Bestsellery Volkswagena na wyprzedaży. Przeglądamy najlepsze oferty na Golfa, Passata i Arteona

Rok 2019 był rokiem premier w Volkswagenie. Poznaliśmy elektryczne ID.3, a także kilka klasycznych modeli. Klienci mogą również liczyć na wyjątkową promocję obejmującą niemal całą paletę modelową koncernu. Rabaty sięgają nawet 30 tysięcy złotych. Sprawdzamy, co opłaca się teraz kupić.
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen

Volkswagen Golf

Pojawił się na rynku w połowie lat 70. i rozpoczął erę klasy kompaktowej. Golf z miejsca stał się bestsellerem i pozostał nim do dzisiaj. W zeszłym roku w Europie sprzedano ponad 445 tysięcy egzemplarzy tego modelu. W Polsce również cieszy się popularnością. To zasługa między innymi wielu dostępnych wersji, szerokiej palety jednostek napędowych i komfortowego przedziału pasażerskiego.

Niemiecki kompakt bazuje na modułowej platformie MQB. Dzięki temu, pod maską Golfa pracują najnowsze jednostki napędowe TSI i TDI. Najmocniejszy silnik benzynowy generuje 310 koni mechanicznych, został sprzężony z automatyczną przekładnią i napędem na obie osie. Przyspieszenie do setki wynosi niewiele ponad 4 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na 250 km/h. Poza specyfikacją R, mamy do dyspozycji benzynowe motory 1.0, 1.5 i 2.0 TSI. Podstawowy rozwija 115 KM, ale bardzo ciekawie prezentuje się wariant pośredni. 1.5 TSI ACT ma funkcję odłączania dwóch cylindrów, co przekłada się na wyjątkowo niskie zużycie paliwa. W 150-konnej odmianie potrafi też być całkiem szybki.

Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen

Różne oblicza

Oferta wysokoprężna obejmuje dwa silniki - 1.6 TDI (115 KM) i 2.0 TDI (150 i 184 KM). Najmocniejsza wersja generuje 380 Nm i została sprzężona z dwusprzęgłowym automatem. Utwardzony i lekko obniżony Golf przyspiesza do setki w 7,4 sekundy i rozpędza się do 230 km/h. Producent podaje, że średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,9 litra w cyklu mieszanym.

To nie koniec atrakcji. Golf występuje jeszcze w wielu innych, ciekawych wersjach. Variant ma bagażnik o pojemności 605 litrów. Po złożeniu oparć, jego możliwości przewozowe rosną do 1620 litrów. Mamy też minivana nazwanego Sportsvan, a także uterenowioną odmianę Alltrack z napędem na cztery koła i podniesionym zawieszeniem. Miłośnicy ekologii powinni się zainteresować e-Golfem. Elektryczny model potrafi przejechać na pełnym "zbiorniku" aż 231 kilometrów według najnowszych norm pomiarowych WLTP. Mimo zastosowania akumulatorów, wnętrze zachowuje pełną funkcjonalność klasycznego, spalinowego hatchbacka. Kilka trybów jazdy pozwala na szybką jazdę po krętych drogach lub oszczędne delektowanie się kolejnymi kilometrami w malowniczej trasie.

Golf nie ma sobie równych. Świetnie się sprzedaje, bardzo dobrze się prowadzi, a do tego dostępny jest w atrakcyjnej cenie. Każdą z wersji przeceniono, a maksymalny rabat sięga aż 16 tysięcy złotych. Warto też skorzystać z dopasowanego do indywidualnych potrzeb finansowania.

Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen

Volkswagen Passat

Debiutująca, najnowsza generacja Passata jest bardzo wszechstronna. Klienci mogą wybrać reprezentacyjną limuzyną, rodzinne kombi lub Alltracka o zwiększonym o 2 centymetry prześwicie. Uterenowiona wersja ma napęd na cztery koła, nakładki ochronne na zderzakach i progach, a także płytę chroniącą silnik. Producent przewidział też usportowiony wariant R-Line.

Przy okazji premiery, w katalogu znajdziemy nowe kolory nadwozia i wzory aluminiowych obręczy. Pojawiły się też nowe technologie podnoszące komfort i bezpieczeństwo. To między

innymi aktywne, matrycowe reflektory LED. Dopasowują długość i szerokość snopu światła do aktualnych warunków drogowych.

Nowy Passat wprowadza nas na kolejny poziom autonomicznej jazdy. System IQ.Drive pozwala Volkswagenowi na samodzielną jazdę do prędkości 210 km/h. Sam przyspiesza, hamuje, a także dostosowuje szybkość do zakrętów. Kierowca ma za zadanie jedynie kontrolować sytuację i co jakiś czas przejąć stery. W celu efektywnego wykorzystania zestawu radarów i kamer, na kierownicy umieszczono pojemnościowe czujniki dotyku.

