Octavia, Auris, Rav4 i Zoe | Euro NCAP

Euro NCAP przeprowadziło nowe testy zderzeniowe. Rozbito cztery modele, w tym dwa z popularnego segmentu C: Aurisa i Octavię
Renault ZOE Renault ZOE fot. Euro NCAP

Renault ZOE

Renault ZOE, nie licząc silnika, bazuje na podzespołach nowego Clio. Nie jest zatem zaskoczeniem, że elektryczny maluch zaliczył test na piątkę. Wysoko oceniono ochronę dorosłych i dzieci. Zasługa w tym obecności na pokładzie wielu systemów bezpieczeństwa, za które ZOE dostała 85% punktów.

Euro NCAP

 

Toyota Rav4 Toyota Rav4 fot. Euro NCAP

Toyota Rav4

Chociaż Toyota Rav4 w żadnej kategorii nie przekroczyła 90% punktów, to wysokie wyniki pozwoliły zdobyć cel: pięć gwiazdek. Ochronę pasażerów oceniono bardzo dobrze, z oceny ochrony pieszych kilka punktów zabrała sztywna przednia krawędź maski.

Euro NCAP

 

Toyota Auris Toyota Auris fot. Euro NCAP

Toyota Auris

Ludzie kojarzą duże samochody z lepszą ochroną, ale okazuje się, że nie zawsze tak jest.  Auris wypadł lepiej od Rav4 w ochronie pasażerów i pieszych i zdobył tyle samo punktów za obecność na pokładzie systemów bezpieczeństwa.

Euro NCAP

 

Skoda Octavia Skoda Octavia fot. Euro NCAP

Skoda Octavia

Wyniki crash-testów są bardzo dobre. Co prawda bliźniacze Audi A3, czy VW Golf wypadły lepiej pod względem ochrony dorosłych, ale są to różnice minimalne. Za to Octavia jest bardzo "przyjazna" dla pieszych. Uzyskany wynik 82% to wśród samochodów podobnej wielkości (segmentów C i D) drugi wynik. Liderem w tej kategorii pozostaje Volvo V40 (88% za ochronę pieszych).

Euro NCAP

 

Trzeba dodać, że nowa Octavia została wyróżniona przez Euro NCAP za cztery systemy: Multi Collision Brake, Crew Protect Assist, Lane Assistant i Front Assistant.

Skoda Octavia Skoda Octavia fot. Euro NCAP

Euro NCAP - podsumowanie

Dla producentów osiągnięcie gorszych wyników oznacza sporą ujmę na honorze. W segmencie C wszystkie badane w 2012 roku samochody otrzymały 5 gwiazdek, w 2011 na czwórkę oceniono w tej klasie MG6 i elektryczne Renault Fluence ZE, a w 2009 Subaru Imprezę. Pozostałe modele nie mają się czego wstydzić.

Euro NCAP

Podobnie jest w segmencie kompaktowych SUVów, do których zalicza się nowa Toyota Rav4. Jej najgroźniejsza konkurencja (Ford Kuga, Subaru Forester, Kia Sportage) zakończyła testy z kompletem gwiazdek. W tym towarzystwie wyraźnie odstają dwa modele: Dacia Duster (3 gwiazdki) i Jeep Compass (2 gwiazdki).

Euro NCAP


Wyniki kolejnych testów Euro NCAP poznamy pod koniec kwietnia.

Więcej o:
Komentarze (11)
Octavia, Auris, Rav4 i Zoe | Euro NCAP
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: fragi102

    Oceniono 17 razy 1

    gdzie na świecie oktawia jest popularna w segmencie???
    lewandowski strzel się w łeb hehe
    bądz obiektywny

  • Gość: frank

    Oceniono 1 raz -1

    I niby Octavia zbudowana na bazie VW a mimo wszystko mniej bezpieczna nie dziwo że ludzie coraz częściej wybierają Golfa zamiast Octavię

  • Gość: qwerty

    Oceniono 1 raz -1

    Po protu sami prymusi. A może już najwyższy czas podnieść prędkość przy zderzeniu?

  • Gość: kierowca

    Oceniono 7 razy -7

    A jak wypadły testy najszybszych aut takich jak Lamborghini Ferrari, Porshe,Nissan ZX, Mercedes SLS ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX