Motoryzacyjne... łodzie

Dużo koni mechanicznych, spora dawka luksusu - super szybkie łodzie motorowe są królami mórz i zatok. To takie auta wyścigowe na wodzie. Stwierdzenie tym bardziej trafne, że przedstawiamy wam takie, które mają coś wspólnego z takimi firmami jak Audi, BMW, Porsche, Lancię czy Lamborghni . Super szybka łódź motorowa czy super sportowy samochód - dzieli je wiele, łączy jeszcze więcej. To miks prędkości, stylu, poczucia piękna i mocy. Zabawki dla bogatych, albo raczej tych najbogatszych tego świata.

Bugatti Sang Bleu Yacht Concept

Niektóre pomysłu zostają (niestety) w szufladzie. Już nazwa tej łodzi mówi wiele - Bugatti Sang Bleu Yacht Concept.  nigdy nie ujrzy światła dziennego. Zaprojektował go w 2009 roku absolwent Royal College of Art Ben Walsh. Dzisiaj Walsh jest jednym z projektantów odpowiedzialnych za wygląd desek rozdzielczych w Citroenach. Oczywiście projekt łodzi inspirowany jest szosowym Bugatti. Powstał przy współpracy brytyjskiej firmy Plugin-Design. Zresztą Bugatti nie tak daleko do łodzi. W latach 30-tych włosi projektowali łodzie wyczynowe. Marzenie Ettore, zbudowanie jachtu, którym przepłynąłby Atlantyk nigdy się jednak nie spełniło. Widać taki już los wodnych Bugatti. Sang Bleu Yacht Concept powstał też tylko w wersji digitalowej.

Audi Trimaran

Również inny styliści zaprojektowali łodzie wzorując się na markach samochodowych. Niemka, Stefanie Behringer jest tego dobrym przykładem. Jej Trimaran jest potężnym luksusowym jachtem inspirowanym stylistyką Audi. To praca dyplomowa Stefanie. Łódź ma jeden główny kadłub, a po jego bokach zabudowano dwa "gniazda", w których można zaparkować specjalnie zaprojektowane, napędzane elektrycznie  skutery wodne. Do napędu głównej łodzi przewidziano dwa potężne silniki wysokoprężne TDI o mocy 500 KM każdy. W przypadku, gdy łódź trzeba zacumować w porcie i potrzebne są małe prędkości manewrowe główne silniki można wyłączyć i realizować napęd za pomocą silników elektrycznych zamontowanych w skuterach. Napęd elektryczny ma w założeniu zapewnić prędkość 8 węzłów (ok. 15 km/h), silniki diesla 40 węzłów (ok. 74 km/h). Nadzór nad projektem wzięło na siebie biuro stylistyczne Audi zlokalizowane w Monachium.

Porsche - RFF 135

Za to projekt Porsche ujrzał światło dzienne. Luksusowy jacht ma 41,2 metra długości, dek o powierzchni 472 m2. Moc silników - 9200 KM. Za projekt odpowiedzialne jest Porsche Design Group, za produkcję singapurska firma Royal Falcon Fleet. Co ciekawe ten luksusowy statek bazuje na platformie katamarana. Projekt ukończony zostanie jeszcze w tym roku. RFF 135 to właściwie luksusowa willa na morzu. Zbudowany jest głównie z aluminium. Rozwijać może maksymalnie 35 węzłów. Zasięg przy prędkości 30 węzłów wynosi 2000 mil morskich.

McLaren Applied Technologies CXL Trimaran Concept

McLaren Applied Technologies i producent jachtów, firma UltraLuxum zbudowała koncepcyjny trimaran o nazwie CXL Trimaran Concept. Według danych przedstawionych przez firmy projekt CLX ma być największym trzykadłubowym, żaglowym statkiem na świecie. Kadłub ma mieć 50 metrów długości a szerokość trimaranu to 23 metry. Z tyłu mieści się nawet  McLaren MP4-12C. Żeby jednak luksusowy żaglowiec mógł cumować w ciasnych portach boczne kadłuby są chowane i tym samym szerokość kurczy się do 11 metrów. Z innych danych: wysokość masztu - 60 metrów, masa - 150 ton.

AMG Cigarette Racing

Amerykańska firma Cigarette Racing wyprodukowała speedboat inspirowany modelami AMG Black Series. Luksusowa łódź ma nieco więcej koni niż drogowy odpowiednik. Dokładnie 2700 KM. Zaprezentowano ją na Miami Boat Show razem z CLK Black Series, który właśnie wchodził na amerykański rynek. Łódź ma 15 metrów długości, anpedzana jest dwoma silnikami Mercury o pojemności 9 litrów każdy. Do wykończenia kokpitu, podobnie jak w oryginale użyto karbonu i aluminium.

BMW DesignworksUSA

Również BMW może pochwalić się swoimi łodziami. BMW Deep Blue 46 storzone zostało przez BMW DesignworksUSA. Ta międzynarodowa firma stylistyczna należy w 100 % do BMW. Stworzono trzy linie jachtów. Deep Blue 46 jako mocną łódź motorową, Cruiser 55 jako łódź żaglową z nutka nostalgii i model Sport 28, mniejszą, sportową łódź.

Lancia

W 2009 roku w Wenecji Lancia zaprezentowała swoją własną łódź sportową. Włosi jak zwykle postawili na piękne kształty. Projekt ten został opracowany przez cztery włoskie firmy, będące liderem w swoim sektorze: Sacs produkuje luksusowe łodzie typu RIB, FPT - Fiat Powertrain Technologies, spółka Grupy Fiat, producent silników oraz firma Martini, która od lat wspiera inicjatywy sportowe Lancia. Kadłub ma 13,10 metrów długości i 3,83 metra szerokości. Głębokość zanurzenia została zredukowana do 0,8 m., co pozwala na wpływanie na płytkie wody. Do napędu posłużyły dwa silniki Fiat Powertrain Technologies N67-560. Maksymalna prędkość sięga 55 węzłów. Na pokładzie mieści się 11 osób, w kabinie mogą spać 2 osoby. Lancia ma tradycje w budowaniu łodzi. Już w latach 60-tych budowała łodzie o nazwie Flaminia.  

Więcej o:
Copyright © Agora SA