Tesla obwinia Boscha za ogromne straty. Wszystko przez rdzę

Producent elektrycznych samochodów marki Tesla zanotował rekordową stratę w pierwszym kwartale bieżącego roku w wysokości 784,6 mln. Szef firmy zrzuca winę za ten stan jednego z dostawców.
Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S P85+ | Pierwsza jazda | Tesla byłby dumny?

Akcja serwisowa Tesli

Kilka dni temu ruszyła akcja serwisowa obejmująca 125 tys. egzemplarzy Tesli Model S. Chodzi o skorodowane śruby mocujące elementy układu kierowniczego. Problem ujawniono na początku roku, gdy kolejni użytkownicy samochodów donosili o szybkim tempie korozji tego elementu.

Zobacz także: Tesla ma problemy z korozją. Duża akcja serwisowa

Na zdjęciach starsza Tesla Model S, bo problemy z korozją dotyczą egzemplarzy wyprodukowanych przed kwietniem 2016 r. Aktualnie w sprzedaży znajduje się Model S po liftingu.

Zobacz także: Tesla Model S - jeszcze nowocześniejszy samochód przyszłości

Tesla Model S
fot. Tesla

Akcja serwisowa Tesli

Amerykański producent zauważył, że problem występuje w samochodach, które poruszają się po krajach o bardzo zimnym klimacie, gdzie do usuwania lodu z jezdni używa się wapnia, magnezu lub soli (chlorek sodu).

Tesla Model S Tesla Model S Fot. Michał Dek

Akcja serwisowa Tesli

Amerykański producent nie dysponuje żadnymi informacjami na temat wypadków spowodowanych. Wadliwe śruby mogą doprowadzić do odseparowania elektrycznego silnika od przekładni kierowniczej. Producent twierdzi, że w razie awarii kierowca nie traci możliwości sterowania pojazdem, a tylko przestaje działać wspomaganie kierownicy.

Tesla Model S Tesla Model S Fot. Michał Dek

Akcja serwisowa Tesli

Pod koniec marca władze Tesli zdecydowały się na ogłoszenie akcji serwisowej i wymianę śrub w 125 tys. egzemplarzy Modelu S wyprodukowanych przed kwietniem 2016 roku. Producent zrzuca winę na dostawcę części i zapowiada, że obarczy firmę Bosch kosztami akcji serwisowej. Ta z kolei winę przerzuca na dostawcę wadliwych śrub.

Więcej o:
Komentarze (16)
Akcja serwisowa Tesli
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • caesar_pl

    Oceniono 10 razy -4

    skurw...Jankes robi wszystko by zniszczyc niemiecka gospodarke i by nie dopuscic do wspolpracy Niemcy i Rosje.Ale do tego kiedys dojdzie,Chiny sie dolacza i daja Jankesowi takie lanie...!

  • opalinski19

    Oceniono 10 razy 0

    tes lipa

  • Darius R

    Oceniono 7 razy 1

    Tesla zgrywa porządnego producenta. Firma sypie się i traci na giełdzie to trzeba skądś te miliardy sobie odzyskiwać. Zaraz oskarżą producentów opon ze ich produkty się zużywają.

  • kimdongun

    Oceniono 4 razy 2

    Po wojnie wywieźli wszystkich chemików, zwłaszcza tych od eksperymentów z obozów. Wywieźli całą dokumentację koncernów chemicznych, zbudowali na tym przemysł farmaceutyczny i chemiczny.
    Ale i tak Bayer kupił Monsanto.

  • Gość: Marian Kłych

    Oceniono 5 razy 3

    ej no, bystrzachy, koroduje tam gdzie zimno i gdzie solą :)
    do tego potrzebowali instytutu naukowego
    a Heniek i Janusz by im sami powiedzieli, tylko oni nie pytali

  • Gość: Janek

    Oceniono 9 razy 3

    niepotrzebna ta akcja serwisowa. Toż tylko wspomaganie przestaje działać, a to przecież nie problem. Kiedyś w ogóle auta nie miały wspomagania.

  • bmiara

    Oceniono 6 razy 6

    Chlorku wapnia, chlorku magnezu, chlorku sodu - to ich się używa na drogi, a nie czystych pierwiastków jak napisano w artykule.

  • zdzisiopierdzisio

    Oceniono 18 razy 8

    Śruby bosch kupował w Wolfsburgu -świeżo wykręcanie z lewych diesli

  • Gość: Aaaa

    Oceniono 19 razy 9

    No i dobrze niech tezka walczy. Niemieckie firmy są tak bezczelne ze to szok. Niech sobie bosch walczy ze swoim dostawcą. Co tesle to obchodzi? Bo jeśli bosch nie weźmie odpowiedzialności to w zasadzie jest potrzebny?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX