Małe hot hatche - rozmiar nie ma znaczenia

Hot hatche to te samochody, które zapewniają naprawdę wielkie emocje i dużo frajdy z jazdy. Żeby być "hot" nie wystarczy jedynie krzyczeć designem, ale również silnikiem. Mając na uwadze tę zasadę stworzyliśmy zestawienie najgorętszych hatchabacków segmentu B dostępnych na rynku
fot. Opel fot. Opel fot. Opel

Opel Corsa OPC

Na pierwszy ogień rusza hatchback zza niemieckiej granicy. Corsa OPC (dostępna również w limitowanej wersji Nurburgring Edition) swym wyglądem obiecuje bardzo dużo, a przejażdżka nią przerasta, i tak piorunujące, pierwsze wrażenie. Według wielu jest najlepszym Oplem w całej gamie modelowej. Bardzo twarde zawieszenie, 192 KM mocy i maksymalny moment obrotowy o wartości 260 Nm pozwalają bardzo szybko pokonywać zakręty.

Pojemność silnika: 1.6
Moc: 192 KM
Maksymalny moment obrotowy:
260 Nm (z overboost)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 sekundy
Cena: od 88 310 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Najlepszy hot hatch dekady to...

Studyjny hot hatch Chevroleta

Samochody: ogłoszenia

fot. Renault fot. Renault fot. Renault

Renault Clio RS

W tym samochodzie najpiękniejszy jest silnik, choć nadwozie również do brzydkich nie należy. Dwulitrowej jednostki nie wspiera turbina. W naturalny sposób wyciśnięto z niej 200 KM, które osiągane są przy 7 100 obr./min. Przy 5 400 obr. silnik rozwija maksymalny moment obrotowy o wartości 215 Nm. Te wartości pozwalają rozpędzać ważący 1279 kg samochód do setki w 6,9 sekundy. Clio RS dostępne jest również w wersji Gordini (na zdjęciu).

Pojemność silnika: 2.0
Moc: 200 KM
Maksymalny moment obrotowy:
215 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 sekundy
Cena: od 80 000 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Najlepszy hot hatch dekady to...

Studyjny hot hatch Chevroleta

Samochody: ogłoszenia

fot. Abarth fot. Abarth fot. Abarth

Abarth Punto Evo

Fiat Punto - w najnowszym wcieleniu określany mianem Evo - jest zwykłym samochodem segmentu B o niezłej relacji ceny do jakości. Na szczęście nadworny tuner włoskiej marki ma przepis, jak z przeciętnego auta uczynić drogową mini-wyścigówkę. Abarth Punto Evo wyposażony w silnik Multiair 1.4 Turbo rozwija 165 KM. W połączeniu z maksymalnym momentem obrotowym o wartości 250 Nm (przy 2500 obr./min.) zapewnia sporą dawkę adrenaliny.

Pojemność silnika: 1.4
Moc: 165 KM
Maksymalny moment obrotowy:
250 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 sekundy
Cena: od 74 090 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Najlepszy hot hatch dekady to...

Studyjny hot hatch Chevroleta

Samochody: ogłoszenia

fot. Alfa Romeo fot. Alfa Romeo fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo MiTo QV

Alfa Romeo MiTo już w podstawowej wersji wyróżnia się na ulicy. Koniczynki umieszczone nad przednimi nadkolami świadczą o tym, że mamy do czynienia z wersją Quadrifoglio Verde. Alfa wyglądem nie krzyczy, ale pod maską skrywa to, co w hot hatchach najważniejsze, czyli mocny silnik. Jednostka 1.4 Multiair rozwija 165 KM i 250 Nm (skąd my to znamy?). To samo serce, ale lżejsze ciało - to przepis na wyprzedzenie Abartha Punto Evo.

Pojemność silnika: 1.4
Moc: 165 KM
Maksymalny moment obrotowy:
250 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 sekundy
Cena: od 83 900 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Najlepszy hot hatch dekady to...

