Volkswagen stawia na elektryki, ale nie zapomina o dieslach. Poznaliśmy plany koncernu

Niemiecki producent stawia na rozwój produkcji samochodów elektrycznych, ale przy okazji nie rezygnuje z technologii, która wpędziła go w kłopoty.
Volkswagen I.D. Vizzion Volkswagen I.D. Vizzion Fot. Volkswagen

Plany Volkswagena

Podczas corocznej konferencji wynikowej w Berlinie, prezes Volkswagen AG zapowiedział inwestycje w rozwój samochodów z napędem elektrycznym na masową skalę. Do 2022 roku w 16 lokalizacjach na całym świecie ruszy produkcja takich samochodów. W tym gronie znajdzie się również fabryka VW we Wrześni, gdzie powstaje dostawczy Crafter.

Volkswagen e-Crafter Volkswagen e-Crafter fot. Volkswagen

Plany Volkswagena

Koncern VW produkuje pojazdy elektryczne w trzech fabrykach, a już za dwa lata dołączy do tego grona dziewięć kolejnych zakładów. Dlatego producent musiał zapewnić sobie dostawy baterii na odpowiednim poziomie zarówno z Europy jak i z Chin. Wartość podpisanych kontraktów opiewa na 20 mld euro. Już niebawem Volkswagen podpisze podobną umowę z dostawcą z Ameryki Północnej.

Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz fot. Volkswagen

Plany Volkswagena

Póki co Volkswagen nie wycofuje się z planów produkcji 3 mln aut elektrycznych rocznie do 2025 roku. W tym samym czasie do gamy modelowej dołączy 80 nowych modeli lub wersji pojazdów. Jeszcze w tym roku zobaczymy dziewięć modeli wykorzystujących napęd elektryczny - trzy z nich będą zasilane wyłącznie na prąd. Pozostałe to hybrydy ładowane z gniazdka elektrycznego.

Volkswagen Golf po faceliftingu Volkswagen Golf po faceliftingu Fot. Volkswagen

Plany Volkswagena

Do 2022 roku koncern zainwestuje ponad 34 mld euro w elektromobilność, napędy autonomiczne, nowe usługi mobilne i cyfryzację pojazdów. Jednak Volkswagen nie odwraca się od konwencjonalnych napędów, w tym silników Diesla. Szef niemieckiego koncernu przekonywał, że nowoczesny silnik wysokoprężny należy traktować jako pomysł na rozwiązanie światowych problemów środowiska naturalnego, a nie jako zagrożenie dla niego. Tylko w tym roku firma zainwestuje 20 mld euro na rozwój wszystkich napędów tradycyjnych. W ciągu kolejnych pięciu lat trafi na ten cel kolejne 90 mld euro.

Więcej o:
Copyright © Agora SA