Toyota Yaris czy Aygo? Przeglądamy propozycje miejskich samochodów Toyoty

Miejskie auto wcale nie musi być nudne. Toyota udowadnia, że ma ciekawe pomysły i wdraża je do swoich bestsellerowych modeli. Świetny przykład stanowi Yaris oraz Aygo. Sprawdzamy, jakie asy w rękawie mają japońskie auta.
Toyota Aygo Toyota Aygo Toyota

Toyota Aygo

Zwinna, wyrazista, bogato wyposażona i dynamiczna. Toyota Aygo jest jednym z najciekawszych samochodów w swoim segmencie. Jest barwna, oryginalna i wyraźnie odcina się od konserwatywnej konkurencji. Ma 346,5 centymetra długości, więc wszędzie się zmieści i łatwo nią manewrować w zatłoczonych arteriach wielkomiejskich. Auto można wyposażyć w 15-calowe aluminiowe obręcze i zdecydować się na jeden z 7 wyrazistych lakierów. Nieszablonową stylizację uzupełniają czarne elementy, a także przyciemnione szyby boczne. Toyota dostępna jest jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback.

Toyota Aygo Toyota Aygo Toyota

Bogate wyposażenie

Nie trzeba decydować się na topowe specyfikacje, by cieszyć się z bogatego wyposażenia. Toyota kusi wieloma dodatkami już w wersji X. To między innymi:

- Światła główne w technologii projektorowej

- Światła do jazdy dziennej w technologii LED

- Tylne światła pozycyjne w technologii LED

- System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)

Ciekawie też prezentuje się wyposażenie opcjonalne. Na długiej liście znajdziemy m.in.:

- System multimedialny Toyota x-touch z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali

- System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)

- Kamerę cofania

Toyota Aygo Toyota Aygo Toyota

Solidna jednostka napędowa

Miejska Toyota korzysta ze sprawdzonego źródła napędowego. Litrowy silnik zbiera świetne opinie pośród mechaników i gwarantuje dobre osiągi. Generuje 72 KM i może współpracować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. W cyklu miejskim może zużywać 4,8 litra benzyny na 100 kilometrów. Spełnia najnowsze, rygorystyczne normy emisji spalin i cechuje się niskim poziomem emisji CO2.

Toyota Aygo jest jednym z najciekawszych i jednocześnie najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie. Oferuje bogate wyposażenie, szerokie możliwości personalizacji i bezawaryjne źródło napędu. Ponadto, auta z rocznika 2019 bardzo korzystnie wyceniono. Toyota Aygo jest dostępna już od 36 300 złotych.

Toyota Yaris Hybrid Toyota Yaris Hybrid fot. Toyota

Toyota Yaris

To jeden z najbardziej wszechstronnych samochodów segmentu B. Między innymi z uwagi na przestronne i funkcjonalne wnętrze. To jednak dopiero początek długiej listy zalet.

Najnowszy Yaris ma 394,5 cm długości i może pochwalić się maksymalną pojemnością bagażnika na poziomie 1119 litrów. Dzięki temu z powodzeniem przewieziemy nawet większe przedmioty.

Kolejną zaletę stanowi szeroka paleta jednostek napędowych. Benzynowe, wolnossące, są niemal bezobsługowe. Wymagają tylko okresowego serwisu, co mocno przyczynia się do niskich kosztów codziennej eksploatacji. Podstawowy silnik ma 72, zaś mocniejszy 111 koni mechanicznych. Najciekawiej prezentuje się jednak wariant hybrydowy. Elektryczno-spalinowy tandem dysponuje mocą 100 KM. Z uwagi na motor elektryczny, cechuje się świetną elastycznością już od startu. Przekonuje też znikomym zapotrzebowaniem na paliwo. W średnim rozrachunku może zużywać skromne 4,7 litra.

Test Toyota Yaris GRMN Test Toyota Yaris GRMN www.sebastienmauroy.com

Długa lista dodatków

Ponadto, japoński hatchback może pochwalić się bogatym wyposażeniem. Już w podstawowej wersji Life możemy liczyć na:

- Elektrycznie regulowane szyby przednie

- Światła do jazdy dziennej

- Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS)

- Automatyczne światła drogowe (AHB)

Na długiej liście dodatków znajdziemy:

- Układ rozpoznawania znaków drogowych

- Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu

- System multimedialny TAS500 z Android Auto i Apple CarPlay obsługujący nawigację satelitarną

- 17-calowe felgi ze stopów lekkich

- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna

- System inteligentnego kluczyka

Yaris sprawdzi się nie tylko w mieście, lecz również na autostradzie. Zwłaszcza w wersji GR Sport z utwardzonym i lekko obniżonym zawieszeniem. Poza tym, auta z bieżącego rocznika zostały bardzo atrakcyjnie wycenione. Maksymalny rabat sięga 5 tysięcy złotych.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.