Euro NCAP | 5 nowości i 1 poprawka

Za nami kolejne testy zderzeniowe. Tym razem niezależna organizacja Euro NCAP przebadała jednocześnie aż sześć samochodów różnych klas, od elektrycznej Tesli Model S po nową Skodę Fabię
Test zderzeniowy Tesli Model S Test zderzeniowy Tesli Model S Fot. Euro NCAP

Tesla Model S

Liftback z całkowicie elektrycznym napędem wcześniej otrzymał najwyższe noty w amerykańskich testach zderzeniowych organizacji NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration). Model S w każdej z trzech podkategorii (zderzenie czołowe, boczne i dachowanie) zdobył 5 gwiazdek. Testy Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) potwierdziły wysoki poziom bezpieczeństwa Tesli.

>> Zobacz nową Teslę S P85D AWD

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%

Bezpieczeństwo dzieci: 77%

Bezpieczeństwo pieszych: 66%

Systemy bezpieczeństwa: 71%

Test zderzeniowy Tesli Model S

Test zderzeniowy Tesli Model S

Test zderzeniowy Tesli Model SFot. Euro NCAP

Test zderzeniowy BMW serii 2 Active Tourer Test zderzeniowy BMW serii 2 Active Tourer Fot. Euro NCAP

BMW serii 2 Active Tourer

Seria 2 Active Tourer to pierwszy minivan marki BMW, w dodatku z napędem na przednie koła. Rodzinny model powinien być komfortowy, przestronny, ale również bezpieczny. W przypadku BMW tak właśnie jest. Auto otrzymało wysoki oceny, porównywalne do Tesli.

>> BMW serii 2 Active Tourer | Nowe silniki i napęd xDrive

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%

Bezpieczeństwo dzieci: 85%

Bezpieczeństwo pieszych: 60%

Systemy bezpieczeństwa: 70%

Test zderzeniowy BMW serii 2 Active Tourer

Test zderzeniowy BMW serii 2 Active Tourer

Test zderzeniowy BMW serii 2 Active TourerFot. Euro NCAP

Test zderzeniowy Nissana Pulsar Test zderzeniowy Nissana Pulsar Fot. Euro NCAP

Nissan Pulsar

Maksymalną ogólną notę pięciu gwiazdek uzyskał również najnowszy kompakt Nissana - Pulsar. Na tle poprzedników samochód wyróżnia się wyższym poziomem ochrony pieszych w przypadku potrącenia.

>> Nissan Pulsar | Pierwsza jazda | Kompakty wracają do łask

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%

Bezpieczeństwo dzieci: 81%

Bezpieczeństwo pieszych: 75%

Systemy bezpieczeństwa: 68%

Test zderzeniowy Nissana Pulsar

Test zderzeniowy Nissana Pulsar

Test zderzeniowy Nissana PulsarFot. Euro NCAP

Test zderzeniowy Skody Fabii Test zderzeniowy Skody Fabii Fot. Euro NCAP

Skoda Fabia

Pięciogwiazdkowy wynik osiągnęła także nowa Skoda Fabia. Auto otrzymało wysokie oceny we wszystkich kategoriach. Mimo, że to niewielki samochód, to oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa.

>> Skoda Fabia | Pierwsza jazda | Bestseller po raz trzeci

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%

Bezpieczeństwo dzieci: 81%

Bezpieczeństwo pieszych: 69%

Systemy bezpieczeństwa: 69%

Test zderzeniowy Skody Fabii

Test zderzeniowy Skody Fabii

Test zderzeniowy Skody FabiiFot. Euro NCAP

Test zderzeniowy Suzuki Celeiro Test zderzeniowy Suzuki Celeiro Fot. Euro NCAP

Suzuki Celeiro

Znacznie słabiej wypadło nowe Suzuki Celeiro. Nowość w segmencie A, następca modelu Alto, zapewnia przeciętną ochronę dorosłym pasażerom. Ponadto samochód nie został wyposażony w dostateczną ilość układów podnoszących bezpieczeństwo. Poza obowiązkowymi systemami ABS, ESP i przypomnieniem o zapięciu pasów, na pokładzie najmniejszego Suzuki nie znajdziemy nic więcej.

>> Suzuki Celerio | Następca Alto

Ogólny wynik: 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 61%

Bezpieczeństwo dzieci: 74%

Bezpieczeństwo pieszych: 68%

Systemy bezpieczeństwa: 38%

Test zderzeniowy Suzuki Celeiro

Test zderzeniowy Suzuki Celeiro

Test zderzeniowy Suzuki CeleiroFot. Euro NCAP

Test zderzeniowy Renault Megane Test zderzeniowy Renault Megane Fot. Euro NCAP

Renault Megane

Ostatnim samochodem, który przetestowano w tej serii jest Renault Megane po liftingu. Przed modernizacją auto otrzymało 5 gwiazdek. Wtedy jednak obowiązywały inne przepisy określające wpływ poszczególnych czynników na ogólną ocenę. Według nowych w czerwcu 2014 roku kompakt Renault uzyskał tylko 3 gwiazdki. Powodem było niedostateczne wyposażenie w kategorii systemów bezpieczeństwa.

>> Renault Megane Grandtour | Test | Komfort długiego dystansu

Francuski producent postanowił poprawić swój wynik, seryjnie wyposażając Megane w układ przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa tylnych siedzeń i ogranicznik prędkości. Poprawienie oceny w tej kategorii (z 48 do 56%) pozwoliło na podniesie ogólnej oceny bezpieczeństwa do 4 gwiazdek.

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83%

Bezpieczeństwo dzieci: 78%

Bezpieczeństwo pieszych: 60%

Systemy bezpieczeństwa: 56%

Test zderzeniowy Renault Megane

Test zderzeniowy Renault Megane

Test zderzeniowy Renault MeganeFot. Euro NCAP

Więcej o:
Komentarze (16)
Euro NCAP | 5 nowości i 1 poprawka
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • wiwoj

    Oceniono 76 razy 64

    Skoro wyniki zależą w tak dużym stopniu od głupich gadżetów typu "przypominacz o niezapiętych pasach", to wyniki tych testów można między bajki włożyć. Jeśli dodam do poloneza dużo brzęczyków, to też uda mi się wyciągnąć parę gwiazdek.

  • xsawer

    Oceniono 27 razy 25

    "Francuski producent postanowił poprawić swój wynik, seryjnie wyposażając Megane w układ przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa tylnych siedzeń i ogranicznik prędkośc"
    -Najbezpieczniejszy system to samochód zamknięty w garażu, a klucz na dnie rzeki.

  • kosmiczny_swir

    Oceniono 27 razy 25

    Widac, ze Fabia ma bardzo sztywna kabine, ale strefy zgniotu sa dosc male. Tesla za to pieknie sie rozbja - to ze nie ma silnika z przodu powoduje ze strefa zgniotu z przodu jest bardzo duza. Za 20 lat chyba wiekszosc samochodow bedzie wygladaj jak Tesla - uklad napedowy zintegrowany w plycie podlogowej i duza strefa zgniotu z przodu.

  • ko_mentator

    Oceniono 18 razy 12

    Uprzejmie przypominam, że w Maluchu strefa zgniotu także kończyła się na silniku.

  • nieznajacy_sie

    Oceniono 5 razy 5

    A mnie zastanawia jedno. Dlaczego w BMW dzieci siedzą tyłem do kierunku jazdy, a np. w Megane jedno siedzi tyłem, a drugie przodem. Nie żebym coś sugerował, ale przy jeździe tyłem do kierunku jazdy (wypadku) zdecydowanie zmienia się ryzyko odniesienia ciężkich obrażeń (wg. mnie maleje). Może mi ktoś to wytłumaczyć?

  • pepepe11

    0

    A nikt nie zauważył jak sztywna podłogę ma Tesla? Słup nawet nie dotknął dachu a w Roverze , Volvo XC 90 czy 60 ,BMW X5 czy X3 masakra na środku fotela!!! Zbieram na Teslę

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX