TOP 5 | Unikajcie tych aut

Myślicie o aucie z USA? Consumer Reports opublikował listę pięciu samochodów, dodajmy bardzo popularnych, których klienci powinni unikać
Honda Civic HF Honda Civic HF fot. Honda | Honda Civic

Honda Civic

Honda Civic trafiła na cenzurowane już w zeszłym roku. Dla Hondy to spory problem, gdyż poprzednia generacja była uznana za "najlepszy wybór". Nowemu modelowi dostało się m.in. za głośność, nieczuły układ kierowniczy (w USA!), czy słabą jakość wykończenia wnętrza. Wg CR Subaru Impreza, Hyundai Elantra i Mazda 3 są lepsze a na dodatek mniej palą.


WIĘCEJ O PROBLEMACH HONDY ZNAJDZIESZ TUTAJ:

Honda Civic - zbyt słaba, by ją komukolwiek polecać

TEST EUROPEJSKIEJ WERSJI GANIONEGO W USA CIVIKA:

Honda Civic Sedan 1.8 Executive - test | Pierwsza jazda

Honda Civic - ogłoszenia

Ford Edge Ford Edge fot. Ford | Ford Edge

Ford Edge

Ford Edge to taki crossover zbudowany na bazie Forda Fusion. Consumer Reports testował wersję V6 z napędem obu osi. Auto podpadło nerwowym układem kierowniczym, sporym hałasem podczas jazdy i rozpraszającym systemem MyFord Touch. To powoduje, że Toyota Highlander, Nissan Murano, czy Mazda CX-9 są godniejsze polecenia.


WIĘCEJ O FORDACH Z USA ZNAJDZIESZ TUTAJ:

Samochody z innej bajki | Ford w USA

Ford Edge - ogłoszenia

Toyota Prius C Toyota Prius C fot. Toyota | Toyota Prius C

Toyota Prius C

Toyota Prius C to nic innego, jak nieco inaczej ubrany Yaris Hybrid. Naszym zdaniem to auto jest całkiem udane, ale CR ma poważne zastrzeżenia. Po pierwsze Prius C pali więcej niż Prius. Po drugie jest głośny, źle wykończony i ma marną dynamikę.


WIĘCEJ NA TEMAT PRIUSA C ZNAJDZIESZ TUTAJ:

Salon Detroit 2012 | Toyota Prius C

TEST NASZEGO ODPOWIEDNIKA:

Toyota Yaris Hybrid - Test | Pierwsza jazda

Toyota Yaris - ogłoszenia

Jeep Liberty Jeep Liberty fot. Jeep | Jeep Liberty

Jeep Liberty / Cherokee

Jeep Liberty sprzedawany jest w Europie jako Cherokee. Nam w oczy rzuciła się niewielka przestrzeń na przednich fotelach, czy marne plastiki wżyte we wnętrzu. A co przeszkadza dziennikarzom CR? Oprócz słabej jakości wykonania wymieniają kiepskie zachowanie na twardej nawierzchni, paliwożerne i głośne silniki (Europy to nie dotyczy). Zdaniem CR lepiej kupić Toyota RAV4 lub Subaru Forestera, które robią lepsze wrażenie i na dodatek mniej palą.


ZOBACZ TEST JEEPA CHEROKEE:

Jeep Cherokee - test | Za kierownicą

Jeep Cherokee - ogłoszenia

Dodge Grand Caravan Dodge Grand Caravan fot. Dodge | Dodge Grand Caravan

Dodge Grand Caravan / Chrysler Grand Voyager

Dodge Grand Caravan to dobrze znany i u nas Chrysler Grand Voyager. Ogromny i megapojemny "peoplemover" zachwyca m.in. fotelami chowanymi w podłodze, prze co łatwo przekształcić go w niewielką ciężarówkę. To oczywiście powoduje, że sprzedaje się całkiem nieźle. Co spowodowało, że trafił na czarną listę CR? Problemem jest ponoć słaba jakość montażu, co skutkuje skrzypieniem, trzeszczeniem i pukaniem niezliczonej ilości elementów wnętrza. Także spore zużycie paliwa okazało się problemem i przesądziło, że dziennikarze CR woleliby kupić Toyotę Sienna.

Wnioski

 

Wygląda na to, że samochody przygotowane na rynek amerykański wykończone są materiałami gorszej jakości, a oszczędności często sięgają materiałów wygłuszających. Nasze jazdy testowe nowym sedanem Civika i hybrydowym Yarisem nie potwierdziły występowania tych samych problemów na europejskim rynku. Problem dużego zapotrzebowania na paliwo też nie występuje u nas, gdyż zamiast wielkich silników benzynowych Cherokee i Grand Cherokee oferowane są w Europie z oszczędnymi Dieslami.


ZOBACZ TEST GRAND VOYAGERA:

Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD - test | Za kierownicą

Chrysler Grand Voyager - ogłoszenia

Więcej o:
Komentarze (28)
TOP 5 | Unikajcie tych aut
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Jacek

    Oceniono 19 razy 19

    Jesienią zeszłego roku jeździłem w USA Jeepem Liberty z wypożyczalni. Potwierdzam wstępną opinię dotyczącą małej ilości miejsca z przodu. Ale plastiki w tym aucie nie przeszkadzają. Nie muszą być miękkie i miłe w dotyku. Akurat z charakterem samochodu współgrały nieźle. Przede wszystkim nie skrzypiały bo były nieźle zmontowane. Wersja, którą jeździłem to 3.7 z automatem. Wrażenia? Zużycie paliwa na trasie to 10.6 l/100km czyli dokładnie tyle ile zapewnia producent na swojej stronie (22 MPG). Silnik pracuje wtedy w ekonomicznym według obrotomierza zakresie czyli 1800-2000 obr/min. Zarówno silnik jak i charakter automatu pasują do tego auta bardzo dobrze. Teraz clue: tak, prowadzi się średnio na asfalcie, ma wąskie opony o wysokim profilu ale porównanie go do Toyoty RAV4 to nieporozumienie. Liberty to porządna terenówka.. Wjedzie tam, gdzie wszelkiej maści SUV-y nawet nie sięgną reflektorami. Wjeżdżałem po kamiennych szlakach terenowych w Dolinie Śmierci. Gdyby nie typowo szosowe opony o dość zużytym już bieżniku to zajechałbym dużo dalej ale bałem się zakopać. RAV4 nie wjechałaby nawet na ten szlak. Niestety Jeep z uparciem godnym lepszej sprawy próbuje go umieścić w segmencie SUV gdzie przepada z kretesem pod względem zużycia paliwa, komfortu czy zachowania na drodze.

  • Gość: gory

    Oceniono 31 razy 19

    A gdzie wieśwagen TDI, głośny, piekielnie usterkowy, komfort rodem z wozu drabiniastego...

  • panbagien

    Oceniono 5 razy 5

    Ja na szczęście kupiłem Elantrę i nie mam żadnych problemów.

  • marekatlanta71

    Oceniono 6 razy 4

    Nie potwierdziły bo europejskie samochody są głośne. A silniki od traktorów może i mało palą, ale jeździ się z nimi beznadziejnie.

  • Gość: Hirek Wrona

    Oceniono 10 razy 4

    Krótko mówiąc - to nie są OBIEKTYWNIE złe auta (niebezpieczne w prowadzeniu, zapaljące się podczas jazdy, etc.), tylko pod jakimiś (czy istotnymi, to już kwestia osobistych preferencji) względami gorsze od konkurencji.
    Swoją drogą, czy komuś by się chciało sprowadzać z USA, ze wszystkimi problemami, z jakimi wiąże się transport i papierologia, pojazdy w rodzaju Civica? To nie Lexus czy Infinity (pozostając przy pojazdach marek japońskich).

  • andip

    Oceniono 4 razy 2

    Zgadzam się z poprzednikiem. W USA chodziło o wersję sedan i to produkowaną w Kanadzie. Oferowany w Polsce hatchback jest znacznie lepszy niż sedan, ma lepsze materiały i jest lepiej wyposażony. Wiem, bo porównywałem i jeżdżę Civikiem 5d 1.8. Spalanie w jeździe mieszanej z przewagą miasta to 6,9 l/100 KM.

  • wiem_swoje_i_juz

    0

    godniejsze.... polska jenzyk - trudna jenzyk

  • marych

    0

    Ford Edge TO JEST Mazda Cx-9 !
    Rózni się tylko maską.

  • pocalujta_wujta

    0

    RAV4 i Forrester nie sa odpowiednikami Lberty bo nie ciagna tego samego ladunku. Warto sprawdzac mozliwosci przyczepy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX