Top 10 - najfajniejsze serie limitowane

Seria limitowana to taki marketingowy chwyt, dzięki któremu producenci mogą od nas wyciągnąć nieco więcej pieniędzy, dorzucając na otarcie łez bogatsze wyposażenie. Przy okazji też łechtają nasze spragnione atencji i niepowtarzalności ego
Toyota Aygo VIP Toyota Aygo VIP Toyota

Toyota Aygo VIP

Aygo jest wszystkim, tylko nie autem dla VIPów. Nie dotyczy to jednak wersji specjalnej VIP z 2007 roku, która ma takie ekstrasy jak czarny, metalizowany lakier (skojarzenia z przedłużonymi limuzynami jak najbardziej poprawne), 14-calowe aluminiowe felgi, lusterka w kolorze nadwozia, reflektory przeciwmgielne z aluminiowym wykończeniem (w zwykłej wersji nie uświadczysz takich szaleństw!) oraz okolicznościowe znaczki tu i tam. No i naklejkę z boku, by na pewno każdy zauważył, że oto właśnie jedzie VIP. A wewnątrz? Poza tym, co może mieć każda wersja małej Toyotki, dostajemy także dywaniki, zamykany schowek oraz skórzane wykończenie lewarka zmiany biegów, kierownicy i foteli (smakowicie wygląda biała nitka wykończenia). Do tego są jeszcze (prawie) aluminiowe progi. Bardzo vipowski maluch!

 

ZOBACZ TAKŻE:

Nie stać Cię na nowy samochód? Sprawdź oferty używanych

Top 12 | Oryginalne drzwi

Top 5 | Tych aut należy unikać

Renault 25 Olympique 92 Renault 25 Olympique 92 Fot. Renault

Renault 25 Olympique 92

W 2012 roku była Olimpiada w Londynie, a w 1992 roku we francuskiej miejscowości Albertville odbyła się Zimowa Olimpiada. Z tej okazji Renault pokazało wersję specjalną Olympique 92 wielu swoich modeli - od Clio, poprzez model 19, na vanie Espace skończywszy. Czym się wyróżniały? Białym kolorem nadwozia, okolicznościowymi znaczkami, aluminiowymi, białymi felgami, skórzaną tapicerką (szara z niebieskim przeszyciem), unikalnym wykończeniem wnętrza (plastiki pod kolor skóry) i bogatszym wyposażeniem. Modele na medal? Aż tak to może nie, ale fajne są te olimpijskie Renault.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Nie stać Cię na nowy samochód? Sprawdź oferty używanych

Top 12 | Oryginalne drzwi

Top 5 | Tych aut należy unikać

Citroën 2CV Perrier Citroën 2CV Perrier Fot. Citroen

Citroën 2CV Perrier

Perrier to słynna woda mineralna, 2CV to jeden z największych sukcesów francuskiej firmy podpisującej się szewronem. A czym jest 2CV Perrier? Wciąż jednym z największych sukcesów francuskiej firmy podpisującej się szewronem, ale w kolorze białym, z zielonym mazańcem na masce, nowocześnie wyglądającymi kołpakami, boczkami drzwi pomalowanymi w jakieś fikuśne wzory i lodówką na butelki słynnej wody między pasażerami siedzącymi z przodu. Fascynujące!

 

ZOBACZ TAKŻE:

Nie stać Cię na nowy samochód? Sprawdź oferty używanych

Top 12 | Oryginalne drzwi

Top 5 | Tych aut należy unikać

BMW L7 by Karl Lagerfeld BMW L7 by Karl Lagerfeld Fot. BMW

BMW L7 by Karl Lagerfeld

BMW wpadło na pomysł, by słynny kreator mody Karl Lagerfeld się zabawił i przygotował specjalną wersję przedłużonej serii 7. Enfant terrible świata mody skorzystał z okazji. Efekt? Seria 7 w magicznym, pociągającym kolorze z pikowanymi, skórzanymi fotelami, zamszową podsufitką, stylowymi firankami oddzielającymi przestrzeń dla VIP-ów od przestrzeni dla służby (kierowcy i pewnie jakiegoś asystenta siedzącego z przodu), poduszkami na dwóch tylnych fotelach (nie takimi powietrznymi, tylko takimi pod głowę), zaawansowanymi systemami multimedialnymi z tyłu (tak zaawansowanymi, jak tylko mogły być dekadę temu, o iPadach i DVD nie ma mowy, ale był telefon, telewizor i, ta daaam, fax) oraz wykończeniem z drewna i skóry. Auto powstało po to, by pokazać, jak szerokie możliwości personalizacji daje program BMW Individual. Działa on do tej pory, więc i najnowszą serię 7 też można przerobić na Lagerfelda.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Nie stać Cię na nowy samochód? Sprawdź oferty używanych

Top 12 | Oryginalne drzwi

Top 5 | Tych aut należy unikać

Volkswagen Caravelle Business Volkswagen Caravelle Business Fot. Volkswagen

Volkswagen Caravelle Business

Businessowa wersja Volkswagena Caravelle przeznaczona jest dla tych, którzy szukają mobilnego biura. Co mogą znaleźć w biurze Caravelle? Sześć osobnych foteli (obracane w drugim rzędzie), WiFi, Bluetooth, lodówkę, tempomat, nawigację, dysk twardy 30GB i skórzane wykończenie. Na zewnątrz volkswagenowskie biuro wyróżnia się 17-calowymi obręczami oraz przyciemnionymi i wyposażonymi w żarówki LED przednimi światłami. Co pod maską? 180-konny, podwójnie doładowany silnik TDI, który dzięki uprzejmości skrzyni DSG napędza przednie lub cztery koła. Dostawczak na wypasie!

 

ZOBACZ TAKŻE:

Nie stać Cię na nowy samochód? Sprawdź oferty używanych

Top 12 | Oryginalne drzwi

Top 5 | Tych aut należy unikać

Fiat 131 Sport Walter Röhrl Fiat 131 Sport Walter Röhrl Fot. Fiat

Fiat 131 Sport Walter Röhrl

Walter Röhrl, utytułowany kierowca rajdowy i wyścigowy, obecnie pracuje dla Porsche. Ciekawe jednak, czy pamięta, że w 1980 roku sprzedawana była w Niemczech wersja Fiata 131 Sport sygnowana jego nazwiskiem? Pod maską auto miało dwulitrowy silnik o mocy 115 KM, a najważniejszą cechą tej wersji specjalnej jest bez wątpienia bodykit nadwozia. Tak rozkosznie tandetny, tak totalnie zanurzony w latach 80., tak pocieszny w swojej determinacji, by poprawić właściwości jezdne auta. Bo czy naprawdę uważacie, że te dodatki coś dają? No bez przesady!

 

ZOBACZ TAKŻE:

Nie stać Cię na nowy samochód? Sprawdź oferty używanych

Top 12 | Oryginalne drzwi

Top 5 | Tych aut należy unikać

Land Rover Defender Tomb Rider Land Rover Defender Tomb Rider Fot. Land Rover

Land Rover Defender Tomb Raider

Czym się wyróżnia leciwy Brytyjczyk (zadebiutował w 1983 roku) w wersji przygotowanej dla Lary Croft w 2001 roku? Całą kabinę obudowano na zewnątrz rurową, stalową klatką, natomiast na bokach i masce zamontowano aluminiowe wstawki i specjalny emblemat rodem z filmu. Aluminium pokryto również podłogę i boczne ściany bagażnika, gdzie wmontowano także koło zapasowe. Nie zapomniano o ogromnym bagażniku dachowym i dużych halogenach na dachu. Niestety, na liście wyposażenia seryjnego nie ma Lary Croft, sorry! Powstało tylko 1000 sztuk tego modelu.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Nie stać Cię na nowy samochód? Sprawdź oferty używanych

Top 12 | Oryginalne drzwi

Top 5 | Tych aut należy unikać

Mercedes 190 Mercedes 190 Fot. Mercedes

Mercedes 190 Rosso, Azzuro i Verde

Te trzy wersje specjalne Mercedesa 190 wyróżniają się metalizowanymi kolorami nadwozia, aluminiowymi felgami, szyberdachami i bogatszym wyposażeniem (ABS, elektryka, lepszy sprzęt audio), ale najbardziej charakterystycznym elementem jest kolorowa tapicerka. W każdy modelu trochę inna, ale w każdym kolorowa, że ho! Nigdy byśmy nie pomyśleli, że stateczny Mercedes jest w stanie aż tak zaszaleć.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Nie stać Cię na nowy samochód? Sprawdź oferty używanych

Top 12 | Oryginalne drzwi

Top 5 | Tych aut należy unikać

Alfa Romeo Alfasud by Valentino Alfa Romeo Alfasud by Valentino Fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo Alfasud by Valentino

Co słynny włoski projektant zrobił z Alfą Romeo Alfasud? Pomalował nadwozie na brąz, dach na czarno, a felgi na złoto. Kierownicę wyrzeźbił z drewna i nie dał radia w wyposażeniu standardowym (było w opcji). Do tego jeszcze wziął klej i ozdobił nadwozie kilkoma naklejkami. Stylowe? Tak sobie.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Nie stać Cię na nowy samochód? Sprawdź oferty używanych

Top 12 | Oryginalne drzwi

Top 5 | Tych aut należy unikać

Mini Goodwood Mini Goodwood Fot. Mini

Mini Goodwood

Mini Goodwood to, mówiąc wprost, Mini przygotowane przez Rolls-Royce?a, w którym można znaleźć materiały znane z modeli z uskrzydloną swoją nagością kobietą na atrapie chłodnicy. Z zewnątrz brytyjski maluch wyróżnia się czarnym (lub niebieskim) lakierem, 17-calowymi obręczami kół i okazjonalnymi emblematami. Prawdziwy zawrót głowy czeka wewnątrz. Deska rozdzielcza, konsola centralna i tunel środkowy wykończone są najlepszej jakości skórą, detale pokryte zostały czarnym lakierem, a do tego są jeszcze wstawki ze szlachetnego drewna. Nad głowami pasażerów wyjątkowego Mini rozciąga się kaszmirowa podsufitka, a ich buty toną w mięsistych dywanikach z owczej wełny. W tak wytwornym wnętrzu nie mogło też zabraknąć dobrego systemu nagłośnienia, w tym przypadku firmy Kardon.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Nie stać Cię na nowy samochód? Sprawdź oferty używanych

Top 12 | Oryginalne drzwi

Top 5 | Tych aut należy unikać

Więcej o:
Komentarze (26)
Top 10 - najfajniejsze serie limitowane
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kosa_131

    Oceniono 14 razy 14

    Gwoli przypomnienia - fiat 131 w tamtym czasie (początek lat 80) był samochodem, na którym kilka lat z rzędu zdobyto mistrzostwo świata w rajdach. I to nie Bodykit był najważniejszy - to pierwsze (poza kosmicznie drogimi produktami Abartha) 131, wyposażone w nowy, dwulitrowy silnik. Pierwszy fiat z opracowanym przez Abartha mechanizmem zmiany biegów. Auto miało seryjnie amortyzatory KONI, większe felgi z niskoprofilowymi oponami, inne przełożenia i kilka innych "drobiazgów". A W. Rohrl był autorem wielu rajdowych sukcesów 131 Abarth (zanim przesiadł się na Audu quattro). Na tamte czasy, to naprawde było coś!

  • Gość: KOKOS

    Oceniono 13 razy 11

    A Skoda Felicia Blue Sky, a L&K? Aaaa Wersje Renault 5 Alpine? Aaaaaaa BMW 7 Steinway & Sons?
    Z każdym takim pseudoartykułem cieszę się (bo temat fajny i oby więcej takich rzadkich wersji) i płaczę (bo standardowo w tej sekcji potrraktowany po najmnijeszej linii oporu i strasznie dyletancko)..od dziennikarzy GW oczekuję niestety więcej...

  • Gość: TR

    Oceniono 7 razy 5

    A gdzie wersja Roland Garros Peugeota?

  • przemekthor

    Oceniono 10 razy 4

    Polo w wersji Harlekin - to jest dopiero jazda, nadwozie w 4 kolorach.

  • Gość: kvin

    Oceniono 10 razy 4

    Przede wszystkim powinien sie tu znaleźć WV Golf II "Wurzburg Edition".
    Specjalna i limitowana edycja (10 wyprodukowanych).
    Posiada usportowione zawieszenie (glebe) i felgi bbs, wszystko unikatowe z niemiec.
    Silnik z haldexem 1.8 z GTI ale ma 190 KM.
    I TO WSZYSTKO JUSZ W LATACH 80!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Gość: ??

    Oceniono 3 razy 1

    Folcvagen Ogórek Biznes
    ..toohoho się uśmiałem : )

  • Gość: marceli

    Oceniono 3 razy 1

    A gdzie VW Golf Pink Floyd?

  • johnny-kalesony

    Oceniono 5 razy 1

    >>(...) w 1980 roku sprzedawana była w Niemczech wersja Fiata 131 Sport (...) a najważniejszą cechą tej wersji specjalnej jest bez wątpienia bodykit nadwozia. Tak rozkosznie tandetny, tak totalnie zanurzony w latach 80., tak pocieszny w swojej determinacji, by poprawić właściwości jezdne auta.<<

    1980 to ostatni rok dekady lat 70-tych a nie lata 80-te. I bodykit Fiata 131 właśnie w tandeciarskim stylu lat 70-tych jest utrzymany.

  • Gość: Adek

    0

    A gdzie GOLF I POLO w wersji GENESIS?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX