Baur, Binz i Bitter - Co im zawdzięczamy?

Dzisiaj okażemy naszą wdzięczność trzem firmom - Baurowi, Binzowi i Bitterowi. Dlaczego właśnie im? Wszystkie są niemieckie, wszystkie mają nazwy zaczynające się od litery b i wszystkie mają swoje nisze
Opel Kadett Baur Opel Kadett Baur Opel Kadett Baur

Baur

Baur to niewielka firma karoseryjna ze Stuttgartu i choć działa w mateczniku Mercedesa, jest bardzo silnie związana z BMW, dla której budowała same rodzynki. Baur powstał w 1910 roku i od zawsze jego głównym zainteresowaniem są karoserie i otwierane dachy. Firma naprawia auta, ale przede wszystkim zabiera im dachy. I tak na przestrzeni tych lat produkowała wiele modeli otwartych na świat. Jakich? Choćby superluksusowego Horcha Pullmanna czy (tylko) nieco mniej prestiżowego Opla Kadetta C w wersji topless. Ale i tak najwięcej Baur zrobił dla BMW.

ZOBACZ TAKŻE:

Marzysz o własnym Porsche? Za 10 tys. zł może być Twoje

TOP 10+1 | Super-drogie, ekskluzywne, rzadkie - superlimuzyny

TOP 10 | Najfajniejsze serie limitowane

BMW 3 Baur BMW 3 Baur BMW 3 Baur

Baur i BMW

Wyjątkiem jest może BMW M1, które miało stały dach, ale reszta modeli bawarskiej firmy po wizycie w Baura dachu nie miała. Choćby seria 3 E21 (powstało 4595 sztuk), seria 3 E30 (10865 sztuk) czy bardzo rzadka (310 sztuk) limuzyna serii 3 E36 z dwoma parami drzwi i materiałowym nakryciem głowy. Oryginalny, choć wcale nie najbardziej fascynujący model. Baur ma również na swoim koncie Z1, bez wątpienia jeden z najciekawszych roadsterów w historii.

ZOBACZ TAKŻE:

Marzysz o własnym Porsche? Za 10 tys. zł może być Twoje

TOP 10+1 | Super-drogie, ekskluzywne, rzadkie - superlimuzyny

TOP 10 | Najfajniejsze serie limitowane

Baur TC3 Baur TC3 Baur TC3

Baur TC3

Na kilka słów zasługuje prototyp Baur TC3. Powstał na bazie podzespołów BMW serii 3 E30, miał pod dłuuugą maską R6 o mocy 170 KM, choć miejsca było tam tyle, że i V12 by się zmieściło. Auto, choć oryginalne, nie wyjechało na drogi, bo w tym czasie zadebiutowało Z1, atrakcyjniejsze dla potencjalnych klientów.

ZOBACZ TAKŻE:

Marzysz o własnym Porsche? Za 10 tys. zł może być Twoje

TOP 10+1 | Super-drogie, ekskluzywne, rzadkie - superlimuzyny

TOP 10 | Najfajniejsze serie limitowane

BMW 700 Baur BMW 700 Baur BMW 700 Baur

Baur i inni

Poza tym Baur wytwarzał wiele innych modeli albo w całości, albo w częściach. To właśnie dzięki tej firmie dostaliśmy BMW 700 LS Coupé, Audi Quattro i Sport Quattro, a także kilka modeli DKW, Panharda, Lancii, Forda, Opla i Maybacha (tego przedwojennego, prawdziwego, a nie tego nowobogackiego z ostatnich lat). No dobra, a ten Binz?

ZOBACZ TAKŻE:

Marzysz o własnym Porsche? Za 10 tys. zł może być Twoje

TOP 10+1 | Super-drogie, ekskluzywne, rzadkie - superlimuzyny

TOP 10 | Najfajniejsze serie limitowane

Binz E Binz E Binz E

Binz

Binz działa od 1936 roku i zajmuje się produkcją ambulansów, wozów strażackich, pojazdów dla wojska, karawanów i przedłużonych Mercedesów. Na przykład takich jak ten 6-drzwiowy, prawie 6-metrowy i w zależności od wersji 5- lub 7-osobowy Mercedes klasy E. Ale to wcale nie jest szczyt możliwości tej firmy.

ZOBACZ TAKŻE:

Marzysz o własnym Porsche? Za 10 tys. zł może być Twoje

TOP 10+1 | Super-drogie, ekskluzywne, rzadkie - superlimuzyny

TOP 10 | Najfajniejsze serie limitowane

Binz Orange Binz Orange Binz Orange

Binz i Mercedes

Binz wpadł na pomysł, by oferować klientom przedłużoną o 86 cm klasę E kombi. Efekt? Kombi, które mierzy 5,7 m i ma bagażnik o pojemności 2620 l. Bez składania tylnej kanapy. Co więcej, wersja X-Orange (20-calowe koła, pomarańczowe nadwozie, karbonowy dach, nowe zawieszenie i hamulce) ma także fascynujące wnętrze (nie tylko jak na standardy przedłużonego kombiaka we wściekłym kolorze, ale w ogóle), do wykończenia którego wykorzystano najlepszej jakości materiały: Alcantarę, włókno węglowe i skórę. Poza kubełkowymi, karbonowymi fotelami dołożono system audio o mocy 3500 Watt. A co pod maską? Obojętnie jaki silnik z palety Mercedesa klasy E, czyli można mieć wszystko, począwszy 204-konnego klekota po grubo ponad 500-konne, podwójnie doładowane V8 z modelu AMG. W każdym przypadku prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 210 km/h. Cena? Od 125 tys. euro.

ZOBACZ TAKŻE:

Marzysz o własnym Porsche? Za 10 tys. zł może być Twoje

TOP 10+1 | Super-drogie, ekskluzywne, rzadkie - superlimuzyny

TOP 10 | Najfajniejsze serie limitowane

Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero

Bitter

Bitter działa od 1971 roku i tuningował, a potem produkował auta do 1989 roku. Potem firma była w gorszej formie, aż w 2007 roku pokazała przerobione modele Holdena o nazwie Vero. Mało atrakcyjne, bo niewiele się różniące od australijskich dawców organów, poza tym wcale nie takie mocne (265 i 367 KM) i wcale nie takie oryginalne. Niestety, były bardzo drogie - ponad 120 tys. euro za Holdena, czyli de facto prostego konstrukcyjnie Chevroleta? No bez przesady!

ZOBACZ TAKŻE:

Marzysz o własnym Porsche? Za 10 tys. zł może być Twoje

TOP 10+1 | Super-drogie, ekskluzywne, rzadkie - superlimuzyny

TOP 10 | Najfajniejsze serie limitowane

Bitter SC Bitter SC Bitter SC

Bitter CD

W przeszłości Bitter bardziej się starał. Na bazie topornego, aseksualnego Opla Diplomata zrobił ponętne, seksowne coupé CD. Auto zadebiutowało w 1793 roku i przez sześć lat życia trafiło do 395 klientów. Byłoby pewnie więcej, ale koniec lat 70. to kryzys paliwowy, więc ekstrawagancki model z silnikiem V8 to nie było to, o czym marzyli ludzie i o czym w ogóle powinni marzyć.

ZOBACZ TAKŻE:

Marzysz o własnym Porsche? Za 10 tys. zł może być Twoje

TOP 10+1 | Super-drogie, ekskluzywne, rzadkie - superlimuzyny

TOP 10 | Najfajniejsze serie limitowane

Bitter SC Bitter SC Bitter SC

Bitter SC

Kolejny Bitter też bazował na flagowym Oplu, tym razem równie banalnym Senatorze, ale wyróżniał się wśród szarej masy zalewającej ulice. SC produkowany był od 1979 do 1989 roku. W tym czasie powstało 461 sztuk modelu coupé, 22 egzemplarze cabrio i raptem 5 limuzyn. Silnik? Sześciocylindrowy o mocy 177 lub 207 KM.

ZOBACZ TAKŻE:

Marzysz o własnym Porsche? Za 10 tys. zł może być Twoje

TOP 10+1 | Super-drogie, ekskluzywne, rzadkie - superlimuzyny

TOP 10 | Najfajniejsze serie limitowane

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.