-
-
-
Kolejny absurd z opłatami dotyczy samochodów powyżej 3,5 tony
Wyruszając w drogę z Świecka kierowca ciężarówki pobiera bilet z oznakowaniem GDDKiA i jedzie do punktu poboru opłat gdzie płaci w kasie Następnie jedzie starą kulczykostradą płacąc na trzech kolejnych bramkach Wreszcie mija konin i na kolejnej bramce odbiera jeszcze jeden bilet też z oznakowaniem GDDKiA i zadowolony jedzie do Strykowa i tutaj pojawia się niespodzianka bo Pani w kasie nie chce wziąć pieniędzy i odsyła do zielonego radiowozu gdzie już siedzą tacy smutni panowie od których kierowca dowiaduje się, że musi zapłacić karę - 3000 złotych bo nie ma w samochodzie "urządzenia do pobierania opłaty elektronicznej" za jazdę autostradą. I tłumaczenia, że przecież przez blisko 200 km pobierało się takie same bilety i płaciło w kasie są zbywane wskazaniem na maleńki pomarańczowy, znamy mało komu w Polsce i nikomu za granicą, znak umieszczony nad bramką.
Jestem Polakiem i tego nie pojmuję a co ma powiedzieć kierowca np. z Niemiec jadący swoim suvem z przyczepą kempingową na wakacje na Mazury. Welcome Poland -
Mi to puls podskakuje jak czytam tego typu wypociny niejakiego Pana Martina. Jest nierzetelny i nie posiada elementrnej wiedzy na temat istniejących i powstających w polsce dróg. Firma GTC jest zarządcą tej drogi, ale autor tekstu nie raczył juz napisać, że tą drogę wybudował za własne pieniądze, podobnie zreszta jak pan Kulczyk.
Przestańcie ludzie tak na te drogi psioczyć. Ciągle słyszę, że jak to w niemczech jest wspaniale, jakie drogi, brak limitów predkości i opłat. A zastanowi sie ktoś nad tym, ze Niemcy sa trzecią, alebo czwarta gospodarką świata i mogą sobie na to pozwolić. Ciągłe porównywnia z bogatym sąsiadem sa czystą abstrakcją. Czemu nikt nie porównuje Polski do Rumunii czy Bułgarii. podobna wilekość i liczba miszkańców, państwa wspólnoty, postkomunistyczne...zastanówcie się ludzie czasem, a jak się komus nie podoba to prosze sie wyprowadzić z naszego pięknego kraju, który należy kochać i szanować i zawsze stac w jego obronie, a nie całe życie wytykac jego niedoskonałości. -
Wciąż szuka się winnych, pluje na biznesmenów za opłaty autostradowe. A ja im współczuję takich inwestycji, w które kapitał zaczynali wkładać w latach 1994-95, to jest minęło 17 lat i mają ...kilkanaście złotych od samochodu, zamiast odzyskiwania kapitału plus zysków z infrastruktury okołoautostradowej, jak to jest w innych krajach. We Francji w budowie autopstrad partcycypowało Państwo, u nas od początku był pas nawet co do gwarancji SP dla zagranicznych banków, które chciały budować z polskimi binzesmenami konsorcja finansowe. Od początku było wiadome i artykułowane, że prywatne autostrady w Polsce mogą nie wypalić. Podziwiam, że pan Kulczyk dał radę, bo nic byśmy nie mieli, wozami z koniem byśmy jeździli po brukowej kostce. Nie dośc , że musiał sam finansować ogromne koszty feasibility study, bo gdy zaczynał, to analizy rzadowe były przeterminowane o jakieś 10 lat, sam sobie radzić z pozyskiwaniem kapitału (czytaj żebraniem) zamiast, jak w innych krajach móc zbudować majace nogi i ręce konsorcjum finansowe do budowy odcinka autostrady, na które tylko koncesje chętnie dawano, ale gdy przychodziło do gwarancji SP, czego żadały zagraniczne banki, a polskie same pojedynczo nie były w stanie pociągnąć, to głowę do kożucha chowano. Cierpimy wydaje się jako naród na jakąś ułomność "kolesiostwa", skoro przez tyle lat są problemy z autostradami, Trzeba skończyć z tymi ciociami, siostrzeńcami, suostrzenicami itd. w polskich urzędach i zaczać zatrudniać ludzi posiadających odpowiednią wiedzę, doświadczenie oraz przygotowanie do zajmowania się projektami. Mówić każdy potrafi: "Ja Cię lubię, ja Ci pomogę, ja Ci dam", tylko w jakim opakowaniu i co w środku się kryje? Najważniesjze jednak jest to, ze trzeba skończyć z podkradaniem przez urzędników rzadowych pomysłów z komentarzy zamieszczanych na forum Gazety Wyborczej, po trafnie zamieszczonych przez Gazetę Wyborczą artykułach, które te dyskusje wywołały, skoro nie są w stanie publicznie przyznać, skąd je mają. Młody PR górą, ze starszych i mądrzejszych, czasem zupełnie po cichu wykonujących najważniejszą pracę dla tego kraju wampirki bez żenady wysysają krew, nawet się oblizując po tym
-
miliony razy już zapłaciliśmy za te autostrady we wszelakich podatkach drogowych, w paliwie i czym tylko się da, ale nawet jak coś za te pieniądze zbudują, to oddają potem we władanie takim jak Kulczyk, którzy potem dupczą 18latki, bo są wielkimi panami na włościach ZA NASZE PIENIĄDZE! Kolesiostwo rozdaje sobie od tak NASZE drogi i każą nam płacić jak za zboże! Dziadostwo cholerne!
-
Niedość, że w Polskce nie ma sensownych autostrad to jeszcze pobierane są obsurdalne opłaty. Kto pozwolił na to, żeby prywatne firmy pobierały opłaty według włąsnego uznania. Autostrady mają służyć do sprawnej komunikacji a nie do przynoszenia dochodu prywatnym firmom.
Jakim cudem w Niemczech możliwe są autostrady znakomitej jakości i jednocześnie bezpłatne, nie mówiąć już o standartach bezpieczeństwa i braku limitów prędkości na prostych odcinkach.
Jakoś oni mogli a u nas nic nie mogą.
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Gość: mati
Oceniono 3 razy 1
Polska, kraj złodzieji i oszustów. Niemcy, ruscy grabili polskiego obywatela wiec i polski obywatel nie ma skrupułów okradać polskiego obywatela . jaki chory kraj taki chory obyczaj. Państwo policyjne i fotoradarowe (kasowac tyle z mandatów żeby łatać dziurę budżetową a nie dbac o bezpieczeństwo na drogach) !!!!