Za co kochamy japońską motoryzację

Po burzliwych dyskusjach i odrzuceniu własnych niechęci wybraliśmy najbardziej ukochanych przez nas japońskich samochodów. Te które doceniamy, albo które zasługują na to żeby je w ten szczególny sposób zaznaczyć. Nie jest to kompletna lista, ale postanowiliśmy poprzestać na tych 15 naj... z kraju Kwitnącej Wiśni. Oto one.
Lexus IS F produkowany jest od 2008 roku Lexus IS F produkowany jest od 2008 roku Lexus IS F produkowany jest od 2008 roku

Lexus IS F

Pierwsza sportowa limuzyna Lexusa. Końcówka F pochodzi od słowa Fuji Speedway. W Europie oferowany od połowy 2008 roku. Pod maską mocny silnik V8, pięć litrów pojemności i 423 KM mocy. Napęd na koła tylne, moc przenoszona jest przez automatyczną skrzynię o 8 przełożeniach.

O modelu IS F można mówić tylko w superlatywach. Jazda nim dostarcza ogrom frajdy. Bezpośredni układ kierowniczy, mocny silnik, fenomenalny dźwięk. Auto, które Lexusowi naprawdę wyszło. Ostry samuraj, który trafi w gust wszystkich lubiących sportową jazdę.

Za co go kochamy: to najlepszy i jedyny model Lexusa z pazurem. Przydałoby się w programie tej firmy więcej takich aut.

5,0 l V8 430 KM5,0 l V8 423 KM

To pierwsza sportowa limuzyna LexusaTo pierwsza sportowa limuzyna Lexusa

Charakterystyczne rury wydechoweCharakterystyczne rury wydechowe

Przyspieszenie do setki zajamuje 4,8 sekundyPrzyspieszenie do setki zajamuje 4,8 sekundy

Cena modelu IS F rozpoczyna się od 358 100 złotychCena modelu IS F rozpoczyna się od 358 100 złotych

Lexus IS FLexus IS F


W USA model MX5 sprzedawany jest pod nazwą Miata, w Japonii nosi ten model nosi nazwę Eunos W USA model MX5 sprzedawany jest pod nazwą Miata, w Japonii nosi ten model nosi nazwę Eunos W USA model MX5 sprzedawany jest pod nazwą Miata, w Japonii nosi ten model nosi nazwę Eunos

Mazda MX-5

Mazda MX 5 jest najlepiej sprzedawanym roadsterem na świecie. Do tej pory wyprodukowano już ponad 900 000 egzemplarzy. Auto pojawiło się na rynku w 1989 roku i zapoczątkowało erę małych roadsterów. Dzięki sukcesowi MX 5 pojawiły się takie modele jak Mercedes SLK czy BMW Z3. Obecna generacja oferowana jest zarówno ze stalowym jak i brezentowym dachem. W Polsce ceny rozpoczynają się od 92 700 zł. Za najmocniejszy model z 160 konnym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów zapłacić trzeba 102 700 zł.

Za co go kochamy:  daje ogromną frajdę z jazdy. Ma prostą konstrukcję dachu. Każda chwila spędzona za kółkiem poprawi ci humor.

Najtańszy model MX 5 kosztuje obecnie 92 700 złotychNajtańszy model MX 5 kosztuje obecnie 92 700 złotych

Oferowane są tylko dwie wersje silnikowe: 1,8 i 2,0 litraOferowane są tylko dwie wersje silnikowe: 1,8 i 2,0 litra

Produkcja modelu rozpoczęła się w 1989 rokuProdukcja modelu rozpoczęła się w 1989 roku

To MX 5 rozpoczęła modę na małe roadsteryTo MX 5 rozpoczęła modę na małe roadstery

Obecny model to trzecia generacja MX 5Obecny model to trzecia generacja MX 5

Pierwszy model NSX pojawił się na rynku w 1990 roku Pierwszy model NSX pojawił się na rynku w 1990 roku Pierwszy model NSX pojawił się na rynku w 1990 roku

Honda NSX

NSX był najdroższym sportowym japońskim samochodem produkowanym seryjnie. W Europie auto nie cieszyło się dużym zainteresowaniem. Egzemplarze sprzedawane były z dużymi rabatami. NSX budowany był niemal w całości ręcznie przez specjalną kadrę 200 pracowników. Początkowo montowano silniki V6 3,0 i 3,2 litra. Moc 280 KM nie przekładała się do końca na fantastyczne osiągi. Przyspieszenie do setki wersji z automatyczną skrzynią biegów wynosiło 7,5 sekundy. Model z ręczną przekładnią przyspieszał w 5,7 sekundy. Do plusów tego modelu można zaliczyć duże techniczne zaawansowanie i niezawodność, co w sportowych modelach aut z lat 90-tych było wyjątkiem.

Za co go kochamy: taka marka jak Honda powinna mieć sportowy model w swoim programie. Trzymamy kciuki za pojawienie się nowej wersji!

W Ameryce Północnej i Honkongu było sprzedawane pod nazwą AcuraW Ameryce Północnej i Honkongu było sprzedawane pod nazwą Acura

Karoseria Hondy w dużej mierze zbudowana jest z aluminiumKaroseria Hondy w dużej mierze zbudowana jest z aluminium

Prace nad projektem rozpoczęły się już w 1986 rokuPrace nad projektem rozpoczęły się już w 1986 roku

Linie nadwozia powstały przy współpracy Hondy i PininfarinyLinie nadwozia powstały przy współpracy Hondy i Pininfariny

Masa własna - 1400 kg - modelu NSX nie zachwycała Masa własna - 1400 kg - modelu NSX nie zachwycała

Dopiero wersja NXS-R ważyła 1244 kg, o 50 kg mniej od konkurencjiDopiero wersja NXS-R ważyła 1244 kg, o 50 kg mniej od konkurencji

W 2002 roku auto przeszło modernizację m.in chowane światła zastąpiono tradycyjnymiW 2002 roku auto przeszło modernizację m.in chowane światła zastąpiono tradycyjnymi

Literką 'J' oznacza się fabrycznie kolejne generacje Land Cruisera. Obecny  nazwa się J20 Literką 'J' oznacza się fabrycznie kolejne generacje Land Cruisera. Obecny nazwa się J20 Literką 'J' oznacza się fabrycznie kolejne generacje Land Cruisera. Obecny nazwa się J20

Toyota Land Cruiser

Pierwszy Land Cruiser pojawił się w 1951 roku.NA przełomie tego czasu produkowany w niezliczonych wariantach. Oferowany są dwie wersje Land Cruisera: V8 i 120. Pierwszy, jak sama nazwa wskazuje dostępny jest z silnikami V8. W Polsce wyłącznie z dieslem, na rynku USA z benzynową jednostką. Model 120 oferowana jest z długim i krótkim nadwoziem. W ofercie jest tylko 3 litrowy diesel o mocy 190 KM.

Za co go kochamy: jest niezniszczalny i prawdziwie terenowy

Do napędu auta używane są silniki V8, benzynowe i dieslaDo napędu ?dużego? Landa używane są silniki V8, benzynowe i diesla

Model J5 produkowany był w latach 1967 - 1981Model J5 produkowany był w latach 1967 - 1981

Terenówka była oferowana głównie na rynku amerykańskimTerenówka była oferowana głównie na rynku amerykańskim

Również model J6 był pomyślany głównie na rynek amerykańskiRównież model J6 był pomyślany głównie na rynek amerykański

Luksusowe wersje Land Cruisera sprzedawane są pod marką LexusLuksusowe wersje Land Cruisera sprzedawane są pod marką Lexus

Mniejsze wersje Land Cruisera oznaczane są na wielu rynkach skrótem Prado, bądź też oznaczeniem 120 Mniejsze wersje Land Cruisera oznaczane są na wielu rynkach skrótem Prado, bądź też cyframi 120

Duża terenowa Toyota to połączenie komfortu z właściwościami terenowymiDuża terenowa Toyota to połączenie komfortu z właściwościami terenowymi

Model RX8 produkowany był w latach 2003 - 2008 Model RX8 produkowany był w latach 2003 - 2008 Model RX8 produkowany był w latach 2003 - 2008

Mazda RX8

Bardzo ciekawy samochód produkowany w latach 2003 - 2012. Po pierwsze silnik Wankla - lekki, wysokoobrotowy, o specyficznym wysokim brzmieniu przypominającym nieco wirującą pralkę. Silnik bardzo spontanicznie reagujący na gaz, ale spalający sporo paliwa /14-16 litrów/ i oleju. W porównaniu z RX7 jednostka napędowa została dopracowana. Wersja RX7 paliła minimum 17 litrów na setkę i litr oleju na 700 km. Po drugie nietypowe rozwiązanie drzwi pozwalało swobodnie korzystać z tylnych foteli. Po trzecie znakomicie wyważone auto z czułym układem kierowniczym znakomicie się prowadziło.

Za co go kochamy: nietypowy silnik, który ma swoje wady, ale i sporo zalet. Świetne prowadzenie.

Sportowe coupe napędzane było silnikiem WanklaSportowe coupe napędzane było silnikiem Wankla

Jednosta napędowa waży tylko 124 kg i osiąga moc do 231 KMJednosta napędowa waży tylko 124 kg i osiąga moc do 231 KM.

Silnik ma pojemność 1308 cm3Silnik ma pojemność 1308 cm3

Drzwi karoserii otwierają się w nietypowy sposób. RX8 nie posiada środkowego słupkaDrzwi karoserii otwierają się w nietypowy sposób. RX8 nie posiada środkowego słupka

Kształty poprzednika - RX7 - mogą podobać się do dziśKształty poprzednika - RX7 - mogą podobać się do dziś

Protoplasta model Cosmo był pierwszym autem produkowanym seryjnie z silnikiem WanklaProtoplasta model Cosmo był pierwszym autem produkowanym seryjnie z silnikiem Wankla

Ostatni egzemplarz wyprodukowano  22 czerwca 2012 rokuOstatni egzemplarz wyprodukowano 22 czerwca 2012 roku

Centralnie umieszczony, analogowy obrotomierz i cyfrowy prędkościomierzCentralnie umieszczony, analogowy obrotomierz i cyfrowy prędkościomierz

Historia modelu WRX STi rozpoczęła się 20 stycznia 1994 roku Historia modelu WRX STi rozpoczęła się 20 stycznia 1994 roku Historia modelu WRX STi rozpoczęła się 20 stycznia 1994 roku

Subaru Impreza WRX STi

Słyszysz WRX STi myślisz rajdy. Model pojawił się na rynku w 1992 roku, a dwa lata później wygrywał już rajdy. Subaru na długi czas zdominowały ten sport. Turbodoładowany silnik, stały napęd na cztery koła szybko pokochali fani marki. W pierwszych generacjach nad mocą nie nadążały zdecydowanie za słabe układy hamulcowe. Powstało dużo wersji limitowanych. Najciekawsza z nich to 22B, z silnikiem o mocy 300 KM, wyprodukowana w liczbie 400 sztuk. Fani marki nie mogli zrozumieć nowego stylistycznego języka marki. Auta coraz mniej trafiały w gusta nabywców. Być może dlatego Subaru Polska odnotowuje niemal 60% spadek sprzedaży. Najnowsza, czwarta generacja Imprezy nie jest oferowana w wersji STi.

Za co go kochamy: za moc, stały napęd na cztery koła i dawkę adrenaliny.

Początkowo model miał 2 litrowy silnik typu boxter o mocy 250 KMPoczątkowo model miał 2 litrowy silnik typu boxer o mocy 250 KM

Do rozgłosu i osiągnięcia kultowego statusu modelu WRX przyczynił się  Colin McRae i zdobyty w 1995 roku tytuł mistrza świataDo rozgłosu i osiągnięcia kultowego statusu modelu WRX przyczynił się Colin McRae i zdobyty w 1995 roku tytuł mistrza świata

Jedną z najlepszych wersji Imprezy WRX był model o oznaczeniu 22B z dwudrzwiową karoserią zbudowany na 40 lecie firmy SubaruJedną z najlepszych wersji Imprezy WRX był model o oznaczeniu 22B z dwudrzwiową karoserią zbudowany na 40 lecie firmy Subaru

Kolejne generacje przybierały kształt, który coraz mniej podobał się fanom markiKolejne generacje przybierały kształt, który coraz mniej podobał się fanom marki

Najlepiej utrzymane egzemplarze trafiają się na rynku wtórnym w SzwajcariiNajlepiej utrzymane egzemplarze trafiają się na rynku wtórnym w Szwajcarii

Oferowana była również wersja z nadwoziem kombiOferowana była również wersja z nadwoziem kombi

Skrót STI pochodzi od nazwy ?domowego tunera Subaru  - Subaru Tecnica InternationalSkrót STI pochodzi od nazwy ?domowego? tunera Subaru - Subaru Tecnica International

Supra odeszła do historii w 2002 roku. Produkcję rozpoczęto w 1978 roku Supra odeszła do historii w 2002 roku. Produkcję rozpoczęto w 1978 roku Supra odeszła do historii w 2002 roku. Produkcję rozpoczęto w 1978 roku

Toyota Supra

Na rynku od 1978 roku. Pierwsze dwie generacje oparte zostały na modelu Celica, dlatego dwie pierwsze generacje nosiły nazwę Toyota Celica Supra. Od trzeciej generacji Supra stała się osobnym modelem. Silniki R6 pojawiły się po raz pierwszy w 1980 roku. II generacja oferowana była już nie tylko w USA, ale także na wybranych rynkach Europy. Trzeci model (od 1986 roku) był zupełnie nową konstrukcją. Z początko9wych 33 383 egzemplarzy (1986) produkcja spadła do marginalnych 1193 sztuk (1992).

Europejską wersję czwartej generacji rozpoznać można m.in po wlocie na masce silnika. Auto znikło z salonów sprzedaży w Europie w 1996 roku. W USA wycofano go dwa lata później. Pordukcji zaprzestano w 2002 roku.

Za co go kochamy: za moc.

Pierwsze dwie generacje oparte zostały na modelu Celica. Nosiły nazwę Toyota Celica SupraPierwsze dwie generacje oparte zostały na modelu Celica. Nosiły nazwę Toyota Celica Supra

Czwarta i ostatnia generacja Supry to najchętniej przebudowywane auto na świecieCzwarta i ostatnia generacja Supry to najchętniej przebudowywane auto na świecie

Pod maską pracuje silnik R6 o mocy od 223 do 324 KM mocyPod maską pracuje silnik R6 o mocy od 223 do 324 KM mocy

Zmodyfikowane silniki Toyoty osiągają moc do 1500 KMZmodyfikowane silniki Toyoty osiągają moc do 1500 KM

Prędkość maksymalna Supry została ograniczona do 250 km/h, a na rynku japońskim nawet  do 180 km/hPrędkość maksymalna Supry została ograniczona do 250 km/h, a na rynku japońskim nawet do 180 km/h

Opcjonalnie auto oferowane było z dużym, tylnym płatemOpcjonalnie auto oferowane było z dużym, tylnym płatem

Porste, zwykłe i fajne coupe Nissana. Szkoda, że dzisiaj takich nie mają Japończycy w ofercie Porste, zwykłe i fajne coupe Nissana. Szkoda, że dzisiaj takich nie mają Japończycy w ofercie Porste, zwykłe i fajne coupe Nissana. Szkoda, że dzisiaj takich nie mają Japończycy w ofercie

Nissan / Datsun 280 ZX

Brakuje nam takich aut z Japonii. Zamiast tego Nissan oferuje nam coraz więcej czegoś na kołach co nie wiadomo czym jest jak np. model Tida. Szkoda, bo tradycje mają całkiem niezłe. 280 ZX produkowany był jako coupe i targa z szklanymi płytami dachu w latach 1979 - 1983. Auto łączyło moc, z niewielkim luksusem, dobrymi właściwościami jezdnymi i niezłym wyglądem. Do napędu służył 2,8 litrowy silnik 6 cylindrowy o mocy 135 KM.  Wersja turbo miała 170 KM. W 1979 roku sprzedano na całym świecie 105.045 egzemplarzy modelu Z.

Za co go kochamy: prosty, zwykły, fajny. Szkoda, że Nissan zapomniał o fajnych coupe.

Konkurencją dla tego modelu było Porsche 924. Nissan wygrywał swoją cenąKonkurencją dla tego modelu było Porsche 924. Nissan wygrywał swoją ceną

W 1981 roku pojawiła się wersja Turbo z silnikiem o mocy 145 KMW 1981 roku pojawiła się wersja Turbo z silnikiem o mocy 145 KM

Model 280 ZX powstał w cztery lata. Jego opracowanie pochłonęło tylko 15 mln euroModel 280 ZX powstał w cztery lata. Jego opracowanie pochłonęło tylko 15 mln euro

Pamiętacie model 300 ZX... miał coś w sobie i do dzisiaj prezentuje się atrakcyjniePamiętacie model 300 ZX... miał coś w sobie i do dzisiaj prezentuje się atrakcyjnie

Model LFA produkowany był przez dwa lata - od grudnia 2010 do grudnia 2012 Model LFA produkowany był przez dwa lata - od grudnia 2010 do grudnia 2012 Model LFA produkowany był przez dwa lata - od grudnia 2010 do grudnia 2012

Lexus LFA

Powstał by pokazać zaawansowanie techniczne Toyoty. Limitowany w ilości 500 sztuk model LFA to najbardziej sportowy samochód w historii japońskiego producenta. LFA jest znacznie droższy od swoich konkurentów, a przy tym nie oferuje lepszych osiągów. Mimo to dobrze, że powstał. Supercarów nigdy za dużo na świecie.

Za co go kochamy: mimo, że nie jest najlepszym sportowym autem dobrze, że powstał.

Wyprodukowano 500 sztuk LFA. Dwa trafiły do PolskiWyprodukowano 500 sztuk LFA. Dwa trafiły do Polski

Auto zbudowano by pokazać możliwości konstrukcyjne ToyotyAuto zbudowano by pokazać możliwości konstrukcyjne Toyoty

W Europie znajduje się jedynie 40 sztuk LFAW Europie znajduje się jedynie 40 sztuk LFA

Silnik LFA ma 10 cylindrów, 4,8 litra pojemności i 560 KM mocySilnik LFA ma 10 cylindrów, 4,8 litra pojemności i 560 KM mocy

Wersja Nürburgring-Performance-Paket jest liczy tylko 50 egzemplarzy. Jest 10 K mocniejsza i 5 kg lżejszaWersja Nürburgring-Performance-Paket jest liczy tylko 50 egzemplarzy. Jest 10 K mocniejsza i 5 kg lżejsza

Za LFA zapłacić trzeba było 375 000 euroZa LFA zapłacić trzeba było 375 000 euro

Model S2000 produkowany był w latach 1999 do 2009 Model S2000 produkowany był w latach 1999 do 2009 Model S2000 produkowany był w latach 1999 do 2009

Honda S2000

Honda S2000 to ciekawa oferta dla wszystkich tych, którzy lubią moc i tylny napęd. Sportowy roadster z wysokoobrotowym silnikiem ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy 241 KM był produkowany przez 10 lat (1999-2009). NA rok przed zakończeniem produkcji wyprodukowano 110 000 egzemplarzy roadstera z czego 65 000 trafiło na rynek USA.

Za co go kochamy: jeden z najbardziej męskich roadsterów.

Na rynku pojawiły się dwie generacje modeluNa rynku pojawiły się dwie generacje modelu

Dach Hondy składny jest ręcznieDach Hondy składny jest ręcznie

Silnik Hondy kręci do maksymalnie 9250 obr./minSilnik Hondy kręci do maksymalnie 9250 obr./min

Auto w Europie oferowane było wyłącznie z jedną jednostką napędowąAuto w Europie oferowane było wyłącznie z jedną jednostką napędową

Model Evo V to najlepsza generacja sportowych Lancerów Model Evo V to najlepsza generacja sportowych Lancerów Model Evo V to najlepsza generacja sportowych Lancerów

Mitsubishi Lancer Evolution

Od 1992 roku Mitsubishi elektryzuje swoimi modelami Evolution. Już Evo 1 miało 250 KM mocy i turbodoładowany silnik. Piąta generacja produkowana od stycznia 1998 do stycznia 1999 roku to chyba najlepsza wersja modelu Evolutione. Każda następna była coraz bardziej ucywilizowana i wyposażona w elektroniczne gadżety jak np. ABS. Tym samym podobna do zwykłego mocnego auta kompaktowego niż wozu rajdowego.

Za co go kochamy: w Evo 5 można się poczuć jak w prawdziwej rajdówce

Mitsubishi czy Subaru? Odwieczne pytanie, który lepszy?Mitsubishi czy Subaru? Odwieczne pytanie, który lepszy?

Do tej pory powstało 10 generacji modelu EvolutioneDo tej pory powstało 10 generDo tej pory powstało 10 generacji modelu Evolutionecji modelu Evolutione

Model EVO IX oferowany był (niestety nie w Europie) również jako model kombiModel EVO IX oferowany był (niestety nie w Europie) również jako model kombi

Pierwszy model Evo pojawił się w 1992 roku. Wyprodukowano 5000 egzemplarzyPierwszy model Evo pojawił się w 1992 roku. Wyprodukowano 5000 egzemplarzy

Największe rajdowe sukcesy dla Mitsubishi odnosił Fin MäkinenNajwiększe rajdowe sukcesy dla Mitsubishi odnosił Fin Mäkinen

Nie licząc specjalnych wersji najszybszym seryjnym Evo był model VI. Przyspieszał do setki w czasie 4,4 sekundyNie licząc specjalnych wersji najszybszym seryjnym Evo był model VI. Przyspieszał do setki w czasie 4,4 sekundy

Pierwsza generacja Evo 1 osiągała moc 250 KMPierwsza generacja Evo 1 osiągała moc 250 KM

Przypomina Jaguar E Type, ale może właśnie dlatego Toyota GT 2000 to najpiękniejszy sportowy japoński samochód Przypomina Jaguar E Type, ale może właśnie dlatego Toyota GT 2000 to najpiękniejszy sportowy japoński samochód Przypomina Jaguar E Type, ale może właśnie dlatego Toyota GT 2000 to najpiękniejszy sportowy japoński samochód

Toyota GT 2000

2000 GT to najpiękniejszy sportowy samochód made in Japan. Wyprodukowano tylko 351 sztuk przez to obecnie trzeba za tą Toyotę zapłacić jakieś 300 000 euro. Coupe napędzane jest 2 litrowym, rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o mocy 150 KM. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, przyspieszenie do setki 8,4 sekundy.

Za co go kochamy: za wygląd. Szkoda, że nie ma już tak pięknych aut z kraju Kwitnącej Wiśni

Auto zaprezentowane zostało w 1965 rokuAuto zaprezentowane zostało w 1965 roku

Produkowany był przez trzy lata (1967-1970)Produkowany był przez trzy lata (1967-1970)

Wyprodukowano zostało tylko 351 egzemplarzyWyprodukowano zostało tylko 351 egzemplarzy

Pod maską rzędowa szósta o pojemności i 150 KM mocyPod maską rzędowa szósta o pojemności i 150 KM mocy

Obecnie 2000 GT kosztuje około 300 000 euroObecnie 2000 GT kosztuje około 300 000 euro

Za co kochamy japońską motoryzację Za co kochamy japońską motoryzację Za co kochamy japońską motoryzację

Nissan Skyline GT-R

Z dwóch modeli Nissana musieliśmy wybrać jeden - Skyline GT-R lub aktualną wersją GT-R'a. Sami widzicie jakiego dokonaliśmy wyboru. Jego 2,5 litrowy turbodoładowany silnik osiąga moc 280 KM. Jednak najczęściej silniki Nissanów są mocniejsze. Auto ma stały napęd na cztery koła. GT-R produkowany był w kilkunastu wersjach m.in jako N1 w pełni wyścigowy model bez klimatyzacji czy systemy audio, ale za to z karbonową maską czy supermocna Nissmo 400 N.

Za co go kochamy: trzeba mu oddać szacunek i pochylić przed nim nisko czoła. Osiągi, prowadzenie pierwsza klasa.

Najfajniejszy model Skylina to GT-R (R34)Najfajniejszy model Skylina to GT-R (R34)

Auto ma 280 KM mocy, przyspiesza do setki w 5,7 sekundy i rozpędza się do 250 km/hAuto ma 280 KM mocy, przyspiesza do setki w 5,7 sekundy i rozpędza się do 250 km/h

Model niestety nigdy nie trafił na europejski rynekModel niestety nigdy nie trafił na europejski rynek

Subaru i Toyota nie do końca są takie same. Różnią się ustawieniem zawieszenia i niektórych elementów np. systemu ABS Subaru i Toyota nie do końca są takie same. Różnią się ustawieniem zawieszenia i niektórych elementów np. systemu ABS Subaru i Toyota nie do końca są takie same. Różnią się ustawieniem zawieszenia i niektórych elementów np. systemu ABS

Subaru BR-Z

Toyota i Subaru wprowadziły na rynek sportowe bliźniaczki. Jednak wybraliśmy do naszego zestawienia model BR-Z a nie GT86. Dlaczego? Subaru jest tańsze, to po pierwsze. Po drugie przy testach na torze okazało się, że auta mają nieco odmienne ustawienie zawieszenia i inna kalibrację systemu ABS. Ten z Subaru włącza się później. Poza tym BR-Z robi szybsze czasy na torze więc dlatego ten model prezentujemy w zestawieniu najlepszych aut z Japonii.

Za co go kochamy: nie da się go nie kochać. Szybki, z rozsądną ceną i olbrzymim potencjałem do zabawy. Jak go tu nie kochać...

BR-Z w Polsce kosztuje 28 500 euro. Jest tym samym niemal 10 tyś złotych tańszy od GT86BR-Z w Polsce kosztuje 28 500 euro. Jest tym samym niemal 10 tyś złotych tańszy od GT86

Model dostępny jest tylko z jednym silnikiem: to bokser o mocy 200 KMModel dostępny jest tylko z jednym silnikiem: to bokser o mocy 200 KM

Główny atut Subaru to tylne napęd i duża frajda z jazdyGłówny atut Subaru to tylne napęd i duża frajda z jazdy

Za co kochamy japońską motoryzację Za co kochamy japońską motoryzację Za co kochamy japońską motoryzację

Toyota Corolla

To najnudniejszy i najbardziej zwykły samochód świata. Jednak mimo to znalazł się na naszej liście. Należy mu się to przez jedno słowo - bezawaryjność. Corolla potwierdziła to nie tyko w znakomitej sprzedaży ale i w wielu statystykach bezawaryjności. Modele 7 i 8 generacji nie prowadzą się zbyt dobrze. Szczególnie w zakrętach.

Za co go kochamy: wsiadasz, jeździsz i niczym się nie martwisz. Byle tylko nie za długo bo zmienisz się w nudziarza albo księgowego.

Szósta generacja Corolli z olbrzymimi tylnymi światłamiSzósta generacja Corolli z olbrzymimi tylnymi światłami

Design kompletnie wyprany z emocji - Corolla VIIDesign kompletnie wyprany z emocji - Corolla VII

Ten model Japończycy produkowali w latach 1997 - 2002Ten model Japończycy produkowali w latach 1997 - 2002

To auto nigdy nie chciało się wyróżniać - ostatnia kompaktowa CorollaTo auto nigdy nie chciało się wyróżniać - ostatnia kompaktowa Corolla

Więcej o:
Komentarze (77)
Za co kochamy japońską motoryzację
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: pno

    Oceniono 33 razy 25

    Japońskie auta tak..... ale tylko tam montowane w kraju gdzie praca = honor i na odwrót.

  • Gość: 1mississauga

    Oceniono 16 razy 14

    Taka mala poprawka Honda S2000 nigdy nie miala recznie skladanego dachy. jesli autorowi chodzilo o hard- top (zakladany ) to pelna zgoda..I taka mala wzmianka jesli chodzi o silnik ; forged steel -pistons ,cylinder block , crankshaft , connecting rods .

  • Gość: hmm

    Oceniono 12 razy 10

    Japończycy nie robią takiej ściemy jak europejczycy,
    niby dają ci fajne auto a sie okazuje ze potem kupe kasy sie kosztuje, naprawa.
    Japończycy mają więcej honoru.

  • Gość: lfa

    Oceniono 18 razy 10

    LFA
    Za co go kochamy: mimo, że nie jest najlepszym sportowym autem dobrze, że powstał.

    A po czym szanowny autor wnosi? Jeździł nim? Może chociaż widział?

  • Gość: Seba

    Oceniono 26 razy 10

    A gdzie ikona japoński kompaktów HONTA CIVIC TYPE R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • jackk3

    Oceniono 13 razy 7

    Brakuje Integry Type R (najlepszy przedin naped)

  • Gość: Necro

    Oceniono 13 razy 7

    A LFA to nie Lexus? Ja wiem- właściciele i w ogóle, ale na Ferrari nie mówimy Fiat Tata.

  • Gość: RPWL

    Oceniono 10 razy 6

    A mój wczorajszy post zniknął. No to powtarzam.

    Poprawka: od dłuższego czasu Land Cruisera 120 zastępuje seria 150, zdaje się również z benzynowym V6 4.0, jakieś 280 KM. Silnik 3.0 D4D w serii 120 i wczesnych 150 miał 173 KM, nie 190.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX