Pierwsza sportowa limuzyna Lexusa. Końcówka F pochodzi od słowa Fuji Speedway. W Europie oferowany od połowy 2008 roku. Pod maską mocny silnik V8, pięć litrów pojemności i 423 KM mocy. Napęd na koła tylne, moc przenoszona jest przez automatyczną skrzynię o 8 przełożeniach.
O modelu IS F można mówić tylko w superlatywach. Jazda nim dostarcza ogrom frajdy. Bezpośredni układ kierowniczy, mocny silnik, fenomenalny dźwięk. Auto, które Lexusowi naprawdę wyszło. Ostry samuraj, który trafi w gust wszystkich lubiących sportową jazdę.
Za co go kochamy: to najlepszy i jedyny model Lexusa z pazurem. Przydałoby się w programie tej firmy więcej takich aut.
5,0 l V8 423 KM
To pierwsza sportowa limuzyna Lexusa
Charakterystyczne rury wydechowe
Przyspieszenie do setki zajamuje 4,8 sekundy
Cena modelu IS F rozpoczyna się od 358 100 złotych
Lexus IS F
Mazda MX 5 jest najlepiej sprzedawanym roadsterem na świecie. Do tej pory wyprodukowano już ponad 900 000 egzemplarzy. Auto pojawiło się na rynku w 1989 roku i zapoczątkowało erę małych roadsterów. Dzięki sukcesowi MX 5 pojawiły się takie modele jak Mercedes SLK czy BMW Z3. Obecna generacja oferowana jest zarówno ze stalowym jak i brezentowym dachem. W Polsce ceny rozpoczynają się od 92 700 zł. Za najmocniejszy model z 160 konnym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów zapłacić trzeba 102 700 zł.
Za co go kochamy: daje ogromną frajdę z jazdy. Ma prostą konstrukcję dachu. Każda chwila spędzona za kółkiem poprawi ci humor.
Najtańszy model MX 5 kosztuje obecnie 92 700 złotych
Oferowane są tylko dwie wersje silnikowe: 1,8 i 2,0 litra
Produkcja modelu rozpoczęła się w 1989 roku
To MX 5 rozpoczęła modę na małe roadstery
Obecny model to trzecia generacja MX 5
NSX był najdroższym sportowym japońskim samochodem produkowanym seryjnie. W Europie auto nie cieszyło się dużym zainteresowaniem. Egzemplarze sprzedawane były z dużymi rabatami. NSX budowany był niemal w całości ręcznie przez specjalną kadrę 200 pracowników. Początkowo montowano silniki V6 3,0 i 3,2 litra. Moc 280 KM nie przekładała się do końca na fantastyczne osiągi. Przyspieszenie do setki wersji z automatyczną skrzynią biegów wynosiło 7,5 sekundy. Model z ręczną przekładnią przyspieszał w 5,7 sekundy. Do plusów tego modelu można zaliczyć duże techniczne zaawansowanie i niezawodność, co w sportowych modelach aut z lat 90-tych było wyjątkiem.
Za co go kochamy: taka marka jak Honda powinna mieć sportowy model w swoim programie. Trzymamy kciuki za pojawienie się nowej wersji!
W Ameryce Północnej i Honkongu było sprzedawane pod nazwą Acura
Karoseria Hondy w dużej mierze zbudowana jest z aluminium
Prace nad projektem rozpoczęły się już w 1986 roku
Linie nadwozia powstały przy współpracy Hondy i Pininfariny
Masa własna - 1400 kg - modelu NSX nie zachwycała
Dopiero wersja NXS-R ważyła 1244 kg, o 50 kg mniej od konkurencji
W 2002 roku auto przeszło modernizację m.in chowane światła zastąpiono tradycyjnymi
Pierwszy Land Cruiser pojawił się w 1951 roku.NA przełomie tego czasu produkowany w niezliczonych wariantach. Oferowany są dwie wersje Land Cruisera: V8 i 120. Pierwszy, jak sama nazwa wskazuje dostępny jest z silnikami V8. W Polsce wyłącznie z dieslem, na rynku USA z benzynową jednostką. Model 120 oferowana jest z długim i krótkim nadwoziem. W ofercie jest tylko 3 litrowy diesel o mocy 190 KM.
