Samochody z innej bajki - Lifan

Chiński Lifan zajmuje się produkcją samochodów od 8 lat i jest jednym z największych eksporterów aut zza wielkiego muru. Modele tej marki można kupić w wielu krajach Ameryki Południowej i Azji, a nawet w Rosji i na Ukrainie. Poznajmy więc Lifana bliżej
Lifan Lifan Lifan

Początki

Lifan powstał w 1992 roku i najpierw zajmował się produkcją motocykli (ociera się o ścisłą czołówkę w tej materii), a w 2003 rozpoczął sprzedaż autobusów. Dwa lata później firma wjechała na rynek samochodów osobowych i od tego czasu radzi sobie naprawdę dobrze.

>> Używany hit sprzedażowy. Ceny już od 5 tys. złotych <<

Lifan Lifan Fot. Lifan

Cieszmy się Lifanem!

Początkowo Lifan nazywał się Chongqing Hongda Auto Fittings Research Centre, ale ktoś pewnie słusznie zauważył, że taka nazwa nie zmieści się na klapie bagażnika żadnego auta, więc stanęło na Lifanie. A potem firma wymyśliła sobie górnolotne hasło reklamowe - Enjoy life, enjoy Lifan. Z życia warto się cieszyć, ale czy paleta modeli tej firmy to powód do radości? Sprawdźmy to.

>> Używany hit sprzedażowy. Ceny już od 5 tys. złotych <<

Lifan 320 Lifan 320 Fot. Lifan

Lifan 320

Nazwa tego najmniejszego Lifana - 320 - kojarzy się z BMW i jest banalna, dlatego wolimy tę, pod którą ten model sprzedawany jest na przykład w Rosji, czyli Smily, bo jest taka radosna i pełna optymizmu. W ogóle auto jest śmieszne, bo wygląda jak Mini (z tego powodu Brytyjczykom chyba nie jest do śmiechu). Smily ma dwie pary drzwi, 88-konny silnik i skrzynię CVT w opcji.

>> Używany hit sprzedażowy. Ceny już od 5 tys. złotych <<

Lifan 520 Lifan 520 Fot. Lifan

Lifan 520

To pierwszy samochód Lifana z 2005 roku. Wygląda całkiem nowocześnie, ale nie dajcie się zwieść - pod spodem mamy podzespoły Citroëna ZX z 1991 roku. W Rosji auto nazywa się Breez, co całkiem do niego pasuje, bo silniki (o mocy od 88 do 116 KM) zapewniają mu osiągi godne raczej bryzy niż huraganu. Najmocniejsza jednostka ma pojemność 1,6 l i stosowana był również w oryginalnym Mini (do 2008 roku), a także w Chryslerze Neonie i PT Cruiserze (poza USA). W ofercie jest model czterodrzwiowy (na zdjęciu) i pięciodrzwiowy hatchback (może być też taki wizualnie uterenowiony).

>> Używany hit sprzedażowy. Ceny już od 5 tys. złotych <<

Lifan 620 Lifan 620 Fot. Lifan

Lifan 620

620 to jeszcze do niedawna flagowy model Lifana. Mierzy 4,5 m długości i ma nadwozie tak banalne, że zapominamy o tym, jak wygląda w pięć sekund po tym, jak przestaniemy na niego patrzeć. Co ciekawe, do produkcji trafiła również wersja elektryczna (81 KM, 200 km zasięgu, ładowanie w 7 godzin), która kosztuje około 40 tys. dolarów.

>> Używany hit sprzedażowy. Ceny już od 5 tys. złotych <<

Lifan 720 Lifan 720 Fot. Lifan

Lifan 720

To najnowsza, największa i najdroższa limuzyna chińskiej firmy. Mierzy 4,7 m długości, wyposażona jest w silnik 1,8 l 128 KM i ma bardzo dużo chromu na atrapie chłodnicy. W Chinach ten model kosztuje 80 tys. juanów (około 45 tys. zł).

>> Używany hit sprzedażowy. Ceny już od 5 tys. złotych <<

Lifan X60 Lifan X60 Fot. Lifan

Lifan X60

Model X60 ma ten sam silniki i podobną cenę co 720, ale jest terenówką. Jeśli komuś z was bardzo się podoba, dobra wiadomość jest taka, że można go kupić m.in. na Ukrainie, gdzie jest jednym z najpopularniejszych modeli w swojej klasie. Trudno się dziwić, w końcu jest niedrogi i naprawdę dobrze wygląda.

>> Używany hit sprzedażowy. Ceny już od 5 tys. złotych <<

Lifan Foison Lifan Foison Fot. Lifan

Lifan Foison

Foison to koszmarnie brzydki van. Pięciodrzwiowy, ośmioosobowy i powolny (prędkość maks. to 135 km/h). Dobrze chociaż, że jest "technicznie zhumanizowany", ma "tapicerkę poprawiającą bezpieczeństwo" i fotele "uwzględniające fizyczne funkcje organizmów" (to wszystko cytaty z anglojęzycznej stron Lifana).

>> Używany hit sprzedażowy. Ceny już od 5 tys. złotych <<

Więcej o:
Copyright © Agora SA