Najpopularniejsze modele Lexusa z wyjątkowymi rabatami. Przeglądamy ofertę topowych modeli

Lexus z każdym rokiem notuje wzrosty sprzedaży. To zasługa systematycznie unowocześnianej floty, a także korzystnej relacji ceny do jakości. W klasie premium to nie lada gratka. Tym bardziej, że japoński koncern przygotował obecnie wyjątkową ofertę. Sprawdzamy szczegóły.
Lexus CT Lexus CT Lexus

Lexus CT

Kompaktowa propozycja Lexusa to jeden z najciekawszych samochodów w swoim segmencie. Wygląda na wskroś oryginalnie i nowocześnie. Ma 435 centymetrów długości i można go swobodnie personalizować. Pierwszy krok to wybór jednego z 13 lakierów nadwozia. Kolejny to odpowiednie felgi. CT wyjeżdża z fabryki na 16-calowych obręczach ze stopów lekkich, ale mamy też możliwość zdecydowania się na "siedemnastki" w kilku wariantach.

Warto też doposażyć auto w pakiet stylizacyjny F SPORT. Zawiera: grill z wypełnieniem w kształcie litery F, czarne oprawy świateł przeciwmgielnych, lakierowany, grafitowy tylny dyfuzor, rozbudowany spojler dachowy, a także siatkowe obudowy świateł odblaskowych. W połączeniu z metalicznym lakierem karoserii, Lexus prezentuje się bardzo drapieżnie.

Wiele dobrego znajdziemy też w przedziale pasażerskim. Nie dość, że kabina oferuje mnóstwo miejsca w dwóch rzędach, to możemy liczyć na nowoczesne udogodnienia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Już podstawowa, świetnie wyceniona specyfikacja Elegance zapewnia ciekawe dodatki. To między innymi:

- Automatyczna skrzynia biegów E-CVT

- Światła do jazdy dziennej LED

- Czujnik deszczu

- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja

- Felgi aluminiowe o średnicy 16 cali

- Kamera cofania

- 7-calowy wyświetlacz multimedialny z systemem Bluetooth, złączem USB

Pod maską Lexusa CT pracuje dopracowany układ hybrydowy bazujący na benzynowym silniku o pojemności 1.8 litra. Uzupełnia go elektryczny motor o mocy 82 KM i 207 Nm. Ekologiczny tandem ma 136 koni mechanicznych mocy systemowej. To gwarantuje bardzo dobre osiągi i wyjątkowo niskie zapotrzebowanie na paliwo. Japoński kompakt klasy premium przyspiesza do setki w niewiele ponad 10 sekund i w cyklu mieszanym zużywa zaledwie 4,8 litra. Tym samym, na pełnym zbiorniku przejedziemy około 900 kilometrów.

W ramach bieżącej, limitowanej oferty, Lexus został świetnie wyceniony. Nowy samochód z rocznika 2019 można teraz kupić z rabatem sięgającym 25 200 złotych. Taka okazja może się nie powtórzyć.

Lexus UX Lexus UX fot. Lexus

Lexus UX

Ten średniej klasy SUV jest najnowszym w gamie Lexusa. Mimo, że najmniejszy w ofercie, nie możemy powiedzieć, że mały. Nadwozie mierzy 449,5 cm, co uchodzi za jeden z najlepszych wyników w segmencie premium. Dodatkowo, auto jest bardzo wyraziste. Uwagę przyciąga wydatnym grillem, dynamicznymi przetłoczeniami i atrakcyjnie zaprojektowanymi reflektorami wypełnionymi aktywnymi światłami diodowymi. Ciekawie też wygląda tylna część z pasem świetlnym poprowadzonym w poprzek elektrycznie otwieranej pokrywy bagażnika.

Wewnątrz panuje luksusowa atmosfera. Kokpit wykończono materiałami z najwyższej półki i niektóre panele podświetlono diodami. Świetnie wyprofilowane fotele można doposażyć w elektryczną regulację i pokryć wysokiej klasy skórą. Miejsca w dwóch rzędach wystarczy dla rosłych pasażerów. Duży jest też bagażnik. W standardowej konfiguracji zmieści 438 litrów. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, jego pojemność rośnie do imponujących 1231 litrów.

Pośród licznych wersji wyposażeniowych, ciekawie przedstawia się Prestige. W standardzie dostajemy między innymi:

- Tapicerkę ze skóry naturalnej

- Reflektory Full LED z systemem AHS

- Inteligentny kluczyk

- Elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika

- 18-calowe obręcze ze stopów lekkich

- Nawigację

- System wykrywania ruchu poprzecznego z tyłu z funkcją samodzielnego zatrzymania RCTAB

Pośród jednostek napędowych znajdziemy zarówno klasyczny napęd benzynowy, jak i nowoczesną hybrydę. Podstawowy motor ma 2 litry pojemności. Generuje 171 KM i 205 Nm. Do setki przyspiesza w 9,2 sekundy i zużywa w średnim rozrachunku skromne 6,6 litra.

Lexus to przede wszystkim napędy przyjazne środowisku, więc takiego nie mogło zabraknąć w modelu UX. W tym przypadku mamy do czynienia z 2-litrowym silnikiem benzynowym i jednostką elektryczną o mocy 109 KM. Tandem generuje 184 koni i zapewnia bardzo dobre osiągi. Sprint do 100 km/h trwa zaledwie 8,7 sekundy, a konsumpcja paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,8 litra. Ponadto, możemy wybierać między wersją z napędem na przednią lub obie osie. Inteligentny system E-Four pozwoli na bezpieczną eksploatację na nieutwardzonych szlakach.

Przeglądając szczegóły bieżącej oferty, trudno wyjść z podziwu. Rabatami objęto wszystkie wersje silnikowe i wyposażeniowe, ale należy pamiętać, że podaż samochodów z rocznika 2019 jest ograniczona. Niemniej, maksymalny upust sięga aż 36 100 zł.

Lexus NX 300H Lexus NX 300H MARCIN KIN

Lexus NX

Poszukujesz prestiżowego SUV-a z ekologicznym napędem? Postaw na Lexusa NX. Auto zaprojektowano w nowoczesnym stylu z dbałością o najmniejsze szczegóły. Stylizacja jest spójna z językiem projektowym japońskiego koncernu i na tle rywali przedstawia się wyjątkowo świeżo. Auto ma 464 cm długości, 213 szerokości (z bocznymi lusterkami) i 164,5 wysokości. Solidnie przedstawia się też prześwit, który wynosi aż 185-190 mm - w zależności od wersji. To oznacza, że wraz z napędem na cztery koła możemy swobodnie forsować lekkie przeszkody terenowe, a także wysokie, miejskie krawężniki.

Wewnątrz panuje atmosfera typowa z najlepszych Lexusów z metką premium. Kokpit zmontowano niezwykle solidnie z wysokiej próby materiałów. To szczotkowane aluminium, włókno węglowe, a także efektownie podświetlone dekoracyjne panele. Przełączniki rozmieszczono logicznie, dzięki czemu obsługa jest intuicyjna. Na szczycie deski rozdzielczej zgrabnie wkomponowano 8 lub 10,25-calowy ekran zawiadujący multimediami. Nowoczesny kombajn elektroniczny może współpracować z zestawem kamer 360 stopni, wydajnym audio sygnowanym przez firmę Mark Levinson, a także nawigacją i zewnętrznymi nośnikami pamięci. Poza sterowaniem głosowym, mamy też do dyspozycji praktyczny gładzik.

Paleta jednostek napędowych składa się z dwóch propozycji. Pierwsza z nich to benzynowy wariant o pojemności dwóch litrów. Dzięki doładowaniu rozwija 238 KM i 350 Nm dostępnych w zakresie 1650-4000 obr./min. Do setki przyspiesza w 7,1 sekundy i zużywa w średnim rozrachunku 9,4 litra.

Miłośnicy napędów hybrydowych nie będą rozczarowaniu, bowiem druga z opcji to elektryczno-spalinowy tandem o mocy systemowej na poziomie 197 KM. Świetnie sprawdza się w mieście, gdzie podczas hamowania odzyskuje energię i cechuje się wyjątkowo niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W dużym, reprezentacyjnym SUV-ie, 6,9 litra w cyklu mieszanym należy zakwalifikować do kategorii wyników nie do pobicia.

Ponadto, w ramach aktualnej, ograniczonej akcji Lexusa, model NX można kupić na wyjątkowo korzystnych warunkach. Rabaty objęły wszystkie wersje napędowe i wyposażeniowe, a maksymalny upust sięga aż 61 250 zł. Obok takiej oferty nie można przejść obojętnie.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.