylko wersja Limited, zbudowana w ilości 71 sztuk, która miała moc 210 KM.
Poszerzona wersja Rally z mocno wydętymi błotnikami (drzwi były takie jak w seryjnym Golfie) prezentowała się bardzo charakterystycznie. Limitowana w ilości 5000 sztuk seria wyprodukowana była w celu homologacji modelu rajdowego Golfa. Model był budowany w latach 1989 - 1991. 12 egzemplarzy tego modelu wyprodukowano z silnikiem o mocy 210 KM.

 

Model produkowany był w latach 1989 - 1991Model produkowany był w latach 1989 - 1991

G60 Rally osiągał moc 160 KMG60 Rally osiągał moc 160 KM

To wersja Limited zwykłego Golfa G60, zbudowana w ilości 71 sztuk, która miała moc 210 KMTo wersja Limited zwykłego Golfa G60, zbudowana w ilości 71 sztuk, która miała moc 210 KM

Phaeton produkowany jest od 2002 roku Phaeton produkowany jest od 2002 roku Phaeton produkowany jest od 2002 roku

Volkswagen Phaeton

Niedoceniony i wyśmiewany najczęściej przez tych, którzy nie mieli z nim nigdy do czynienia. Tak naprawdę Phaeton to doskonała, dopracowana w każdym detalu limuzyna. Już słyszę wasze oburzenie, ale wiem co mówię. Przejechałem Phaetonem sporo kilometrów i w wielu punktach ta limuzyna zachwyciła mnie bardziej niż produkty konkurencji. Bezwiewna klimatyzacja, z automatycznie regulowanymi dyszami, które się same otwierają i zamykają, jeden z najlepszych systemów audio jakie spotkałem, świetne wyciszenie czy znakomita jakość wykończenia jednak na nic się nie zdały. Produkowany od 2002 roku w szklanej manufakturze w Dreźnie Phaeton nigdy nie osiągnął sukcesu. Po części image Volkswagena, może trochę wygląd zbyt mocno przypominający Passata nie spotkały się z akceptacją kupujących. Koncepcja Phaetona zrodziła się w głowie ówczesnego prezesa firmy Ferdinanda Piecha, który chciał stworzyć limuzynę przewyższającą technicznie wszystkie dostępne na rynku modele konkurencji. Do lipca 2009 roku wyprodukowano 40 000 sztuk Phaetonów. Na wielu rynkach (np. Polska, USA) model nie jest oficjalnie oferowany.

Specjalnie dla tego modelu zbudowano w Szklaną Manufakturę w DreźnieSpecjalnie dla tego modelu zbudowano w Szklaną Manufakturę w Dreźnie

W niemieckich statystykach sprzedaży Phaeton znajduje się na czwartej pozycji za BMW serii 7, Mercedesem klasy S, Audi A8, ale przed Lexusem LS i Jaguarem XJW niemieckich statystykach sprzedaży Phaeton znajduje się na czwartej pozycji za BMW serii 7, Mercedesem klasy S, Audi A8, ale przed Lexusem LS i Jaguarem XJ

W USA od początku wprowadzenia Phaetona na rynek w 2002 roku do lata 2006 roku sprzedano zaledwie 3.500 sztukW USA od początku wprowadzenia Phaetona na rynek w 2002 roku do lata 2006 roku sprzedano zaledwie 3.500 sztuk

W luksusowym wnętrzu mamy m.in bezwiewną klimatyzacjęW luksusowym wnętrzu mamy m.in bezwiewną klimatyzację

Pierwszego Golfa R32 sprzedano 12 000 sztuk Pierwszego Golfa R32 sprzedano 12 000 sztuk Pierwszego Golfa R32 sprzedano 12 000 sztuk

VW Golf R32

Początkowo miała powstać limitowana seria w ilości 5000 egzemplarzy. Jednak mocna wersja Golfa z 6 cylindrowym silnikiem sprzedała się niemal na pniu. Produkcję rozszerzono i Golfa R32 sprzedano w sumie 12 000 sztuk. 5 tysięcy Golfa IV trafiło do USA, 7 tysięcy na rynek europejski. W nazwie R32 literka R oznacza Racing, a 32 pojemność silnika - 3,2 litra. Super Golf ma 241 KM mocy, napęd na cztery koła, manualną przekładnię lub skrzynię DSG, obniżoną o 20 mm karoserię, masywniejsze zderzaki i podwójny układ wydechowy. Kompaktowy ścigacz rozpędza się do setki w 6,4 sekundy (z DSG) i rozpędza się maksymalnie do 247 km/h. Produkcję Golfa IV R32 zakończono w 2004 roku.

Rok później pojawił się R32 bazujący na piątej generacji Golfa. Wolnossący silnik miał nieco więcej mocy (250 KM) i również napęd na cztery koła. Ze skrzynią DSG osiągał setkę w 6,2 sekundy. Przez powiększone wyposażenie wzrosła masa własna auta do 1590 kg. R32 na piątej generacji Golfa to ostatni kompaktowy model Volkswagena z silnikiem 6 cylindrowym. Wraz z kolejną serią zmieniono również nazwy topowych modeli. teraz najmocniejszy Golf nosi oznaczenie R.

 

Osiągi topowej wersji Golfa - 6,4 sekundy (z DSG) do setki, V-max 247 km/hOsiągi topowej wersji Golfa - 6,4 sekundy (z DSG) do setki, V-max 247 km/h

piąta generacja była za ciężka i przez to tylko niewiele szybsza - 0-100 km/h - 6,2 s piąta generacja była za ciężka i przez to tylko niewiele szybsza - 0-100 km/h - 6,2 s

Centralnie zabudowane wydechy to cecha charakterystyczna dla R32Centralnie zabudowane wydechy to cecha charakterystyczna dla R32

Produkcję Garbusa zakończono w 2003 roku Produkcję Garbusa zakończono w 2003 roku Produkcję Garbusa zakończono w 2003 roku

Volkswagen Garbus

U nas nazywano go Garbus lub Chrabąszcz, w USA Herbie i Beetle, a w Niemczech Käfer produkowany był w latach 1938-2003. Wyprodukowano 21 529 464 egzemplarzy tego auta. Auto ma silnik chłodzony powietrzem, umieszczony za osią tylną i napędza tylne koła. Samochód został zaprojektowany i wprowadzony do produkcji w latach 30, ale jego masowa produkcja ruszyła w 1945 roku, po zakończeniu II wojny światowej. Początkowo otrzymał oznaczenie Volkswagen Typ 1 i sprzedawany był jako po prostu "Volkswagen". Dla wersji z silnikiem o mocy 35 KM prędkość maksymalna wynosiła 115 km/h, czas przyspieszenia 0-100 km/h 27,5 sekundy. Firma Karmann rozpoczęła w 1949 roku produkcję Garbusa w wersji kabriolet. Auto poddawano modernizacjom, jednak koncepcja ogólna się nie zmieniała. 17 lutego 1972 roku wyprodukowano egzemplarz nr 15 007 034, łączny poziom produkcji przekroczył rekord ustanowiony wcześniej przez Forda T. Produkcję zakończono w lipcu 2003 roku.

W 2002 roku produkcja zmalała do 24 407 egzemplarzyW 2002 roku produkcja zmalała do 24 407 egzemplarzy

Łącznie kabrioletów wyprodukowano 330 251 sztukŁącznie kabrioletów wyprodukowano 330 251 sztuk

 

Łącznie wyprodukowano  21 529 464 egzemplarzyŁącznie wyprodukowano 21 529 464 egzemplarzy

Za konstrukcję auta odpowiedzialny był  Ferdinand Porsche Za konstrukcję auta odpowiedzialny był Ferdinand Porsche

Stylistyka i rozwiązania silnika bazowały na modelu Tatra 97 i prototypie Tatra V 570Stylistyka i rozwiązania silnika bazowały na modelu Tatra 97 i prototypie Tatra V 570

Więcej o:
Komentarze (34)
Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • woland7

    Oceniono 16 razy 8

    Garbus i Golf I GTI - ok; reszta taka sobie (no może jeszcze Golf G60.... pamiętam jak takiego oglądałem w salonie w RFN na przełomie lat 80 i 90). Nigdy np. nie rozumiałem zachwytu passatami...
    Dla malkontentów dodam, że sam miałem przez 2 lata Touarega i jakoś "magia" tej marki mnie nie pociągnęła.

  • Gość: Rafał

    Oceniono 12 razy 6

    Golf GTI pierwszej generacji to zajebisty klasyk

  • potulnyqumotr

    Oceniono 12 razy 4

    Za co kochamy Volkswageny?

    Jak to za co - VW typ 82 Kübelwagen podbił pól Europy....

  • Gość: Rafał

    Oceniono 6 razy 4

    Piękna i Bestia ;-)

  • Gość: pl

    Oceniono 10 razy 4

    polska jest tylko tania siła robocza nic ponadto...

  • Gość: xarte

    Oceniono 4 razy 4

    Jak dla mnie Pheaton zdecydowanie najlepszy. Śmiałem się z tego auta, dopóki kumpel nie kupił i razem w interesach sporo nim jeździliśmy. Mam doświadczenie z A8L z 2007roku. Ciężko to przyznać, ale pheaton zdecydowanie wygrywa z A8. Nie wiem jak S klasa i siódemka. Tak czy inaczej pheaton to naprawdę rewelacyjne auto.

  • Gość: rollo

    Oceniono 12 razy 4

    same padaki na pompoftryskach

  • Gość: Caddy

    Oceniono 12 razy 4

    Caddy to rewelacyjne auto do normalnej jazdy i do wyjazdów na wakacje, nie do szaleństw. Ma bardzo pojemne wnętrze, wysoko się siedzi i daleko widać, ustawny bagażnik. rewelacyjnie sprawdza się wielka półka nad przednimi fotelami. Przyjemne auto - polecam.

  • Gość: 666

    Oceniono 8 razy 2

    Rzeczywiście poza Garbusem, Golfem I GTI i może Paskiem CC (za niespotykaną linie nadwozia wśród VW i innych niemieckich) nie ma tu nic nadzwyczajnego... wadliwie zaprojektowany V10TDI w przeciętnej urody i właściwości jezdnych aucie, podobnie ten Pasek W8, R32 - dość przeciętne ociężałe auta, wcale nie jeżdżące lepiej niż inne z napędem na jedną oś.... Jestem bardzo z zniesmaczony że zabrakło Scirocco I, Corrado i nowego Sirocco, które przynajmniej jak w przypadku CC nieźle wyglądają i nawet nieźle jeżdżą, zresztą CorradoVR6 był takim marzeniem jak prawko się robiło.......

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX