Geiger Cars - firma tuningowa z Monachium zawsze potrafi czymś nowym zaskoczyć. Pamiętacie policyjnego Hummera z 27 calowymi kołami i silnikiem o mocy 700 KM zakupionego przez teksańskiego policjanta? To właśnie tuning w stylu Geigera. Jednym z nowszych pomysłów jest Covetta ZR1, oczywiście nie seryjna tylko przerobiona - silnikV8 o pojemności 6,2 litra osiąga 730 KM. Po lekkiej kuracji odchudzającej auto waży 1513 kg. Cała moc przenoszona jest na tylne koła, dlatego pierwszą setkę osiąga w czasie 4,3 sekund. Lepiej wygląda już V-max: 355 km/h. Chłopaki z Bawarii są jednak przekonani, że to nie koniec...
Geiger Corvette ZR1
To nie pierwszy mocny samochód ze stajni Hennessey wyspecjalizowanej w budowaniu hiper mocnych Viperów. Jednak tym razem nie Viper, a Cadillac trafił na naszą listę. To coupe ma moc 1240 KM, napędzane jest 7 litrowym silnikiem V8 z dwoma turbosprężarkami. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po upływie 2,9 sekundy. Do klubu 400 km/h brakuje mu tylko 11 km/h, dokładna zmierzona prędkość maksymalna wynosi 389 km/h.
Hennessey Cadillac CTS-VR 1200 Twin Turbo Coupe
Pewnie nie spodziewaliście się Gofa w tym zestawieniu, a jednak. Wygląda zupełnie zwyczajnie, jakoś szczególnie się nie wyróżnia, ale pod maską zamontowano silnik z Passata R36. Dwa turbodoładowania podnoszą moc do 745 KM, a moment obrotowy wzrasta do 925 Nm!!! Osiągi? 0-100 km/h w 3,1 sekundy, 0-200 km/h w 8,91 sekundy, 0-300 km/h w 22,01 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. Moc przekazywana jest w tym najmocniejszym kompaktowym aucie świata na cztery koła.
HGP Golf R36
HGP Golf R36
HGP Golf R36
Kolejna Corvetta w naszym zestawieniu najszybszych aut tuningowych pochodzi od amerykańskiej firmy Bennett Coachworks specjalizującej się w tuningu i restauracji samochodów. Model ZX-1 ma 872 KM mocy i 1002 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Corvettę w tym wydaniu wyróżnia specjalny kit karoserii, który ma pomagać w docisku auta przy dużych prędkościach. Pierwszą sektę Bennett ZX-1 osiąga po 4,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna wg, danych producenta wynosi 365 km/h.
Bennett ZX-1
Bennett ZX-1
Bennett ZX-1
Wiadomo że Lamborghini Aventador do słabeuszy nie należy. komu jednak ciągle trochę mało firma DMC oferuje dodatkowe 200 KM. ZA podniesienie mocy odpowiedzialne są modyfikacje silnika i tytanowy wydech, dzięki któremu przybywa dodatkowe 15 KM. 900 konne Lamborghini osiąga 100 km/h w czasie 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 350 km/h. Firma DMC oferująca szereg karbonowych dodatków dla takich marek jak Porsche, Maserati czy Ferrari przygotowała również cały pakiet stylistyczny dla Aventadora. Sami oceńcie czy wam się podobają.
DMC Lamborghini Aventador LP 900-4
DMC Lamborghini Aventador LP 900-4
DMC Lamborghini Aventador LP 900-4
DMC Lamborghini Aventador LP 900-4
Również Amerykanie zabrali się za ekstremalny tuning Lamborghini. Aventador firmy Underground Racing stawia bardziej na technikę niż optykę. Zewnętrznie Lamborghini nie różni się zbytnio od serii. Za to pod karoserią prawdziwa rewolucja. 500 dodatkowych koni mechanicznych robi wrażenie. Tym samym moc wzrosła do 1200 KM! Napęd na cztery koło pozwala na uzyskiwanie wyjątkowo dobrych czasów przyspieszeń. Wg danych producenta Lambo Underground Racing przyspiesza od 0 do 96 km/h w czasie 2,2 sekundy! Seryjny Aventador na osiągnięcie pierwszej setki potrzebuje aż 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna ma wynieść nieco ponad 400 km/h. końcowych testów jeszcze nie przeprowadzono, jednak wygląda to bardzo dobrze ponieważ...
Underground Racing Lamborghini Aventador TT
Underground Racing Lamborghini Aventador TT
Underground Racing Lamborghini Aventador TT
... w lipcu 2012 roku Underground Racing przerobionym Gallardo przebił magiczną barierę i pojechał 405 km/h. Silnik Lamborghini został wzmocniony dwoma turbdoładowaniami i osiąga 1520 KM! Taka moc uzyskiwana jest wyłącznie przy użyciu 117 oktanowego paliwa. Gallardo pokonało 1 milę w czasie 23,8 sekund uzyskując prędkość 387,5 km/h.
Underground Racing Lamborghini Gallardo TT
Underground Racing Lamborghini Gallardo TT
Podobno to najszybszy Nissan GTR na naszej planecie. 1/4 mili osiąga w czasie9,05 sekundy rozpędzając się przy tym do 266 km/h. W 3,8 litrowym silniku zmieniono niemal wszystko, podniesiono m.in ciśnienie do 2,4 bar. Końcowa moc modelu AMS Performance GTR-Alpha 12 to 1318 KM. Prędkość maksymalna przerobionego w USA Nissana GTR wynosi 350 km/h.
