Z archiwum moto.pl | Samochody, których nie zobaczysz w Polsce

[03.12.2012] Słyszysz Fiat myślisz Punto, słyszysz Ford myślisz Focus itd. Jednak niektórzy producenci oferują w różnych krajach modele zupełnie nam nieznane. Oto niektóre z nich. Auta, których na pewno nie zobaczycie na polskich drogach [x]
Fiat Viaggio Fiat Viaggio Fot. Fiat | Fiat Viaggio

Fiat Viaggio

Model na rynek chiński. Zaprezentowany na Motor Show w Pekinie w 2012 roku. Montowany w Chinach, konkurent VW Jetty. Bliźniak Dodge'a Darta. Dostępny w dwóch wersjach silnikowych: 120- i 150-konnej. Trochę szkoda, że nie ma go w polskich salonach. Nie za duży rodzinny, w formie limuzyny, czegoś takiego Fiatowi zdecydowanie brakuje.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Zdjęcie Continental ContiPremiumContact 2 195/65/R15 91H Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 215/55/R16 93W Zdjęcie Kormoran IMPULSER B3 175/65/R15 84T
Continental ContiPremiumCon... CONTINENTAL ContiPremiumCon... Kormoran IMPULSER B3 175/65...
Sprawdź ceny ? Porównaj ceny ? Sprawdź ceny ?
źródło: Okazje.info
Fiat Novo Uno Fiat Novo Uno Fot. Fiat

Fiat Novo Uno

Nazwa znają wszyscy, a jak bardziej przyjrzycie się sylwetce auta to też będzie wam znana. Brazylijskie Novo Uno wygląda prawie jak nasza Panda. Model zastąpił rok temu poprzednie Uno. W ofercie są dwa silniki: 1.0 l 60 KM i 1,4 90 KM. Novo Uno oferowane jest w wersji pięcio-, trzy drzwiowej i jako mini SUV. Plastikowe obudowy karoserii nie są przypadkowe. Brazylijczycy uwielbiają takie gadżety.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Fiat Idea Sporting Fiat Idea Sporting Fot. Fiat

Fiat Idea Adventure

Model Idea Adventure to kolejny  przykład zamiłowania Brazylijczyków w pseudo terenowych, obudowanych plastikiem aut. Oczywiście w modelu Idea napęd przekazywany jest wyłącznie na koła przednie. Obok tej wersji w południowej Ameryce Fiat oferuje Ideę w zwykłej wersji oraz jako Sporting z 130 konnym silnikiem i obudowaną w spoilery karoserię.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Ford Ka Ford Ka Fot. Ford

Ford Ka

Brazylijski model Forda Ka wygląda zupełnie inaczej niż europejska wersja. W tym roku mały Ford otrzymał drobne retusze karoserii. Oferowany jest z silnikami o 69 KM do 102 KM. Nam bardziej podoba się wersja made in Europa.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Honda Accord Coupe Honda Accord Coupe Fot. Honda

Honda Accord Coupe

Accord to ulubiony model Hondy w USA. Nowy Accord Coupe jest mniejszy, lżejszy i oszczędniejszy od poprzednika. Pod maską znajdziemy 2,4 litrowy silnik o mocy 181 KM oraz silnik V6 o pojemności 3,5 litra. Accord Coupe to dobra alternatywa dla BMW serii 3 Coupe. Choć niewielka szansa na zobaczenie tego auta w Polsce sporadycznie pojawiają się egzemplarze sprowadzone z USA. Fajna Honda, mogłaby być również u nas.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Honda Crosstour Honda Crosstour Fot. Honda

Honda Crosstour

Amerykański rywal Audi Allroad. Zaprezentowany w 2012 roku na Auto Show w Nowym Jorku. Crosstour oferowany jest z dwoma silnikami - 2,4 litra o mocy 194 KM i V6 o mocy 275 KM. Nieco dziwnie wystylizowana karoseria ma niemal pięć metrów długości. Bagażnik ma ogromną pojemność 728 litrów. Napęd oczywiście przenoszony jest na wszystkie koła.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Honda FCX Clarity Honda FCX Clarity Fot. Honda

Honda FCX Clarity

To auto nie łatwo spotkać na jakiejkolwiek drodze na świecie. Karoseria FCX wygląda niecodziennie, niczym auto koncepcyjne. Na amerykańskim rynku to wyjątkowe auto pojawiło się w 2007 roku zaprezentowane na targach w Los Angeles. Produkcja rozpoczęła się w 2008 roku w japońskiej fabryce w mieście Utsunomiya , gdzie był produkowany również model NSX.

Model FCX jest napędzany wyłącznie ogniwami paliwowymi. Początkowo samochód był oferowany wyłącznie w Kalifornii w formie leasingu (za miesięczną opłatę około 600 dolarów). Zdecydowało się na niego około 30 klientów. Poza USA 14 egzemplarzy jeździ w Japonii i dwa w Europie. Honda osiąga moc 136 KM, przyspiesza do setki w około 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 161 km/h. Jej zasięg wynosi 480 km. Problem tylko w tym, że najbliższa stacja jest w Kalifornii.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Hyundai Azera Hyundai Azera Fot. Hyundai

Hyundai Azera

300 koni mechanicznych i elegancka, sportowa sylwetka. To główne cechy Hyundaia Azery limuzyny klasy średniej oferowanej w USA. 3,3 litrowy silnik V6 z wtryskiem bezpośrednim ma 295 KM. Moc przekazywana jest za pośrednictwem 6 stopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Cena w USA 32 250 dolarów.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant Fot. Mitsubishi

Mitsubishi Galant

Pamiętacie nazwę Galant. Było to naprawdę świetne Mitsubishi. Niestety już nie oferowany w Europie. Patrząc na model o tej samej nazwie oferowany na rynku amerykańskim nie prezentuje się tak atrakcyjnie jak jego poprzednicy. Oferowany jest tylko z jedną jednostką napędową - 2,4 litrowym, 4 cylindrowym o mocy 162 KM. Dobrze, że tego Galanta nie można kupić na naszym rynku. Jest przestarzały i nieciekawy. Przydałby mu się ciekawszy wygląd i mocniejsze silniki.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Mitsubishi Eclipse Mitsubishi Eclipse Fot. Mitsubishi

Mitsubishi Eclipse

Małe coupe całkiem dobrze wyglądałoby w ofercie japońskiej firmy na rynku europejskim. Odrodziło by nieco sportowe geny Mitsubishi. Jednak Eclipse do nabycia jest wyłącznie w USA i Japonii w wersji coupe i cabrio. Pod maską może być jeden z dwóch silników: 4 cylindrowy, 2,4 litrowy o mocy 165 KM lub V6, 3,8 litra, moc 269 KM. Eclipse to sportowe coupe dla młodych, niewymagających od auta super sportowych osiągów czy ostrego zachowania na drodze. Jego atrybut to 10 letnia gwarancja do 100 000 mil. W USA jest jednym z najtańszych aut w swojej klasie. Cena rozpoczyna się od 22 500 dolarów, to o 2750 dolarów mniej niż Hyundai Genesis.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Nissan Maxima Nissan Maxima Fot. Nissan

Nissan Maxima

Kolejna nazwa, która już dawno zniknęła z polskich i europejskich katalogów samochodowych. Obecny model Maximy to całkiem nieźle wystylizowana limuzyna oferowana m.in. na amerykańskim rynku. Oferowany jest tylko jeden silnik: 3,5 litrowy V6 o mocy 290 KM. Auto wyposażone jest m.in. z bezstopniową skrzynią CVT. Jednym z atutów tej limuzyny jest niemal pełne wyposażenie fabryczne.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Nissan Quest Nissan Quest Fot. Nissan

Nissan Quest

To jedyny van w ofercie Nissana. Dostępny w USA i Japonii. W tym roku model przeszedł drobne modyfikacje. Van ma przedni napęd, odsuwane boczne drzwi i pojedyncze fotele w drugim i trzecim rzędzie, które kompletnie można schować pod podłogą. Pod maską V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 264 KM. To jedyny silnik oferowany dla tego modelu.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Peugeot Hoggar Peugeot Hoggar Fot. Peugeot

Peugeot Hoggar

Hoggar to model Peugeota przygotowany na rynek Ameryki Południowej. Kompaktowy pick-up zbudowany na bazie modelu 207. Hoggar został wystylizowany w Brazylii. Platforma pick-upa mieści 1151 litrów. Pod maską może być jeden z dwóch silników: 1,4 (80 KM) i 1,6 (113 KM). Żeby bardziej podobał się Brazylijczykom nadwozie otrzymało szereg plastikowych nakładek.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Subaru Exiga Subaru Exiga Fot. Subaru

Subaru Exiga

Duży crossover Exiga bazuje na modelu Legacy. Pierwszy koncept modelu zaprezentowano w 2007 roku. Auto ma silnik boxera pochodzący z Imprezy WRX i automatyczną skrzynię biegów używaną w Legacy i Tribece. Model sprzedawany jest w Ameryce Północnej, Australii, Japonii i Singapurze.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Suzuki Equator Suzuki Equator Fot. Suzuki

Suzuki Equator

Suzuki kojarzą się wam pewnie z małymi autami? Błąd. Na rynku amerykańskim sprzedawany jest model Equator - pick up o długości 5,6 metra. Model bazuje na Nissanie Frontier. Sprzedawany jest od 2009 roku. Mimo dużych rozmiarów można go nabyć z 4 cylindrowym sinikiem o mocy 154 KM. Oferowany jest również z 4 litrowym V6.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Toyota Avalon Toyota Avalon Fot. Toyota

Toyota Avalon

Czwarta generacja tego modelu została zaprezentowana w tym roku. Model bazuje na technice Lexusa ES. Karoseria ma pawie pięć metrów długości. Do napędu służy 3,5 litrowy silnik V6 o mocy 272 KM. Ceny w USA rozpoczynają się od 30 tysięcy dolarów.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Toyota Estima Hybrid Toyota Estima Hybrid Fot. Toyota

Toyota Estima Hybrid

Luksusowy van wyposażony w 280 konny, 3,5 litrowy silnik V6 wspomagany napędem elektrycznym.  Estima jest bezpośrednim następcą modelu Previa. Oferowana na rynkach w Australii, Ameryki Północnej i Azji. Model w opisywanej wersji hybrydowej jest  Japonii hitem sprzedaży. To jeden z czterech modeli vanów (Alphard, Velfire, Wish) oferowanych przez Toyotę.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Toyota Century Toyota Century Fot. Toyota

Toyota Century

Najbardziej luksusowy model Toyoty. Pod maską silnik V12 o 5 litrach pojemności i skromnej mocy 280 KM. Karoseria ma 5,12 metra długości. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Na desce rozdzielczej jest tyle drewna co w Rolls Royce. Centaury jest w sprzedaży od 1967 roku. W Japonii tym modelem jeżdżą szefowie firm, poza nią japońscy dyplomaci.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Volkswagen Kombi Volkswagen Kombi Fot. Volkswagen

Volkswagen Kombi

Wracamy do Brazylii. Produkowany w Sao Paulo VW Kombi jest chyba nieśmiertelny. Zamontowany z tyłu silnik chłodzony powietrzem o pojemności 1,6 litra i mocy 80KM zamieniono niedawno na nowszą jednostkę chłodzoną cieczą o pojemności 1,4 litra. Co roku w Brazylii sprzedaje się około 12 000 tych samochodów. Volkswagen Kombi produkowany jest z niewielkimi zmianami od 1950 roku.

Martin Śliwa

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom

Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze

Więcej o:
Komentarze (65)
Z archiwum moto.pl | Samochody, których nie zobaczysz w Polsce
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: P.

    Oceniono 74 razy 58

    przeciętny Polak nie może kupić żadnego nowego samochodu, więc tych kilka sztuk nie robi różnicy

  • Gość: Kriss26

    Oceniono 61 razy 35

    polska to kraj w którym nie szanuje się pracowników płaci się tyle żeby ludzi na nic nie było stać a potem che się sprzedawać pytam kto ma kupować

  • mefissto

    Oceniono 21 razy 21

    Toyota Avalon - ceny zaczynaja sie od 30 tys $. Czyli dokładnie tyle co za podstawowa wersje Avensisa w Polsce. Z tym ze najbogatszy Avensis bedzie bardziej ubogi od podstawowego Avalona. Ceny aut w Europie sa z kosmosu jak porownamy jeszcze zarobki to cud ze w Polsce sprzedaje sie cos wiecej niz Dacia

  • Gość: 2432324

    Oceniono 26 razy 16

    To nie jest tak, że koncerny są obrażone na Polskę czy mają taki kaprys... każda decyzja jest solidnie przemyślana. Weźmy takiego Viaggio... po co męczyć się z (kosztownym) wypromowaniem tego modelu skoro będzie się sprzedawał w śladowych ilościach jak Linea?

  • jorn

    Oceniono 15 razy 9

    Nie wiem, gdzie jest najbliższa stacja wodorowa, ale wiem, że ta pod Brukselą jest na pewno bliżej niż jakakolwiek w Kalifornii.

  • Gość: Nostradamus

    Oceniono 10 razy 8

    Przybywam z przyszłości - Fiat Viaggio stoi u mnie pod blokiem. W Polsce. I można go kupić pod warunkiem, że zapyta się o Tipo, bo tak właśnie w przyszłości się nazywa.
    A czytelnictwo tego działu w moich czasach spadło o połowę.

  • dupajasi0

    Oceniono 7 razy 7

    Artykuł sprzed 5 lat? Czy was w tej GW już kompletnie poje bał o? ;-)

  • Gość: Ja

    Oceniono 41 razy 5

    W polsce nie ma takich samochodów i wiele,wiele innych z powodu takiego iż polska to żaden rynek..tu nic nie ma miliony biednych ludzi

  • Gość: xyz

    Oceniono 10 razy 4

    No tak, lepiej miec w ofercie droga Psnde, stare Punto, opatrzone 500, Bravo , ktore powinno byc na rencie niz wydac troche kasy na promocje i wprowadzic cos swiezego ns rynek...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX