Wydanie weekendowe | Z archiwum moto.pl | Gejowskie auta roku wybrane

Ledorga to francuska organizacja zrzeszająca homoseksualnych miłośników motoryzacji. Od 2005 roku jej członkowie przygotowują ranking najbardziej gejowskich aut roku (European Gay Car of the Year). Nieco później zaczęto wybierać najbardziej gejowską markę (European Gay Car Brand). Do kogo w tym roku powędrowały statuetki? [x]
MINI MINI Fot. MINI

Gejowskie marki roku

Pierwszą nagrodę European Gay Car Brand Ledorga przyznała w 2009 roku. Wówczas został nią Citroen. Francuzom tak spodobało się przewodzenie najbardziej gejowskim markom, że tytułu nie oddali w żadnej edycji konkursu. Tak prezentuje się pierwsza dziesiątka European Gay Car Brand 2013:

1) Citroen - 96 pkt
2) MINI - 68 pkt
3) Audi - 47 pkt
4) Renault - 46 pkt
5) Peugeot - 44 pkt
6) Aston Martin - 36 pkt
7) Volvo - 35 pkt
8) BMW - 33 pkt
Mercedes - 33 pkt
10) Alfa Romeo - 28 pkt

Skoro znamy już dziesięć najbardziej gejowskich marek, czas poznać dziesięć najbardziej gejowskich aut 2013 roku.

Citroen C4 Aircross Citroen C4 Aircross Fot. Citroen

10) Citroen C4 Aircross

Wyglądem C4 Aircross nawiązuje do koncepcyjnego Hypnos pokazanego w 2008 roku, a technicznie ma wiele wspólnego z Mitsubishi ASX. Pięciomiejscowy Aircross o długości 434 cm i szerokości 180 cm ma panoramiczny szklany dach i bagażnik o pojemności 442 litry. Gama silników obejmuje jednostki o pojemności od 1.6 l do 2.0 l. Najmocniejszy dwulitrowy diesel produkuje 150 KM.

Citroen C4 Aircross

Citroen C4 Aircross

Peugeot 208 Peugeot 208 Fot. Peugeot

9) Peugeot 208

Peugeot 208 jest mniejszy od poprzednika. W porównaniu do 207-ki jest o 7 cm krótszy i o 1 cm niższy. Mimo to, w kabinie udało się wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów. Odczują to szczególnie osoby podróżujące z tyłu - odległość między przednimi fotelami a tylną kanapą wzrosła o 5 cm.

Pod maską zawitały nowe, trzycylindrowe jednostki benzynowe o pojemności 1.0 i 1.2 l. Ten drugi może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,3 l/100 km. W ofercie znajdzie się też pięć silników wysokoprężnych, w tym cztery z najnowszym systemem Start&Stop.

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Mercedes SL Mercedes SL Fot. Mercedes

8) Mercedes SL

Takiego wyglądu nowego SL-a chyba nikt się nie spodziewał. Choć ogólna linia samochodu jednoznacznie kojarzy się z poprzednikiem, to kształt lamp już nie. Zaburzające proporcje światła (szczególnie przednie) nie wszystkim przypadły do gustu, choć homoseksualistom najwyraźniej tak. Dzięki temu nowy SL zajął ósme miejsce w rankingu najbardziej gejowskich aut 2013 roku.

Mercedes SL

Mercedes SL

Mercedes SL

Volvo V40 Volvo V40 Fot. Volvo | Volvo V40

7) Volvo V40

Najnowszy hatchback Volvo jest apetycznym kompaktem. Ciekawe połączenie wydatnych krągłości z ostrymi krawędziami nadaje sylwetce lekkości, a wyraźnie zaznaczony "nos", głębokie przetłoczenia na masce i dynamicznie wznosząca się dolna linia okien nadają autu sportowego charakteru. Na rynku V40-ka konkuruje przede wszystkim z najnowszymi wcieleniami BMW serii 1 oraz Audi A3.

V40 dostępne jest w ośmiu wersjach silnikowych - od ekonomicznego diesla D2 (turbodoładowane 1.6) z emisją CO2 na poziomie 94 g/km, po benzynowe T5 (2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem) o mocy 254 KM i przyspieszeniu do 100 km/h w 6,5 sekundy. Wszystkie silniki zostały wyposażone w system start-stop oraz odzyskiwanie energii z hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów.

Volvo V40

Volvo V40

Volvo V40

BMW 6 Gran Coupe BMW 6 Gran Coupe Fot. BMW

6) BMW 6 Gran Coupe

BMW serii 6 z dopiskiem Gran Coupe mierzy nieco ponad 5 m długości (5007 mm), 189 cm szerokości i 139 cm wysokości. Oznacza to, że od dwudrzwiowej "szóstki" limuzyna jest odpowiednio o 11 cm dłuższa i 2 cm wyższa. Większy jest też oczywiście rozstaw osi, który w Gran Coupe wynosi 297 mm (BMW serii 6 Coupe i Cabrio - 285 cm). Wszystko po to, by dla pasażerów z tylnej kanapy podróż była przyjemnością, a nie katorgą.

