Najpopularniejsze marki i modele w Europie

Jakie samochody najczęściej kupowali Europejczycy w listopadzie? Jakie marki cieszyły się największym wzięciem? Kto ile stracił? Oto najpopularniejsze marki i modele na Starym Kontynencie
Volkswagen Passat R-Line Volkswagen Passat R-Line fot. Volkswagen

Najpopularniejsze marki

Sprzedaż aut w Europie jest najniższa od 19 lat. Od stycznia do listopada br. na Starym Kontynencie zarejestrowano nieco ponad 11,5 mln nowych samochodów. To o ponad 7 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W samym listopadzie było jeszcze gorzej, bo spadki przekroczyły 10 proc. To najgorszy wynik od 1993 roku. Nie pomagają nawet liczne promocje i premiery nowych modeli.

Z pierwszej dziesiątki najpopularniejszych marek w Europie strat w listopadzie nie zanotowały tylko dwie (obie klasy premium). Oto lista dziesięciu najpopularniejszych marek w Europie w listopadzie:
1)    Volkswagen (-4 proc.)
2)    Ford (-11 proc.)
3)    Opel/Vauxhall (-12 proc.)
4)    Renault (-28 proc.)
5)    Peugeot (-12 proc.)
6)    Audi (-2 proc.)
7)    BMW (4 proc.)
8)    Mercedes (1 proc.)
9)    Citroen (-19 proc.)
10)     Fiat (-8 proc.)

A jakie modele cieszyły się największym zainteresowaniem w listopadzie na Starym Kontynencie?

Volkswagen Passat Volkswagen Passat fot. Volkswagen

10. Volkswagen Passat

Sprzedaż w listopadzie br.: 15 827
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -27 proc.

Nissan Qashqai Nissan Qashqai fot. Nissan

9. Nissan Qashqai

Sprzedaż w listopadzie br.: 15 852
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -4 proc.

Peugeot 208 Peugeot 208 Fot. Peugeot

8. Peugeot 208

Sprzedaż w listopadzie br.: 18 358
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: model niedostępny

Ford Focus Ford Focus Ford

7. Ford Focus

Sprzedaż w listopadzie br.: 18 799
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -5 proc.

Opel Astra sedan Opel Astra sedan Fot. Opel

6. Opel Astra

Sprzedaż w listopadzie br.: 19 392
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -14 proc.

Opel Corsa. Opel Corsa Van to przykład auta dostawczego na bazie zwykłej osobówki. Przedziały towarowe takich aut mają pojemność ok. 1 m3 Opel Corsa. Opel Corsa Van to przykład auta dostawczego na bazie zwykłej osobówki. Przedziały towarowe takich aut mają pojemność ok. 1 m3 Opel

5. Opel Corsa

Sprzedaż w listopadzie br.: 20 100
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -17 proc.

Volkswagen Polo Volkswagen Polo fot. Volkswagen

4. Volkswagen Polo

Sprzedaż w listopadzie br.: 21 596
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -25 proc.

Renault Clio Renault Clio Fot. Renault | Renault Clio

3. Renault Clio

Sprzedaż w listopadzie br.: 22 133
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -3 proc.

Ford Fiesta Ford Fiesta Fot. Ford | Ford Fiesta

2. Ford Fiesta

Sprzedaż w listopadzie br.: 25 336
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: +4 proc.

Volkswagen Golf Volkswagen Golf fot. Volkswagen

1. Volkswagen Golf

Sprzedaż w listopadzie br.: 35 473
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -6 proc.

Więcej o:
Komentarze (41)
Najpopularniejsze marki i modele w Europie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: 666

    Oceniono 11 razy 9

    Nie dziwą takie pozycje, przecież NIEMIECKI RYNEK to ponad 1/4 Europy, a co Niemcy kupują najchętniej??? Swoje auta....

  • Gość: ja

    Oceniono 10 razy 8

    https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/eliminator-slajdow/

    Dla posiadaczy mozilli.

  • Gość: bubanicz

    Oceniono 21 razy 7

    Polaczki powinni mieć ustawowy zakaz wypowiadania się na tematy motoryzacyjne. Sami nawet Rumunom do pięt nie dorastają na tym polu, ale do szczekania to pierwsi.
    Nie przepadam z VW, bo to trochę paździerzowe wozy, ale ostatnie, co by mi do głowy przyszło, to wyśmiewać się z tej marki w sytuacji, gdy w Polsce szczytem marzeń jest jakaś montownia obcego koncernu.

    Morda w kubeł lachy!

  • Gość: z innej beczki

    Oceniono 4 razy 4

    Patrząc na preferencje Europejczyków - śmieszą mnie tytuły że japoński (np. auris) czy koreanski (np. ceed) hatcback ma zdetronizować golfa, focusa i megane'a. Europa kupuje mało pozaeuropejskich.
    Skądinąd bardzo dobre i bardzo ładne auta jak auris czy ceed w Europie prtzegrają z europejskimi a poza Europą nie są popularne bo tam nie są popularne hathbacki. A Europa coraz bardziej przestaje być pępkiem świata.

  • Gość: h2o

    Oceniono 21 razy 3

    omijacie VW szerokim łukiem ! dobrze radzę, szczególnie te od 2006 w górę

  • Gość: jmw

    Oceniono 25 razy 3

    kiedyś też ,,krecił " mnie Passat - do momentu kiedy zacząłem poszukiwać cos do kupienia i okazało się że to jeden wielki szajs - więc wybrałem Avensisa, po dwóchlatach przesiadłem się na Accorda Type S I tym pojazdem jestem zachwycony pod kazdym wzgledem..., . W listopadzie 2012 podczas przypadkowej wycieczki do salony VW ponownie wsiadłem do Passat , CC oraz Baeatla - i niestety zero wrażenia - zwłaszcza Passat i CC - to kupa tandetnego plastyku i cholerna ciasnota wnętrza, nie wspominajac o jakosci wykonania - odpycha tandetą - reasumujac - panowie zanim obejrzycie Passata czy CC - wsiądźcie sobie do Hondy Accord i dopiero porównujcie............

  • Gość: VAG

    Oceniono 13 razy 3

    JCV - nie podniecaj sie tak tym Audi... bo to sprawia, ze Twoja wypowiedz jest nieobiektywna. Czasopisma, ktore cytujesz to prasa niemiecka, wiec nie rozumiem czemu dziwi Cie, ze tam wygrywaja marki niemieckie... A podanie Auto-Swiata, jako 'wyznacznika' tego, co nalezy kupowac... Prosze Cie... Przeciez Auto-Swiat to tuba propagandowa koncernu Volkswagena... Wiecej obiektywizmu i trzezwego spojrzenia, a nie powtarzania zaslyszanych i wyczytanych opinii...

    P.S.
    Co do BMW to proponuje zapoznac sie z wynikami finansowymi.

  • eurotaxt

    Oceniono 3 razy 1

    Wszyscy tracą sprzedaż ale niektórzy na tym również paradoksalnie zyskują. Bo jeśli np. Fiat traci 14% a Volkswagen tylko 4% to aż 10% straty Fiata jest do zagospodarowania. Czyli ilościowo strata ale procentowo udział w rynku wzrasta i VW na tym docelowo zarobi zwiększając kiedyś produkcję.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX