TOP 5 | Samochody z Facebooka

Na Facebooku jest już prawie cały świat, są więc i samochody. Fan page'ami firm motoryzacyjnych nie będziemy się zajmować, przyjrzymy się za to modelom, które nie powstałyby, gdyby nie Facebook
Opel Astra GTC Opel Astra GTC Opel Astra GTC

Tajne przez poufne

Jeden ze sposobów na połechtanie wirtualnego ego facebookowiczów jest dzielenie się z nimi informacjami o nowych modelach, zanim jeszcze trafią one do mediów. Tak właśnie objawiły się światu BMW X1, Chevrolet Camaro, Viper SRT czy choćby Ford Mustang. Wygląda więc na to, że trzeba być na Facebooku, by wiedzieć, co w motoryzacji piszczy. Ba, czasami na fan page'ach marek pojawiają się zdjęcia, które nie powinny się tam pojawić. Na przykład już na początku zeszłego roku bystry internauta zauważył na profilu Opla zdjęcie Astry GTC bez żadnego kamuflażu, choć premiera auta miała miejsce dopiero kilka miesięcy później.

ZOBACZ TAKŻE:

Szukasz używanego samochodu? Tu go znajdziesz

TOP 5+1 | Bestsellery wszech czasów

TOP 5 | Luksus za 50 tys. zł

Porsche Cayman S Porsche Cayman S Porsche Cayman S

Są fani, są atrakcje

Inny sposób zaistnienia na Facebooku to przygotowanie unikalnych modeli. Okazją jest najczęściej przekroczenie pewnego progu ilości fanów danej marki. Producent, by nagrodzić miłośników i wszystkich tych, którzy namiętnie wyrażają swoje zdanie za pomocą przycisku "Lubię to", przygotowują specjalne wersje swoich modeli lub robią coś ciekawszego. Na przykład Mercedes po zdobyciu 2 milionów fanów zaprezentował film, na którym model C63 AMG śmiga bokiem po torze Laguna Seca. TopGear, po skuszeniu do siebie 10 milionów osób, wysadził w powietrze przyczepę kempingową. Kiedy Porsche doczekało się miliona internetowych groupies, pokazało model 911 GT3 R Hybrid z podpisami ponad 27 tys. internautów, a po zaproszeniu do swojego kręgu znajomych kolejnego miliona wyznawców, zaprezentowało oryginalnie pomalowanego Caymana S.

ZOBACZ TAKŻE:

Szukasz używanego samochodu? Tu go znajdziesz

TOP 5+1 | Bestsellery wszech czasów

TOP 5 | Luksus za 50 tys. zł

Aston Martin DB9 Aston Martin DB9 Aston Martin DB9

Lubię to!

Ostatnia akcja tego typu została przygotowana przez Aston Martina, który chcąc uczcić fakt, że w sieci lubi go milion osób, pozwolił internautom zaprojektować model DB9. Efekt? Facebookowo błękitne coupé z białymi naklejkami imitującymi przepływające powietrze. Trzeba przyznać, że DB9 już sam w sobie jest zjawiskowy, ale w wersji facebookowej robi jeszcze większe wrażenie.

ZOBACZ TAKŻE:

Szukasz używanego samochodu? Tu go znajdziesz

TOP 5+1 | Bestsellery wszech czasów

TOP 5 | Luksus za 50 tys. zł

Citroen C1 Connexion Citroen C1 Connexion Citroen C1 Connexion

Connexion z internautami

Są jeszcze działania innego typu - firma pyta internautów, co podoba im się najbardziej i wprowadza to do produkcji. Tak było na profilu Citroëna, gdzie pojawiło się aż 24 tys. różnych kombinacji wykończenia modelu C1. Najbardziej lajkowany był trzydrzwiowy model pomalowany na czarno, z czerwonymi klamkami i lusterkami oraz aluminiowymi felgami. Skoro się podobał, trafił do sprzedaży i pewnie z wieloma klientami nawiązał tak silne Connexion, że po prostu musieli go kupić.

ZOBACZ TAKŻE:

Szukasz używanego samochodu? Tu go znajdziesz

TOP 5+1 | Bestsellery wszech czasów

TOP 5 | Luksus za 50 tys. zł

Renault Clio Fans Edition Renault Clio Fans Edition Renault Clio Fans Edition

Krok dalej

O krok dalej poszło Renault Polska, które na słynnym portalu społecznościowym sprzedawało unikalną wersję Clio. W ofercie było tylko 11 sztuk auta, każda za nieco ponad 42 tys. zł. Czym się wyróżniało Clio Fans Edition? Niebieskim lakierem i bogatym wyposażeniem, w skład którego wchodzą m.in. radioodtwarzacz CD MP3 z Bluetooth, złącze wielofunkcyjne Audio Connection Box (z USB, AUX), system nawigacji Carminat TomTom, klimatyzacja, skórzana kierownica, fotel kierowcy z regulacją wysokości, 15-calowe felgi, światła doświetlające zakręty i kilka innych poprawiaczy komfortu i bezpieczeństwa. Lubicie to?

ZOBACZ TAKŻE:

Szukasz używanego samochodu? Tu go znajdziesz

TOP 5+1 | Bestsellery wszech czasów

TOP 5 | Luksus za 50 tys. zł

Więcej o:
Komentarze (15)
TOP 5 | Samochody z Facebooka
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: nero

    Oceniono 15 razy 9

    Facebook to obciach, równie dobrze można oglądać wieśniackie gnioty w rodzaju "Rancza" czy innego "M jak Miłość", tak samo podnosi jakość życia... ;)

  • Gość: adam

    Oceniono 3 razy 3

    Za zrobienie i wrzucenie do netu zdjęcia Astry GTC chłopak stracił robotę

  • arkadius.muhomory

    Oceniono 2 razy 2

    pytanie konsumentów o zdanie do niczego nie prowadzi, klienci to w większości zbiór matołów, którzy patrzą jeden na drugiego w owczym pędzie, klienci nie mają bladego pojęcia czego chcą, klienci niczego nie kreują
    analizowanie NPS (net promoter score) czyli skłonności do polecenia jest jedną wielką ściemą; firmy zabijają się by to wdrażać i jak fetysz w cyklach miesięcznych analizują ten wskaźnik z durnowatym przeświadczeniem, że właśnie odkryli sposób na związanie siebie z klientami; na badania ilościowe i focus grupy firmy wydają miliony rocznie z naiwnym przeświadczeniem dobrze wydanej kasy

    klient to matoł

  • ulanzalasem

    Oceniono 2 razy 2

    "wirtualnego ego facebookowiczów " - czego ? Ile płaci się na gw za reklamę FB ? Nie ma tygodnia bez tego portalu, jak nie w gospodarce to w technologii, a jak nie tam to nawet na moto ?!

  • poranek2000

    0

    Jasne, a ja jestem naszą klasą ;p ha ha ha, BMW i Opel najpopularniejsze? Najwięcej się dzieje teraz wśród modeli Jeepa, Lancii, Fiata , no nawet Alfy... kurde. Golfa tylko nie umieściliście, ale to juz by bylo smiechu warte.

  • pamejudd

    Oceniono 2 razy 0

    Co za g*wniany tekst. Az dziwi ze powstal w moto.pl...

    Niech zgadne: Filip to delegat z glownego portalu, stazysta czy dyzurny szympans?

  • Gość: stanczyk

    0

    .. bełkot makekingowy .. :)
    .. można sie zawsze wrażeniami podzierlić z "przyjacołmi" na fejsie .. :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX