Złap mnie, jeśli potrafisz

Walter Röhrl powiedział kiedyś, że samochód dopiero wtedy ma za dużo mocy kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk w stacyjce. Myślę, że kilka z aut na naszej liście mogłoby wywołać co najmniej małe zaniepokojenie. Zapraszamy na tuningowy Mount Everest
Geiger Corvette ZR1 Geiger Corvette ZR1 Geiger Corvette ZR1

Geiger Corvette ZR1

Geiger Cars - firma tuningowa z Monachium zawsze potrafi czymś nowym zaskoczyć. Pamiętacie policyjnego Hummera z 27 calowymi kołami i silnikiem o mocy 700 KM zakupionego przez teksańskiego policjanta? To właśnie tuning w stylu Geigera. Jednym z nowszych pomysłów jest Covetta ZR1, oczywiście nie seryjna tylko przerobiona - silnikV8 o pojemności 6,2 litra osiąga 730 KM. Po lekkiej kuracji odchudzającej auto waży 1513 kg. Cała moc przenoszona jest na tylne koła, dlatego pierwszą setkę osiąga w czasie 4,3 sekund. Lepiej wygląda już V-max: 355 km/h. Chłopaki z Bawarii są jednak przekonani, że to nie koniec...

Geiger Corvette ZR1

Geiger Corvette ZR1Geiger Corvette ZR1

Hennessey Cadillac CTS-VR 1200 Twin Turbo Coupe Hennessey Cadillac CTS-VR 1200 Twin Turbo Coupe Hennessey Cadillac CTS-VR 1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey Cadillac CTS-VR 1200 Twin Turbo Coupe

To nie pierwszy mocny samochód ze stajni Hennessey wyspecjalizowanej w budowaniu hiper mocnych Viperów. Jednak tym razem nie Viper, a Cadillac trafił na naszą listę. To coupe ma moc 1240 KM, napędzane jest 7 litrowym silnikiem V8 z dwoma turbosprężarkami. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po upływie 2,9 sekundy. Do klubu 400 km/h brakuje mu tylko 11 km/h, dokładna zmierzona prędkość maksymalna wynosi 389 km/h.

Hennessey Cadillac CTS-VR 1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey Cadillac CTS-VR 1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey Cadillac CTS-VR 1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey Cadillac CTS-VR 1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey Cadillac CTS-VR 1200 Twin Turbo CoupeHennessey Cadillac CTS-VR 1200 Twin Turbo Coupe

HGP Golf R36 HGP Golf R36 HGP Golf R36

HGP Golf R36

Pewnie nie spodziewaliście się Gofa w tym zestawieniu, a jednak. Wygląda zupełnie zwyczajnie, jakoś szczególnie się nie wyróżnia, ale pod maską zamontowano silnik z Passata R36. Dwa turbodoładowania podnoszą moc do 745 KM, a moment obrotowy wzrasta do 925 Nm!!! Osiągi? 0-100 km/h w 3,1 sekundy, 0-200 km/h w 8,91 sekundy, 0-300 km/h w 22,01 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. Moc przekazywana jest w tym najmocniejszym kompaktowym aucie świata na cztery koła.

HGP Golf R36HGP Golf R36

HGP Golf R36

HGP Golf R36HGP Golf R36

HGP Golf R36HGP Golf R36

Bennett ZX-1 Bennett ZX-1 Bennett ZX-1

Bennett ZX-1

Kolejna Corvetta w naszym zestawieniu najszybszych aut tuningowych pochodzi od amerykańskiej firmy Bennett Coachworks specjalizującej się w tuningu i restauracji samochodów. Model ZX-1 ma 872 KM mocy i 1002 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Corvettę w tym wydaniu wyróżnia specjalny kit karoserii, który ma pomagać w docisku auta przy dużych prędkościach. Pierwszą sektę Bennett ZX-1 osiąga po 4,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna wg, danych producenta wynosi 365 km/h.

Bennett ZX-1Bennett ZX-1

Bennett ZX-1Bennett ZX-1

Bennett ZX-1Bennett ZX-1

DMC Lamborghini Aventador LP 900-4 DMC Lamborghini Aventador LP 900-4 DMC Lamborghini Aventador LP 900-4

DMC Lamborghini Aventador LP 900-4

Wiadomo że Lamborghini Aventador do słabeuszy nie należy. komu jednak ciągle trochę mało firma DMC oferuje dodatkowe 200 KM. ZA podniesienie mocy odpowiedzialne są modyfikacje silnika i tytanowy wydech, dzięki któremu przybywa dodatkowe 15 KM. 900 konne Lamborghini osiąga 100 km/h w czasie 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 350 km/h. Firma DMC oferująca szereg karbonowych dodatków dla takich marek jak Porsche, Maserati czy Ferrari przygotowała również cały pakiet stylistyczny dla Aventadora. Sami oceńcie czy wam się podobają.

DMC Lamborghini Aventador LP 900-4 DMC Lamborghini Aventador LP 900-4

DMC Lamborghini Aventador LP 900-4 DMC Lamborghini Aventador LP 900-4

DMC Lamborghini Aventador LP 900-4 DMC Lamborghini Aventador LP 900-4

DMC Lamborghini Aventador LP 900-4 DMC Lamborghini Aventador LP 900-4

Underground Racing Lamborghini Aventador TT Underground Racing Lamborghini Aventador TT Underground Racing Lamborghini Aventador TT

Underground Racing Lamborghini Aventador TT

Również Amerykanie zabrali się za ekstremalny tuning Lamborghini. Aventador firmy Underground Racing stawia bardziej na technikę niż optykę. Zewnętrznie Lamborghini nie różni się zbytnio od serii. Za to pod karoserią prawdziwa rewolucja. 500 dodatkowych koni mechanicznych robi wrażenie. Tym samym moc wzrosła do 1200 KM! Napęd na cztery koło pozwala na uzyskiwanie wyjątkowo dobrych czasów przyspieszeń. Wg danych producenta Lambo Underground Racing przyspiesza od 0 do 96 km/h w czasie 2,2 sekundy! Seryjny Aventador na osiągnięcie pierwszej setki potrzebuje aż 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna ma wynieść nieco ponad 400 km/h. końcowych testów jeszcze nie przeprowadzono, jednak wygląda to bardzo dobrze ponieważ...

Underground Racing Lamborghini Aventador TTUnderground Racing Lamborghini Aventador TT

Underground Racing Lamborghini Aventador TTUnderground Racing Lamborghini Aventador TT

Underground Racing Lamborghini Aventador TTUnderground Racing Lamborghini Aventador TT

Underground Racing Lamborghini Gallardo TT Underground Racing Lamborghini Gallardo TT Underground Racing Lamborghini Gallardo TT

Underground Racing Lamborghini Gallardo TT

... w lipcu 2012 roku Underground Racing przerobionym Gallardo przebił magiczną barierę i pojechał 405 km/h. Silnik Lamborghini został wzmocniony dwoma turbdoładowaniami i osiąga 1520 KM! Taka moc uzyskiwana jest wyłącznie przy użyciu 117 oktanowego paliwa. Gallardo pokonało 1 milę w czasie 23,8 sekund uzyskując prędkość 387,5 km/h.

Underground Racing Lamborghini Gallardo TTUnderground Racing Lamborghini Gallardo TT

Underground Racing Lamborghini Gallardo TTUnderground Racing Lamborghini Gallardo TT

 AMS Performance GTR-Alpha 12 AMS Performance GTR-Alpha 12 AMS Performance GTR-Alpha 12

AMS Performance GTR-Alpha 12

Podobno to najszybszy Nissan GTR na naszej planecie. 1/4 mili osiąga w czasie9,05 sekundy rozpędzając się przy tym do 266 km/h. W 3,8 litrowym silniku zmieniono niemal wszystko,  podniesiono m.in ciśnienie do 2,4 bar. Końcowa moc modelu AMS Performance GTR-Alpha 12 to 1318 KM. Prędkość maksymalna przerobionego w USA Nissana GTR wynosi 350 km/h.

 AMS Performance GTR-Alpha 12 AMS Performance GTR-Alpha 12

 AMS Performance GTR-Alpha 12 AMS Performance GTR-Alpha 12

Väth C 63 AMG Black Series Väth C 63 AMG Black Series Väth C 63 AMG Black Series

Väth C 63 AMG Black Series

Jak się okazuje przerobić można nawet ekskluzywny model AMG Black Series. Niemiecka firma tuningowa Väth oferuje pakiet podnoszący moc z 517 KM do 756 KM. Taka pzerróbka silnika kosztuje 46 000 euro. Otrzymujemy w zamian przyspieszenie do setki w 3,6 sekundach i V-max 350 km/h.

Väth C 63 AMG Black SeriesVäth C 63 AMG Black Series

Väth C 63 AMG Black SeriesVäth C 63 AMG Black Series

Väth C 63 AMG Black SeriesVäth C 63 AMG Black Series

Novitec Rosso Ferrari 599 GTB Aperta Novitec Rosso Ferrari 599 GTB Aperta Novitec Rosso Ferrari 599 GTB Aperta

Novitec Rosso Ferrari 599 GTB Aperta

Nawet limitowany w ilości 80 sztuk model 599 GTB Aperta można zmodyfikować. To filozofia niemieckiej firmy Novitec. Specjalisty w tuningu Ferrari. 12 cylindrowy silnik osiąga seryjnie moc 670 KM. Po modyfikacjach ilość koni wzrasta do 888 KM a maksymalny moment obrotowy podnosi się do 862 Nm. To jedno z najbardziej ekskluzywnych Ferrari przyspiesza do setki w czasie 3,1 sekundy i osiąga maksymalnie 340 km/h.

Novitec Rosso Ferrari 599 GTB ApertaNovitec Rosso Ferrari 599 GTB Aperta

Novitec Rosso Ferrari 599 GTB ApertaNovitec Rosso Ferrari 599 GTB Aperta

Novitec Rosso Ferrari 599 GTB ApertaNovitec Rosso Ferrari 599 GTB Aperta

Shelby Mustang GT 1000 Shelby Mustang GT 1000 Shelby Mustang GT 1000

Shelby Mustang GT 1000

W temacie mocnych i szybkich aut ma również coś do powiedzenia nadworny tuner Forda. Po Mustangu Shelby GT 500 przyszedł czas na wersję GT 1000. Koni jest nieco mniej niż wskazuje na to nazwa, bo 950. Moc uzyskuje silnikV8 z kompresorem o pojemności 5,4 litra. Dane techniczne: 0-100 km/h w 3,8 sekundy, prędkość maksymalna to 320 km/h. Najlepsza jest jednak cena tego limitowanego modelu - 150 000 euro. Taniej prawie 1000 konnego auta chyba nie kupimy.

Shelby Mustang GT 1000Shelby Mustang GT 1000

Shelby Mustang GT 1000Shelby Mustang GT 1000

Shelby Mustang GT 1000Shelby Mustang GT 1000

Edo Enzo XX Evolution Edo Enzo XX Evolution Edo Enzo XX Evolution

Edo Enzo XX Evolution

W tym Ferrari przerobionym przez specjalistę od super drogich aut Edo Competition, moc nie zrobi na nas większego wrażenia. 860 KM to niemal połowa mniej od najmocniejszych bolidów w tym zestawieniu. Jednak Enzo niemal całą konkurencję zostawia w tyle. Maksymalnie potrafi rozpędzić się do 390 km/h, a przyspieszenie do setki zajmuje 2,7 sekundy. W Edo Competition pracują obecnie nad wersją o mocy 950 KM...

