TOP 5 | Używane SUV-y

Chociaż są wysokie i wsparte na dużych kołach, najbardziej lubią asfalt. Funkcjonalności zazdrości im niejedno kombi, a wyposażenie kabiny niewiele ustępuje limuzynom. Wybieramy używanego SUV-a z turbodieslem za około 50 tysięcy złotych
Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg fot. autotrader.pl | Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 2.5 TDI

Warto jednak wziąć pod uwagę, że te same SUV-y nie są przy wysokich prędkościach równie stabilne, co auta o niżej położonym środku ciężkości, a ich "zdolności terenowe" ograniczają się często do pokonania błotnistej ścieżki lub ośnieżonego podjazdu. Wszystkie wymienione modele występują na rynku z mocnymi (i paliwożernymi) benzyniakami, my jednak wybraliśmy do naszego rankingu podstawowe turbodiesle.

***

Produkcja pierwszej generacji Touarega ruszyła w 2002 roku, a cztery lata później model przeszedł facelifting. Podstawowa, rzędowa "piątka" 2.5 TDI o mocy 174 koni nie rozpieszcza osiągami, ale odwdzięcza się bezawaryjną eksploatacją. Podobnie jak w kolejnych modelach z naszego rankingu, w Volkswagenie czasami szwankuje elektronika (na przykład sterowanie foteli) oraz pneumatyczne zawieszenie z regulowanym prześwitem.

Przykładowa oferta: Volkswagen Touareg 2.5 TDI 2005 r.

Nowy Volkswagen Touareg od 209 tys. zł

Volvo XC90 D5 Volvo XC90 D5 fot. autotrader.pl | Volvo XC90 D5

Volvo XC90 D5

Rynkowy weteran jest mniej zwrotny od konkurencji ze względu na umieszczony poprzecznie silnik, może się za to pochwalić wyjątkowo przestronną kabiną i świetnymi fotelami. Na co uważać? Volvo mogą doskwierać (charakterystyczne dla większości turbodiesli) problemy z układem wtryskowym i turbosprężarkami, nietrwałe piasty tylnych kół czy błędy układów elektronicznych.

Przykładowa oferta: Volvo XC90 D5 2003 r.

Volvo XC90 kontra Audi Q7

BMW X5 2003 r. BMW X5 2003 r. fot. autotrader.pl | BMW X5 2003 r.

BMW X5 3.0d

BMW to stwór wybitnie asfaltowy. Najbardziej godne polecenia są egzemplarze po faceliftingu, z mocniejszym turbodieslem o mocy 218 koni (od 2003 r.). Uwaga na uszczelki szyb, awarie wentylatora chłodnicy, kapryśną elektronikę oraz szybkie zużycie elementów zawieszenia (w tym rozszczelnienie miechów zawieszenia pneumatycznego).

Przykładowa oferta: BMW X5 2003 r.

Używane BMW X5

Mercedes ML 270 CDI Mercedes ML 270 CDI fot. autotrader.pl | Mercedes ML 270 CDI

Mercedes ML 270 CDI

Jeśli ML, to najlepiej po 2001 roku - Niemcy uporali się wtedy z jakościowymi wpadkami i rozpoczęli produkcję modelu w Europie. Wyeksploatowane egzemplarze z silnikiem 270 CDI o mocy 163 koni trapią przedmuchy oraz defekty turbosprężarki. 4-litrowy turbodiesel to gratka dla majętnych kierowców - przyjemność z jazdy okupiona jest ryzykiem awarii skrzyni biegów. Uwaga na korozję i kosztowne naprawy zawieszenia.

Przykładowa oferta: Mercedes ML 270 CDI 2004 r.

Mercedes ML (1997-2005)

Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 r. Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 r. fot. autotrader.pl | Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 r.

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee to bardziej terenówka niż SUV. Na szczęście niewiele w nim skomplikowanej (i awaryjnej) elektroniki. Warto szukać egzemplarza z turbodieslem Mercedesa o pojemności 2,7 litra lub... wersji V8 z instalacją gazową. Niezbyt dopracowane wykończenie kabiny wynagrodzi dzielność w terenie, deklasująca konkurencyjne modele. Jeepa trapią drobne usterki, ale pocieszeniem mogą być niewygórowane ceny części zamiennych.

Przykładowa oferta: Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 r.

Używany Jeep Grand Cherokee (1998-2009)

Więcej o:
Copyright © Agora SA