Studyjny hot hatch Chevroleta

Samochody: ogłoszenia

fot. MINI fot. MINI fot. MINI

MINI JCW

MINI Cooper to autko z nadwoziem w stylu retro, które kojarzy się z powolną przejażdżką po mieście, a wśród przechodniów najczęściej wzbudza uśmiech. Sympatyczne wozidełko zamienia się w prawdziwie drapieżny samochód w swej najdroższej odmianie - John Cooper Works. Z 1.6-litrowego silnika, który w podstawowym One wydusza z siebie 75 KM, wyciśnięto aż 211 KM. MINI JCW jest szybkie i... drogie.

Pojemność silnika: 1.6
Moc: 211 KM
Maksymalny moment obrotowy:
260 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,3 sekundy
Cena: od 122 800 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Najlepszy hot hatch dekady to...

Studyjny hot hatch Chevroleta

Samochody: ogłoszenia

fot. Citroen fot. Citroen fot. Citroen

Citroen DS3 Racing

Cała linia DS wygląda świetnie. Klientom szczególnie przypadło do gustu DS3, którego sprzedaż przerosła oczekiwania Citroena. Podobnie było z limitowaną edycją Racing, którą charakteryzują "atrybuty charakterystyczne dla aut rajdowych" - jak zapewnia francuska marka. Kolorystyka i styl nadwozia nie pozwalają przejść obok samochodu obojętnie, a 202 KM mocy dają poszaleć.

Pojemność silnika: 1.6
Moc: 202 KM
Maksymalny moment obrotowy:
275 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 sekundy
Cena: od 28 300 euro (ok. 125 000 zł)

ZOBACZ TAKŻE:

Najlepszy hot hatch dekady to...

Studyjny hot hatch Chevroleta

Samochody: ogłoszenia

fot. Seat fot. Seat fot. Seat

Seat Ibiza Cupra

Bardzo drapieżny przód (szczególnie w odmianie Bocanegra, która znajduje się na zdjęciu), centralnie umieszczona końcówka wydechu i 17-calowe felgi robią ogromne wrażenie. Samochód jeździ tak samo, jak wygląda. Świetnie trzyma się drogi, ma precyzyjny układ kierowniczy, a skrzynia DSG szybko zmienia biegi. Jedynym mankamentem Ibizy Cupry jest jej wnętrze. Prowadząc ją najlepiej nie odrywać wzroku od drogi.

Pojemność silnika: 1.4
Moc: 180 KM
Maksymalny moment obrotowy:
250 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 sekundy
Cena: od 80 860 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Najlepszy hot hatch dekady to...

Studyjny hot hatch Chevroleta

Samochody: ogłoszenia

fot. Skoda fot. Skoda fot. Skoda

Skoda Fabia RS

Co prawda Fabia RS swym wyglądem nie wzbudza tak wielkich emocji, jak pozostali członkowie zestawienia, to pod jej maską drzemie ten sam silnik Volkswagena, co w Ibizie Cupra, a o zmianę biegów dba identyczna 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Fabia RS jest znacznie tańsza od swej siostry, ale brakuje jej "tego czegoś".

Pojemność silnika: 1.4
Moc: 180 KM
Maksymalny moment obrotowy:
250 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,3 sekundy
Cena: od 74 300 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Najlepszy hot hatch dekady to...

Studyjny hot hatch Chevroleta

Samochody: ogłoszenia

fot. Peugeot fot. Peugeot fot. Peugeot

Peugeot 207 RC

Sportowy Peugeot 207 nie ma wyglądu typowego hot hatcha, ale nie dajcie się zwieźć pozorom. To, co na pierwszy rzut oka wygląda prawie standardowo, wcale takie nie jest. 175 KM i 260 NM (z overboost) potrafią zaskoczyć i dają wiele frajdy z jazdy. Choć wygląd to nie wszystko, to właśnie przez design 207 RC nie zostałby królem tego zestawienia.

Pojemność silnika: 1.6
Moc: 175 KM
Maksymalny moment obrotowy:
260 Nm (z overboost)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,1 sekundy
Cena: od 84 900 zł

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Najlepszy hot hatch dekady to...

Studyjny hot hatch Chevroleta

Samochody: ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA