Największe bagażniki w klasie cz. II

Dziś prześwietlimy bagażniki aut sportowych i kabrioletów. Myślicie że to dla nich mało istotna cecha? Jak w planach jest zakup kabrioletu a następnie wyjazd nim na wakacje, to kwestia wolnego miejsca zaczyna być paląca
Hyundai Veloster Hyundai Veloster fot. Hyundai

Coupe - małe

W małych samochodach sportowych bagażnik jest często bardzo symboliczny. Ale przecież od jego pojemności zależy, czy takie auto może służyć jako podstawowy środek codziennego transportu, czy też pozostanie jedynie weekendową zabawką.

Ile aut w zestawieniu, tyle pomysłów na przestrzeń bagażową. Abarth, czy Volkswagen proponują hatchbacki z rozkładaną tylną kanapą, Porsche Cayman oferuje dwa bagażniki, po jednym z przodu i z tyłu, a Lotus Exige ma jedynie coś na kształt schowka na rękawiczki. W tym przypadku jesteśmy zniesmaczeni brakiem miejsca na kask, rzucenie go na siedzenie po skończonym "katingu" na torze, jest co najmniej nieeleganckie.

Marka, model
Moc KM
Poj. bagażnika l
Abarth 500
135-190 185-610
Abarth Grande Punto
165-180 275-1030
Audi TT 160-340 290-700
BMW 1 Coupe 170-340 370
Honda CR-Z 124 225-595
Hyundai Veloster 140 320-1015
Lotus Exige 350 115
Lotus Evora 280-444 160
Mini Coupe 122-211 280
Peugeot RCZ 156-200 320-640
Porsche Cayman 265-330 410
Subaru BRZ 200 245
Toyota GT86 200 245
Volkswagen Scirocco 122-265 310-1005

 

ZOBACZ TESTY MAŁYCH COUPE:

BMW 1 M Coupe | Test + Wideo

Mini Cooper S Coupe - test | Za kierownicą

Peugeot RCZ - test | Pierwsza jazda

Porsche 911 Porsche 911 fot. Porsche

Coupe - duże

Bardziej jednorodna sytuacja jest, gdy zdecydujemy się na większe coupe. Niezależnie czy będzie to auto dwuosobowe, czy czteroosobowe bagażniki są całkiem pojemne. Słabo wypada jedynie nowa 911-ka, ale przecież mamy w nim tylne siedzenia, których oparcie można złożyć powiększając tym samym możliwości przewozowe.

Marka, model
Moc KM
Poj. bagażnika l
Audi A5 170-450
455-830
BMW 6 Coupe 313-407
460
Chevrolet Camaro 405-428
364
Hyundai Genesis Coupe 210-303
330
Infiniti G Coupe 320
275
Mercedes C Coupe 156-487
450
Mercedes E Coupe 170-408
450
Mercedes CL 435-571
490
Nissan 370 Z 328
235
Porsche 911 (991)
350-400
135
Renault Laguna Coupe 150-238
425-875

 

ZOBACZ TESTY DUŻYCH COUPE:

BMW 6 Coupe - test | Pierwsza jazda

Mercedes C Coupe - test | Pierwsza jazda

Porsche 911 (991) - test | Pierwsza jazda

Audi A7 Audi A7 fot. Audi

Coupe - czterodrzwiowe

Słowo coupe oznacza "ścięty". Można więc uznać, że liczba drzwi ma drugorzędne znaczenie. Zresztą trzeba te auta, zapełniające specyficzną lukę pomiędzy segmentami, jakoś zakwalifikować.

Ich przydatność na co dzień jest tylko nieco większa, niż czteroosobowych klasycznych coupe. Oferują bowiem dodatkową parę drzwi u ułatwiają zajęcie miejsc na tylnych fotelach. A co z przestrzenią bagażową? I tu obowiązują dwie szkoły. Trzy modele oferują jedynie kufer, cztery pozostałe pozwalają ją powiększyć. Bardzo przydatna funkcja zwłaszcza, jeśli oprócz naszych kijów do golfa planujemy zabrać ze sobą naszą drugą połowę... i jej bagaż.

Mistrzem w tej kategorii jest Audi A7, co nie dziwi. To w końcu największe auto w tej stawce.

Marka, model
Moc KM
Poj. bagażnika l
Aston Martin Rapide 477
395
Audi A5 Sportback 170-333
480-1285
Audi A7 Sportback 204-420
535-1390
BMW 6 GranCoupe 313-320
460-1265
Mercedes CLS 306-408
520
Porsche Panamera 300-550
445-1265
Volkswagen CC 160-300
530

 

ZOBACZ TESTY CZTERODRZWIOWYCH COUPE:

Mercedes CLS 350 AMG | Test

Porsche Panamera - test | Za kierownicą

Mini One Convertible Mini One Convertible fot. Mini

Roadster / Cabrio - małe

Rolą małych kabrioletów jest przede wszystkim dawanie radości z jazdy bez dachu. Jeśli dach jest sztywny (Z4, SLK, MX-5, Wind), to po jego złożeniu bagażnik znacząco się uszczupla. Zaskakuje jednak (wcale nie taki mały) Nissan 370 Z, który ma bagażnik mieszczący dwie butelki coli więcej, niż wspominany już schowek w Lotusie.

W kategorii premium na wyróżnienie zasługuje Boxster, który ma co prawda bagażnik w dwóch częściach, ale za to jego pojemność nie jest uzależniona od pozycji dachu. Wśród mniejszych jeździdełek wyróżnienie przyznajemy Mini Cabrio. Ma mniejszy bagażnik od Winda, ale jest czteroosobowy. Przy podróży we dwójkę tylna kanapa zamiast znajomych pomieści bagaże.

Marka, model
Moc KM
Poj. bagażnika l
Audi TT 160-211
250
BMW Z4 184-340
180-310
Lotus Elise 136-220
115
Mazda MX-5 126-160
150
Mercedes SLK 184-421
225-335
Mini One Cabrio 98-211
160-680
Mini Roadster 122-211
280
Nissan 370 Z Roadster 328
120
Porsche Boxster 265-315
280
Renault Wind 102-133
270-360

 

ZOBACZ TESTY MAŁYCH KABRIOLETÓW:

BMW Z4 sDrive28i vs. Porsche Boxster S | Test porównawczy

Mercedes SLK - test | Pierwsza jazda

Audi A5 Cabrio Audi A5 Cabrio fot. Audi

Cabriolet - średnie

Kabriolety bazujące na modelach osobowych (tu: segmenty C i D) zawsze oferują cztery miejsca siedzące i mają zazwyczaj większe bagażniki. Niestety moda na sztywne dachy powoduje, że przestrzeń bagażowa po jego złożeniu kurczy się nawet o połowę. Dodatkowo złożony dach może skutecznie utrudniać jakikolwiek dostęp do bagażu.

Kabriolety z segmentu C idą łeb w łeb. Większe różnice widać w klasie średniej. W podstawie najlepiej wypada amerykańska Lancia Flavia (póki co niedostępna w Polskiej ofercie), ale nasza europejska miłość do nadwozi uniwersalnych powoduje, że bardziej wszechstronne wydaje się Audi A5 Cabrio.

Marka, model
Moc KM
Poj. bagażnika l
Audi A5 Cabrio 170-333
320-750
BMW 1 Cabrio 143-306
260-305
BMW 3 Cabrio 143-420
210-350
Infiniti G Cabrio 320
b.d.-366
Lancia Flavia 175-287
460
Lexus IS C 208-310
165-420
Peugeot 308 CC 120-163
225-405
Renault Megane CC 110-180
210-415
Volkswagen Eos 122-211
205-380
Volkswagen Golf Cabrio 105-211
250
Volvo C70 150-230
200-404

 

ZOBACZ TESTY KABRIOLETÓW:

Peugeot 308 CC - test | Za kierownicą

VW Golf Cabrio GTI - test | Pierwsza jazda

Mercedes SL Mercedes SL fot. Mercedes-Benz

Cabriolet - sportowe

Torba z kijami golfowymi, torba sportowa lub prezent dla ukochanej/ukochanego - to najczęstsze bagaże przewożone w poniższych autach. Najgorzej wypada tu Audi R8, najlepiej Mercedes SL.

Marka, model
Moc KM
Poj. bagażnika l
Aston Martin DB9/DBS Volante 477/517
175
Aston Martin Virage Volante 497
150
Audi R8 Spyder
430-560
100
Bentley Continental GTC 507-575
260
BMW 6 Cabrio 313-407
460
Chevrolet Camaro Cabrio 405-432
308
Ferrari California 460
240-340
Jaguar XK Cabrio 385-550
200-315
Maserati GranCabrio 405-450
260
Mercedes SL 306-435
365-505
Mercedes SLS Roadster 571
175
Porsche 911 Turbo/S (997)
500-530
295

 

ZOBACZ TESTY SPORTOWYCH KABRIOLETÓW:

Mercedes SL - test | Pierwsza jazda

Porsche 911 Turbo - test | Za kierownicą

Porsche 911 Carrera/Carrera S Cabrio - test | Za kierownicą

Ferrari FF Ferrari FF fot. Ferrari

Supersportowe

W tej kategorii są z jednej strony płaskie jak naleśnik bolidy, w których bagażnika może nie być w ogóle, ale nie mogliśmy ich pominąć. Druga grupa to "turystyczne" Gran Tourismo, czyli samochody do wielkiej turystyki. Rzut okiem na tabelkę i wszystko jasne. Ferrari FF dzięki kontrowersyjnemu z wyglądu ale pojemnemu nadwoziu kombi-coupe jest bezkonkurencyjne w klasie GT.

Marka, model
Moc KM
Poj. bagażnika l
Aston Martin DB9/DBS
477/517
175
Aston Martin Virage
497
185
Aston Martin V8/V12 Vantage
426-517
240-300
Audi R8
430-560
100
Bentley Continental GT 507-575 360
Ferrari 458 Italia
570
230
Ferrari F12 Berlinetta
740
b.d
Ferrari FF
660
450-800
Jaguar XK Coupe 385-550 330
Lamborghini Gallardo
550-560
b.d.
Lamborghini Aventador
700
b.d.
Lexus LFA 560 55
Maserati GranTourismo 405-450 260
Mercedes SLS
571
175
Nissan GT-R
550
315
Porsche 911 Turbo (997)
500-530
295

 

W następnym odcinku coś dla wielodzietnych rodzin. Pokażemy które kombi, minivany i crossovery oferują najwięcej przestrzeni. Zapraszamy.

Największe bagażniki w klasie cz. I - sedany, hatchbacki, liftbacki


ZOBACZ TESTY NAJMOCNIEJSZYCH I NAJDROŻSZYCH AUT ŚWIATA:

Najdroższy test w historii polskiej motoryzacji

Audi R8 - test | Pierwsza jazda

Bentley Continental GT | Za kierownicą

Lamborghini Murciélago - test | Za kierownicą

Więcej o:
Copyright © Agora SA