Edo Enzo XX EvolutionEdo Enzo XX Evolution

Edo Enzo XX EvolutionEdo Enzo XX Evolution

Edo Enzo XX EvolutionEdo Enzo XX Evolution

Brabus Rocket 800 Brabus Rocket 800 Brabus Rocket 800

Brabus Rocket 800

Już od dawna niemiecki tuner Barbus sprawiał, że Mercedesy stawały się jednymi z najszybszych aut na świecie. Tą tradycje pielęgnuje zbudowany na bazie CLS'a model Rocket 800. Specjaliści z Botrop na miejsce silnika V8 zabudowali 12 cylindrów, które mobilizują 800 KM mocy i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala na przyspieszenie do setki w czasie 3,7 sekundy i prędkość maksymalną powyżej 370 km/h.

Brabus Rocket 800Brabus Rocket 800

Brabus Rocket 800Brabus Rocket 800

G power Hurricane RRs G power Hurricane RRs G power Hurricane RRs

G power Hurricane RRs

Na bazie BMW M5 powstała jedna z najmocniejszych i najszybszych limuzyn na świecie. Firma G Power podrasowała bawarski model do 830 KM i780 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pięciolitrowy V10 otrzymał dwa kompresory, dzięki którym Hurricane osiąga setkę w 4,3 sekundy, a do 200 km/h rozpędza się w czasie 9,1 sekundy. V- max: 370 km/h.

G power Hurricane RRsG power Hurricane RRs

G power Hurricane RRsG power Hurricane RRs

Wimmer GT2 RS Wimmer GT2 RS Wimmer GT2 RS

Wimmer GT2 RS

Wimmer Rennsporttechnik to raczej mało znana firma tuningowa. Ich interpretacja modelu Porsche Gt2 RS jest jedna godna uwagi. Przyspieszenie do 100 km/h 1020 konnemu Porsche zajmuje 3,4 sekundy, 200 km/h pokonuje w czasie 8,7 sekundy, a 300 km/h pojawia się po upłynięciu 16 sekund. V-max 389 km/h.

Wimmer GT2 RSWimmer GT2 RS

Wimmer GT2 RSWimmer GT2 RS

Hennessey Ford GT Hennessey Ford GT Hennessey Ford GT

Hennessey Ford GT

To nasz prawie rekordzista. Hennessey Ford GT z 5,5 litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy... 2000 KM. Podczas testów w Teksasie ustanowił rekordowe 414 km/h. Do osiągnięcia tej prędkości wystarczył mu dystans zaledwie 1,6 km.

 

Hennessey Ford GTHennessey Ford GT

Hennessey Ford GTHennessey Ford GT

Performance Power Racing Ford GT Performance Power Racing Ford GT Performance Power Racing Ford GT

Performance Power Racing Ford GT

Na pasie lądowania Narodowej Agencji Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej NASA przerobiony Ford GT przez firmę Performance Power Racing uzyskał wpis do księgi rekordów Guinness. Okazał się najszybszy na świecie w kategorii Standing Mile. Z zatrzymanego startu pokonał odcinek 1,6 kilometra uzyskując prędkość 455,72 km/h. Tem super Ford ma silnik o mocy 1700 KM.

Performance Power Racing Ford GTPerformance Power Racing Ford GT

Performance Power Racing Ford GTPerformance Power Racing Ford GT

Mosler MT 900 Mosler MT 900 Mosler MT 900

Mosler MT 900

A to tryumfator naszego zestawienia, chociaż ma razie tylko w teorii, bo brakuje potwierdzonych pomiarów. Mosler MT 900. Według amerykańskich twórców Mosler z silnikiem o mocy 2500 KM będzie w stanie rozpędzić się do 490 km/h. Po tuningu auto ma masę własną zaledwie 860 kg. Silnik przy maksymalnej prędkości ma spalać na minutę 22,7 litrów na minutę.

Mosler MT 900Mosler MT 900

Mosler MT 900Mosler MT 900

Mosler MT 900Mosler MT 900

Mosler MT 900Mosler MT 900

Więcej o:
Copyright © Agora SA