Dacia Duster to najlepiej sprzedający się samochód w Polsce! Sprawdzamy na czym polega jego fenomen

Duster to niekwestionowany bestseller w klasie crossoverów segmentu C. Wygląda ciekawie, ma mocne, doładowane silniki, a także przestronne i funkcjonalne wnętrze. Dodatkowo występuje także w odmianie zasilanej LPG. Sprawdzamy, w czym tkwi sekret uterenowionego hitu rankingów sprzedaży.
Dacia Duster 2017 Dacia Duster 2017 Dacia

Polacy cenią Dustera

Według statystyk sprzedaży, to właśnie Duster jest najchętniej wybieranym samochodem pośród klientów indywidualnych. Ponadto, auto z Rumunii jest jednym z największych przedstawicieli swojego segmentu. Ma 434 cm długości, 180,5 cm szerokości i 168 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2673 mm. Może też wyglądać rasowo, jeśli zdecydujemy się dodatkowe orurowanie przednie oraz mocne stopnie boczne. Do tego należy doliczyć 21-centymetrowy prześwit i mamy receptę na uniwersalne auto zdolne dawać sporo frajdy podczas jazdy po bezdrożach.

Dacia Duster Dacia Duster fot. Dacia

Przestrzeni pod dostatkiem

Duster okazuje się też bardzo przestronnym i wygodnym samochodem. W dwóch rzędach nie brakuje przestrzeni dla kompletu dorosłych podróżnych. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści 478 litrów i oferuje praktyczne haczyki na torby. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, jego pojemność rośnie do imponujących 1614 litrów. Żaden z konkurentów nie może pochwalić się podobnym wynikiem. Na pokładzie nie brakuje też przydatnych schowków. Jeden z nich to funkcjonalna szuflada pod fotelem pasażera. Jakość materiałów wykończeniowych prezentuje bardzo przyzwoity poziom, a solidność montażu znajduje się na satysfakcjonującym poziomie.

W drugiej generacji znajdziemy wiele ciekawych udogodnień. Pokład można wzbogacić między innymi:

- Bezkluczykowym systemem dostępu

- Czujnikami parkowania oraz kamerą cofania

- Klimatyzacją automatyczną

- Systemem multimedialnym z 7-calowym ekranem dotykowym

- Tempomatem

Dacia Duster 2017 Dacia Duster 2017 Dacia

Mocne, doładowane silniki

Podstawowa jednostka benzynowa to 100-konne 1.0 sprzężone z manualną, 5-stopniową przekładnią. Dla bardziej wymagających kierowców zaoferowano 1.3 TCe o mocy 130 lub 150 KM. Każdą z czterocylindrowych wersji można połączyć z napędem na obie osie. Wysokoprężne 1.5 dCi ma 95 lub 115 koni mechanicznych. Najmocniejszy diesel przyspiesza do setki w 10,4 sekundy i zużywa w średnim rozrachunku zaledwie 5,6 litra na 100 kilometrów.

Co ciekawe, Dacia Duster jest także dostępna z fabryczną instalacją LPG. Sprawdzony silnik TCe 100 może być zasilany autogazem, co przekłada się na spore oszczędności. Mamy też większy zasięg, ponieważ poza standardowym bakiem paliwa mamy dodatkowo butę z gazem. Dzięki temu możemy przemierzyć długą trasę bez konieczności odwiedzenia stacji benzynowej.

Jest wiele korzyści wynikających z instalacji LPG, ale jedna z najważniejszych to ekologia. Paliwo LPG w wyniku spalania nie nie emituje cząstek stałych. W porównaniu z paliwem konwencjonalnym, LPG znacząco ogranicza ilość zanieczyszczeń, które trafiają do atmosfery.

Dacia Duster Dacia Duster fot. Dacia

Najlepsza cena w segmencie

Sukces Dustera to nie tylko pewne właściwości jezdne, napęd na cztery koła i komfortowe zawieszenie. To także przestronne wnętrze, liczne systemy wsparcia kierowcy oraz świetna cena - Duster z instalacją LPG kosztuje 52 400 zł.

Więcej o:
Copyright © Agora SA