Więcej o aucie przeczytacie tutaj: BMW 6 Gran Coupe

BMW 6 Gran Coupe

BMW 6 Gran Coupe

BMW 6 Gran Coupe

Renault Twizy Renault Twizy Fot. Renault

5) Renault Twizy

Twizy to autko mniejsze od Smarta - mierzy tylko 2,3 metra długości. Mimo to, w przeciwieństwie do niemieckiego malucha, w Renault pasażer zajmuje miejsce z tyłu, za kierowcą. Dzięki temu, auto jest bardzo wąskie - ma zaledwie 1,13 m szerokości.
Twizy aż kipi stylistycznymi fajerwerkami, które najwyraźniej przypadły do gustu głosującym.

Renault Twizy

Renault electric car

Renault electric car

Nowe Audi A3 Nowe Audi A3 Fot. Audi

4) Audi A3

W porównaniu do poprzednika nowe A3 jest o 80 kg lżejsze. Choć jego długość pozostała niezmieniona (4,24 m), to rozstaw osi urósł do 2,60 m. Podczas budowy nowego modelu Audi wykorzystało lekkie materiały, takie jak aluminium, z którego wykonano maskę i przednie błotniki. Dzięki temu A3 z silnikiem 1.4 TSI waży 1 175 kg. Za plecami pasażerów wygospodarowano 365 litrów przestrzeni bagażowej, która po złożeniu kanapy wzrasta do 1 100 litrów.

Nowe Audi A3 jest oferowane w trzech wariantach wyposażenia: Attraction, Ambition oraz Ambiente. Pierwszą Niemcy nazywają nowoczesną, drugą sportową, a trzecią luksusową. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. klimatyzację manualną, zaprojektowane na nowo wnętrze z fotelami z regulacją wysokości, komputer pokładowy z programem wydajnej jazdy oraz siedem poduszek powietrznych (w tym kolanowa kierowcy). Opcjonalnie fotele zostaną pokryte skórą lub alcantarą, w reflektorach zaświecą ksenony (w przyszłości będzie możliwe zamówienie przednich i tylnych świateł w pełni diodowych), a obręcze kół urosną do 18 cali (w standardzie ich rozmiar wynosi 16 cali).

Nowe Audi A3

Nowe Audi A3

Nowe Audi A3

Renault Clio Renault Clio Fot. Renault | Renault Clio

3) Renault Clio

Najnowsze Clio uznawane jest za najpiękniejsze w historii. Auto znajduje się na krótkiej liście kandydatów do miana COTY (Car of the Year). Członkowie organizacji Ledorga nie czekali jednak na ogłoszenie wyników tego konkursu i uznali, że nowe Clio zasługuje na to, by stanąć na podium w konkursie na najbardziej gejowskie auto roku.

Renault Clio

Renault Clio

Renault Clio

Mercedes Klasy A Mercedes Klasy A Fot. Mercedes

2) Mercedes Klasy A

Nowa Klasa A jest gigantycznym sukcesem Mercedesa. Po nieudanym poprzedniku nadszedł czas na spektakularną sprzedaż, którą udało się osiągnąć dzięki odważnej stylistyce. Nowa A-Klasa w niczym nie przypomina swojej poprzedniczki. To hatchback o sportowym zacięciu, który na listę swoich sukcesów - obok nadspodziewanie dobrej sprzedaży - może dopisać zaszczytne drugie miejsce w konkursie na najbardziej gejowskie auto 2013 roku. Gratulacje.

Nowy Mercedes A-klasa

Nowy Mercedes A-klasa

Nowy Mercedes A-klasa

MINI Cooper S Roadster MINI Cooper S Roadster Fot. MINI

1) MINI Roadster

Tytuł najbardziej gejowskiego auta roku już po raz drugi trafia w ręce MINI. W 2005 roku mógł się nim pochwalić model Cabrio. W ubiegłym roku statuetka Gay Car of the Year trafiła do przedstawiciela ulubionej marki homoseksualistów - Citroena DS4. W tym roku nagroda wraca do Brytyjczyków. Panie i Panowie, najbardziej gejowskim autem 2013 roku został MINI Roadster.

MINI Cooper S Roadster

MINI Cooper S Roadster

MINI Cooper S Roadster

Więcej o:
Komentarze (135)
Wydanie weekendowe | Z archiwum moto.pl | Gejowskie auta roku wybrane
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gosc

    Oceniono 79 razy 47

    Patrząc na zaprezentowane auta, dochodzę do wniosku, że tak naprawdę po samochodzie trudno jest raczej rozpoznać geja. Zestawienie nie ma żadnego sensu, bo tak naprawdę w 90% tych aut, może się przemieszczać także w pełni rasowy facet i wcale podejrzanie nie będzie to wyglądać. Także wśród gejów są przecież osobnicy pełniące męskie role w związkach, Jedynie Twizy może tak naprawdę podpadać (i może trochę Clio) pod „zniewieściałe” auto, ale z drugiej strony – to po prostu taki „skuterek”. Porównując sylwetki tych aut do tego co jeździ po polskich drogach, nasuwałby wniosek, że w Polsce większość facetów to geje, a prawda jest taka, że tylko niecała 1/10 społeczeństwa jest homoseksualna.
    Sam z wielką ochotą jeździłbym BMW 6 GC czy nawet Volvo V40. Nie jeżdżę tylko dlatego, że mnie na nie nie stać (nooo… może Volvo za 3 lata dałbym radę kupić), a nie z powodu skojarzeń.

  • Gość: KRz...

    Oceniono 39 razy 37

    Coraz bardziej mi wstyd że nie jestem gejem... kurna bo czym tu jeździć ? Ładą ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX