Siedem gorących hatchbacków

Naszą wyobraźnią zawładnął ostatnio Mercedes A45 AMG, bo ma 350 KM, setkę zalicza w 4,6 s, wewnątrz kusi kratkami nawiewów z SLS-a i wygląda absolutnie rewelacyjnie. By jeszcze dłużej pozostać w tym stanie podekscytowania, znaleźliśmy w serwisie Autotrader.pl kilka innych szybkich kompaktów
Renault Megane RS Renault Megane RS Fot. Autotrader.pl

Renault Megane RS

RS-owa wersja Renault Megane z 2005 roku ma pod maską 225 KM, setkę zalicza w 6,5 s i osiąga szczyt swoich możliwości przy 236 km/h. Auto z przebiegiem 114 tys. km wyceniono na 28 tys. zł. RS ma w wyposażeniu wszystko, co Megane mogło mieć (8 poduszek, ksenony, skóra, nawigacja, ESP i tak dalej). Szkoda tylko, że wnętrze tego modelu właściwie nie różni się od podstawowych wersji - czerwony element na kierownicy wskazujący, kiedy koła są proste, to ciut za mało, by nas podniecić. Plus natomiast za dwa, centralnie umieszczone wydechy - doskonale wyglądają w połączeniu z seksownymi pośladkami Francuza.

Ogłoszenie znajdziecie tutaj: Renault Megane RS

Seat Leon FR Seat Leon FR Fot. Autotrader.pl

Seat Leon FR

200-konny Leon to najsłabsza wersja wśród tych mocnych (była nawet 310-konna!). Hiszpański zawodowiec ma pięć lat, przejechał 73 tys. km i czeka na kogoś, kto zapłaci za niego niecałe 38 tys. zł. Co dostanie w zamian? Temperament (7,3 s do setki, maks. 229 km/h), pięknie wyrzeźbione ciało (te krągłości, te koła, te wloty powietrza) i bogate wnętrze (kubły, dwustrefowa klima, 18-calowe koła, osiem poduszek, pełna elektryka i tak dalej). Jakby nie patrzeć, Leon to doskonały partner do zabawy.

Ogłoszenie znajdziecie tutaj: Seat Leon FR

Ford Focus RS Ford Focus RS Fot. Autotrader.pl

Ford Focus RS

RS w momencie debiutu był najmocniejszym autem z przednim napędem. Wszystko przez ten zaprzęg 305 koni produkowanych przez 2,5-litrowy silnik z Volvo. Setka to kwestia 5,9 s, a prędkość maksymalna to aż nieprzyzwoite 263 km/h. Oprócz koloru dającego po oczach, za 96,9 tys. zł dostajemy doskonałe wyposażenie, tylny dyfuzor i świadomość, że Focus RS to jedna z najmocniejszych przednionapędowych maszyn w historii (była jeszcze 325-konna Toyota Aurion TRD, 350-konny Focus RS oraz 400-konne wersje Oldsmobile'a Tornado i Cadillaca Eldorado). Poza tym ten Focus to jeden z najrzadszych Fordów w historii (powstało nieco ponad 11 tys. sztuk).

Ogłoszenie znajdziecie tutaj: Ford Focus RS

Opel Astra OPC Opel Astra OPC Fot. Autotrader.pl

Opel Astra OPC

Za 75 tys. zł można mieć czteroletniego, 240-konnego, białego Opla Astrę OPC. Kubły Recaro i przycisk, który utwardza zawieszenie i wyostrza reakcje pedału gazu to miłe dodatki, ale najważniejsze są osiągi. Setka to kwestia 6,4 s, a prędkość maksymalna to 244 km/h. Wystarczy?

Ogłoszenie znajdziecie tutaj: Opel Astra OPC

Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32 Fot. Autotrader.pl

Volkswagen Golf R32

Historia tego egzemplarza chwyta za serce. Sprzedający pisze: "Kupiłem go dla siebie, ale niestety budowa domu pochłania mnóstwo kasy, a teraz wykończeniówka i potrzebuję pieniędzy:(". Wzruszeni? Jeśli tak, to słuchajcie - za 55 tys. zł dostaniecie najpewniej ostatniego Golfa z silnikiem V6 (3,2 l 250 KM plus napęd 4x4 plus manualna skrzynia). Wyposażenie (auta, nie domu) nie daje powodów do narzekań, a osiągi są aż za dobre na zwykłe drogi (6,5 s do setki, maks. 250 km/h).

Ogłoszenie znajdziecie tutaj: Volkswagen Golf R32

BMW 130i BMW 130i Fot. Autotrader.pl

BMW 130i

I oto kolejny hatchback z sześciocylindrowym silnikiem, ale tym razem z napędem na tylne koła. 265 koni wystarczy, by przekroczyć tę kluczową dla naszego dobrego samopoczucia barierę 100 km/h w 6 s po starcie i rozpędzić się nawet do 250 km/h. Bardzo bogate wyposażenie osłodzi nie wszystkim przypadające do gustu nadwozie (choć nowa seria 1 wygląda jeszcze gorzej), podobnie jak młody rocznik (2008), niewielki przebieg (52 tys. km) i atrakcyjna cena (59,9 tys. zł).

Ogłoszenie znajdziecie tutaj: BMW 130i

Audi S3 Audi S3 Fot. Autotrader.pl

Audi S3

A może zamiast BMW kupić Audi? Nie jest aż tak premium jak rywal z Bawarii, ale za podobną cenę dostaniemy auto w podobnym wieku (2007) i równie doświadczone przez los (56 tys. km przebiegu), które też ma 265 KM, ale łatwiej je okiełznać dzięki napędowi na cztery koła. Osiągi też wstydu nikomu nie przyniosą (5,5 s do setki, maks. 250 km/h).

Ogłoszenie znajdziecie tutaj: Audi S3

Więcej o:
Copyright © Agora SA