Za co go kochamy: jest niezniszczalny i prawdziwie terenowy
Do napędu ?dużego? Landa używane są silniki V8, benzynowe i diesla
Model J5 produkowany był w latach 1967 - 1981
Terenówka była oferowana głównie na rynku amerykańskim
Również model J6 był pomyślany głównie na rynek amerykański
Luksusowe wersje Land Cruisera sprzedawane są pod marką Lexus
Mniejsze wersje Land Cruisera oznaczane są na wielu rynkach skrótem Prado, bądź też cyframi 120
Duża terenowa Toyota to połączenie komfortu z właściwościami terenowymi
Bardzo ciekawy samochód produkowany w latach 2003 - 2012. Po pierwsze silnik Wankla - lekki, wysokoobrotowy, o specyficznym wysokim brzmieniu przypominającym nieco wirującą pralkę. Silnik bardzo spontanicznie reagujący na gaz, ale spalający sporo paliwa /14-16 litrów/ i oleju. W porównaniu z RX7 jednostka napędowa została dopracowana. Wersja RX7 paliła minimum 17 litrów na setkę i litr oleju na 700 km. Po drugie nietypowe rozwiązanie drzwi pozwalało swobodnie korzystać z tylnych foteli. Po trzecie znakomicie wyważone auto z czułym układem kierowniczym znakomicie się prowadziło.
Za co go kochamy: nietypowy silnik, który ma swoje wady, ale i sporo zalet. Świetne prowadzenie.
Sportowe coupe napędzane było silnikiem Wankla
Jednosta napędowa waży tylko 124 kg i osiąga moc do 231 KM.
Silnik ma pojemność 1308 cm3
Drzwi karoserii otwierają się w nietypowy sposób. RX8 nie posiada środkowego słupka
Kształty poprzednika - RX7 - mogą podobać się do dziś
Protoplasta model Cosmo był pierwszym autem produkowanym seryjnie z silnikiem Wankla
Ostatni egzemplarz wyprodukowano 22 czerwca 2012 roku
Centralnie umieszczony, analogowy obrotomierz i cyfrowy prędkościomierz
Słyszysz WRX STi myślisz rajdy. Model pojawił się na rynku w 1992 roku, a dwa lata później wygrywał już rajdy. Subaru na długi czas zdominowały ten sport. Turbodoładowany silnik, stały napęd na cztery koła szybko pokochali fani marki. W pierwszych generacjach nad mocą nie nadążały zdecydowanie za słabe układy hamulcowe. Powstało dużo wersji limitowanych. Najciekawsza z nich to 22B, z silnikiem o mocy 300 KM, wyprodukowana w liczbie 400 sztuk. Fani marki nie mogli zrozumieć nowego stylistycznego języka marki. Auta coraz mniej trafiały w gusta nabywców. Być może dlatego Subaru Polska odnotowuje niemal 60% spadek sprzedaży. Najnowsza, czwarta generacja Imprezy nie jest oferowana w wersji STi.
Za co go kochamy: za moc, stały napęd na cztery koła i dawkę adrenaliny.
Początkowo model miał 2 litrowy silnik typu boxer o mocy 250 KM
Do rozgłosu i osiągnięcia kultowego statusu modelu WRX przyczynił się Colin McRae i zdobyty w 1995 roku tytuł mistrza świata
Jedną z najlepszych wersji Imprezy WRX był model o oznaczeniu 22B z dwudrzwiową karoserią zbudowany na 40 lecie firmy Subaru
Kolejne generacje przybierały kształt, który coraz mniej podobał się fanom marki
Najlepiej utrzymane egzemplarze trafiają się na rynku wtórnym w Szwajcarii
Oferowana była również wersja z nadwoziem kombi
Skrót STI pochodzi od nazwy ?domowego? tunera Subaru - Subaru Tecnica International
Na rynku od 1978 roku. Pierwsze dwie generacje oparte zostały na modelu Celica, dlatego dwie pierwsze generacje nosiły nazwę Toyota Celica Supra. Od trzeciej generacji Supra stała się osobnym modelem. Silniki R6 pojawiły się po raz pierwszy w 1980 roku. II generacja oferowana była już nie tylko w USA, ale także na wybranych rynkach Europy. Trzeci model (od 1986 roku) był zupełnie nową konstrukcją. Z początko9wych 33 383 egzemplarzy (1986) produkcja spadła do marginalnych 1193 sztuk (1992).
Europejską wersję czwartej generacji rozpoznać można m.in po wlocie na masce silnika. Auto znikło z salonów sprzedaży w Europie w 1996 roku. W USA wycofano go dwa lata później. Pordukcji zaprzestano w 2002 roku.
Za co go kochamy: za moc.
Pierwsze dwie generacje oparte zostały na modelu Celica. Nosiły nazwę Toyota Celica Supra
Czwarta i ostatnia generacja Supry to najchętniej przebudowywane auto na świecie
Pod maską pracuje silnik R6 o mocy od 223 do 324 KM mocy
Zmodyfikowane silniki Toyoty osiągają moc do 1500 KM
Prędkość maksymalna Supry została ograniczona do 250 km/h, a na rynku japońskim nawet do 180 km/h
Opcjonalnie auto oferowane było z dużym, tylnym płatem
Brakuje nam takich aut z Japonii. Zamiast tego Nissan oferuje nam coraz więcej czegoś na kołach co nie wiadomo czym jest jak np. model Tida. Szkoda, bo tradycje mają całkiem niezłe. 280 ZX produkowany był jako coupe i targa z szklanymi płytami dachu w latach 1979 - 1983. Auto łączyło moc, z niewielkim luksusem, dobrymi właściwościami jezdnymi i niezłym wyglądem. Do napędu służył 2,8 litrowy silnik 6 cylindrowy o mocy 135 KM. Wersja turbo miała 170 KM. W 1979 roku sprzedano na całym świecie 105.045 egzemplarzy modelu Z.
Za co go kochamy: prosty, zwykły, fajny. Szkoda, że Nissan zapomniał o fajnych coupe.
Konkurencją dla tego modelu było Porsche 924. Nissan wygrywał swoją ceną
W 1981 roku pojawiła się wersja Turbo z silnikiem o mocy 145 KM
Model 280 ZX powstał w cztery lata. Jego opracowanie pochłonęło tylko 15 mln euro
Pamiętacie model 300 ZX... miał coś w sobie i do dzisiaj prezentuje się atrakcyjnie
Powstał by pokazać zaawansowanie techniczne Toyoty. Limitowany w ilości 500 sztuk model LFA to najbardziej sportowy samochód w historii japońskiego producenta. LFA jest znacznie droższy od swoich konkurentów, a przy tym nie oferuje lepszych osiągów. Mimo to dobrze, że powstał. Supercarów nigdy za dużo na świecie.
Za co go kochamy: mimo, że nie jest najlepszym sportowym autem dobrze, że powstał.
Wyprodukowano 500 sztuk LFA. Dwa trafiły do Polski
Auto zbudowano by pokazać możliwości konstrukcyjne Toyoty
W Europie znajduje się jedynie 40 sztuk LFA
Silnik LFA ma 10 cylindrów, 4,8 litra pojemności i 560 KM mocy
Wersja Nürburgring-Performance-Paket jest liczy tylko 50 egzemplarzy. Jest 10 K mocniejsza i 5 kg lżejsza
Za LFA zapłacić trzeba było 375 000 euro
Honda S2000 to ciekawa oferta dla wszystkich tych, którzy lubią moc i tylny napęd. Sportowy roadster z wysokoobrotowym silnikiem ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy 241 KM był produkowany przez 10 lat (1999-2009). NA rok przed zakończeniem produkcji wyprodukowano 110 000 egzemplarzy roadstera z czego 65 000 trafiło na rynek USA.
Za co go kochamy: jeden z najbardziej męskich roadsterów.
Na rynku pojawiły się dwie generacje modelu
Dach Hondy składny jest ręcznie
Silnik Hondy kręci do maksymalnie 9250 obr./min
Auto w Europie oferowane było wyłącznie z jedną jednostką napędową
Od 1992 roku Mitsubishi elektryzuje swoimi modelami Evolution. Już Evo 1 miało 250 KM mocy i turbodoładowany silnik. Piąta generacja produkowana od stycznia 1998 do stycznia 1999 roku to chyba najlepsza wersja modelu Evolutione. Każda następna była coraz bardziej ucywilizowana i wyposażona w elektroniczne gadżety jak np. ABS. Tym samym podobna do zwykłego mocnego auta kompaktowego niż wozu rajdowego.
Za co go kochamy: w Evo 5 można się poczuć jak w prawdziwej rajdówce
Mitsubishi czy Subaru? Odwieczne pytanie, który lepszy?
Do tej pory powstało 10 generDo tej pory powstało 10 generacji modelu Evolutionecji modelu Evolutione
Model EVO IX oferowany był (niestety nie w Europie) również jako model kombi
Pierwszy model Evo pojawił się w 1992 roku. Wyprodukowano 5000 egzemplarzy
Największe rajdowe sukcesy dla Mitsubishi odnosił Fin Mäkinen
Nie licząc specjalnych wersji najszybszym seryjnym Evo był model VI. Przyspieszał do setki w czasie 4,4 sekundy
Pierwsza generacja Evo 1 osiągała moc 250 KM
2000 GT to najpiękniejszy sportowy samochód made in Japan. Wyprodukowano tylko 351 sztuk przez to obecnie trzeba za tą Toyotę zapłacić jakieś 300 000 euro. Coupe napędzane jest 2 litrowym, rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o mocy 150 KM. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, przyspieszenie do setki 8,4 sekundy.
Za co go kochamy: za wygląd. Szkoda, że nie ma już tak pięknych aut z kraju Kwitnącej Wiśni
Auto zaprezentowane zostało w 1965 roku
Produkowany był przez trzy lata (1967-1970)
Wyprodukowano zostało tylko 351 egzemplarzy
Pod maską rzędowa szósta o pojemności i 150 KM mocy
Obecnie 2000 GT kosztuje około 300 000 euro
Z dwóch modeli Nissana musieliśmy wybrać jeden - Skyline GT-R lub aktualną wersją GT-R'a. Sami widzicie jakiego dokonaliśmy wyboru. Jego 2,5 litrowy turbodoładowany silnik osiąga moc 280 KM. Jednak najczęściej silniki Nissanów są mocniejsze. Auto ma stały napęd na cztery koła. GT-R produkowany był w kilkunastu wersjach m.in jako N1 w pełni wyścigowy model bez klimatyzacji czy systemy audio, ale za to z karbonową maską czy supermocna Nissmo 400 N.
Za co go kochamy: trzeba mu oddać szacunek i pochylić przed nim nisko czoła. Osiągi, prowadzenie pierwsza klasa.
Najfajniejszy model Skylina to GT-R (R34)
Auto ma 280 KM mocy, przyspiesza do setki w 5,7 sekundy i rozpędza się do 250 km/h
Model niestety nigdy nie trafił na europejski rynek
Toyota i Subaru wprowadziły na rynek sportowe bliźniaczki. Jednak wybraliśmy do naszego zestawienia model BR-Z a nie GT86. Dlaczego? Subaru jest tańsze, to po pierwsze. Po drugie przy testach na torze okazało się, że auta mają nieco odmienne ustawienie zawieszenia i inna kalibrację systemu ABS. Ten z Subaru włącza się później. Poza tym BR-Z robi szybsze czasy na torze więc dlatego ten model prezentujemy w zestawieniu najlepszych aut z Japonii.
Za co go kochamy: nie da się go nie kochać. Szybki, z rozsądną ceną i olbrzymim potencjałem do zabawy. Jak go tu nie kochać...
BR-Z w Polsce kosztuje 28 500 euro. Jest tym samym niemal 10 tyś złotych tańszy od GT86
Model dostępny jest tylko z jednym silnikiem: to bokser o mocy 200 KM
Główny atut Subaru to tylne napęd i duża frajda z jazdy
To najnudniejszy i najbardziej zwykły samochód świata. Jednak mimo to znalazł się na naszej liście. Należy mu się to przez jedno słowo - bezawaryjność. Corolla potwierdziła to nie tyko w znakomitej sprzedaży ale i w wielu statystykach bezawaryjności. Modele 7 i 8 generacji nie prowadzą się zbyt dobrze. Szczególnie w zakrętach.
Za co go kochamy: wsiadasz, jeździsz i niczym się nie martwisz. Byle tylko nie za długo bo zmienisz się w nudziarza albo księgowego.
Szósta generacja Corolli z olbrzymimi tylnymi światłami
Design kompletnie wyprany z emocji - Corolla VII
Ten model Japończycy produkowali w latach 1997 - 2002
To auto nigdy nie chciało się wyróżniać - ostatnia kompaktowa Corolla