Ten Volkswagen zmieni polskie drogi. Nadchodzi rewolucja

Przy okazji targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, Volkswagen pokazał przełomowy model. Oficjalna premiera ID.3 oznacza elektryfikacyjną rewolucję. Kompaktowy samochód już wkrótce pojawi się w salonach.
Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen

Zbliżony do Golfa

Powojenną Europę zmotoryzował Volkswagen Garbus. Samochód z założenia funkcjonalny, pojemny i wystarczająco dynamiczny, by pokonywać komfortowo długie trasy. Do tego przystępny cenowo. Przez kilka dekad sprzedano ponad 20 milionów egzemplarzy na całym świecie. Kolejny rozdział otworzył Golf w 1974 roku. Zapoczątkował segment kompaktów i do dziś wyznacza standardy oraz bije wszelkie rekordy sprzedaży. Na początku przyszłego roku na rynku pojawi się 8 wcielenie niemieckiego bestsellera.

Przełom 2019 i 2020 to dla Volkswagena wyjątkowy czas. Do klientów trafią pierwsze sztuki ID.3 Auta, na które zamówienia złożyło ponad 30 tysięcy osób. To model mający przebić popularnością Garbusa i Golfa, a także wyznaczyć nowy kierunek dla świata motoryzacji. Zaawansowaniem technicznym przewyższa bezpośrednich konkurentów, a atrakcyjne opakowanie zyskało bardzo korzystną wycenę. O tym jednak za chwilę.

Z zewnątrz elektryczny VW wygląda bardzo nowocześnie. Ma w pełni LED-owe światła do jazdy dziennej, 19-calowe obręcze ze stopów lekkich oraz sporą powierzchnię przeszkloną. Liczne akcenty odcinające się kolorystycznie od lakieru mogą się podobać. Ponadto, auto może pochwalić się sporymi gabarytami. Jest o 3 mm dłuższe, 10 mm szersze i 60 mm wyższe względem kultowego Golfa. Imponujący jest również rozstaw osi. Wynosi 2765 milimetrów, co zbliża ID.3 do reprezentacyjnego Passata (o 21 mm więcej).

Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen

Rekordowy zasięg

ID.3 wyróżnia się nie tylko designem, przestronnym wnętrzem i nowoczesnymi gadżetami na pokładzie. To także systemy bezpieczeństwa i trzy wersje napędu do wyboru. W podstawowej otrzymujemy baterię o pojemności 45 kWh. Elektryczny silnik generuje 150 koni mechanicznych i pozwala przejechać na pełnym "baku" 330 kilometrów. Drugi poziom to akumulator mieszczący 58 kWh. Tutaj moc to 204 KM, a zasięg to 420 KM. Na szczycie gamy znajduje się VW potrafiące pokonać aż 550 kilometrów. Korzystanie ze stacji szybkiego ładowania (100 kW) zapełni magazyn energii do 80 procent w 45 minut. Jej maksymalna pojemność to 77 kWh i dorównuje parametrami tym stosowanym w modelach z metką premium.

Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen

Już wkrótce na polskich drogach

Oficjalny debiut oznacza, że masowa produkcja modelu wkrótce ruszy pełną parą. Rewolucyjny model Volkswagena trafi w ręce pierwszych polskich klientów na początku przyszłego roku. Nie znamy jeszcze oficjalnej ceny, ale jeśli będzie zgodna z zapowiedziami przedstawicieli marki, właściciele ID.3 będą mogli skorzystać z rządowych dopłat do pojazdów elektrycznych. Zamówienia już można składać.

Copyright © Agora SA