System PreCrash chroni pasażerów w podbramkowych sytuacjach. Jeśli komputer wykryje zagrożenie w postaci kolizji lub destabilizacji auta podczas poślizgu, automatycznie domknie szyby i dach panoramiczny. Uruchomi również elektryczne napinacze pasów bezpieczeństwa, by zminimalizować ewentualne obrażenia.

Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen

Zaawansowane technologie

Passat potrafi też wykrywać przeszkody w postaci innych samochodów lub pieszych. Jeśli kierowca nie zareaguje na zagrożenie przed pojazdem, w trybie autonomicznym uruchomi hamulce. Auto ostrzeże również przed autami nadjeżdżającymi prostopadle przy opuszczaniu miejsca parkingowego, jak również wesprze kierowcę wykonując parkingowe manewry z przyczepą.

Nad drogowym bezpieczeństwem czuwają również mocne jednostki napędowe. W podbramkowych sytuacjach pomagają uniknąć zagrożenia dynamicznym przyspieszeniem. W gamie reprezentacyjnego auta zadebiutował 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Podczas spokojnej jazdy odłącza 2 cylindry, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Paletę benzynowych motorów uzupełnia 2.0 TSI - 190 lub 272 KM.

Pośród diesli znajdziemy 2.0 TDI o mocy 150, 190 lub 240 koni. Najmocniejszy wariant generuje 500 Nm i został sprzężony z 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem oraz napędem na cztery koła. Imponujące parametry przekładają się na świetne osiągi. Auto przyspiesza do setki w 6,1 sekundy i rozpędza się do 247 km/h. Zużycie paliwa to skromne 4,7 litra na 100 kilometrów.

Bestsellerowy model Passata dostępny jest ponadto w świetnej cenie. Wszystkie wersje silnikowe i wyposażeniowe przeceniono, a najwyższy rabat sięga 18 tysięcy złotych.

Volkswagen Arteon R-Line Volkswagen Arteon R-Line fot. VW

Volkswagen Arteon

Nowoczesne technologie, drzwi bez ramek, mocne silniki, napęd na cztery koła i przestronne, funkcjonalne wnętrze. Tak w skrócie można określić Volkswagena Arteona - flagową limuzynę niemieckiego koncernu.

Niemiecka limuzyna ma być przede wszystkim przyjacielem w długich trasach. W takich warunkach optymalnie sprawdza się najmocniejszy w gamie diesel - 2.0 BiTDI. Ma 240 KM i 500 Nm dostępnych w przedziale 1750-2500 obr./min. Sprzężono go z automatyczną skrzynią i napędem na obie osie. Taka konfiguracja świetnie koreluje z krążownikiem szos. Auto chętnie nabiera prędkości niezależnie od obciążenia, a w razie potrzeby szybkiego wyprzedzenia kilku ciężarówek, DSG zrzuca 2-3 biegi i bez większej zwłoki zapędza wskazówkę obrotomierza pod

czerwone pole. VW jest szybki, choć wcale tego nie czuć. Do setki przyspiesza w 6,5 sekundy i rozpędza się do 245 km/h. Przy masie własnej na poziomie 1750 kilogramów, to bardzo rozsądne wartości. Auto skutecznie odizolowano od świata zewnętrznego, przez co w kabinie słychać jedynie szmer powietrza opływającego karoserię.

Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon fot. Mariusz Barwinski

Okręt flagowy

Oferta Arteona jest bardzo szeroka. Poza najmocniejszym dieslem, w gamie znajdziemy jeszcze kilka innych, dynamicznych jednostek. Pośród wysokoprężnych, uwagę zwraca 2.0 TDI o mocy 150 i 190 KM. Zwolennicy silników benzynowych docenią 2.0 TSI występujące w dwóch wariantach - 190 i 272 KM. Ten najsilniejszy ma w standardzie napęd na cztery koła. Co ciekawe, wszystkie wersje silnikowe VW zostały sprzężone z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią.

Odważnie zaprojektowany Arteon ma wiele argumentów, by przekonać do siebie niedowiarków. Ma komfortowe nastawy zawieszenia, przestronne i solidnie spasowane wnętrze oraz mocne silniki. Do bliższego poznania przekonuje też bogatą ofertą systemów bezpieczeństwa. Nowość stanowią diodowe reflektory sprzężone z nawigacją. Pobierają informacje dotyczące zakrętów, by odpowiednio wcześniej doświetlić newralgiczne miejsca. Przydatny może okazać się również Emergency Assist drugiej generacji. Jeśli czujniki dostrzegą ospałość w reakcji kierowcy (zasłabnięcie lub drzemka), uruchomią hamulce i skierują samochód na skrajny, prawy pas jezdni.

To wszystko można otrzymać na bardzo korzystnych warunkach. Egzemplarze z rocznika 2019 atrakcyjnie wyceniono, a maksymalny rabat sięga aż 30 tysięcy złotych. 

Więcej o:
Copyright © Agora SA