Tucson należy do najchętniej wybieranych pojazdów w swoim segmencie. Z zewnątrz poznamy go po 19-calowych obręczach ze stopów lekkich, kaskadowym, czarnym grillu oraz lotce przytwierdzonej do szczytu elektrycznie unoszonej pokrywy bagażnika. Całości dopełnia czerwony lakier udanie kontrastujący z dodatkami utrzymanymi w ciemnej tonacji.
Wiele ciekawych akcentów spotkamy również w przestronnym wnętrzu. Wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę obszyto czerwoną nicią. Podobny szew znalazł się na nowym lewarku automatycznej skrzyni biegów i boczkach sportowych, mocno wyprofilowanych foteli. Dynamiczny zestaw uzupełnia aluminiowa podstopnica. Poza tym, na pokładzie znajdziemy wiele udogodnień podnoszących komfort i bezpieczeństwo. To między innymi:
- System utrzymywania pasa ruchu
- Podgrzewana kierownica
- Podgrzewane tylne fotele
- System doświetlania zakrętów
- Inteligentne światła drogowe
- Nawigacja z 8-calowym ekranem dotykowym oraz kamerą cofania
W parze z atrakcyjnym i podrasowanym designem idą silniki. Pod maską odmiany specjalnej znajdziemy benzynową i wysokoprężną propozycję. 1.6 T-GDI generuje 177 koni mechanicznych i łączy się z manualną lub automatyczną dwusprzęgłową przekładnią. Klient może też wybierać między napędem na przednią albo obie osie. 2.0 CRDi rozwija 185 KM i 400 Nm w zakresie 1750-2750 obr./min. Do setki przyspiesza w 9,5 sekundy, rozpędza się do 201 km/h i zużywa w cyklu średnim 6,6 litra na 100 kilometrów.
SUV-y mają być przede wszystkim wszechstronne i taki właśnie jest Tucson. W wielu wersjach silnikowych występuje w pakiecie z wydajnym napędem na obie osie. Momentem obrotowym zawiaduje komputer i przekazuje na poszczególne koła tyle niutonów, by optymalizować trakcję. Dodatkowo, mamy do dyspozycji blisko 19 centymetrów prześwitu, co ułatwi nie tylko pokonywanie miejskich krawężników, lecz również bardziej wymagających przeszkód w lekkim terenie. Koleiny wypełnione błotem, piaszczyste podłoże lub parking zasypany śniegiem do kolan nie będą dla Hyundaia problemem. Elektronika pomaga też podczas zjazdów i podjazdów pod strome wzniesienia, a o dzielności niech świadczą wartości dla kątów wejścia, zejścia i rampowego. To odpowiednio 17,9 24,5 i 19,5 stopnia.
Nowoczesny SUV sprawnie radzi sobie w terenie i w długiej trasie. Jest dynamiczny, oszczędny i naszpikowany najnowszymi technologiami. Przypadnie też do gustu fanom zaawansowanych systemów multimedialnych. Wszystko zostało atrakcyjnie opakowane i rozsądnie wycenione. Klient ma do dyspozycji jeden z kilku programów finansowych zapewniających opiekę serwisową ubezpieczenie i niską ratę. Aktualna oferta na modele z rocznika 2019 zakłada maksymalny rabat w wysokości 10 tysięcy złotych. Akcja promocyjna dotyczy wszystkich odmian silnikowych i wyposażeniowych, więc jest w czym wybierać. Każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego.