Rinspeed - samochody ze Szwajcarii

Firmę Rinspeed można śmiało uznać za najbardziej innowacyjną firmę motoryzacyjną na świecie. Od 1979 roku, na każdych targach motoryzacyjnych w Genewie prezentuje swój nowy model lub też koncepcję samochodu. Większość z nich powstaje tylko w jednym egzemplarzu, ale wszystkie zaskakują pomysłem, rozwiązaniami i niecodziennością. Co najlepsze, firma Rinspeed pochodzi z kraju, który nie produkuje samochodów. Swoją siedzibę ma w Szwajcarii.
Rinspeed Nissan SpeedArt powstał dla uczczenia 25 lecia Nissana w Szwajcarii Rinspeed Nissan SpeedArt powstał dla uczczenia 25 lecia Nissana w Szwajcarii Rinspeed Nissan SpeedArt powstał dla uczczenia 25 lecia Nissana w Szwajcarii

Rinspeed Nissan SpeedArt

Początki były proste. Nissan 300 ZX był jednym z pierwszych samochodów przerobionych przez Szwajcara. Moc została podniesiona z seryjnych 283 KM  moc do 420 KM. To pozwoliło rozpędzić Nissana do prędkości ponad 300 km/h. W silniku zmodyfikowano intercooler, wtryski, wzmocniono sprzęgło, zabudowano nowy wydech oraz zabudowano większą turbosprężarkę. We wnętrzu znalazła się klatka bezpieczeństwa i sportowe fotele Recaro. Żeby całość bardziej się wyróżniała karoseria została pomalowana przez szwajcarskiego artystę Rolfa Knie. Auto zaprezentowano na salonie w Genewie w 1992 roku. Powstało dla uczczenia 25 lecia Nissana w Szwajcarii.

 

Rinspeed Nissan SpeedArt osiągał moc 420 KMRinspeed Nissan SpeedArt osiągał moc 420 KM

Ten Nissan rozpędzał się do prędkości ponad 300 km/hTen Nissan rozpędzał się do prędkości ponad 300 km/h

Rinspeed Viper Veleno miał swoją premierę w 1993 roku Rinspeed Viper Veleno miał swoją premierę w 1993 roku Rinspeed Viper Veleno miał swoją premierę w 1993 roku

Rinspeed Viper Veleno

Rok później na salonie w Genewie Rinspeed zaprezentował swoją wersję Vipera. Nazwał go Veleno co po Włosku oznacza truciznę. 10 cylindrowy, ośmiolitrowy silnik otrzymał specjalny dopalacz w postaci Nitro. Przy jego użyciu moc wzrastała z 400 do 550 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosił 840 Nm.

 

Pod maską 10 cylindrowy, ośmiolitrowy silnik o maksymalnej mocy 550 KMPod maską 10 cylindrowy, ośmiolitrowy silnik o maksymalnej mocy 550 KM

lata 90te miały swój uroklata 90te miały swój urok

Moc maksymalna uzyskiwana była przy pomocy podtlenku azotuMoc maksymalna uzyskiwana była przy pomocy podtlenku azotu

Rok 1994 salon w Genewie - premiera Bugatti Cyan Rok 1994 salon w Genewie - premiera Bugatti Cyan Rok 1994 salon w Genewie - premiera Bugatti Cyan

Rinspeed Bugatti Cyan

Kolejny salon w Genewie, kolejna premiera. Tym razem Szwajcar przebudował Bugatti EB 110 GT. Rinspeed zmienił przód, zresztą na mniej udany od oryginału i dodał spoiler. Moc wzrosła o 20 KM z 580 KM do 600 KM.

 

600 KM mocy i maksymalny moment obrotowy wyniósł 637 Nm600 KM mocy i maksymalny moment obrotowy wyniósł 637 Nm

Johenn Mass były kierowca F1 był zaangażowany do promocji auta. Johenn Mass były kierowca F1 był zaangażowany do promocji auta.

 

Aluminiowa blacha występowała tylko w modelu CyanAluminiowa blacha występowała tylko w modelu Cyan

Pierwszy zaprojektowany model - Roadster R Pierwszy zaprojektowany model - Roadster R Pierwszy zaprojektowany model - Roadster R

Rinspeed Roadster R

W 1995 Rinspeed po raz pierwszy zaprezentował swój własny projekt. Był to pomarańczowy Roadster R zbudowany wg. szkoły niska masa własna, duża moc. Karoseria była wykonana z aluminium. Pod maską znalazł się pięciolitrowy V8 Forda o mocy 305 KM i 570 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.

Auta własnej konstrukcji Rinderknecht ochrzcił nazwą Rinspeed Formula One WorldAuta własnej konstrukcji Rinderknecht ochrzcił nazwą Rinspeed Formula One World

Pod maską V8 Forda o mocy 305 KMPod maską V8 Forda o mocy 305 KM

Właściciel Frank M. Rinderknecht za kierownicą swojego roadsteraWłaściciel Frank M. Rinderknecht za kierownicą swojego roadstera

.

 


Rinspeed - samochody ze Szwajcarii Rinspeed - samochody ze Szwajcarii Rinspeed - samochody ze Szwajcarii

Rinspeed Yello Talbo

Wokół tego projektu zrobiło się głośno w 1996 roku na salonie w Genewie . Yello Talbo czyli nowoczesna wersja legendarnego Talbot-Lago 150 SS z 1938 roku. Nazwa wzięła się z współpracy firmy Rinspeed z grupą muzyczną Yello (poniżej jeden z jej hitów). Pod maską 5,5 litrowy V8 o mocy 320 KM. Prędkość maksymalna 250 km/h, przyspieszenie do setki w 5,5 sekundy.

 

Prędkość maksymalna wynosi 250 km/hPrędkość maksymalna wynosi 250 km/h

przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,5 sekundyprzyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,5 sekundy

pod maską silnik V8 o mocy 320 KMpod maską silnik V8 o mocy 320 KM

Rinspeed Mono Ego zaprojektował designer Jean-Charles de Castelbajac Rinspeed Mono Ego zaprojektował designer Jean-Charles de Castelbajac Rinspeed Mono Ego zaprojektował designer Jean-Charles de Castelbajac

Rinspeed Mono Ego

Rinspeed Mono Ego to rok 1997. Ten samochód był pierwszym na świecie jednomiejscowym autem z homologacją drogową. Za jego wygląd odpowiedzialny jest francuski designer Jean-Charles de Castelbajac. Lusterka, przednie i tylne światła pochodzą z Hyundaia Coupé Tiburon. Pod maską silnik V8 z kompresorem o mocy 410 KM. 0-100 km/h w czasie 4,8 sekundy, V-max 258 km/h. karoseria aluminiowa, masa własna 960 kg.

Pod maską V8, kompresor, 410 KMPod maską V8, kompresor, 410 KM

0-100 - 4,3 s, V-max 258 km/h0-100 - 4,3 s, V-max 258 km/h

to pierwszy jednomiejscowy samochód na świecie z homologacją drogową.to pierwszy jednomiejscowy samochód na świecie z homologacją drogową.

Rinspeed E-Go Rocket zaprezentowany został w 1998 roku Rinspeed E-Go Rocket zaprezentowany został w 1998 roku Rinspeed E-Go Rocket zaprezentowany został w 1998 roku

Rinspeed E-Go Rocket

Powstał na bazie Mono Ego. Napędzany jest aluminiowym V8 o mocy 410 KM co pozwala rozpędzić się do 260 km/h i osiągnąć setkę w 4,8 sekundy. Karoseria zbudowana z lekkich kompozytów waży jedyne 1050 kg. Fotel został obłożony zużytym materiałem dżinsowym.

 

Auto waży jedyne  1050 kgAuto waży jedyne 1050 kg

Napędzane jest silnikiem V8 o mocy 410 KMNapędzane jest silnikiem V8 o mocy 410 KM

Fotel został obłożony dżinsemFotel został obłożony dżinsem

Rinspeed X-Trem Concept to pickup bazujący na Mercedesie Rinspeed X-Trem Concept to pickup bazujący na Mercedesie Rinspeed X-Trem Concept to pickup bazujący na Mercedesie

Rinspeed X-Trem Concept

Ten dziwny pojazd bazuje na Mercedesie ML. Pickup ma elektrycznie i hydraulicznie wysuwaną windę, na której umieszczona jest specjalnie zbudowana łódź. Za napęd odpowiedzialny jest  pochodzący z Mercedesa 5,5 litrowy V8 o mocy 347 KM.

 

Auto napędzane jest 5,5 litrowym V8 o mocy 347 KMAuto napędzane jest 5,5 litrowym V8 o mocy 347 KM

Z tyłu mieści się specjalnie zbudowana szybka łódź Z tyłu mieści się specjalnie zbudowana szybka łódź

Oldskulowy design nowy silnik - V8,  409 KM Oldskulowy design nowy silnik - V8, 409 KM Oldskulowy design nowy silnik - V8, 409 KM

Rinspeed Tatooo.com

W 2000 roku na salonie w Genewie Rinspeed zaprezentował kolejnego pickupa. Tym razem za wzór posłużył Hot Rod popularny w USA w latach 50tych. Auto napędzane jest 5,7 litrowym V8 o mocy 409 KM. Zawieszenie jest pneumatycznie, regulowane na wysokość. Z tyłu Tatooo.com załadowany ma podwodny skuter, stylizacją i kolorem utrzymany w stylu samochodu. Alternatywnie z tyłu zamontowany może być specjalnie przygotowany Ducati Monster 900 S.

 

Z tyłu montowany może być Ducati Monster 900 S lub podwodny skuterZ tyłu montowany może być Ducati Monster 900 S lub podwodny skuter

Tatooo.com ma przypominać Hot Rody, popularne w USA w latach 50tychTatooo.com ma przypominać Hot Rody, popularne w USA w latach 50tych

Silnik może być napędzany  benzyną i biogazem Silnik może być napędzany benzyną i biogazem Silnik może być napędzany benzyną i biogazem

Rinspeed Rone

Rinspeed Rone ma tylko 97 cm wysokości. To wyjątkowe auto napędzane jest 4 cylindrowym silnikiem o mocy 120 KM. Dzięki niskiej masie własne (830 kg) przyspieszenie do setki trwa tylko 5,9 sekundy. Silnik może być zasilany zarówno benzyną jak i biogazem (kompogas). Zamiast lusterek wmontowano kamery. Inna wyjątkowość Rone to Dynamic Cockpit Control Concept. Fotel kierowcy regulowany jest na wysokość razem z zegarami, kierownicą i deską rozdzielczą. Do tego, zależnie od prędkości dodatkowo obniża się, a w zakręcie przechyla się pod kątem w zależności do prędkości i nachylenia zakrętu.

 

Karoseria ma ma tylko 97 cm wysokościKaroseria ma ma tylko 97 cm wysokości

Presto bazuje na Mercedesie klasy A Presto bazuje na Mercedesie klasy A Presto bazuje na Mercedesie klasy A

Rinspeed Presto

Za małe miejsce parkingowe? Nic nie szkodzi. Rinspeed Presto reguluje swoją długość karoserii przez naciśnięcie guzika. Dokładniej rzecz ujmując z trzy metrowego dwumiejscowego auta zmienia się w czteromiejscowe o długości 3,7 metra. Silnik to 4 cylindrowy diesel o mocy 120 KM, który może być napędzany gazem ziemnym. Z innych innowacji: podczas wciśnięcia pedału hamulca z tyłu pojawia się świecący na czerwono napis STOP, po włączeniu kierunkowskazu słowo TURN.

 

Może mieć trzy metry długości i dwa miejsca...Może mieć trzy metry długości i dwa miejsca...

...albo 3,7 metra i cztery miejsca...albo 3,7 metra i cztery miejsca

Auto ma o 14 cm podwyższoną karoserię Auto ma o 14 cm podwyższoną karoserię Auto ma o 14 cm podwyższoną karoserię

Rinspeed Bedouin

Został zaprezentowany w 2003 roku. Bedouin bazuje na Porsche 996 Carrera Turbo. To połączenie sportowego auta z dużą mocą i terenowymi właściwościami. Bedouin ma o 14 cm podwyższoną karoserię. Silnik osiąga 420 KM mocy, to pozwala rozpędzić się do 250 km/h i przyspiesza do setki w 5,9 sekundy. Za pomocą jednego przycisku Bedouin przeistacza się z czterodrzwiowego kombi w dwudrzwiowego pickupa.

 

 Bedouin bazuje na Porsche 911 Carrera Turbo Bedouin bazuje na Porsche 911 Carrera Turbo

Wyjątkowy kształt kierownicyWyjątkowy kształt kierownicy

Karoseria Splasha waży tylko 825 kg Karoseria Splasha waży tylko 825 kg Karoseria Splasha waży tylko 825 kg

Rinspeed Splash

Jak już sama nazwa wskazuje Splash to auto amfibia. Na wodzie 825 kg karoseria utrzymywana jest przez specjalny system płetw i nośników 60 cm nad taflą wody. Pojazd może zanurzyć się do głębokości 1,1 metra i pływać po mieliźnie o głębokości minimalnej 1,3 metra.  Splash popłynie z maksymalną prędkością 80 km/h. Na lądzie jest jeszcze szybszy - tu może rozpędzić się do 200 km/h.

 

Na wodzie maksymalnie 80 km/h, na lądzie nawet 200 km/hNa wodzie maksymalnie 80 km/h, na lądzie nawet 200 km/h

Silnik Senso zasilany jest gazem ziemnym Silnik Senso zasilany jest gazem ziemnym Silnik Senso zasilany jest gazem ziemnym

Rinspeed Senso

Samochód opracowany wspólnie z niemiecką firmą Bayer MaterialScience. Przez szereg sensorów auto odbiera nastrój kierowcy i się jemu dopasowuje. Auso mierzy m.in puls kierowcy, a przez specjalną jazdę obserwuje jego styl jazdy. według tych danych dopasowuje układ deski rozdzielczej czy dopasowuje oświetlenie kabiny. Silnik zasilany jest gazem ziemnym. Osiąga moc 250 KM i powala rozpędzić Senso do 250 km/h.

 

Silnik osiąga moc 250 kMSilnik osiąga moc 250 kM

Senso dopasowuje się do kierowcySenso dopasowuje się do kierowcy

Rinspeed zaZen zaprezentowano w Genewie w 2006 roku Rinspeed zaZen zaprezentowano w Genewie w 2006 roku Rinspeed zaZen zaprezentowano w Genewie w 2006 roku

Rinspeed zaZen

Rinspeed zaZen to Porsche 911 z przeogromnym szklanym dachem. Również ten model powstał przy współpracy Bayer MaterialScience. Auto ma moc 355 KM, przyspiesza w 4,8 sekundy do setki i rozpędza się do 293 km/h. Berlińska firma ic! berlin opracowała specjalną kolekcję okularów dla tego modelu.

 

Prędkość maksymalna wynosi 298 km/hPrędkość maksymalna wynosi 298 km/h

Moc maksymalna 3,8 litrowego silnika wynosi 355 KMMoc maksymalna 3,8 litrowego silnika wynosi 355 KM

Rinspeed eXasis zaprezentowano w 2007 roku Rinspeed eXasis zaprezentowano w 2007 roku Rinspeed eXasis zaprezentowano w 2007 roku

Rinspeed eXasis

Rinspeed eXasis zbudowany jest w koncepcji tandemu. Pasażer siedzi bezpośrednio za kierowcą. Karoseria zbudowana jest całkowicie z przeźroczystych tworzyw. Całe auto waży tylko 750 kg. Silnik osiąga stosunkowo niewielką moc 150 KM, ale dzięki niskiej masie własnej rozpędza się do 210 km/h i przyspieszenie do setki trwa 4,8 sekundy.

 

Auto zbudowane jest całkowicie z przeźroczystych tworzywAuto zbudowane jest całkowicie z przeźroczystych tworzyw

Setkę osiąga w czasie 4,8 sekundy Setkę osiąga w czasie 4,8 sekundy

Rinspeed sQuba jest autem w pełni elektrycznym Rinspeed sQuba jest autem w pełni elektrycznym Rinspeed sQuba jest autem w pełni elektrycznym

Rinspeed sQuba

Na lądzie sQuba jeździ jak każdy normalny samochód. Za to w wodzie przerobiony Lotus może... nurkować. Umożliwia to wodoszczelna, otwarta karoseria. Do wyposażenia należą m.in aparaty tlenowe. sQuba może przebywać pod wodą maksymalnie pięć godzin i nurkować do głębokości 10 metrów. W wodzie maksymalna prędkość wynosi 3 km/h.  Na lądzie Rinspeed rozpędza się do 120 km/h. Za napęd odpowiedzialne są trzy elektryczne silniki.

 

Może nurkować do 10 metrów głębokościMoże nurkować do 10 metrów głębokości

Na lądzie rozpędza sie do 120 km.hNa lądzie rozpędza sie do 120 km.h

Rinspeed UC?

Z czasem Rinspeed pokazywał coraz mniej sportowe, a za to coraz bardziej ekologiczne pomysły. W 2010 pojawił się UC?, który bazuje na Fiacie 500. 2,6 metrowa karoseria napędzana jest silnikiem elektrycznym o mocy 30 kW. To zapewnia przy 75 km/h i zasięg 105 km. V-max wynosi 120 km/h.

 

Autko bazuje na Fiacie 500Autko bazuje na Fiacie 500

Rinspeed BamBoo napędzany jest silnikiem elektrycznym Rinspeed BamBoo napędzany jest silnikiem elektrycznym Rinspeed BamBoo napędzany jest silnikiem elektrycznym

Rinspeed BamBoo

Rinspeed BamBoo - kolejny elektryczny fun mobil. Auto bazuje na Citroënie Méhari. Silnik osiąga moc 54 kW. To pozwala przy 95 km/h osiągnąć zasięg 105 km. We wnętrzu szereg elementów zrobionych jest z bambusa.

 

We wnętrzu szereg elementów zrobionych jest z bambusa. We wnętrzu szereg elementów zrobionych jest z bambusa.

 

 

BamBoo bazuje na Citroënie MéhariBamBoo bazuje na Citroënie Méhari

Nie smart, a przyczepka do niego jest nowym pomysłem Rinspeeda Nie smart, a przyczepka do niego jest nowym pomysłem Rinspeeda Nie smart, a przyczepka do niego jest nowym pomysłem Rinspeeda

Rinspeed Dock+Go

Rinspeed Dock+Go to zeszłoroczna propozycja Szwajcarów. Nic innego jak pomysł czegoś w rodzaju plecaka przyczepianego np. do Smarta. Rinspeed na tym przykładzie pokazuje jak można zwiększyć wielofunkcyjność miejskiego auta. Przyczepka może służyć jako np. dodatkowy bagażnik, lub po zabudowaniu większej ilości baterii zwiększyć radykalnie zasięg pojazdu.

 

Umożliwia ona lepsze wykorzystanie miejskiego autaUmożliwia ona lepsze wykorzystanie miejskiego auta

Rinspeed microMAX ma być alternatywą do autobusu i taksówki Rinspeed microMAX ma być alternatywą do autobusu i taksówki Rinspeed microMAX ma być alternatywą do autobusu i taksówki

Rinspeed microMAX

Rinspeed dalej brnie w ekologię i szuka pomysłu jak poruszać się w mieście. W tym roku w Genewie zaprezentuje pomysł o nazwie microMAX, który ma tylko 3,7 metra długości, ale za to 2,20 cm wysokości. Pasażerowie, nie licząc kierowcy podróżują w nim w pozycji półstojącej czy też jak kto woli półsiedzącej. Wszyscy są przypięci pasami. Każdy podróżny ma dostęp do gniazdka i mocowania tabletu czy telefonu komórkowego. microMAX napędzany jest oczywiście silnikiem elektrycznym.

 

Karoseria ma 3,7 metra długości, i 2,20 cm wysokościKaroseria ma 3,7 metra długości, i 2,20 cm wysokości

Pasażerowie podróżują w pozycji półstojącejPasażerowie podróżują w pozycji półstojącej

microMAX napędzany jest silnikiem elektrycznymmicroMAX napędzany jest silnikiem elektrycznym

Właściciel i założyciel firmy Rinspeed - frank Rinderknecht Właściciel i założyciel firmy Rinspeed - frank Rinderknecht Właściciel i założyciel firmy Rinspeed - frank Rinderknecht

Frank Rinderknecht

 

Rinderknecht urodził się 25 listopada 1955 roku w ZurychuRinderknecht urodził się 25 listopada 1955 roku w Zurychu

Więcej o:
Komentarze (6)
Rinspeed - samochody ze Szwajcarii
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Tesz2Projekt

    Oceniono 12 razy 6

    Genialne.

  • Gość: Respect

    Oceniono 5 razy 3

    Motoryzacyjny artysta. Szacunek.

  • Gość: Tomasz

    Oceniono 7 razy 3

    Brawa za pomysły, ale designersko to straszne paskudy.

  • Gość: Tomasz

    Oceniono 1 raz 1

    Proszę proszę - w końcu coś ciekawego ! odważne projekty , może i dobrze ,że ich nie ma na drodze ... no ale co kto lubi ... swoją drogę dobrze ,że mam eliminator slajdów , bo masakrą byłoby to slajdować

  • Gość: mwk

    Oceniono 1 raz 1

    w projekcie z 1999 roku to żółte to poduszkowiec, a nie łódź :)

  • blue911

    Oceniono 16 razy -6

    Interesujace obrzydlistwa. Hahahha. Za darmo bym nie wzial.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX