Prezentując w 1989 roku model MX-5, Mazda całkowicie zmieniła motoryzacyjny krajobraz. Samochód ten był powrotem do klasycznej motoryzacji gdzie wrażenia z jazdy, lekkość oraz przyjemność prowadzenia bez dachu nad głową grały pierwsze skrzypce. Wszystko to zamknięto w atrakcyjnym małym nadwoziu i obdarzono niską ceną. Elementy te złożyły się na sukces japońskiego roadstera. Już w pierwszych tygodniach w salonach ustawiły się ogromne kolejki, a "Miata" stała się synonimem niczym niezmąconej radości z zabaw za kierownicą.
Gigantyczna popularność tego modelu zapewniła mu stałe miejsce w gamie Mazdy. Przez 30 lat obecności na rynku przewinęły się cztery generacje MX-5. Każda z nich wtórowała pierwowzorowi, oferując te same walory, które opakowywano dodatkowo w nowocześniejsze technologie i szereg rozwiązań zwiększających komfort podróżowania.
Te 30 lat pozwoliło też na zbudowanie ogromnego grona pasjonatów i fanów modelu, którzy tworzą jedną wielką motoryzacyjną rodzinę. Naprawdę niewiele samochodów tak łączy ludzi jak MX-5. Machanie do siebie na ulicach, spotkania i wspólne wyjazdy to stały element posiadania roadstera Mazdy.
Najnowsze wcielenie Mazdy MX-5 to prawdziwa perełka w świecie nowoczesnej motoryzacji. Japończycy są wierni swoim zasadom i trzymają się ideologii, dzięki której ten roadster pozostał lekki, zwinny i bardzo zadziorny. Nowy 184-konny silnik benzynowy zapewnia tutaj rewelacyjne osiągi, idące w parze z niskim zużyciem paliwa. Napęd na tylną oś zapewnia z kolei niezapomniane doświadczenia, odczuwane przez kierowcę na oparciu fotela i dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu.
Nie jest to wielkie auto, ale bez problemu pozwala na długie wyjazdy dzięki wygodnym fotelom. Bagażnik, choć mały, także umożliwia spakowanie się na niezapomnianą podróż - a ci, którzy potrzebują więcej miejsca zawsze mogą wybrać akcesoryjne elementy zwiększające użyteczność auta.
Nowa Mazda MX-5 oferowana jest w dwóch wariantach. Dla purystów pozostaje klasyczny roadster z miękkim, składanym ręcznie dachem. To sprawdzony wybór, który pozwoli wyróżnić się w dowolnym miejscu. Jeśli jednak nie jesteście przekonani do miękkiego zadaszenia, to zawsze pozostaje model RF. Ten posiada elektrycznie sterowany stalowy składany dach, w 14 sekund chowający się za plecami kierowcy i pasażera. Dokładając do tego trzy wersje wyposażeniowe otrzymujemy auto kompletne. Warto dodać, że w topowych wariantach znajdziemy zawieszenie Bilstein i układ hamulcowy od Brembo, co jeszcze bardziej potęguje i wyostrza doznania z jazdy.
Mazda MX-5 jest najbardziej przystępnym roadsterem na rynku. To samochód, którego zakup wprowadza właściciela do unikalnej rodziny użytkowników, dając mu także iście sportowe wrażenia z jazdy. A wszystko to w bardzo atrakcyjnej cenie, absolutnie nie do pobicia przez inne porównywalne auta.