Według statystyk sprzedaży, to właśnie Duster jest najchętniej wybieranym samochodem pośród klientów indywidualnych. Ponadto, auto z Rumunii jest jednym z największych przedstawicieli swojego segmentu. Ma 434 cm długości, 180,5 cm szerokości i 168 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2673 mm. Może też wyglądać rasowo, jeśli zdecydujemy się dodatkowe orurowanie przednie oraz mocne stopnie boczne. Do tego należy doliczyć 21-centymetrowy prześwit i mamy receptę na uniwersalne auto zdolne dawać sporo frajdy podczas jazdy po bezdrożach.
Duster okazuje się też bardzo przestronnym i wygodnym samochodem. W dwóch rzędach nie brakuje przestrzeni dla kompletu dorosłych podróżnych. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści 478 litrów i oferuje praktyczne haczyki na torby. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, jego pojemność rośnie do imponujących 1614 litrów. Żaden z konkurentów nie może pochwalić się podobnym wynikiem. Na pokładzie nie brakuje też przydatnych schowków. Jeden z nich to funkcjonalna szuflada pod fotelem pasażera. Jakość materiałów wykończeniowych prezentuje bardzo przyzwoity poziom, a solidność montażu znajduje się na satysfakcjonującym poziomie.
W drugiej generacji znajdziemy wiele ciekawych udogodnień. Pokład można wzbogacić między innymi:
- Bezkluczykowym systemem dostępu
- Czujnikami parkowania oraz kamerą cofania
- Klimatyzacją automatyczną
- Systemem multimedialnym z 7-calowym ekranem dotykowym
- Tempomatem
Podstawowa jednostka benzynowa to 100-konne 1.0 sprzężone z manualną, 5-stopniową przekładnią. Dla bardziej wymagających kierowców zaoferowano 1.3 TCe o mocy 130 lub 150 KM. Każdą z czterocylindrowych wersji można połączyć z napędem na obie osie. Wysokoprężne 1.5 dCi ma 95 lub 115 koni mechanicznych. Najmocniejszy diesel przyspiesza do setki w 10,4 sekundy i zużywa w średnim rozrachunku zaledwie 5,6 litra na 100 kilometrów.
Co ciekawe, Dacia Duster jest także dostępna z fabryczną instalacją LPG. Sprawdzony silnik TCe 100 może być zasilany autogazem, co przekłada się na spore oszczędności. Mamy też większy zasięg, ponieważ poza standardowym bakiem paliwa mamy dodatkowo butę z gazem. Dzięki temu możemy przemierzyć długą trasę bez konieczności odwiedzenia stacji benzynowej.
Jest wiele korzyści wynikających z instalacji LPG, ale jedna z najważniejszych to ekologia. Paliwo LPG w wyniku spalania nie nie emituje cząstek stałych. W porównaniu z paliwem konwencjonalnym, LPG znacząco ogranicza ilość zanieczyszczeń, które trafiają do atmosfery.
Sukces Dustera to nie tylko pewne właściwości jezdne, napęd na cztery koła i komfortowe zawieszenie. To także przestronne wnętrze, liczne systemy wsparcia kierowcy oraz świetna cena - Duster z instalacją LPG kosztuje 52 400 zł.