Jaguar F-Pace czy Range Rover Sport? Którego brytyjskiego SUV-a bardziej opłaca się kupić?

Wielka Brytania do perfekcji opanowała produkcję luksusowych i zarazem sportowych SUV-ów. W szerokiej gamie możemy znaleźć takie arcydzieła techniki jak Jaguar F-Pace, czy Range Rover Sport. Podobne, ale kuszą klienta na inny sposób. Sprawdzamy, jakie mają asy w rękawie.
Jaguar F-Pace 2019 Jaguar F-Pace 2019 fot. Jaguar

Oszczędne i zarazem potężne diesle

Jaguar uchodzi za dopracowane auto o sportowych właściwościach jezdnych. To też jeden z ostatnich bastionów silników V8. Nie inaczej sytuacja przedstawia się w modelu F-Pace. Paleta jednostek napędowych składa się z 4, 6 i 8-cylindrowych propozycji. Trudno o tak szerokie spektrum napędów u innych producentów.

Podstawową siłą napędową w Jaguarze jest dwulitrowy diesel występujący w trzech wariantach mocy: 163, 180 i 240 KM. Zużywają od 4,8 do 5,8 litra w średnim rozrachunku i rozpędzają się do ponad 200 km/h. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano wariant 6-cylindrowy. 3.0 V6 generuje 300 koni mechanicznych i aż 700 Nm dostępnych przy 1500 obr./min. Potężne parametry pozwalają rozpędzić luksusowego SUV-a w 6,2 sekundy do setki i zapędzić wskazówkę prędkościomierza do 241 km/h. Zużycie paliwa? W cyklu mieszanym zaledwie 6,1 litra na 100 kilometrów.

Jaguar F-Pace 2019 Jaguar F-Pace 2019 fot. Jaguar

A może 8 cylindrów wspartych doładowaniem?

W gamie są 3 silniki benzynowe. 2.0 I4P to dwulitrowa propozycja o mocy 250 lub 300 KM. Najciekawiej przedstawia się jednak flagowy motor V8 o pojemności 5 litrów. Ma doładowanie, automatyczną skrzynię, napęd 4x4 i aż 550 koni mechanicznych. Rozwija 680 Nm w szerokim przedziale użytecznych obrotów - 2800-5500 obr./min. W tym przypadku sprint do setki trwa 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 283 km/h.

Jaguar F-Pace 2019 Jaguar F-Pace 2019 fot. Jaguar

W brytyjskim tonie

Rozstaw osi Jaguara wynosi 287,5 centymetra, co przekłada się na mnóstwo przestrzeni w kabinie. Spory jest też bagażnik, którego pojemność wynosi 650 litrów. To jednak nie koniec atrakcji. Jak przystało na auto z metką premium, w kabinie mamy do czynienia z wysokiej jakości skórzanymi poszyciami, drewnem, szczotkowanym aluminium i wykończeniami z włókna węglowego. Arystokratyczny zestaw uzupełniają nowoczesne multimedia oparte na ciekłokrystalicznych wyświetlaczach z dotykową obsługą i łącznością z internetem.

Jaguar F-Pace 2019 Jaguar F-Pace 2019 fot. Jaguar

Limitowana oferta

F-Pace to atrakcyjnie opakowana, skomplikowana maszyneria z nowoczesnymi multimediami i materiałami wykończeniowymi z najwyższej półki. Ponadto, Jaguar przygotował teraz limitowaną ofertę, w ramach której wyposażenie o wartości 42 tysięcy złotych otrzymujemy w standardzie. Trudno zbagatelizować taki pakiet korzyści.

Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover

Potężny i majestatyczny

Mówiąc o jakiejkolwiek konkurencji dla Jaguara, można przytoczyć jedynie Range Rovera. To auta jedyne w swoim rodzaju. Mają unikalną szatę zewnętrzną, wysmakowane wnętrze zdobione materiałami z najwyższej półki, a także silniki, których mogliby pozazdrościć producenci sportowych samochodów. Brytyjski SUV urzeka także designem. Dynamiczne przetłoczenia w połączeniu z elementami kontrastującymi z lakierem nadwozia oraz obręczami ze stopów lekkich w rozmiarze nawet 22-cali, przedstawiają się majestatycznie.

Wysmakowany zestaw uzupełniają gabaryty konstrukcji. Auto ma 488 centymetrów długości, 207 szerokości i 180 wysokości. Rozstaw osi wynosi imponujące 2923 mm.

Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover

Władca luksusu i przestrzeni

Brytyjczycy potrafią projektować nie tylko ponadczasowe karoserie, ale również wytworne wnętrza. W Sporcie królewski minimalizm zderza się z technologiami z najwyższej półki. Alcantara może zagościć na słupkach oraz podsufitce. Fotele wyposażono w funkcję masażu, podgrzewanie i wentylację. Miejsca w dwóch rzędach jest mnóstwo, a bagażnik pochłonie pralkę, lodówkę i telewizor jednocześnie. Ma 780 litrów pojemności, wiele praktycznych haczyków i siatek pomagających zabezpieczyć mały i duży ładunek. Na dodatek pokrywa unosi się elektrycznie.

W kokpit w udany sposób wkomponowano dwa ogromne ekrany. Cechują się wysokim nasyceniem kolorów, rozdzielczością HD i zaawansowanym menu, które po kilku minutach opanuje każdy. Gładziki pojawiły się też na kierownicy. Zawiadują multimediami, a także aktywnym tempomatem. Co ciekawe, przezierny wyświetlacz przekazuje kierowcy informacje na temat kąta przechyłu, a także kierunku, w którym podąża auto (kompas).

Range Rover Sport 2017 Range Rover Sport 2017 fot. JLR

Potęga koni mechanicznych i niutonometrów

Pod maską Range Rovera znajdziemy szeroką gamę jednostek napędowych. W Jaguarze mniej wymagający klienci mogą postawić na 4 cylindry. Tutaj mamy do dyspozycji znacznie większą pojemność skokową. 6-cio i 8-cylindrowe diesle generują od 249 do 339 koni mechanicznych i do 740 Nm uzyskiwanych przy 1750 obr./min. Nowość w gamie stanowi hybryda. 404-konny, elektryczno-spalinowy tandem potrafi przyspieszyć do setki w 6,7 sekundy. Co ciekawe, minimalne zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi skromne 3,2 litra. Jak widać, brytyjska arystokracja też potrafi oszczędzać.

Ciekawie prezentują się również benzynowe jednostki. Wszystkie wsparte doładowaniem i potężną liczbą koni. Najmocniejszy wariant SVR z kompresorem rozwija 575 KM i 700 Nm. Do 100 km/h przyspiesza w imponujące 4,5 sekundy i zatrzymuje wskazówkę prędkościomierza na 283 km/h. To osiągi rodem z super sportowych samochodów.

Range Rover Sport 2017 Range Rover Sport 2017 fot. JLR

Oferta, którą nie sposób zlekceważyć

Każda wersja Range Rovera Sport ma automatyczną, 8-stopniową przekładnię, napęd na obie osie, LED-owe reflektory, a także zaawansowane multimedia z dotykowym ekranem. Ponadto, producent przygotował korzystną ofertę finansową przewidzianą na 24 lub 36 miesięcy. Obejmuje wszystkie wersje silnikowe i wyposażeniowe. Co ważne, nie trzeba wpłaty własnej, by użytkować majestatycznego SUV-a. Atrakcyjna rata miesięczna powinna skusić wielu kierowców szukających luksusu, dobrych własności terenowych, a także dynamicznych i zarazem oszczędnych jednostek napędowych.

Więcej o:
Copyright © Agora SA