Oto całkowicie elektryczny Jaguar I-Pace! Elektryzujące osiągi, atrakcyjna cena, a to jeszcze nie wszystko

To pierwszy samochód elektryczny na polskim rynku, którym można dojechać z Warszawy do Trójmiasta autostradą. Producent zapewnia, że maksymalny zasięg wynosi 470 kilometrów. Jaguar I-Pace jest też bardzo szybki, funkcjonalny i przede wszystkim luksusowy. Sprawdzamy, jakie asy trzyma w rękawie.
Jaguar I-PACE Jaguar I-PACE Jaguar

Arystokratyczne pochodzenie

Jaguar ma pełnokrwisty rodowód. W jego żyłach płynie błękitna, szlachetna krew. Mimo napędu elektrycznego, oferuje wszystko to, co wersje z napędem konwencjonalnym brytyjskiego producenta. Wygląda bardzo dynamicznie i jest całkiem okazały. Ma 468 centymetrów długości, 189,5 szerokości i 156,5 wysokości. Można go osadzić na felgach w rozmiarze od 18 do 22 cali i wyposażyć w pełni LED-owe, aktywne reflektory. Auto ma piękną sylwetkę i równie wysmakowane wnętrze.

Jaguar I-PACE Jaguar I-PACE Jaguar

Luksusu pod dostatkiem

W Jaguarze I-Pace atmosfera luksusu jest wszechobecna. Wśród materiałów wykończeniowych znajdziemy drewno, szczotkowane aluminium, a także dekory pokryte skórą lub alcantarą. Klient może też wybierać między fotelami sportowymi z elektryczną regulacją w kilku płaszczyznach, a także ich wyczynową odmianą z mocnym wyprofilowaniem i zintegrowanym zagłówkiem.

Miejsca w dwóch rzędach jest pod dostatkiem. Równie dużo przestrzeni znajdziemy w bagażniku. Ma pojemność 656 litrów w 5-osobowej konfiguracji i aż 1453 litrów po złożeniu asymetrycznej kanapy. Dodatkowy schowek na kable wygospodarowano pod przednią maską.

Nowy system multimedialny Touch Pro Duo wyposażono standardowo w 2 ekrany dotykowe HD o przekątnych 10 i 5 cali, które pozwalają użytkownikowi na przeglądanie potrzebnych informacji i jednoczesne sterowanie funkcjami samochodu, co zapewnia wysoką elastyczność i użyteczność całego kombajnu elektronicznego. Na pokładzie znajdziemy też panoramiczne okno dachowe, adaptacyjny tempomat, kamerę cofania, ogrzewanie postojowe, a także nagłośnienie sygnowane przez firmę Meridian o mocy 825W. Możliwości personalizacyjne są ogromne.

Jaguar I-PACE Jaguar I-PACE Jaguar

Elektryzujące osiągi

Niezależnie od specyfikacji, Jaguar ma taką samą pojemność baterii. Akumulatory umieszczono centralnie pomiędzy osiami, możliwie jak najniżej. Ich obudowę odizolowano specjalnym uszczelnieniem od podłogi pojazdu. Dzięki temu, udało się uzyskać rozkład masy na poziomie 50:50. Dodatkowo, nisko umieszczony środek ciężkości w połączeniu z opcjonalnym, pneumatycznym zawieszeniem tylnej osi istotnie wpływa na właściwości jezdne i komfort codziennej eksploatacji.

Dopracowany układ jezdny w połączeniu z napędem na cztery koła sprawia, że Jaguar przyspiesza do setki w 4,8 sekundy. Ogromna w tym zasługa aż 400 koni mechanicznych i 696 Nm dostępnych od samego startu. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.

W warunkach typowo miejskich, gdzie z łatwością odzyskujemy energię podczas hamowania, I-Pace potrafi pokonać nawet 470 kilometrów (w cyklu WLTP) na "pełnym baku". Przy wykorzystaniu stacji szybkiego ładowania, akumulator o pojemności 90 kW naładujemy w niespełna godzinę. Takie parametry pozwalają traktować Jaguara w kategoriach samochodu na co dzień.

Jaguar I-PACE Jaguar I-PACE Jaguar

Atrakcyjne warunki finansowania

I-Pace jest dojrzałym samochodem oferującym bardzo wysoki komfort podróżowania i zasięg na poziomie samochodów z napędem konwencjonalnym. Ponadto, dostępny jest obecnie w bardzo korzystnej ofercie. W programie Premium Lease nie ma wpłaty własnej, dostajemy domową ładowarkę Wallbax eHome, a miesięczna rata netto wynosi zaledwie 1 procent wartości samochodu. Warto się pospieszyć, bo druga taka oferta może się nie powtórzyć.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.