AMS Performance GTR-Alpha 12
AMS Performance GTR-Alpha 12
Jak się okazuje przerobić można nawet ekskluzywny model AMG Black Series. Niemiecka firma tuningowa Väth oferuje pakiet podnoszący moc z 517 KM do 756 KM. Taka pzerróbka silnika kosztuje 46 000 euro. Otrzymujemy w zamian przyspieszenie do setki w 3,6 sekundach i V-max 350 km/h.
Väth C 63 AMG Black Series
Väth C 63 AMG Black Series
Väth C 63 AMG Black Series
Nawet limitowany w ilości 80 sztuk model 599 GTB Aperta można zmodyfikować. To filozofia niemieckiej firmy Novitec. Specjalisty w tuningu Ferrari. 12 cylindrowy silnik osiąga seryjnie moc 670 KM. Po modyfikacjach ilość koni wzrasta do 888 KM a maksymalny moment obrotowy podnosi się do 862 Nm. To jedno z najbardziej ekskluzywnych Ferrari przyspiesza do setki w czasie 3,1 sekundy i osiąga maksymalnie 340 km/h.
Novitec Rosso Ferrari 599 GTB Aperta
Novitec Rosso Ferrari 599 GTB Aperta
Novitec Rosso Ferrari 599 GTB Aperta
W temacie mocnych i szybkich aut ma również coś do powiedzenia nadworny tuner Forda. Po Mustangu Shelby GT 500 przyszedł czas na wersję GT 1000. Koni jest nieco mniej niż wskazuje na to nazwa, bo 950. Moc uzyskuje silnikV8 z kompresorem o pojemności 5,4 litra. Dane techniczne: 0-100 km/h w 3,8 sekundy, prędkość maksymalna to 320 km/h. Najlepsza jest jednak cena tego limitowanego modelu - 150 000 euro. Taniej prawie 1000 konnego auta chyba nie kupimy.
Shelby Mustang GT 1000
Shelby Mustang GT 1000
Shelby Mustang GT 1000
W tym Ferrari przerobionym przez specjalistę od super drogich aut Edo Competition, moc nie zrobi na nas większego wrażenia. 860 KM to niemal połowa mniej od najmocniejszych bolidów w tym zestawieniu. Jednak Enzo niemal całą konkurencję zostawia w tyle. Maksymalnie potrafi rozpędzić się do 390 km/h, a przyspieszenie do setki zajmuje 2,7 sekundy. W Edo Competition pracują obecnie nad wersją o mocy 950 KM...
Edo Enzo XX Evolution
Edo Enzo XX Evolution
Edo Enzo XX Evolution
Już od dawna niemiecki tuner Barbus sprawiał, że Mercedesy stawały się jednymi z najszybszych aut na świecie. Tą tradycje pielęgnuje zbudowany na bazie CLS'a model Rocket 800. Specjaliści z Botrop na miejsce silnika V8 zabudowali 12 cylindrów, które mobilizują 800 KM mocy i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala na przyspieszenie do setki w czasie 3,7 sekundy i prędkość maksymalną powyżej 370 km/h.
Brabus Rocket 800
Brabus Rocket 800
Na bazie BMW M5 powstała jedna z najmocniejszych i najszybszych limuzyn na świecie. Firma G Power podrasowała bawarski model do 830 KM i780 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pięciolitrowy V10 otrzymał dwa kompresory, dzięki którym Hurricane osiąga setkę w 4,3 sekundy, a do 200 km/h rozpędza się w czasie 9,1 sekundy. V- max: 370 km/h.
G power Hurricane RRs
G power Hurricane RRs
Wimmer Rennsporttechnik to raczej mało znana firma tuningowa. Ich interpretacja modelu Porsche Gt2 RS jest jedna godna uwagi. Przyspieszenie do 100 km/h 1020 konnemu Porsche zajmuje 3,4 sekundy, 200 km/h pokonuje w czasie 8,7 sekundy, a 300 km/h pojawia się po upłynięciu 16 sekund. V-max 389 km/h.
Wimmer GT2 RS
Wimmer GT2 RS
To nasz prawie rekordzista. Hennessey Ford GT z 5,5 litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy... 2000 KM. Podczas testów w Teksasie ustanowił rekordowe 414 km/h. Do osiągnięcia tej prędkości wystarczył mu dystans zaledwie 1,6 km.
Hennessey Ford GT
Hennessey Ford GT
Na pasie lądowania Narodowej Agencji Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej NASA przerobiony Ford GT przez firmę Performance Power Racing uzyskał wpis do księgi rekordów Guinness. Okazał się najszybszy na świecie w kategorii Standing Mile. Z zatrzymanego startu pokonał odcinek 1,6 kilometra uzyskując prędkość 455,72 km/h. Tem super Ford ma silnik o mocy 1700 KM.
Performance Power Racing Ford GT
Performance Power Racing Ford GT
A to tryumfator naszego zestawienia, chociaż ma razie tylko w teorii, bo brakuje potwierdzonych pomiarów. Mosler MT 900. Według amerykańskich twórców Mosler z silnikiem o mocy 2500 KM będzie w stanie rozpędzić się do 490 km/h. Po tuningu auto ma masę własną zaledwie 860 kg. Silnik przy maksymalnej prędkości ma spalać na minutę 22,7 litrów na minutę.
Mosler MT 900
Mosler MT 900
Mosler MT 900
Mosler MT 900